StoryEditor
E-commerce
15.01.2021 00:00

Super-Pharm powiększa zespół e-commerce

Super-Pharm powiększa zespół e-commerce, do którego poszukuje specjalistów. Sieć stawia na sprzedaż internetową. W ciągu pierwszych 5 miesięcy 2020 r. sprzedaż online wzrosła w Super-Pharm o 500 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2019 r.

Sieć drogeryjno-apteczna Super-Pharm, podobnie jak inne sieci handlowe intensyfikuje działania w internecie. W związku z tym rozbudowuje swój dział e-commerce i poszukuje do niego specjalistów. Informacje o tym można znaleźć m.in. na społecznościowym portalu biznesowym LinkedIn. Obecnie trwa rekrutacja na stanowiska: specjalista CX, specjalista ds. trade marketingu, koordynator ds. Obsługi Klienta e-commerce oraz młodszy specjalista ds. e-commerce.

„(…) Bystrym osobom oferujemy realny wpływ na rozwój naszego biznesu i bardzo szybką ścieżkę decyzyjną. Jeżeli specjalizujesz się w tych tematach i są one Twoją prawdziwą pasją, serdecznie zapraszamy do naszego zespołu” - napisał na swoim profilu Remigiusz Chrzanowski, Digital Director i członek zarządu Super-Pharm Poland.

Powiększenie potencjału e-commerce, rozwój sieci stacjonarnej, programu lojalnościowego LifeStyle by SuperPharm oraz optyka to cztery filary strategii rozwoju Super-Pharm. W 2019 r. sieć postawiła na rozwój własnego sklepu internetowego, a w związku z pandemią w 2020 r. inwestycje w e-commerce nabrały tempa. Efektem wprowadzonych zmian był odnotowany po 5 miesiącach 2020 r. wzrost sprzedaży online o 500 proc., w stosunku do tego samego okresu w 2019 r. Sprzedaż online stanowiła wówczas ponad 20 proc. całej sprzedaży sieci.

Czytaj: Super-Pharm z 500 proc. wzrostu sprzedaży w online

Sieć Super-Pharm znalazła się także wśród laureatów nagrody Retail Business Awards 2020 przyznawanej przez Wydawnictwo Gospodarcze i Business Centre Club. Przypadł jej w udziale tytuł: Motor e-gospodarki.

Super-Pharm to ponad 80 placówek na terenie Polski oraz sklep internetowy superpharm.pl. Integralną częścią każdej stacjonarnej placówki jest apteka i perfumeria. W niektórych działa też optyk. Drogeria oferuje markowe kosmetyki  i dermokosmetyki do kompleksowej pielęgnacji twarzy i ciała, do makijażu, zapachy oraz specjalistyczne kosmetyki dla dzieci i niemowląt. W dziale drogeryjnym znajduje się również szeroki wybór chemii gospodarczej. W części aptecznej dostępne są leki i  suplementy diety.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
03.12.2025 10:10
Awaria Shopify w Cyber Monday popsuła szyki tysiącom sklepów
Gigant e-commerce doświadczył ogromnej awarii.Shopify

W Cyber Monday – jednym z najważniejszych dni zakupów online w roku – platforma Shopify doświadczyła kilkugodzinnej awarii, która dotknęła kluczowe narzędzia zaplecza dla sprzedawców. Zakłócenia wystąpiły w okresie największego natężenia ruchu w e-commerce, co dodatkowo podkreśliło skalę problemu.

Według dostępnych danych problemy techniczne trwały od około godziny 9:00 do 14:30 czasu wschodniego (ET). W tym czasie tysiące sprzedawców straciło tymczasowo dostęp do panelu administracyjnego Shopify, co uniemożliwiło m.in. śledzenie stanów magazynowych, obsługę systemów POS oraz zarządzanie zamówieniami. Istotne jest to, że sklepy widoczne dla klientów działały nieprzerwanie.

Awaria zbiegła się z rekordowym ruchem zakupowym. Adobe prognozowało, że wydatki konsumentów w USA w Cyber Monday sięgną 14,2 mld dolarów, a sprzedaż internetowa ponownie wyprzedzi handel stacjonarny. Oznacza to, że każda minuta niedostępności narzędzi operacyjnych mogła wpływać na możliwości sprzedawców w obsłudze rosnącej liczby zamówień.

Zakłócenia szczególnie dotknęły branże mocno polegające na pracy w czasie rzeczywistym, takie jak kosmetyki, beauty i produkty personal care. Firmy te potrzebują stałego dostępu do danych o stanach magazynowych i realizacji zamówień, aby unikać opóźnień i pomyłek w zamówieniach.

Incydent ponownie uwidocznił ryzyko operacyjne związane z przerwami w działaniu platform e-commerce w tzw. peak season. Dla tysięcy sprzedawców była to kilkugodzinna awaria, ale w kontekście sprzedaży liczonej w miliardach dolarów każda przerwa w dostępie do systemów zaplecza może mieć wymierne konsekwencje finansowe i logistyczne.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
01.12.2025 13:33
Strajki pracowników Amazon w Niemczech w Black Friday: 3 tys. osób przerwało pracę
Pracownicy Amazona zastrajkowali.Algi Febri Sugita

Pracownicy magazynów Amazon w Niemczech przeprowadzili strajki w Black Friday, jednym z najintensywniejszych dni zakupowych roku. Protesty są częścią wieloletniej kampanii na rzecz zawarcia układu zbiorowego, którego od lat domaga się związek zawodowy Verdi. W tym roku skala akcji była znacząca, zarówno pod względem liczby uczestników, jak i liczby objętych nią lokalizacji.

Z danych Verdi wynika, że do strajków dołączyło około 3 tys. pracowników, obejmując dziewięć centrów logistycznych Amazon: w Bad Hersfeld, Dortmundzie, Frankenthal, Graben, Koblencji, Moenchengladbach, Rheinbergu, Werne i Winsen. Związek od dawna prowadzi działania mające skłonić firmę do rozpoczęcia formalnych negocjacji w sprawie płac i warunków pracy, jednak dotychczas bez przełomu.

Amazon, zatrudniający w Niemczech około 40 tys. pracowników logistycznych oraz dodatkowe 12 tys. sezonowych na okres świąteczny, zapewnił, że protesty nie wpłyną na terminowość dostaw. Firma powtórzyła także swoje stanowisko, że oferuje konkurencyjne wynagrodzenia na tle branży.

Strajki podjęte w kluczowym dla e-handlu dniu podkreślają narastające napięcia pomiędzy pracownikami a jednym z największych pracodawców w europejskim sektorze logistycznym. Verdi argumentuje, że intensyfikacja pracy w sezonie zakupowym wymaga dodatkowych zabezpieczeń, szczególnie w zakresie stabilnych i przewidywalnych zasad wynagradzania.

Z perspektywy rynku niemieckiego, będącego największym rynkiem Amazonu w Europie, spór ten może mieć długofalowe skutki. Związki zawodowe liczą, że presja wywierana podczas szczytów sprzedażowych skłoni firmę do rozmów, natomiast Amazon utrzymuje, że obecny model zatrudnienia jest efektywny i nie wymaga zmian. Konflikt o układy zbiorowe pozostaje więc nierozstrzygnięty, a tegoroczny Black Friday stał się kolejnym etapem tej trwającej od lat konfrontacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. grudzień 2025 12:54