StoryEditor
E-commerce
03.08.2023 09:28

Zalando wprowadza nowe marki. Wśród nich Lancôme

Oferta Lancome na Zalando obejmuje zarówno perfumy, jak i pielęgnację i makijaż. / zalando.pl
Zalando w drugim kwartale roku wprowadziło nowe marki, aby wzmocnić swoje portfolio. Wśród nich jest m.in. Lancôme. Platforma ma nadzieję, że stanie się docelowym miejscem ich wyboru.

Zalando, jedna z wiodących europejskich platform e-commerce z modą  i kosmetykami, w drugim kwartale roku odnotowała 87 proc. wzrost skorygowanego EBIT do 144,8 mln euro w porównaniu do ubiegłego roku. GMV oraz przychody odnotowały nieznaczne spadki.

Firma podała, że jej solidne wyniki biznesowe wynikają z koncentracji na strategicznych inicjatywach, mających na celu przyspieszenie wzrostu, takich jak przyciąganie i utrzymywanie uwagi klientów oraz rozwój oferty logistycznej firmy.

 

Robert Gentz, Co-CEO Zalando powiedział:

Inwestujemy w obszary związane ze storytellingiem i technologią, które przyspieszą przyszły wzrost. Nowe marki, jak lululemon czy Lancôme, ucieszą klientów i wzmocnią pozycję Zalando jako ich docelowego miejsca wyboru. Wprowadzenie naszego nowego narzędzia z zakresu doboru rozmiaru i dopasowania sprawi, że doświadczenia zakupowe będą jeszcze lepsze. Jest to przełomowe rozwiązanie w branży, które pomoże klientom znaleźć idealne dopasowanie przed dostawą produktu.

 

Oferta Lancome na Zalando obejmuje zarówno perfumy, jak i pielęgnację i makijaż.

 

Natomiast Daniel Rogiński, general manager CEE Zalando tak skomentowal działania Zalando w Polsce:

W drugim kwartale bieżącego roku po raz pierwszy uruchomiliśmy kampanię oraz specjalną strefę na Zalando.pl pozycjonującą wyłącznie polskie marki. Lokalizacja oferty to jeden z kluczowych elementów naszej strategii biznesowej, który przybliża nas do celu, jakim jest bycie Starting Point for Fashion w Polsce. W ostatnich latach polskie marki odnoszą niezwykłe sukcesy, tym bardziej cieszy nas, że możemy je wspierać w osiąganiu sukcesów w naszym kraju oraz – dzięki udostępnianiu własnej infrastruktury logistycznej oraz wsparciu marketingowemu – na arenie międzynarodowej.

 

Firma poinformowała też, że więcej partnerów korzysta z usług realizacji zamówień Zalando, by rozwijać swoją działalność. Oczekuje, że skorygowany EBIT za cały rok wyniesie 300-350 mln euro.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
08.07.2025 14:34
Boots i Deliveroo ruszają z ekspresową dostawą letnich kosmetycznych niezbędników
Kurierzy Deliveroo dowiozą między innymi krem z filtrem.Boots

Wspólna inicjatywa to odpowiedź na badania, według których co drugi Brytyjczyk zapomina zabrać letnie akcesoria na jednodniowe wypady. Aby ułatwić przygotowania, Boots we współpracy z ekspertką Chelseą Dickenson stworzył trzy gotowe zestawy: „Festival”, „Beach” i „Adventure”. Każdy kosztuje 20 funtów, zawiera 5–7 produktów i umożliwia oszczędność ponad 10 funtów w porównaniu z ceną pojedynczych artykułów.

Pierwszy tego lata projekt Boots i Deliveroo obejmie ponad 75 brytyjskich plaż, szlaków turystycznych i festiwali, gdzie zakupy dotrą nawet w 20 minut. Klienci mogą wybierać spośród ponad 750 artykułów – od kremów z filtrem, przez środki przeciw ukąszeniom, po leki przeciwbólowe. Firma zastrzega jednak, że rowerzyści Deliveroo dostarczą paczki tylko do najbliższej przejezdnej drogi; nie wjadą bezpośrednio na piasek, górskie ścieżki ani na teren festiwalu.

Dodatkowo na stronie Boots pojawiły się trzy listy kontrolne (packing listers), które przypominają o najczęściej pomijanych pozycjach podczas pakowania. Ma to ograniczyć liczbę awaryjnych zakupów i ułatwić planowanie zarówno krótkich wypadów, jak i dłuższych podróży wakacyjnych.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię Deliveroo poprawiania doświadczeń klientów. W czerwcu platforma rozpoczęła w Dublinie testy dronowych dostaw we współpracy z operatorem Manna – pierwszy lot odbył się w dzielnicy Blanchardstown. choć test prowadzony jest w Irlandii, wnioski z niego mogą przyspieszyć wprowadzanie innowacyjnych form logistyki również na brytyjskim rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.07.2025 10:25
Alibaba przeznaczy 50 mld juanów na kupony chcąc utrzymać pozycję lidera e-commerce
Chiński gigant nakłada presję na globalną konkurencję.Shutterstock

Chiński gigant technologiczny Alibaba ogłosił, że w ciągu najbliższego roku rozdysponuje kupony i vouchery o łącznej wartości 50 miliardów juanów, czyli około 6,98 miliarda dolarów amerykańskich. Program zachęt ma na celu pobudzenie aktywności konsumenckiej i handlowej na platformach e-commerce i dostawczych grupy, takich jak Tmall i Taobao.

Decyzja zapadła w odpowiedzi na rosnącą konkurencję na rynku krajowym – szczególnie w sektorach dostaw jedzenia i handlu internetowego. W ostatnim czasie JD.com znacznie poszerzyło swoją obecność, a mniejsze platformy również coraz śmielej sięgają po klientów. Działania Alibaby mają zatrzymać użytkowników i sprzedawców w obrębie własnych ekosystemów sprzedażowych.

Dla branży kosmetycznej i produktów do pielęgnacji ciała program ten oznacza większą presję cenową. Liczne marki działające na Tmallu i Taobao będą musiały konkurować nie tylko jakością, lecz także agresywnymi promocjami, by przyciągnąć klientów w okresach zwiększonego ruchu wynikającego z kampanii zniżkowych. Zwiększy się też znaczenie strategii marketingowych dopasowanych do kampanii kuponowych.

Równolegle Alibaba rozwija swoją infrastrukturę chmurową w Azji Południowo-Wschodniej. W tym tygodniu otwarto trzeci ośrodek danych w Malezji, a w październiku ruszy kolejny na Filipinach. W Singapurze firma uruchomiła centrum rozwoju sztucznej inteligencji, które ma wspierać biznesy w wykorzystywaniu aplikacji chmurowych i narzędzi uczenia maszynowego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. lipiec 2025 08:20