StoryEditor
Handel
02.11.2021 00:00

Polacy nie chcą rezygnować z zakupów w centrach handlowych

Restrykcje mocno utrudniają życie codzienne oraz spędzanie wolnego czasu w tym robienie zakupów – wynika z raportu Cushman & Wakefield pt. „Rynek powierzchni handlowych - powrót optymizmu?”

Od początku pandemii COVID-19 w Polsce, łącznie w ciągu 24 tygodni, obiekty handlowe o powierzchni powyżej 2 000 mkw. działały w bardzo ograniczonym zakresie, a wielu najemców nie mogło prowadzić swojej działalności. 
Ponad połowa ankietowanych odczuwała ograniczenia w handlu jako uciążliwe, a tylko dla 14 proc. nie były one niedogodnością.

Eksperci Cushman & Wakefield zapytali ankietowanych także, czy oraz w jakim celu odwiedzili oni obiekty handlowe w ciągu ostatniego miesiąca. Na to pytanie ponad trzy czwarte respondentów odpowiedziało twierdząco, a powodem wizyty w obiekcie handlowym najczęściej (dla 58 proc. ankietowanych) była możliwość przymierzenia, obejrzenia i dotknięcia kupowanych produktów, co jest niekwestionowaną zaletą zakupów stacjonarnych.

Przeczytaj również: 123 000 mkw. nowej powierzchni handlowej i kolejne obiekty w budowie [RAPORT]

Najemcy i właściciele obiektów handlowych boleśnie przekonali się o skutkach ograniczeń w handlu stacjonarnym. Brak możliwości robienia zakupów w swoich ulubionych sklepach, brak możliwości korzystania z oferty gastronomicznej i spędzania wolnego czasu oraz spotykania się ze znajomymi, czy brak możliwości uczęszczania do kina, to tylko kilka najczęściej wymienianych przez respondentów niedogodności związanych z ograniczeniami w obiektach handlowych spowodowanymi pandemią. 


 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
10.05.2024 14:31
Nowe centrum logistyczne Rossmanna otwarto w Burgwedel
Nowe centrum logistyczne oferuje Rossmannowi szereg udogodnień umożliwiających efektywniejsze działanie.Rossmann
27 kwietnia 2024 roku sieć drogerii otworzyła nowe centrum logistyczne Rossmann w Burgwedel. Po ponad dwóch latach budowy i inwestycji o wartości ponad 100 milionów euro, ultranowoczesne centrum dystrybucyjne ma stanowić decydujący krok w dalszym rozwoju logistyki niemieckiej sieci drogeryjnej.

Budynek o obszarze blisko 42 000 metrów kwadratowych znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie centrali Rossmann. Innowacje wprowadzone w tym obiekcie przyczyniły się do wzrostu produktywności o 20 procent, co firma uznaje za korzystne dla procesów pracy. Przykłady takich rozwiązań to sieciowe systemy logistyczne, ergonomiczne zaprojektowanie miejsca pracy i automatyzacja skomplikowanych części procesów.

Magazyn został wzniesiony zgodnie z normami Niemieckiej Rady Budownictwa Zrównoważonego (DGNB) i wyposażony w instalację fotowoltaiczną, pokrywającą nawet 100 procent bazowego zapotrzebowania na energię, z możliwością oddawania jej nadwyżek do sieci energetycznej. Dodatkowo, zielone dachy oferują izolację, chłodzenie oraz filtrację drobnych zanieczyszczeń powietrza, tworząc także habitat dla lokalnej flory i fauny. Energooszczędność budynku zwiększają także poprawione właściwości izolacyjne jego elementów oraz oświetlenie LED z detekcją światła dziennego. Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii umożliwia uniknięcie stosowania paliw kopalnych.

W ramach współpracy z Centrum Ochrony Środowiska w Hanowerze zrealizowano także inicjatywy wspierające różnorodność biologiczną, co zaowocowało zdobyciem certyfikatu INSECT Respect. Systemy ochrony przed wodą, w tym szczelna konstrukcja zbiornika oraz kontrolowane odwodnienie, zapewniają dodatkowe bezpieczeństwo budowli.

Czytaj także: W tym roku Rossmann Run będzie do przebiegnięcia w całej Polsce — z aplikacją drogerii i rabatem w nagrodę

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.05.2024 16:36
Clarins optymalizuje łańcuchy dostaw i podpisuje strategiczną umowę z FM Logistic
Clarins wraz z FM Logistic pracują nad optymalizacją i zarządzaniem łańcuchem dostaw kosmetycznej marki w Europie FM Logistic
Clarins – globalna grupa kosmetyczna oraz FM Logistic będą współpracować nad wdrożeniem elastycznej sieci dystrybucji produktów marki w dziesięciu krajach europejskich. Po dwóch latach pilotażowego projektu firmy podpisały umowę o strategicznym partnerstwie.

FM Logistic nawiązało współpracę z Clarins, globalną rodzinną grupą kosmetyczną. Jej celem jest wdrożenie sprawnie działającej i elastycznej sieci dystrybucji w dziesięciu krajach europejskich. Sieć będzie obsługiwana z trzech strategicznych lokalizacji logistycznych Clarins we Francji, Hiszpanii i Włoszech.

image
Clarins to luksusowa marka kosmetyczna
fot. Shutterstock
Spersonalizowane rozwiązanie z zakresu „Control Tower”, czyli pełnej integracji danych i zarządzania łańcuchem dostaw, zostało zaprojektowane w celu sprostania wyzwaniom związanym z rozwojem Grupy Clarins w Europie. Zapewnia ono widoczność przepływów w czasie rzeczywistym, planowanie zamówień, zarządzanie ryzykiem, zoptymalizowany wpływ na CSR i transport. Ponadto system ten optymalizuje kompleksowy przepływ logistyczny, aby znacznie zmniejszyć ślad węglowy. Monitorowanie danych w czasie rzeczywistym umożliwia identyfikację obszarów wymagających poprawy i alertów dotyczących łańcucha dostaw.

Po przeprowadzeniu dwuletniego projektu pilotażowego FM Logistic i Clarins podpisały umowę o strategicznym partnerstwie. Ma ono na celu wsparcie europejskiej sieci dystrybucji, która obejmuje dziesięć krajów, a wysyłki odbywają się z trzech kluczowych lokalizacji we Francji (magazyn Clarins w Amiens), Włoszech (magazyn FM Logistic w Vellezzo Bellini) i Hiszpanii (magazyn FM Logistic w Illescas).

– To partnerstwo stanowi ważny kamień milowy w naszych wysiłkach na rzecz optymalizacji operacji logistycznych z naszych 3 centrów w Europie, dzięki konkretnemu i innowacyjnemu rozwiązaniu, które umożliwia precyzyjne śledzenie naszego łańcucha dystrybucji w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Wpisuje się to w nasze zobowiązania dotyczące coraz bardziej wydajnej obsługi klienta, zapewniając szybkie, niezawodne i sprawne dostawy, przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu na środowisko poprzez lokalizację centrów bliżej naszych klientów i wykorzystanie „czystszego” transportu – stwierdził Denis Martin, specjalista ds. transformacji wsparcia biznesowego w Clarins.

FM Logistic Central Europe jest częścią międzynarodowej firmy logistycznej FM Logistic i zajmuje się obsługą rynków w Europie Środkowej. Oddziały firmy w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech umożliwiają obsługę klientów w regionie.

Firma dysponuje łącznie ponad 1 mln mkw. powierzchni magazynowej, a także flotą ok. 2 500 pojazdów. Posiada 17 platform logistycznych, 30 magazynów przeładunkowych i zatrudnia ponad 5 tys. pracowników.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. maj 2024 05:47