StoryEditor
Perfumerie
14.09.2023 12:52

Notino kontynuuje współpracę z Małgorzatą Sochą. Dalszy rozwój oprze na wirtualnych rozwiązaniach doboru produktów

Alexander Montchovsky, global brand marketing director Notino oraz Małgorzata Socha, ambasadorka perfumerii / wiadomoscikosmetyczne.pl
​Notino, podczas eventu zorganizowanego na koniec lata, zaprezentowało nowości z kategorii pielęgnacyjnej, makijażowej i zapachowej. W spotkaniu wziął udział Alexander Montchovsky, global brand marketing director, który podsumował ponad 20-letnią działalność, a także Małgosia Socha, ambasadorka perfumerii, która specjalnie na tę okazję przygotowała swój autorski Beauty Box.

​Event Notino na koniec lata był okazją, by podsumować ponad 20-letnią działalność czeskiej perfumerii na rynku. Obecny podczas wydarzenia Alexander Montchovsky, global brand marketing director powiedział:

Gdy Notino powstało, mieliśmy wizję, że będziemy dostarczać produkty beauty wszystkim zainteresowanym – w dowolnym miejscu w Europie. 20 lat później widzimy, że wizja stała się rzeczywistością – jesteśmy jednym z czołowych sprzedawców detalicznych w Europie. Mamy ponad 2500 różnych marek. Dzięki mocy technologii wnieśliśmy doświadczenia zakupowe klientów na nowy poziom. Nasz dalszy rozwój będzie właśnie opierał się na dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań sprzedażowych – wirtualnych analizatorów skóry czy innych rozwiązań ułatwiających dobór produktów.

Podczas spotkania można się było zapoznać z narzędziem doboru perfum na podstawie ulubionych nut zapachowych lub dotychczas wybieranych produktów. Perfumeria prezentowała też zapachowe nowości, a także swoje premiery z kategorii pielęgnacyjnej i makijażowej.

image
wiadomoscikosmetyczne.pl
image
wiadomoscikosmetyczne.pl

 

Podczas spotkania obecna była także Małgorzata Soacha, ambasadorka marki, która zaprezentowała specjalnie na tę okazję przygotowany Beauty Box.

Czytaj też: Notino podjęło współpracę z Małgorzatą Sochą 

image
mat.prasowe

 

Co jest w Baeuty Boxie Małgorzaty Sochy dla Notino?

 

W zestawie znalazły się produkty do pielęgnacji skóry (przeciwzmarszczkowy i ujędrniający krem na dzień Lancôme Rénergie, intensywnie nawilżające serum La Roche-Posay Hyalu B5 oraz krem do rąk La Roche-Posay Lipikar Xerand), akcesoria kosmetyczne (szczotka do włosów BrushArt Hair Boar bristle paddle hairbrush i gąbeczka do makijażu z podstawką Notino Luxe Collection) oraz jej ulubiona szminka (L’Oréal Paris Color Riche).

image
Notino

 

Notino w Europie i w Polsce

 

Notino to największy internetowy sklep z perfumami i kosmetykami w Europie. Firma powstała w Czechach w 2004 roku. Równolegle oferuje sprzedaż internetową w 27 krajach Europy. Z usług e-commerce Notino skorzystało już ponad 24 miliony klientów, do których wysyła średnio ponad 56 tys. paczek dziennie. Roczne obroty firmy wyniosły ponad 1 mld euro w roku rozliczeniowym, który trwał od 1 maja 2022 roku do 30 kwietnia 2023 roku, co oznacza wzrost o 32 proc. rok do roku. Firma wysłała do klientów około 109 mln produktów w 20 mln paczek.

Czytaj też: Notino jest jednym z największych e-sklepów w Europie

W Polsce oprócz sprzedaży e-commerce Notino prowadzi 10 sklepów stacjonarnych, usytuowanych w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Łodzi, Katowicach, Gdańsku i Wrocławiu. 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
15.10.2025 22:22
LVMH wraca na ścieżkę wzrostu dzięki wynikom Sephory i działowi beauty
Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą pozycję, wpływając na poprawę globalnych wyników LVMH Marzena Szulc

LVMH, francuski gigant skupiający w swoim portfolio szereg luksusowych marek, powrócił w trzecim kwartale 2025 na ścieżkę wzrostu. Przyczyniły się do tego wyniki marek kosmetycznych oraz utrzymująca się dynamika Sephory. Po wielu miesiącach globalnego spowolnienia na rynku dóbr luksusowych, grupa LVMH odnotowała 1-procentowy organiczny wzrost przychodów. Zdaniem ekspertów może to stanowić pierwsze symptomy ożywienia.

LVMH odnotował przychody w wysokości 58,1 mld euro w ciągu pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku, co oznacza ogólny spadek o 2 proc. Koncern uzasadniał to presją inflacyjna, zmiennymi kursami walut i spadkiem popytu na dobra luksusowe w Chinach i USA. Jednak wszystkie działy odnotowały poprawę w trzecim kwartale, co LVMH odczytuje jako „powrót do dynamiki wzrostu”.

Sytuacja w Europie i USA utrzymuje się na stabilnym poziomie, natomiast na rynkach azjatyckich odnotowano „zauważalną poprawę” w porównaniu z rokiem 2024. Jedynie w Japonii odnotowano spadek w ujęciu rok do roku.

Dział perfum i kosmetyków LVMH odnotował w 3 kwartale wzrost o 2 proc., do czego w dużym stopniu przyczyniły się globalne wzrosty sprzedaży marek Guerlain i Dior Beauty

Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą globalnie pozycję, osiągając 3-procentowy wzrost sprzedaży kosmetyków selektywnych w ciągu 9 miesięcy 2025 roku (rosnąc w trzecim kwartale do 7 proc.). Firma odnotowała duży wzrost, zdobywając udziały rynkowe w kluczowych regionach i wzmacniając omnichannel. Najważniejsze premiery tego roku (takie jak marka Rhode Hailey Bieber) spotkały się z rekordowym popytem. Sephora kontynuowała rozszerzanie portfolio swoich marek oraz liczbę fizycznych sklepów.

Dla porównania, w tym samym czasie największy dział grupy LVMH (fashion i akcesoria skórzane) odnotował spadek przychodów o 6 proc.  

Pomimo słabego początku roku, LVMH podkreśla, że pozostaje pewne swojej długoterminowej strategii wzrostu.

W niepewnym otoczeniu gospodarczym i geopolitycznym Grupa pozostaje pewna siebie i będzie kontynuować strategię skoncentrowaną na ciągłym zwiększaniu atrakcyjności swoich marek – poinformowało LVMH w oświadczeniu. Najnowsze dane wskazują, że LVMH (jak i cały sektor dóbr luksusowych) może osiągnąć stabilizację po miesiącach spadków.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. listopad 2025 08:31