StoryEditor
Hurt i dystrybucja
31.10.2022 00:00

Wynajem opakowań logistycznych dla branży kosmetycznej

Elastyczność to jeden z kluczowych elementów sukcesu biznesowego. Umiejętne dostosowywanie się do pojawiających się na horyzoncie szans i szybka reakcja na zmieniające się warunki środowiskowe stwarzają prawdopodobieństwo uzyskania przewagi konkurencyjnej. Usługa wynajmu opakowań logistycznych zwiększa ogólną elastyczność firm działających na szeroko rozumianym rynku kosmetycznym. Sprawdźmy, czym charakteryzuje się to rozwiązanie.

Zasady długoterminowego wynajmu pojemników

Oprócz wspomnianej elastyczności, o której mowa w nagłówku, biznes ceni również fakty. Zacznijmy więc od wyjaśnienia tematu przewodniego. Mówiąc o wynajmie opakowań logistycznych mamy na myśli usługę polegającą na długoterminowym (+3 lata) udostępnieniu najemcy floty pojemników. Dotyczy to kompleksowych operacji, a nie pojedynczych sztuk, które wypożycza się w nagłych wypadkach, np. w zastępstwie serwisowanych kontenerów.

Najemca sam określa ilość i parametry kontenerów do wynajmu. W ten sposób firma może wykorzystać flotę do zarządzania konkretnymi projektami biznesowymi, bez konieczności kupowania opakowań. Po zakończeniu najmu kontenery wracają do właściciela. Udostępniane przedmioty pozostają formalną własnością wynajmującego (np. producenta opakowań), a najemca nie księguje ich jako nowe środki trwałe.

Kto wynajmuje pojemniki?

Wiemy już, na czym polega opisywana usługa. Nim przejdziemy do jej atutów i potencjalnych korzyści, sprawdźmy, gdzie można wynająć pojemniki. Takie usługi świadczy Schoeller Allibert – jeden z globalnych liderów branży opakowań pojemników wielokrotnego użytku. Imponujące portfolio Schoeller Allibert obejmuje także produkty adresowane do sektora chemicznego i kosmetycznego. A co konkretnie? Składany kontener IBC na masy kosmetyczne - Combo Life®, Combo Excelsior HYBRID® lub palety, czy też składane pojemniki magazynowe na produkty gotowe, które z powodzeniem stosowane są także w zautomatyzowanych magazynach. Substancje żrące i niebezpieczne - to zadanie dla ChemiFlow®. Od kilku lat firma kładzie akcent na usługę wynajmu pojemników, będącą alternatywą dla tradycyjnych zakupów.

- Zauważamy rosnący popyt na wynajem pojemników w różnych branżach. Dzięki flocie opakowań nasz klient może zrealizować wymagania projektu, bez konieczności inwestowania sporej sumy potrzebnej na zakup. Taka elastyczność jest doceniania przede wszystkim w niepewnej sytuacji rynkowej, spowodowanej pandemią i wojną na Ukrainie – mówi Michał Łyczek, reprezentant Schoeller Allibert.

Schoeller Allibert oferuje najemcom prawie wszystkie swoje standardowe produkty. Zasady najmu zawarte są w umowie, co gwarantuje przejrzystość zapisów i pozwala planować wydatki w czasie. Po zakończeniu umowy kontenery wracają do właściciela, gdzie są dokładnie czyszczone i serwisowane, a jeśli nadają się do ponownego użycia, udostępniane są innemu najemcy. Z racji tego, że usługa wynajmu jest relatywnie nową propozycją w talii Schoeller Allibert, póki co do dyspozycji klientów są oddawane nowe pojemniki.

Wynajem floty opakowań. Dlaczego warto?

Opisywany dostęp do opakowań logistycznych oferuje szereg korzyści. Na pierwszy plan wysuwają się atuty finansowe. Płatność przy korzystaniu ze współdzielonej floty odbywa się w formie rat, dzięki czemu najemca może zaplanować swoje wydatki. Ponadto koszty rozkładają się symetrycznie w czasie, a środki na nie pochodzą z budżetu operacyjnego (OpEX), który jest bardziej elastyczny niż budżet inwestycyjny (CapEX). Zazwyczaj ten drugi  jest planowany z rocznym wyprzedzeniem - środki nieujęte w planie nie mogą być podjęte nawet przy wyjątkowo atrakcyjnej okazji. Pieniądze zlokalizowane w OpEX są zwykle mniejsze, ale dają spore pole manewru i pozwalają szybko reagować na zmiany na rynku.

To nie wszystko. Finansowanie ratalne rzeczywiście nie ma inwazyjnego wpływu na wskaźnik CashFlow. Płynność finansowa jest kluczowym wyznacznikiem kondycji biznesu, a utrzymanie tego wskaźnika na oczekiwanych poziomach jest problemem dla dyrektorów finansowych. Rozłożone na raty płatności za wynajem nie generują dodatkowych kosztów w postaci odsetek i prowizji bankowych, które mogą pojawić się w przypadku zakupu pojemników. Duża inwestycja może wymagać kapitału z zewnątrz, a jej pozyskanie zawsze wiąże się z dodatkowymi opłatami. Odpada też kłopot biurokracji związanej z procesem przyznawania kredytu lub załatwiania faktoringu.

Ekologia, przestrzeń i bezpieczeństwo

Zazwyczaj wynajem zwrotnych pojemników z tworzyw sztucznych ma również wymiar środowiskowy. Kupowanie nietrwałych drewnianych palet i kartonów (które są coraz droższe) skutkuje marnotrawstwem i kosztami związanymi z ich utylizacją. Firmy korzystające z usługi wynajmu Schoeller Allibert oddają wypożyczone pojemniki po zakończeniu umowy, a sprawne opakowania mogą zyskać dodatkowe życie po wynajmie ich innemu klientowi. Produkty, których po prostu nie można ponownie wykorzystać, są poddawane recyklingowi.

Możliwa jest również optymalizacja przestrzeni magazynowej. Po zakończeniu projektu biznesowego użytkownik musi znaleźć miejsce na zakupione opakowania. W przypadku wynajmu umowę można podpisać na czas trwania kontraktu ze swoim kontrahentem, przez co po zakończeniu przedsięwzięcia pojemniki wrócą do wynajmującego i nie będą zajmować przestrzeni magazynowej najemcy.

Śledzenie kontenerów jest możliwe dzięki technologii wykorzystującej wydajne połączenie LPWAN oraz autorskiej aplikacji do monitorowania floty. Za pomocą chipa w pojemniku aplikacja podaje aktualne miejsce przebywania ładunku. Dzięki SmartLink wiemy, ile pojemników znajduje się w magazynie, ile w drodze do klienta, a ile jest nieużywanych. Tego rodzaju technologia umożliwia efektywne zarządzanie flotą i inwentaryzację.

Czy wynajmowanie pojemników jest dla Twojej firmy?

Długoterminowe wynajmowanie floty pojemników, ze względu na liczne zalety, jest obecnie coraz popularniejszym sposobem zarządzania logistyką optymalizacji kosztów. O niektórych jego atutach wspomnieliśmy w tym artykule. Świetnie zdajemy sobie sprawę, że ten tekst to tylko teoria. Jeśli zainteresował Cię temat wynajmu pojemników dla branży kosmetycznej, pora na praktykę! Zapraszamy do kontaktu z handlowcem Schoeller Allibert, który przybliży pozostałe walory tego rozwiązania i zaproponuje symulację kosztów konkretnego projektu biznesowego. Dzięki tej rozmowie odkryjesz pełen potencjał usługi wynajmu i przekonasz się o wymiernych korzyściach płynących z tej formy współpracy.

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
22.07.2024 17:56
Zmiana na stanowisku prezesa w firmie Merkury
Tadeusz Pawłowski, współwłaściciel firmy Merkury i Piotr Kucman, nowy prezesfot.: Linkedin Merkury SA

Piotr Kucman objął stanowisko prezesa firmy dystrybucyjnej Merkury. Przejął obowiązki od Tadeusza Pawłowskiego. Jak podała firma, to zdarzenie otwiera nową erę w historii organizacji.

Tadeusz Pawłowski, współwłaściciel firmy Merkury, po latach pełnienia funkcji prezesa, przekazał stery nowemu liderowi. Obowiązki prezesa objął Piotr Kucman.

"Zmiana ta nie tylko otwiera nowy rozdział w historii naszej organizacji, ale również wprowadza nas w nową erę pełną nadziei, wyzwań i możliwości" – podała firma w komunikacie na swoim oficjalnym profilu w mediach społecznościowych.

Piotr Kucman związany jest z firmą Merkury od 2021 r. Wówczas objął stanowisko dyrektora komercyjnego.

„Szybko pokazał swoje zdolności przywódcze i umiejętność budowania efektywnych zespołów. Jego zdolność do identyfikowania nowych możliwości rynkowych i wprowadzania strategii była znacząca dla wzrostu naszej firmy w tym okresie.

image
Piotr Kucman, prezes firmy Merkury
fot.: Linkedin Merkury SA
W uznaniu za swoje osiągnięcia w 2023 roku Piotr został awansowany na stanowisko dyrektora zarządzającego. Skutecznie zarządzał kluczowymi obszarami, takimi jak poprawa efektywności operacyjnej, rozwój i wdrożenie strategii biznesowej, maksymalizacja przychodów i zysków oraz optymalizacja kosztów. Jego determinacja, innowacyjne podejście i nieustanne dążenie do doskonałości były kluczowe dla osiągnięcia tego awansu” – czytamy w komunikacie firmy.

Wśród cech nowego prezesa wymieniono determinację oraz innowacyjne podejście do zarządzania.

Merkury jest dystrybutorem, importerem i producentem zdrowej żywności, naturalnych kosmetyków oraz największym dystrybutorem leków i suplementów diety na rynku pozaaptecznym. Dostarcza produkty do 35 tys. odbiorców na rynku nowoczesnym, tradycyjnym, aptecznym oraz e-commerce. Firma istnieje od 2004 r., była wówczas pierwszą w Polsce wschodniej hurtownią farmaceutyczną z zaledwie 10-osobowym zespołem. W 2012 r. do oferty firmy weszły kosmetyki. W 2017 r. Merkury uruchomił platformę e-commerce. W 2022 r. zespół firmy liczył już 410 osób. W ofercie firmy znajduje się 7 tys. produktów od ponad 200 marek.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
03.07.2024 09:46
Forum Branży Kosmetycznej 2024: Beauty konsument przyszłości. Dołącz do tych, którzy o biznesie wiedzą więcej
Forum Branży Kosmetycznej 2024: Beauty konsument przyszłości. Dołącz do tych, którzy o biznesie wiedzą więcejwiadomoscikosmetyczne.pl
Pokolenie JA, generacja Alfa. Beauty konsumenci przyszłości – to hasło Forum Branży Kosmetycznej 2024. Biznesowa konferencja połączona z przestrzenią wystawienniczą i prezentacjami innowacji w zakresie produktów i technologii odbędzie się już 24 października w Warszawie. Dołącz do nas, by być na bieżąco z trendami beauty i robić biznes.

Rynek kosmetyczny jest wyjątkowo odporny na kryzysy, niezwykle innowacyjny i szybko odpowiada na konsumenckie trendy. Zarazem, jak każda branża, mierzy się z szeregiem wyzwań, w związku ze wzrostem kosztów działalności i ograniczaniem wydatków przez konsumentów, a także szybko zmieniającym się prawem w obrębie kosmetycznych regulacji.

Jeszcze większym wyzwaniem wydaje się być nadążenie za zmieniającym się światem – technologiami rozwijającymi się w niespotykanym dotąd tempie i młodymi konsumentami, których nie da się zamknąć w żadnych znajomych z dotychczasowych doświadczeń ramach.

Czytaj także: WiseEuropa i Kosmetyczni [RAPORT]: Polskie firmy kosmetyczne są ponadprzeciętnie rentowne i odporne na kryzysy

O tym jak może wyglądać przyszłość rynku kosmetycznego będziemy dyskutować podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024, które odbędzie się już 24 października w Warszawie, w hotelu Arche Krakowska. Przewodnie hasło tegorocznej konferencji brzmi: „Pokolenie JA, generacja Alfa. Beauty konsumenci przyszłości” i zawiera w sobie motywy kluczowych debat, do których redakcja „Wiadomości Kosmetycznych” zaprosiła znakomitych ekspertów.

Forum Branży Kosmetycznej 2024 otworzy Andrew McDougall, Director Beauty & Personal Care Research, Mintel Group, który wprowadzi nas w trendy kształtujące rynek kosmetyczny. Mintel bada je od lat i zbiera w swoim raporcie Beauty and Personal Beauty Trends. Uczestnicy naszej konferencji będą jednym z pierwszych, którzy dowiedzą się, na co powinna przygotować się branża kosmetyczna w kolejnych latach. Czy da się z wielu mikro zjawisk wskazać te, które będą dominowały i faktyczne można je nazwać dominującymi trendami? Przekonamy się już w październiku.

Czytaj także: Samantha Dover, Mintel: AI to nadal niewyeksplorowana studnia potencjału dla branży beauty

Z pewnością przyszłość branży beauty będzie wiązała się z bardzo szybkim rozwojem nowych technologii. Narzędzia sztucznej inteligencji są wykorzystywane od lat, w produkcji, logistyce, w zbieraniu i analizie danych, w marketingu. Ale nigdy AI nie wkraczała w nasze życie w takim tempie i w takim zakresie jak obecnie. Giganci technologiczni dążą do tego, by dzięki wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości już nie tylko tworzyć treści, komunikować się, czy zbierać podstawowe dane. Chodzi o to, by nauczyć się czytać emocje, intencje konsumentów, analizować nieuświadomione reakcje. Korzystanie w tym celu np. z urządzeń z wbudowanymi sensorami może dać potężną przewagę konkurencyjną. Jednak tak jak wszystko, co wiąże się z głębokim wchodzeniem w osobistą przestrzeń konsumentów, wiąże się z ryzykiem. AI wróg, czy przyjaciel? O tym będą dyskutować m.in. Monika Kolaszyńska, prezes zarządu, Super-Pharm Poland; Joanna Orzechowska, East Europe Marketing Manager & Category Lead, Poland, Baltics & Ukraine, Unilever oraz Adam Nitecki, General Manager E-commerce, L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie. To będzie spojrzenie na technologię z perspektywy firm, które wykorzystują już AI w szerokim zakresie, ale mają pełną świadomość, że nie można pozostawić tych procesów poza kontrolą.

Czytaj także: Do czego Unilever, właściciel marki Dove, wykorzystuje sztuczną inteligencję?

Liderzy L’Oréal: W ciągu kilku lat AI stanie się tak powszechne jak powietrze, którym oddychamy

image
Oficjalna grafika Forum Branży Kosmetycznej 2024
wiadomoscikosmetyczne.pl

Pokolenie Alfa – dzieci urodzone po 2010 r., wychowane w środowisku technologii i cyfrowych treści. Czy dzięki temu bardziej otwarte na świat, czy może bardziej samotne? O określonych postawach czy stale poszukujące? Hedoniści czy minimaliści? Stawiający siebie w centrum, czy wrażliwi na innych? Dziś to nastolatkowie, jeszcze korzystający z zasobów rodziców, za chwilę sami staną się głównymi konsumentami. To oni są w centrum zainteresowania marek, które uczą się z nimi komunikować mając na uwadze, że szybko się nudzą, nie wybaczają fałszu i błyskawicznie są w stanie zweryfikować każdą informację. Jak mierzą się z tym firmy z obszaru beauty – o tym porozmawiamy m.in. z Katarzyną Mauduit, Marketing Director Poland & CEE, Douglas oraz z Anną Rucińską, Head of Burda Beauty Center & Communities (wizaz.pl)

Badawcza firma NielsenIQ sprowadzi nas do tego, co u podstaw i decyduje o słupkach sprzedaży. Siła marki czy siła ceny? Barbara Nesterowicz, Client Business Partner, NielsenIQ  z pewnością odniesie się do najnowszych danych, które pokazują, że choć Polacy są bardzo wrażliwi na ceny, to też inne czynniki – po trudnym okresie inflacyjnym – zaczynają mieć wpływ na to jakie produkty wkładają do swoich koszyków.

Czytaj także: NIQ: Marki własne spowalniają, brandy premium w górę. Wracamy do konsumenckiej normalności?

Nie zabraknie także tematów środowiskowych – sektor kosmetyczny jest poddany ogromnej presji zmian w obszarze surowców kosmetycznych, wprowadzania biodegradowalnych opakowań, dostosowania całej swojej działalności do wymogów gospodarki obiegu zamkniętego. Wielu twierdzi, że europejskie, wyśrubowane normy ekologiczne są nie do spełnienia, a chęć sprostania nim spowoduje, że część przedsiębiorstw przestanie istnieć, bo nie wytrzymają presji kosztowej, a te, które przetrwają i tak przegrają w konkurencji z firmami z Azji, których normy europejskie w zakresie ekologii nie obowiązują.

Czytaj także: Cosmetics Europe zawiedzione zapisami w tekście rozporządzenia PPWR przyjętym przez Parlament Europejski. Polskie firmy: jest wiele pytań i niewiadomych

Forum Branży Kosmetycznej to nie tylko wykłady i dyskusje, ale przede wszystkim przestrzeń do bezpośrednich spotkań, wymiany informacji, doświadczeń i robienia biznesu. Nasi Partnerzy i Wystawcy zadbali, aby w przestrzeni wystawienniczej nie zabrakło innowacji, zarówno w obszarze produktów, jak i usług i technologii. Co roku w tej części tętni życie i przez cały dzień toczą się rozmowy. Na stoiskach wystawców można produkty wypróbować, otrzymać katalogi, próbki, umówić się na spotkania i negocjować już na miejscu. Uczestnikami Forum Branży Kosmetycznej są wyłącznie profesjonaliści – menedżerowie odpowiedzialni za różne obszary funkcjonowania firm z sektora produkcji, dystrybucji i handlu, poszukujący dla swoich przedsiębiorstw wiedzy, nowości asortymentowych, innowacji usprawniajacych funkcjonowanie firm. To wyjątkowa okazja, by spotkać się w tak biznesowym gronie.

image
Fotorelacja Forum Branży Kosmetycznej 2023
wiadomoscikosmetyczne.pl

Zwieńczeniem Forum Branży Kosmetycznej będzie rozdanie nagród w konsumenckim rankingu Drogeria Roku wyróżniającym miejsca, w których Polacy lubią kupować kosmetyki i cenią je za wyjątkową ofertę, interesujące promocje i najlepszą obsługę. Ogłoszenie zwycięzców w rankingu Drogeria Roku poprzedzi prezentacja drugiej edycji badania „Kanały dystrybucji kosmetyków w Polsce”, które dla Wiadomości Kosmetycznych realizuje firma badawcza Mobile Institute specjalizująca się w śledzeniu trendów konsumenckich i wielokanałowym monitoringu satysfakcji oraz dostarczającej narzędzia dialogu marek z konsumentami. Raport z badania zaprezentuje  Katarzyna Czuchaj-Łagód, współzałożycielka i dyrektorka zarządzająca Mobile Institute.

Czytaj także: Drogeria Roku 2023. Tak wybrali konsumenci

Kupujący kosmetyki skaczą między sklepami a internetem. Nie są wierni jednej sieci drogeryjnej [Badanie Mobile Institute]

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. lipiec 2024 04:22