StoryEditor
Handel
11.12.2024 14:56

Multibrandowy butik Moliera2 dołącza do najemców Metropolitan Warszawa

Nowy salon Moliera2 znajdzie się na parterze Budynku 1 w  Metropolitan Warszawa / mat.pras.

Moliera2, jeden z najbardziej znanych brandów na polskim rynku, oferujący szeroki wybór luksusowych marek modowych i kosmetycznych, dołącza do grona najemców Metropolitan Warszawa. Spółka wynajęła 1,3 tys. mkw. powierzchni handlowo-biurowej.

W Metropolitan Warszawa Moliera2 ulokuje swoje biura, jak i flagowy stacjonarny sklep multibrandowy, oferujący luksusowe produkty z kategorii fashion.

Spółka Moliera2 ma w swoim portfolio takie brandy modowe, jak Christian Louboutin, Manolo Blahnik, Aquazzura, Khaite czy Paco Rabanne. Moliera2 to również bogata oferta marek kosmetycznych i perfumiarskich, m.in. Amouage, Xerjoff, Tom Ford, Oribe, Kajal, Noeme, Balmain Paris Hair Couture.

Nowy salon Moliera2 powstanie na blisko 650 mkw. powierzchni, znajdzie się na parterze Budynku 1 w  Metropolitan Warszawa. Cechą lokalu jest wyjątkowa, dwustronna ekspozycja. Okazała, blisko 50-metrowa witryna zewnętrzna lokalu znajduje się na szlaku między Hotelem Raffles Europejski, gdzie mieści się butik Hermèsa, a flagowym salonem Redford & Grant, oferującym luksusowe marki takie jak Dior, Miu Miu, Prada, Valentino i The Row.

– Widzimy, jak wokół Metropolitan Warszawa, miejsca o ugruntowanej pozycji na mapie handlowej stolicy, powstaje wyjątkowa przestrzeń, w której luksusowy handel przybiera formę znaną z największych stolic Europy. Powstaje elegancka strefa, której charakter budują nie tylko ekskluzywne sklepy, ale również wysokiej klasy lokale gastronomiczne oraz miejsca, gdzie można spędzić czas w wyjątkowej atmosferze. Jesteśmy dumni, że jesteśmy częścią tego procesu i możemy aktywnie uczestniczyć w kreowaniu nowego handlowego oblicza Warszawy – powiedziała Joanna Kowalska-Szymczak, założycielka i CEO EBRU Capital, firmy pełniącej rolę asset managera Metropolitan Warszawa.

Czytaj też: W Polsce przybywa komercyjnych powierzchni handlowych. Parki handlowe w czołówce komercjalizowanych obiektów

Najem przestrzeni handlowej przez spółkę Moliera2 wpisuje się nie tylko w strategię rozwoju tej firmy, ale również w szerszy trend rozwoju rynku retail w Warszawie. Jak wynika z raportu CBREUlice handlowe w Warszawie”, przemysł turystyczny ma bezpośredni wpływ na generowanie ruchu w sklepach, szczególnie w kontekście dóbr luksusowych. Warszawa jest chętnie odwiedzanym miastem, rośnie także jej znaczenie, nie tylko jako destynacji turystycznej, ale i biznesowej. Odwiedzający korzystają z potencjału ulic handlowych.

–  Zaprojektowany przez Normana Fostera budynek Metropolitan to absolutna ikona rynku nieruchomości i niezmiernie się cieszymy, że jego właściciel podziela naszą wizję stworzenia centrum zakupowego dla modowych marek luksusowych. Widzimy olbrzymie zainteresowanie tą lokalizacją, którą można obiektywnie uznać najbardziej prestiżową w Polsce –  powiedział Marcin Michnicki, CEO Moliera2 S. A.

Umowa najmu przestrzeni Metropolitan Warszawa przez Moliera2 została zawarta na okres 10 lat.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
03.11.2025 13:03
British Airways nawiązuje współpracę z Anatomē – butikową siecią apteczną
Anatomelondon_IG

Brytyjskie linie lotnicze nawiązały współpracę z londyńską siecią butikowych aptek – Anatomē. Firma będzie przygotowywać dla pasażerów klasy biznesowej linii lotniczych kolekcje kosmetyków do pielęgnacji skóry, dostępnych na długich trasach.

Operująca w Londynie sieć aptek Anatomē dzięki tej współpracy zyska na rozpoznawalności. Każdy z zestawów kosmetyków, przygotowywanych dla pasażerów klasy biznesowej British Airways, ma zawierać m.in. nawilżający krem Anatomē oraz balsam Botanical Multi Balm.

image
Anatomelondon_IG
Produkty zostały opracowane na bazie składników roślinnych, mających wspomagać nawilżenie i ochronę skóry podczas długich lotów. Marka przy tworzeniu swoich kosmetyków kładzie nacisk na ekstrakty roślinne i olejki eteryczne, które harmonijnie współdziałają z mikrobiomem skóry, dbając o jej witalność w warunkach odwodnienia podczas podróży lotniczych.

Gotowe zestawy produktów będą dostępne w kolekcjonerskich kosmetyczkach, ozdobionych projektami czworga brytyjskich artystów – Amelii Coward, Charlotte Roseberry, Kita Boyda i Naomi Edmondson. Wyboru dokonała platforma sztuki współczesnej Rise Art.

Same kosmetyczki zostały wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu, a ich zawartość, w tym bambusowe szczoteczki do zębów i zatyczki do uszu w papierowym opakowaniu, odzwierciedla nacisk obydwu marek na zrównoważony i odpowiedzialny design.

Z przyjemnością przedstawiamy nasze nowe formuły pielęgnacyjne, dostępne wyłącznie dla British Airways. Na wysokości 35 tys. stóp nasza skóra naturalnie się odwadnia; wykorzystaliśmy zatem silne składniki roślinne, aby przywrócić nawilżenie, równowagę i zadbać o ciało i umysł poprzez sztukę podróżowania – komentuje Brendan Murdock, założyciel marki Anatomē. – W Anatomē postrzegamy pielęgnację skóry jako formę self care, spokojny rytuał łączący naukę, zapachy i naturę. Nasze partnerstwo z British Airways odzwierciedla wspólne uznanie dla brytyjskiej kreatywności i misji, łącząc design, dobre samopoczucie i wiedzę botaniczną, aby wzbogacić doświadczenie podróży – dodaje Murdock.

image
Anatomelondon_IG

Założona w Londynie firma Anatomē to nowoczesna apteka, skoncentrowana na holistycznej pielęgnacji i dobrym samopoczuciu. Firma opracowuje receptury botaniczne, które wspomagają relaks, nawodnienie i równowagę, podkreślające znaczenie codziennych rytuałów. 

W czasach, gdy wiele marek beauty skupia się w dużym stopniu na e-commerce, Anatomē inwestuje mocno w lokalizacje stacjonarne, by zapewnić klientom doświadczenie „na żywo”. Marka kładzie silny nacisk na doświadczenie zakupowe w sklepie: konsultacje i porady, możliwość personalizacji produktów, stacje refill/reuse opakowań. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
03.11.2025 11:18
Hebe zwalnia tempo wzrostu, ale zwiększa przychody i rozbudowuje sieć
Jedna z największych sieci drogeryjnych w Polsce ogłosiła swoje wyniki finansowe.Hebe mat.pras.

Hebe, sieć należąca do portugalskiej Grupy Jerónimo Martins, zakończyła pierwsze dziewięć miesięcy 2025 roku z przychodami na poziomie 451 mln euro. Oznacza to wzrost o 6,9 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2024 roku, kiedy sieć osiągnęła 422 mln euro. Pomimo wzrostu wartości sprzedaży, dane porównywalne (LFL) pokazują lekkie osłabienie – sprzedaż spadła o 0,1 proc. rok do roku. To wyraźna zmiana po wyjątkowo mocnym 2024 roku, kiedy w pierwszym kwartale dynamika LFL sięgnęła +18,2 proc.

W 2025 roku Hebe mierzy się z trudniejszym otoczeniem rynkowym. Po wzroście sprzedaży LFL o 1,9 proc. w pierwszym kwartale i 0,7 proc. w drugim, trzeci kwartał przyniósł już spadek o 2,7 proc. Sieć działa w warunkach rosnącej konkurencji, słabszego popytu konsumenckiego oraz deflacji koszyka zakupowego. Zarząd spółki podkreśla, że w odpowiedzi na te wyzwania Hebe wzmacnia politykę cenową, koncentrując się na utrzymaniu konkurencyjności, przy jednoczesnym zachowaniu dyscypliny kosztowej i ochronie marż.

Łączna sprzedaż w euro wzrosła w analizowanym okresie o 6,9 proc., przy czym 5,3 punktu procentowego tego wzrostu wynikało z rozwoju i modernizacji sieci handlowej, a 1,6 punktu – z efektów kursowych. Strategia ekspansji i inwestycje w modernizację pozostają kluczowymi filarami działalności spółki, pozwalając jej utrzymać stabilny udział w rynku mimo spowolnienia dynamiki sprzedaży porównywalnej.

W ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025 roku Hebe otworzyła 13 nowych sklepów – 11 w Polsce i 2 w Czechach. Na koniec września sieć liczyła 393 placówki, wobec 370 rok wcześniej. Łączna powierzchnia sprzedaży wzrosła z 94 264 m² do 100 239 m², co oznacza przyrost o ponad 6 tys. mkw w skali roku. Wzrost ten potwierdza konsekwentną realizację planów rozwojowych, mimo rosnących kosztów operacyjnych i presji na rentowność.

image

Hebe podsumowuje III kwartał działań CSR

Hebe zapowiada, że do końca 2025 roku zamierza otworzyć około 30 nowych sklepów. Jednocześnie sieć utrzymuje e-commerce jako jeden z kluczowych elementów strategii rozwoju – zarówno w Polsce, jak i w Czechach, gdzie platforma online jest wykorzystywana jako narzędzie ekspansji zagranicznej i budowania rozpoznawalności marki.

Marka Hebe, obecna na rynku od 2011 roku, stała się jednym z najważniejszych graczy w polskim segmencie drogeryjnym. Jej debiut miał miejsce w Warszawie, a w kolejnych latach sieć systematycznie zwiększała obecność w dużych i średnich miastach. Obecnie Hebe konkuruje bezpośrednio z takimi sieciami jak Rossmann i Super-Pharm, stawiając na rozbudowaną ofertę dermokosmetyków, produktów do pielęgnacji i makijażu oraz rosnącą obecność marek własnych.

Hebe pozostaje częścią Grupy Jerónimo Martins, właściciela m.in. sieci Biedronka – największego detalisty spożywczego w Polsce. Portugalski koncern konsekwentnie rozwija portfolio marek na rynku krajowym, a segment beauty z Hebe w roli głównej stanowi coraz istotniejszy element jego działalności w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. listopad 2025 06:24