StoryEditor
Hurt i dystrybucja
31.03.2023 00:00

Rossmann logistycznie rośnie w siłę. Kolejny magazyn sieci większy o tysiące metrów

Powiększenie magazynu w Pyskowicach to kolejna inwestycja Rossmanna w logistykę / fot. materiały prasowe
Magazyn Rossmanna na Śląsku, w Pyskowicach, zwiększył swoją powierzchnię o 17 tys. mkw. i dysponuje obecnie ponad 43 tys. mkw. Powstały aż 33 dodatkowe doki przeładunkowe, 34 kolejne rzędy regałów tradycyjnych oraz 2 rzędy przepływowych. To kolejna inwestycja w centrum dystrybucyjne po rozbudowie magazynu w Grudziądzu. Czy Rossmann przygotowuje się do walki o kanał e-commerce?

Rossmann kończy zaplanowane inwestycje w magazyny i logistykę sieci. Zaledwie dwa dni temu informowaliśmy o rozbudowanym magazynie sieci w  Grudziądzu, który powiększył się ponad 11 tys. mkw. i w którym wprowadzonych zostało szereg rozwiązań optymalizujących wysyłki i podnoszących komfort pracy pracowników.

Czytaj więcej: Rossmann rozbudował i unowocześnił swoje centrum dystrybucyjne w Grudziądzu

Dziś Rossmann poinformował, że zakończył kolejną inwestycję – magazyn na Śląsku, w Pyskowicach zwiększył swoją powierzchnię o 17 tys. m.kw. i dysponuje obecnie ponad 43 tys. m.kw. Powstały aż 33 dodatkowe doki przeładunkowe, 34 kolejne rzędy regałów tradycyjnych oraz 2 rzędy przepływowych.

Być może inwestycje Rossmanna w logistykę zapowiadają mocne wejście sieci w e-commerce. Obserwatorzy rynku uważają, że sieć nie wykorzystała dotąd swojego potencjału. Z analizy działań innych sieci wynika, że to właśnie zbyt małe i nie dość nowoczesne zaplecze magazynowe wstrzymywało ich ekspansję w kanale online. Czy podobnie będzie w przypadku Rossmanna przekonamy się zapewne już w najbliższym czasie. 

Czytaj także: Rossmann Polska: rekordowe wyniki sprzedaży za 2022 r. i dwucyfrowe wzrosty

Centrum dystrybucyjne Rossmanna w Pyskowicach działa od 2014 roku jako zaplecze logistyczne dla drogerii sieci w Polsce południowej. Ze względu na szybki rozwój sieci (obecnie 1662 sklepy) – w ubiegłym roku zapadła decyzja o jego rozbudowie. Budowa zaczęła się z końcem lutego 2022 r. i  trwała rok (decyzję o pozwoleniu na użytkowanie firma otrzymała 23 lutego 2023 r.).

– Naszym zadaniem jako logistyki jest wspieranie rozwoju firmy. Co za tym idzie, potrzebujemy coraz większych możliwości w zakresie optymalizacji wysyłki towaru do drogerii, tak aby zapewnić najlepszy poziom obsługi naszym klientom. Inwestycja w Pyskowicach na pewno nam to ułatwi. Kolejnym celem była poprawa warunków pracy naszych pracowników. Zależało nam, by pracowało im się łatwiej i zdecydowanie bardziej ergonomicznie – mówi Rafał Makarski, dyrektor Działu Logistyki w Rossmannie.

Pyskowicki magazyn jest manualny, bez automatyki. Hala jest chłodzona, ponieważ coraz więcej artykułów wymaga składowania w temperaturze pokojowej również podczas upałów.

Aby zapewnić w nowej, dobudowanej hali lepsze warunki pracy oraz zmniejszyć zużycie energii zastosowano ogrzewanie podłogowe (posadzka ogrzewana jest ciepłą wodą przepływającą systemem rur znajdujących się pod nią). Zastosowane zostało także oświetlenie led, zużywające w porównaniu z tradycyjnym, znacząco mniej energii.

– To duża inwestycja, nie tylko ze względu na skalę. Dobudowaliśmy i wyposażyliśmy łącznie ponad 18 tys. mkw. powierzchni użytkowej, zastosowaliśmy nowoczesne rozwiązania. Zaspokoiliśmy nasze – wciąż rosnące – potrzeby, a jednocześnie utrzymaliśmy wysokie wymogi bezpieczeństwa pożarowego stawiane przez ubezpieczycieli. Za nami miesiące wytężonej pracy, tym bardziej, że jednocześnie realizowaliśmy bliźniaczą rozbudowę naszego Centrum Dystrybucyjnego w Grudziądzu – mówi Andrzej Podobas, kierownik Działu Inwestycji i Nowych Otwarć w Rossmannie

Firma zainwestowała także w podniesienie komfortu pracy pracowników. Budynek socjalny z szatniami został powiększony o 1009 mkw. i obecnie ma on 2541 mkw.  (dodaliśmy).

–  Pojawiły się  przestronne pomieszczenia socjalne i nowoczesne sale konferencyjne. Równolegle zmodernizowaliśmy i przearanżowaliśmy starszą część magazynowo-socjalną. Zaprojektowaliśmy nowe stanowiska pracy, zakupiliśmy niezbędny sprzęt IT, zainwestowaliśmy w nową infrastrukturę magazynu, która bezpośrednio przekłada się na komfort i bezpieczeństwo pracy. Mamy też coraz większą flotę wózków magazynowych, a starsze modele systematycznie wymieniamy na nowe – dotyczy to również wózków „premium”, czyli z unoszoną kabiną operatora, w które wbudowana jest nawigacja. Poza tym wymieniliśmy większość urządzeń typu skanery, a także bardziej specjalistyczne, jak np. Pick by Voice, czyli taki podręczny sprzęt, który pomaga w skompletowaniu towaru „słuchający” komend głosowych. Innymi słowy, dołożyliśmy wszelkich starań, aby pyskowicki magazyn Rossmanna był miejscem gdzie komfort i bezpieczeństwo idą w parze z wysokimi standardami i nowoczesnymi technologiami – dodaje Marcin Mnich, dyrektor Centrum Dystrybucyjnego w Pyskowicach.

Rossmann, Centrum Dystrybucyjne w Pyskowicach w liczbach:

*) początek rozbudowy: 28.02.2022r.

*) zakończenie: 23.02.2023 (uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie)

*) magazyn rozbudowany o 17.065 m.kw, powierzchnia po rozbudowie 43.281 m.kw

*) budynek socjalno-biurowy rozbudowany o 1.009 m.kw, powierzchnia po rozbudowie 2.541 m.kw

*) dodatkowe 33 doków więcej, w sumie magazyn dysponuje po rozbudowie 73 dokami

*) liczba miejsc paletowych 39,500 (wcześniej 23,500)

*) zatrudnienie ok. 550 osób

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
25.06.2025 11:12
Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea
Migros zarzuca Beiersdorfowi narzucanie zbyt wysokich cen kosmetyków Nivea Beiersdorf

Szwajcarski urząd ds. konkurencji (COMCO) poinformował o wszczęciu dochodzenia, wymierzonego w niemiecki koncern Beiersdorf. Chodzi o zarzuty Migrosa (największej w Szwajcarii firmy detalicznej, będącej właścicielem sieci supermarketów) wobec niemieckiego producenta o zbyt wysokie ceny kosmetyków marki Nivea na szwajcarskim rynku.

W swoim oświadczeniu urząd uznał, że Beiersdorf odmawia Migrosowi możliwości zakupu produktów marki Nivea na takich samych warunkach, na jakich są one dostępne w innych krajach – dowiedział się Reuters.

COMCO analizuje między innymi, czy Beiersdorf ma porównywalną siłę rynkową do Migros

image
Shutterstock

– Jeśli okaże się że tak jest, zajmie się zbadaniem, czy Beiersdorf nadużywa tej pozycji, pobierając od Migrosa wyższe ceny za te same produkty Nivea, niż porównywalni sprzedawcy detaliczni za granicą – poinformował urząd. 

Beiersdorf oświadczył, że zarzuty te są dla koncernu niezrozumiałe i że będzie współpracować z COMCO, aby pomóc w wyjaśnieniu problemu. “Zgodność z przepisami, a w szczególności z prawem antymonopolowym, ma dla Beiersdorf najwyższy priorytet – podała niemiecka firma w swoim oświadczeniu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
11.06.2025 07:51
Zmiany w Grupie Eurocash. Janusz Kulik przejmuje zarządzanie segmentem detalicznym
Wcześniej Janusz Kulik związany był z takimi spółkami, jak Carrefour Polska i Makro Cash&Carry Polskamat.pras.

Janusz Kulik, menedżer z międzynarodowym doświadczeniem w zarządzaniu sieciami handlowymi, z dniem 13 czerwca przejmie zarządzanie segmentem detalicznym w Grupie Eurocash, w tym kluczową siecią franczyzową Delikatesy Centrum. Zastąpi Dariusza Stolarczyka, który 10 czerwca 2025, ze skutkiem na 30 czerwca 2025, złożył rezygnację z pełnienia funkcji członka zarządu Eurocash S.A. oraz spółek zależnych.

Janusz Kulik to ceniony lider z prawie 30-letnim doświadczeniem w strategicznej transformacji i dynamicznym rozwoju firm handlowych na rynkach europejskich. Przez blisko dwie dekady był związany z Grupą Rewe, trzecim największym detalistą w Europie, w której Zarządzie zasiadał w latach 2009-2021. Był kluczową postacią w opracowywaniu i wdrażaniu nowej strategii dla regionu CEE, innowacyjnych koncepcji sklepów oraz realizacji projektów fuzji i przejęć. Odegrał również istotną rolę w tworzeniu nowej struktury organizacyjnej oraz w opracowaniu i implementacji strategii cyfryzacji, obejmującej zarówno procesy sklepowe, jak i rozwój e-commerce. 

Wcześniej Janusz Kulik związany był z takimi spółkami, jak Carrefour Polska i Makro Cash&Carry Polska. W ostatnich latach doradzał wiodącym funduszom inwestycyjnym oraz pełnił funkcje doradcze i coachingowe dla zarządów spółek w Niemczech, Austrii i Polsce.

Od ponad dwóch lat Janusz Kulik wspierał Grupę Eurocash jako doradca zarządu, koncentrując się na obszarze detalicznym i sieci Delikatesy Centrum. Przejmując teraz bezpośrednie zarządzanie tym segmentem, będzie odpowiadał za jego dalszy rozwój i transformację.

Międzynarodowe doświadczenie Janusza Kulika w budowaniu silnych sieci detalicznych, takich jak Rewe czy Billa, które odnoszą sukcesy na wielu rynkach Europy, to ogromna wartość dla naszej organizacji. Jestem przekonany, że w tej części Europy trudno o lepszego eksperta od segmentu supermarketów – zna rynek, rozumie specyfikę franczyzy i potrafi przekuwać strategię w konkretne wyniki. Cieszę się, że dołącza do naszego zespołu i wierzę, że pod jego kierunkiem Delikatesy Centrum staną się najlepszą siecią supermarketów proximity w Polsce. Cały zarząd Grupy Eurocash wierzy w ten model i jego przyszłość – podkreśla Paweł Surówka, prezes zarządu Grupy Eurocash.

Dariusz Stolarczyk był związany z Grupą Eurocash od 2018 roku, początkowo jako prezes zarządu Eurocash Serwis, z sukcesem kierował rozwojem spółki, zapewniając jej stabilny wzrost i bardzo dobre wyniki finansowe. Od lutego 2022 roku pełnił funkcję członka zarządu Eurocash S.A. oraz spółek zależnych odpowiadając za cały segment detaliczny, w tym sieć Delikatesy Centrum. Wcześniej związany był m.in. z Eton Park Fund, Asseco Poland, Globe Trade Centre, NFI EMPIK Media & Fashion czy Accenture.

Bardzo dziękuję Dariuszowi Stolarczykowi za jego wkład i oddanie Grupie Eurocash w ostatnich latach. Wspólnie z całym Zarządem życzymy mu wszystkiego dobrego i wielu sukcesów w realizacji kolejnych zawodowych wyzwań – dodaje Paweł Surówka.

Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, właścicielem lidera rynku e-grocery Frisco.pl, partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych. Zarządza rozbudowaną strukturą sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Drogerie Koliber. Z ponad 15,5 tys. placówek Grupa Eurocash, zgodnie z analizą Deloitte, jest największym franczyzodawcą w Polsce, co czyni kluczowym partnerem rozwoju dla tysięcy lokalnych przedsiębiorców. Z liczbą ponad 19 tys. zatrudnianych pracowników i 90 tys. klientów, Eurocash od lat zajmuje miejsce w czołówce największych polskich firm, kompleksowo kształtując rynek polskiego handlu i wyznaczając kierunki rozwoju branży. 

Zobacz też:

Świętowaliśmy 25-lecie Drogerii Koliber!

Klaudia Rudewicz, Ambra, Eurocash: Nie mamy w magazynach wszystkiego, co pojawia się na rynku, bo nie o to w tym biznesie chodzi

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. lipiec 2025 03:03