StoryEditor
Perfumerie
14.09.2023 12:52

Notino kontynuuje współpracę z Małgorzatą Sochą. Dalszy rozwój oprze na wirtualnych rozwiązaniach doboru produktów

Alexander Montchovsky, global brand marketing director Notino oraz Małgorzata Socha, ambasadorka perfumerii / wiadomoscikosmetyczne.pl
​Notino, podczas eventu zorganizowanego na koniec lata, zaprezentowało nowości z kategorii pielęgnacyjnej, makijażowej i zapachowej. W spotkaniu wziął udział Alexander Montchovsky, global brand marketing director, który podsumował ponad 20-letnią działalność, a także Małgosia Socha, ambasadorka perfumerii, która specjalnie na tę okazję przygotowała swój autorski Beauty Box.

​Event Notino na koniec lata był okazją, by podsumować ponad 20-letnią działalność czeskiej perfumerii na rynku. Obecny podczas wydarzenia Alexander Montchovsky, global brand marketing director powiedział:

Gdy Notino powstało, mieliśmy wizję, że będziemy dostarczać produkty beauty wszystkim zainteresowanym – w dowolnym miejscu w Europie. 20 lat później widzimy, że wizja stała się rzeczywistością – jesteśmy jednym z czołowych sprzedawców detalicznych w Europie. Mamy ponad 2500 różnych marek. Dzięki mocy technologii wnieśliśmy doświadczenia zakupowe klientów na nowy poziom. Nasz dalszy rozwój będzie właśnie opierał się na dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań sprzedażowych – wirtualnych analizatorów skóry czy innych rozwiązań ułatwiających dobór produktów.

Podczas spotkania można się było zapoznać z narzędziem doboru perfum na podstawie ulubionych nut zapachowych lub dotychczas wybieranych produktów. Perfumeria prezentowała też zapachowe nowości, a także swoje premiery z kategorii pielęgnacyjnej i makijażowej.

image
wiadomoscikosmetyczne.pl
image
wiadomoscikosmetyczne.pl

 

Podczas spotkania obecna była także Małgorzata Soacha, ambasadorka marki, która zaprezentowała specjalnie na tę okazję przygotowany Beauty Box.

Czytaj też: Notino podjęło współpracę z Małgorzatą Sochą 

image
mat.prasowe

 

Co jest w Baeuty Boxie Małgorzaty Sochy dla Notino?

 

W zestawie znalazły się produkty do pielęgnacji skóry (przeciwzmarszczkowy i ujędrniający krem na dzień Lancôme Rénergie, intensywnie nawilżające serum La Roche-Posay Hyalu B5 oraz krem do rąk La Roche-Posay Lipikar Xerand), akcesoria kosmetyczne (szczotka do włosów BrushArt Hair Boar bristle paddle hairbrush i gąbeczka do makijażu z podstawką Notino Luxe Collection) oraz jej ulubiona szminka (L’Oréal Paris Color Riche).

image
Notino

 

Notino w Europie i w Polsce

 

Notino to największy internetowy sklep z perfumami i kosmetykami w Europie. Firma powstała w Czechach w 2004 roku. Równolegle oferuje sprzedaż internetową w 27 krajach Europy. Z usług e-commerce Notino skorzystało już ponad 24 miliony klientów, do których wysyła średnio ponad 56 tys. paczek dziennie. Roczne obroty firmy wyniosły ponad 1 mld euro w roku rozliczeniowym, który trwał od 1 maja 2022 roku do 30 kwietnia 2023 roku, co oznacza wzrost o 32 proc. rok do roku. Firma wysłała do klientów około 109 mln produktów w 20 mln paczek.

Czytaj też: Notino jest jednym z największych e-sklepów w Europie

W Polsce oprócz sprzedaży e-commerce Notino prowadzi 10 sklepów stacjonarnych, usytuowanych w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Łodzi, Katowicach, Gdańsku i Wrocławiu. 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
16.04.2024 11:51
Grupa Douglas przyspiesza trend wzrostowy w II kwartale i zmniejsza dług o 1 mln euro
Sieć perfumerii odnotowała zadowalające dla siebie wyniki.wiadmoscikosmetyczne.pl
Grupa Douglas zanotowała 11,5 proc. wzrost sprzedaży netto w drugim kwartale roku finansowego 2023/24, od stycznia do marca, według wstępnych danych. Wzrost ten był napędzany przez oba kanały sprzedaży: w sklepach stacjonarnych o 12 proc., a w handlu elektronicznym o 10,7 proc. Wzrost odnotowano we wszystkich segmentach, również w pierwszej połowie roku obrotowego.

Douglas Group przyspieszyła swoją ścieżkę wzrostu w niedawno zakończonym drugim kwartale roku finansowego 2023/24: od stycznia do marca sprzedaż grupy (netto) wzrosła o 11,5 proc. na podstawie wstępnych i niezbadanych danych. Wzrost napędzany był przez oba kanały; Podczas gdy sprzedaż w sklepach wzrosła o 12 proc., sprzedaż w handlu elektronicznym wzrosła o 10,7 proc. Wszystkie segmenty przyczyniły się do ogólnego wzrostu i nadal rosły w stosunku do roku poprzedniego także w pierwszej połowie roku obrotowego.

Jednocześnie grupa jeszcze bardziej utorowała drogę na przyszłość dzięki kompleksowemu refinansowaniu i kolejnemu krokowi w kierunku delewarowania. Po wejściu na giełdę we Frankfurcie grupa pozyskała nowe finansowanie w łącznej wysokości 1,6 miliarda euro na znacznie lepszych warunkach i znacznie obniżyła wskaźnik dźwigni z poprzedniego poziomu 4,0x do ok. 2,7x (obliczony na podstawie skorygowanej EBITDA (LTM) i płynności na dzień 31.12.2023). Oznacza to, że oczekuje się, że roczne płatności odsetkowe grupy zostaną obniżone nawet o 100 mln euro.

Po bardzo dobrym rozpoczęciu roku finansowego w okresie świątecznym, zaliczyliśmy kolejny doskonały kwartał. Wyniki stanowią imponującą demonstrację atrakcyjności naszej oferty, naszej wyjątkowej lojalności klientów i odporności naszego modelu omnichannel. Oznacza to również jedenaście kolejnych kwartałów całkowitego wzrostu sprzedaży – wyraźny znak, że jesteśmy na dobrej drodze.

powiedział Sander van der Laan, dyrektor generalny Grupy Douglas.

Czytaj także: Douglas wszedł na Booksy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
12.04.2024 10:14
Douglas wszedł na Booksy
wiadomoscikosmetyczne.pl
Douglas umieścił swoje perfumerie na platformie rezerwacyjnej Booksy. Klienci mogą umawiać się zdalnie na zabiegi i konsultacje w 148 perfumeriach sieci.

Douglas dołączył do największej platformy rezerwacyjnej Booksy, przez którą można umawiać się na wizyty i usługi w salonach kosmetycznych, fryzjerskich, gabinetach spa czy masażu, ale także np. do fizjoterapeuty czy stomatologa i wielu innych. Platforma skupia punkty usługowe i umożliwia rezerwację online w kalendarzach udostępnionych przez firmy. Można zarządzać wizytami, planować je, a w razie potrzeby przełożyć. Aplikacja udostępnia listę usługodawców, oferowane przez nich usługi oraz opinie klientów.

Teraz do Booksy dołączył także Douglas Polska ze swoimi 148 perfumeriami. Sieć oferuje bowiem także zabiegi kosmetyczne w przestrzeniach spa oraz konsultacje z ekspertami. Obecnie można umówić się przez Booksy właśnie na bezpłatne 15-minutowe konsultacje: pielęgnacyjne, makijażowe i zapachowe. To bardzo istotne ułatwienie dla klientów, a także promocja tego typu działań sieci. Da możliwość dotarcia do osób, które dotąd być może nie zaopatrywały się w Douglasie. Bezpłatna konsultacja będzie zachętą do poznania oferty sieci, przedstawienia jej oferty produktowej i zabiegowej.

image
Douglas w centrum handlowym Arkadia w Warszawie, strefa SPA
fot. Marcin Kmiecinski

Douglas idzie w kierunku oferty usługowej. W kilkudziesięciu perfumeriach w Polsce już działają gabinety zabiegowe. W kolejnych powstaną mobilne kabiny, gdzie dostępne będą zabiegi pielęgnacyjne na twarz i ciało. Sieć perfumerii współpracuje w tym zakresie ze swoimi partnerami - luksusowymi markami kosmetycznymi. 

Czytaj więcej: Douglas organizuje kolejne edycje Douglas Skincare Weeks i otworzy więcej gabinetów kosmetycznych w perfumeriach 

Douglasa to omnichannelowy (sklepy stacjonarne i sprzedaż online) sprzedawca kosmetyków. Największymi rynkami firmy są Niemcy, Francja, Włochy, Holandia oraz Polska (na podstawie danych sprzedażowych z 2022 roku). W roku finansowym 2023 Douglas osiągnął sprzedaż netto w wysokości 4,1 miliarda euro. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. kwiecień 2024 19:15