StoryEditor
Handel
02.11.2021 00:00

Polacy nie chcą rezygnować z zakupów w centrach handlowych

Restrykcje mocno utrudniają życie codzienne oraz spędzanie wolnego czasu w tym robienie zakupów – wynika z raportu Cushman & Wakefield pt. „Rynek powierzchni handlowych - powrót optymizmu?”

Od początku pandemii COVID-19 w Polsce, łącznie w ciągu 24 tygodni, obiekty handlowe o powierzchni powyżej 2 000 mkw. działały w bardzo ograniczonym zakresie, a wielu najemców nie mogło prowadzić swojej działalności. 
Ponad połowa ankietowanych odczuwała ograniczenia w handlu jako uciążliwe, a tylko dla 14 proc. nie były one niedogodnością.

Eksperci Cushman & Wakefield zapytali ankietowanych także, czy oraz w jakim celu odwiedzili oni obiekty handlowe w ciągu ostatniego miesiąca. Na to pytanie ponad trzy czwarte respondentów odpowiedziało twierdząco, a powodem wizyty w obiekcie handlowym najczęściej (dla 58 proc. ankietowanych) była możliwość przymierzenia, obejrzenia i dotknięcia kupowanych produktów, co jest niekwestionowaną zaletą zakupów stacjonarnych.

Przeczytaj również: 123 000 mkw. nowej powierzchni handlowej i kolejne obiekty w budowie [RAPORT]

Najemcy i właściciele obiektów handlowych boleśnie przekonali się o skutkach ograniczeń w handlu stacjonarnym. Brak możliwości robienia zakupów w swoich ulubionych sklepach, brak możliwości korzystania z oferty gastronomicznej i spędzania wolnego czasu oraz spotykania się ze znajomymi, czy brak możliwości uczęszczania do kina, to tylko kilka najczęściej wymienianych przez respondentów niedogodności związanych z ograniczeniami w obiektach handlowych spowodowanymi pandemią. 


 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.09.2025 01:12
Victoria’s Secret stawia na Wrocław – butik we Wroclavii już działa
599626
/ Victoria‘s Secret mat.pras.
599627
/ Victoria‘s Secret mat.pras.
599628
/ Victoria‘s Secret mat.pras.
599629
/ Victoria‘s Secret mat.pras.
599626
599627
599628
599629
Gallery

5 września Victoria’s Secret, wiodący detaliczny sprzedawca bielizny i produktów kosmetycznych, w tym nowoczesnych kolekcji inspirowanych modą, ekskluzywnych zapachów, produktów do pielęgnacji ciała i odzieży domowej, otworzyła swój najnowszy sklep we Wrocławiu w Polsce.

Sklep marki mieści się w CH Wroclavia, sąsiadującym z Dworcem Głównym. Oferuje innowacyjnie zaprojektowany koncept oraz intuicyjną nawigację, dzięki którym klienci mogą cieszyć się sprawnymi i przyjemnymi zakupami.

W ofercie sklepu znajdują się kultowe biustonosze, majtki oraz piżamy Victoria’s Secret w różnorodnych kolekcjach. Klienci mogą również wybierać spośród szerokiej gamy kosmetyków marki, w tym popularnych zapachów, mgiełek oraz perfum, takich jak bestsellerowa woda perfumowana Bombshell.  

W nowym sklepie dostępne będą także bezpłatne, indywidualne konsultacje brafitterskie. Usługa dopasowania biustonoszy jest darmowa i nie wymaga wcześniejszej rezerwacji.

Więcej informacji o otwarciu znaleźć można na polskim koncie instagramowym marki.

Lokalizacja: CH Wroclavia, Wrocław, ul. Sucha 1. Godziny otwarcia sklepu: poniedziałek – niedziela 09:00 – 21:00.

Victoria’s Secret & Co. to marka specjalizująca się w inspirowanych modą nowoczesnych kolekcjach bielizny, w tym kultowych biustonoszach, majtkach, piżamach, odzieży sportowej i strojach kąpielowych, a także w docenianych i nagradzanych perfumach oraz produktach do pielęgnacji ciała.

VS&Co to wiodące marki: Victoria’s Secret, Victoria’s Secret PINK oraz Adore Me – zaawansowana technologicznie, skoncentrowana na cyfrowych rozwiązaniach, innowacyjna marka bieliźniana.

Obecnie marka działa w 70 krajach, posiadając ok. 1 350 sklepów. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
09.09.2025 14:37
Action rośnie w Europie – coraz mocniej w segmencie beauty i higieny
Kosmetyki z Action? Konsumentki i konsumenci głosują portfelami na ‘tak‘.Agata Grysiak

Francuski serwis „LSA” opublikował dane pokazujące, jak dynamicznie rozwija się sieć Action na tamtejszym rynku. Według NielsenIQ, operator dyskontowy notuje wyraźny wzrost lojalności klientów w segmencie DPH (drogeria, perfumeria, higiena). W czerwcu 2025 roku średnio 14,2 proc. wydatków kupujących w tej kategorii trafiało do Action – to aż o 5,2 punktu procentowego więcej niż w 2021 roku, kiedy udział wynosił 9 proc. Wzrost ten pokazuje, że dla klientów sieć nie jest już wyłącznie miejscem zakupów bazarowych, ale coraz częściej wybierają ją także w obszarze urody i higieny.

Z analizy wynika, że Action zdobywa coraz większą popularność wśród Francuzów. Już niemal połowa społeczeństwa (49,6 proc.) zrobiła zakupy w tej sieci, co oznacza wzrost o 20 punktów procentowych w ciągu zaledwie czterech lat. Klienci odwiedzają sklepy średnio 9 razy w roku, kupując po 3,5 produktu przy jednej wizycie. W praktyce daje to blisko 32 artykuły rocznie na gospodarstwo domowe, co wyraźnie umacnia pozycję marki na tle konkurencji drogeryjnej.

Na dzień dzisiejszy Action posiada ponad 3 015 sklepów w Europie, w tym aż 870 we Francji – jest to największy rynek dla marki. Kolejne miejsca zajmują Niemcy (596 sklepów) i Holandia (418), a w Polsce działa już ponad 400 placówek. Rosnąca skala działalności sprawia, że Action staje się jednym z głównych graczy w europejskim handlu detalicznym, konkurując coraz mocniej nie tylko z dyskontami, ale także z sieciami drogerii.

Globalne wyniki finansowe potwierdzają siłę marki. W pierwszym półroczu 2025 roku Action osiągnęło przychody netto na poziomie 7,3 mld euro, co oznacza wzrost o 17,9 proc. rok do roku. Sprzedaż porównywalna wzrosła o 6,8 proc. Plan ekspansji przewiduje średnio jedno otwarcie sklepu dziennie, co daje około 360 nowych placówek rocznie. Te liczby pokazują, że Action konsekwentnie wzmacnia swoją pozycję, a dalsza rozbudowa oferty drogeryjno-higienicznej może wywrzeć presję na takich graczy jak Rossmann.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. wrzesień 2025 06:22