StoryEditor
Perfumerie
29.03.2022 00:00

Douglas w Polsce to największa sieć stacjonarnych perfumerii oraz mocny e-commerce [Drogeria Roku 2022 KANDYDAT]

Strategia Douglasa to szeroka oferta bestsellerowych marek międzynarodowych. Dzięki rozwojowi e-commerce sieć bez problemu mogła ją rozwijać o produkty, które do perfumerii przyciągnęły millenialsów. To właśnie na nich – mniejszych, młodych brandach oraz na markach polskich – budowane były ostatnie wzrosty Douglasa w Polsce.

Douglas to największa sieć perfumerii w Polsce. Ma 139 sklepów w najlepszych centrach i galeriach oraz trzy salony przy prestiżowych ulicach handlowych. Jej asortyment to dziesiątki tysięcy luksusowych i popularnych produktów pielęgnacyjnych, makijażowych i zapachowych, w tym wiele marek dostępnych na wyłączność (m.in. Giorgio Armani Cosmetics, Bobbi Brown, Tom Ford, Kylie Skin, Florence by Mills, Keys Soulcare).

Firma poczyniła w ostatnich latach spore inwestycje w modernizację salonów i rozbudowę sieci, wierząc, że dla klientów ważna jest właściwa prezentacja marek i atmosfera miejsca, w którym dokonują zakupów.

Przy wyborze produktów w Douglasie można liczyć na profesjonalną pomoc wykwalifikowanych konsultantów – ekspertów kosmetycznych.

Jeszcze przed COVID-19 sieć zaczęła inwestować w sklep internetowy. Jednak to właśnie pandemia zmieniła dotychczasową perspektywę biznesu Douglasa, który w Polsce zdominowany był sprzedażą w perfumeriach stacjonarnych. W Polsce, w czasie lockdownu, sprzedaż online zwiększyła się niemal czterokrotnie.

Sztuczna inteligencja, poprawa doświadczenia użytkownika (m.in. cyfrowa wyszukiwarka zapachów uławiająca wybór perfum online) i poszerzenie asortymentu online to tylko kilka środków, które miały zagwarantować klientom satysfakcjonujące zakupy online. Sieć inwestuje też w media społecznościowe, gdzie prowadzi konsultacje online. Swoim klientom udostępnia też aplikację mobilną. Dba o stałe wzbogacanie portfolio marek, z których wiele dostępnych jest tylko tutaj. 

Na douglas.pl dostępnych jest obecnie ponad 25 tysięcy produktów 370 marek. Swoją dystrybucję prowadzi tu wiele startupowych brandów kosmetycznych tworzonych przez małe firmy lokalne, co daje im również szanse dotarcia do swojej grupy klientów. Sieć wspiera je, oferując specjalne formy promocji na stronie internetowej i w kanałach społecznościowych.

Zgodnie ze swoja strategią, Douglas nie zamierza powielać asortymentu drogeryjnego. Chce oferować polskiemu klientowi dostęp do bestsellerowych marek międzynarodowych.

Aby dać wyraz swojej troski o klienta millenialsowego, wprowadziła do oferty popularne wśród nich marki, m.in. The Ordinary, Mario Badescu, Kora Organics, Bare Minerals czy polskie Resibo. To właśnie na nich – mniejszych, młodych brandach oraz na markach polskich – budowane były ostatnie wzrosty Douglasa w Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
08.09.2025 10:54
Czas na zmianę! Katarzyna Mauduit żegna się z Douglasem po 5 latach
Katarzyna Mauduit (z prawej) oraz Anna Dec podczas Douglas Skincare Weeks 2025M.Szulc

Przez ostatnie 5 lat Katarzyna Mauduit pełniła funkcję dyrektor marketingu na Polskę i region CEE w sieci Douglas. Zajmowała się m.in. wspieraniem marki własnej Douglas, a także wielu selektywnych marek partnerów. Teraz poinformowała o zmianie swojej zawodowej ścieżki. Jak motywuje ten krok?

Goodbye lovebrand, hello lovebrand(s). It’s time for new!” – zaczęła swój wpis na LinkedIn Katarzyna Mauduit.

Jak podkreśliła, w Douglasie współpracowała ze "wspaniałym, zorientowanym na biznes zespołem marketingowym”, działając “ramię w ramię z wieloma innymi zespołami – lokalnie, w Europie Środkowo-Wschodniej oraz globalnie”. Podziękowała za współpracę działom marketingu Douglasa, e-commerce, asortymentu i zakupów, controllingu, a także szefom Douglasów z innych krajów. 

Zbudowane relacje, zmiany, które udało mi się wprowadzić, inspiracja oraz metody pracy, które po sobie zostawiam – są moim największym powodem do dumy” – napisała Katarzyna Mauduit.

Jak podkreśliła, w swojej Douglasowej podróży ceni najbardziej pięć momentów. Pierwszy z nich to przekształcenie Douglasa w “napędzaną cyfrowo, płynnie funkcjonującą w social mediach” platformę sprzedaży kosmetyków. Drugi to zarządzanie innowacjami, z naciskiem na inspirowanie – a nie kopiowanie rozwiązań.

image

Katarzyna Mauduit, Douglas: Potencjał zakupowy pokolenia Alfa jest obiecujący [FBK 2024]

Trzecią ważną rzeczą jest rozszerzenie ekosystemu retail mediów dla marek dostawców w całym lejku marketingowym, co umożliwiło konsolidację marki Douglas jako wyraźnego lidera branży pod względem zarówno portfolio, jak i przychodów. Czwarta istotna rzecz to uwolnienie potencjału marki własnej Douglas Collection, na co złożyło się m.in. stworzenie zespołu marketingowego, kampanii, eventów – co przyniosło w efekcie rekordowe wyniki z roku na rok. 

Jako piąty ważny powód do dumy Katarzyna Mauduit uznaje swój team (“najlepszy w swojej klasie!”), któremu podziękowała za towarzyszenie we wspólnej drodze zmian i przekształceń. Podziękowała również zarządowi i managerom Douglasa za zaufanie oraz sprawienie, że “niemożliwe stało się możliwe”.

Jak podkreśliła, pożegnanie z Douglasem nie było dla niej łatwe, bo “nie rozstaje się z marką, którą się kocha”. 

Pozostawiam markę w dobrych rękach, gotową do rozkwitu” – podsumowała, zapowiadając podjęcie nowych wyzwań w branży beauty. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
28.08.2025 07:54
Notino poszerza ofertę marek luksusowych i wprowadza La Prairie
Wprowadzenie marki La Prairie do oferty Notino oznacza, że będzie ona dostępna dla klientów na 27 rynkach, na których działa detalistaLa Prairie mat.pras.

Notino dba o to, by wciąż zaskakiwać swoich klientów. W sierpniu oferta sklepu została poszerzona o markę luksusowych kosmetyków z najwyższej półki – La Prairie Switzerland. Jak podkreśla Bartosz Kliś, Chief Commercial Officer i członek zarządu Notino, krok ten stanowi otwarcie nowego rozdziału dla firmy.

“Witamy na pokładzie, La Prairie Switzerland” – obwieścił Bartosz Kliś we wpisie na LinkedIn. Jak podkreślił, La Prairie należy do grona najbardziej kultowych marek w branży kosmetyków luksusowych.

Od dziesięcioleci La Prairie wyznacza standardy w dziedzinie luksusowych kosmetyków dzięki unikalnemu połączeniu kawioru, złota i platyny z przełomową wiedzą na temat komórek” – dodaje manager Notino.  

Szwajcarska marka jest cenionym od lat globalnym pionierem terapii przeciwstarzeniowej, opartej na opatentowanej, wyjątkowej formule Cellular Complex.

image

Justyna Derdzikowska, Notino: To dla nas przełomowy rok, jeśli chodzi o sprzedaż detaliczną

Jak dodaje Bartosz Kliś, wprowadzenie kosmetyków La Prairie do oferty sklepów Notino stanowi część jasnej wizji. “Chcemy, aby wyjątkowe marki stały się bardziej dostępne. Jednocześnie też chcemy, aby doświadczenie klienta było równie ekskluzywne, jak same produkty” – wyjaśnia Bartosz Kliś.

Wprowadzenie marki La Prairie do oferty Notino oznacza, że będzie ona dostępna dla klientów na 27 rynkach, na których działa detalista. “Jest to kamień milowy, z którego jesteśmy dumni, a także sygnał, w jakim kierunku zmierzamy” – podsumowuje członek zarządu Notino.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. wrzesień 2025 10:21