StoryEditor
Handel
28.12.2024 12:00

Luksusowy merchandising — co wyróżnia segment premium i z jakimi wyzwaniami się wiąże?

Sposób ustawienia produktów na półce w sklepie wydawać by się mógł rzeczą pozornie błahą i nieistotną. Jednak merchandising wizualny jest niezwykle istotnym elementem w stymulowaniu sprzedaży, jak i kreacji wizerunku marki. Na ten ostatni szczególny nacisk kładą brandy pozycjonujące się w segmencie premium i aby go utrzymać na stosownym poziomie stosują konkretne działania.

W ostatnich latach jasno dostrzegalny jest trend rosnącej znajomości produktów wśród konsumentów w branży beauty. W tak dojrzewającym rynku przybywa producentów i marek, pozycjonujących się w segmencie premium. Tego typu przestrzeń rządzi się jasnymi prawami — spójne akcje marketingowe, nieelastyczna polityka cenowa i nienaganny merchandising. Tylko co znaczy nienaganny?

Należy pamiętać, że niezależnie od selektywności, najważniejszym celem merchandisingu jest maksymalizacja zysków z dostępnej przestrzeni. Z drugiej strony, wybór samych bestsellerów prawdopodobnie będzie skutkować nieprzejrzystością układu produktów na półce. Doprowadzi to do utrudnienia klientowi wyboru produktu, a co ważniejsze w przypadku segmentu premium — negatywnego wpływu na wizerunek marki. Tym sposobem docieramy do pewnego impasu, z którym mierzą się wszyscy visual merchandiserzy — sprzedaż czy prezencja?

Oczywiście w szczególnym przypadku personalizowanych przestrzeni, mogących zawrzeć pełen asortyment, pytanie to staje się bezzasadne. Jednak jeśli chodzi o każdą inną przestrzeń w punkcie sprzedaży, problem ten trzeba rozważyć z innej strony. Klienci pozwalają sobie na luksus zakupu kosmetyków marki premium ze względu na to, jakie uczucie wywołuje u nich ten fakt — a merchandising półki, do której podchodzą, jest jednym z elementów je wywołujących. Docieramy do pewnego ciekawego wniosku — sprzedaż marek luksusowych jest stymulowana przez wizualną elegancję merchandisingu, a ta ma priorytet nad logiczną chęcią wyraźniejszego pokazania topów sprzedaży. Merchandising kreuje wizerunek, przez który konsument decyduje się na zakup produktów.

Stąd, półki przeznaczone są pełnym liniom, nie pojedynczym produktom, a te ostatnie prezentowane są na półce według kolejności użytkowania, nie wysokości cen lub popularności. W mniejszych klastrach niektóre z linii pielęgnacyjnych czy zapachowych w ogóle nie są wprowadzane, nawet wbrew cyfrom sprzedaży. Sytuacje braku towaru są równie nieakceptowalne, niezależnie od potencjału sprzedaży danego produktu. I każda z zasad powyżej aplikowana jest nawet do najmniejszych przestrzeni dostępnych marce. Filozofia dbania o wizerunek w niektórych przypadkach zabrania wykorzystania w merchandisingu nawet najlepiej rotujących produktów.

To tylko kilka najważniejszych sposobów na stworzenie wyjątkowej, ekskluzywnej tożsamości marki w umyśle klienta. Umiejętność nadania priorytetu estetyce i elegancji przestrzeni sprzedaży oraz wykorzystanie ich do kreacji wizerunku to jeden z najważniejszych wyznaczników luksusu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
11.09.2025 15:16
Sephora wprowadza ekspresową dostawę kosmetyków z Uber Eats
Sephora wprowadzając nową usługę chce mocniej zaangażować klientów i związać ich ze swoją marką.wiadomoscikosmetyczne.pl

Sephora, należąca do koncernu LVMH, uruchomiła w Stanach Zjednoczonych nową usługę dostawy kosmetyków na żądanie we współpracy z Uber Eats. To pierwsza prestiżowa sieć beauty dostępna w amerykańskiej wersji aplikacji do zamawiania jedzenia. Usługa obejmuje setki lokalizacji Sephory w Ameryce Północnej i pozwala klientom zamawiać produkty z kategorii makijażu, pielęgnacji skóry, zapachów, pielęgnacji włosów i wellness. Czas dostawy może wynosić zaledwie 25 minut.

Nowa opcja jest dostępna zarówno dla klientów w USA, jak i w Kanadzie. Dodatkowo uczestnicy programu lojalnościowego Beauty Insider mogą powiązać swoje konta z Uber Eats, aby zbierać punkty przy każdym zamówieniu. To oznacza, że nawet szybkie zakupy – od uzupełniania podstawowych produktów po prezenty kupowane w ostatniej chwili – mogą przynosić dodatkowe korzyści.

Sephora i Uber Eats podkreślają, że współpraca odpowiada na zmieniające się potrzeby konsumentów, którzy oczekują łatwego i natychmiastowego dostępu do ulubionych marek. Aby zachęcić do skorzystania z nowej usługi, Uber Eats oferuje 10 USD zniżki przy pierwszym zamówieniu o wartości co najmniej 50 dolarów. Promocja obowiązuje do 30 października 2025 r.

Sephora nie jest jedyną siecią beauty, która testuje współpracę z platformami dostaw jedzenia w celu rozszerzenia swojej obecności rynkowej. Partnerstwo z Uber Eats wpisuje się w rosnący trend integracji handlu detalicznego z szybkimi usługami dostaw, które mają nie tylko zwiększać wygodę zakupów, lecz także budować lojalność klientów w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.09.2025 10:44
Bath & Body Works zatrudni 30 tys. pracowników sezonowych na czas świątecznego szczytu
Bath & Body Works w galerii Westfield Arkadia w Warszawie. wiadomoscikosmetyczne.pl

Bath & Body Works ogłosiło plany zatrudnienia ponad 30 tys. pracowników sezonowych w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Portoryko, aby sprostać spodziewanemu wzrostowi popytu w okresie świątecznym. Rekrutacja obejmie zarówno sklepy detaliczne, jak i centra dystrybucyjne, które odpowiadają za sprawną obsługę zamówień w tym kluczowym dla handlu czasie.

Firma planuje przyjąć częściowo etatowych pracowników do obsługi prawie 1,9 tys. sklepów w Ameryce Północnej. Dodatkowo w pięciu centrach dystrybucyjnych zlokalizowanych w Ohio powstanie ponad 2 tys. pełnoetatowych stanowisk, które wzmocnią zaplecze logistyczne i zapewnią sprawną realizację dostaw.

Zarząd podkreśla, że tak szeroko zakrojona rekrutacja ma na celu zagwarantowanie wysokiego poziomu obsługi w okresie największego obciążenia sprzedażowego w roku. Dzięki zwiększeniu zatrudnienia sieć chce nie tylko usprawnić proces zakupowy, ale także utrzymać standardy obsługi klienta, z których marka jest znana.

Prezes Bath & Body Works, Daniel Heaf, zaznaczył, że sezon świąteczny jest czasem, w którym „marka, produkty i zespoły pokazują pełnię swoich możliwości”. Jak dodał, sukces w tym okresie zależy od tysięcy pracowników, którzy swoją pracą w sklepach i centrach dystrybucyjnych tworzą doświadczenie zakupowe na najwyższym poziomie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. wrzesień 2025 18:00