StoryEditor
E-commerce
15.01.2021 00:00

Super-Pharm powiększa zespół e-commerce

Super-Pharm powiększa zespół e-commerce, do którego poszukuje specjalistów. Sieć stawia na sprzedaż internetową. W ciągu pierwszych 5 miesięcy 2020 r. sprzedaż online wzrosła w Super-Pharm o 500 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2019 r.

Sieć drogeryjno-apteczna Super-Pharm, podobnie jak inne sieci handlowe intensyfikuje działania w internecie. W związku z tym rozbudowuje swój dział e-commerce i poszukuje do niego specjalistów. Informacje o tym można znaleźć m.in. na społecznościowym portalu biznesowym LinkedIn. Obecnie trwa rekrutacja na stanowiska: specjalista CX, specjalista ds. trade marketingu, koordynator ds. Obsługi Klienta e-commerce oraz młodszy specjalista ds. e-commerce.

„(…) Bystrym osobom oferujemy realny wpływ na rozwój naszego biznesu i bardzo szybką ścieżkę decyzyjną. Jeżeli specjalizujesz się w tych tematach i są one Twoją prawdziwą pasją, serdecznie zapraszamy do naszego zespołu” - napisał na swoim profilu Remigiusz Chrzanowski, Digital Director i członek zarządu Super-Pharm Poland.

Powiększenie potencjału e-commerce, rozwój sieci stacjonarnej, programu lojalnościowego LifeStyle by SuperPharm oraz optyka to cztery filary strategii rozwoju Super-Pharm. W 2019 r. sieć postawiła na rozwój własnego sklepu internetowego, a w związku z pandemią w 2020 r. inwestycje w e-commerce nabrały tempa. Efektem wprowadzonych zmian był odnotowany po 5 miesiącach 2020 r. wzrost sprzedaży online o 500 proc., w stosunku do tego samego okresu w 2019 r. Sprzedaż online stanowiła wówczas ponad 20 proc. całej sprzedaży sieci.

Czytaj: Super-Pharm z 500 proc. wzrostu sprzedaży w online

Sieć Super-Pharm znalazła się także wśród laureatów nagrody Retail Business Awards 2020 przyznawanej przez Wydawnictwo Gospodarcze i Business Centre Club. Przypadł jej w udziale tytuł: Motor e-gospodarki.

Super-Pharm to ponad 80 placówek na terenie Polski oraz sklep internetowy superpharm.pl. Integralną częścią każdej stacjonarnej placówki jest apteka i perfumeria. W niektórych działa też optyk. Drogeria oferuje markowe kosmetyki  i dermokosmetyki do kompleksowej pielęgnacji twarzy i ciała, do makijażu, zapachy oraz specjalistyczne kosmetyki dla dzieci i niemowląt. W dziale drogeryjnym znajduje się również szeroki wybór chemii gospodarczej. W części aptecznej dostępne są leki i  suplementy diety.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
10.11.2025 10:27
Francja kontroluje 200 tys. przesyłek Shein na lotnisku CDG. „Platforma nie będzie mogła powiedzieć, że otworzono złe paczki, bo otworzymy wszystkie”
Procedura wszczęta przez rząd trwała 48 godzin.Profil X Amélie de Montchalin

W czwartek władze francuskie objęły kompleksową kontrolą wszystkie przesyłki pochodzące z chińskiej platformy Shein, które dotarły na paryskie lotnisko Charles de Gaulle. Ministra ds. budżetu Amélie de Montchalin poinformowała na platformie X, że kontrolą objęto 200 tys. paczek. Jak podkreśliła, to „operacja na wielką skalę”, o „wyjątkowym zasięgu”, której celem jest sprawdzenie zgodności produktów z przepisami oraz weryfikacja deklaracji podatkowych i celnych.

Według Montchalin, pierwsze wyniki kontroli wykazały szereg nieprawidłowości. W przesyłkach natrafiono na nielegalne i niespełniające norm produkty, w tym niebezpieczne zabawki dla dzieci, kosmetyki niespełniające standardów, wadliwe urządzenia elektryczne oraz podróbki. Minister podkreśliła, że działania są prowadzone w ramach 48-godzinnej procedury zawieszenia działalności Shein, uruchomionej przez rząd dzień wcześniej. Jej celem jest sprawdzenie, czy chińska platforma działa zgodnie z francuskim prawem.

Charles de Gaulle, jako największe lotnisko cargo we Francji i drugie co do wielkości w Europie, pełni kluczową rolę w kontroli importu e-commerce. Przez jego infrastrukturę przepływa rocznie średnio 2 mln ton przesyłek. Montchalin wskazała, że lotnisko stanowi „pierwszą granicę francuską”, a przez jego terminale przechodzi aż 95 proc. paczek wysyłanych z Chin, które następnie dystrybuowane są na całe terytorium Francji.

W ramach operacji wszystkie paczki Shein są otwierane i kontrolowane fizycznie. „Platforma nie będzie mogła powiedzieć, że otworzono złe paczki, bo otworzymy wszystkie” – powiedziała Montchalin, cytowana przez „Le Parisien”. Rząd podkreśla, że działania te mają przywrócić równowagę konkurencyjną na rynku oraz chronić francuskich konsumentów przed niebezpiecznymi produktami i nieuczciwymi praktykami.

Kontrola na lotnisku CDG jest częścią szerszych działań wymierzonych w Shein. W środę rząd Francji ogłosił rozpoczęcie procedury zawieszenia działalności platformy do czasu przedstawienia dowodów zgodności z przepisami. Decyzja ta jest powiązana z niedawnym skandalem dotyczącym sprzedaży lalek erotycznych o wyglądzie dzieci. Tego samego dnia parlamentarzysta złożył wniosek do prokuratury w sprawie sprzedaży przez Shein bez ograniczeń produktów kwalifikowanych we Francji jako niebezpieczna broń, takich jak maczety czy toporki. Równolegle rząd zwrócił się do wymiaru sprawiedliwości o zablokowanie portalu, uzasadniając to systemowym charakterem naruszeń. Wszystko to zbiegło się w czasie z otwarciem pierwszego stacjonarnego sklepu Shein w Paryżu, w domu handlowym BHV.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 15:15
Allegro i L‘Oréal Polska otwierają sklepy marek w modelu DTC
Wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na AllegroAllegro mat.pras.

Allegro i L‘Oréal Polska rozszerzają współpracę, wprowadzając oficjalne sklepy marek w modelu Direct-to-Consumer (DTC). Decyzja ta stanowi kolejny krok w realizacji strategii, mającej na celu budowanie bezpośrednich relacji z konsumentami i oferowanie spersonalizowanych doświadczeń zakupowych.

W ramach tej nowej inicjatywy, wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na platformie Allegro. Umożliwi to pełniejszą kontrolę nad doświadczeniem klienta – od prezentacji produktu po obsługę posprzedażową, a także pozwoli na bezpośrednie pozyskiwanie cennych danych rynkowych.

Platforma Allegro jest kluczowym filarem polskiego e-commerce i naturalnym miejscem, w którym chcemy prowadzić naszą strategię DTC. Otwarcie dedykowanych e-sklepów na Allegro to inwestycja w bezpośrednią relację z naszymi polskimi konsumentami. Dzięki modelowi DTC możemy zapewnić autentyczność, najszerszą oraz ekskluzywną ofertę dla naszych shopperów. To kolejny dowód na to, jak L’Oréal chcemy wraz z partnerami dokonywać transformacji doświadczeń zakupowych – komentuje Adam Nitecki, General Manager E-commerce L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

image

Dagmara Gołek, Allegro: Co trzeci zakup kosmetyków na Allegro jest spontaniczny [FBK 2025]

Jak potwierdza nasze najnowsze badanie – Customer Journey 2025, kupujący najczęściej rozpoczynają ścieżkę zakupową na platformach handlowych – wskazuje je blisko co drugi badany, w tym 36 proc. wybiera Allegro. Obecność w tym kanale zakupowym jest więc kluczowa w strategiach rozwoju sprzedaży online. Obecność oficjalnych sklepów marek L‘Oréal na Allegro w modelu DTC skutecznie łączy dwa światy: bezpośredniej, jakościowej komunikacji marki z kupującym z zasięgiem i narzędziami marketplace’ów. To znakomity przykład współpracy kluczowych graczy rynkowych, dzięki którym polski konsument zyskuje najwyższą jakość oferty i najlepsze doświadczenia zakupowe – wyjaśnia Adam Adamiak, Director, Group Category Management Health & Beauty, Supermarket.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. listopad 2025 00:30