StoryEditor
Handel
07.02.2022 00:00

Praca w handlu nadal pełna wyzwań, ale podwyżki płac przynoszą efekty w postrzeganiu zawodu

Handel stał się w ostatnich miesiącach gorącym sektorem gospodarki. Pracownicy narzekają na brak rąk do pracy, konieczność pracy w niedzielę, awantury z klientami, którzy nie chcą nosić maseczek oraz na masowe kwarantanny. Optymistyczne jest, że nie narzekają na wynagrodzenia – wynika z badania Stowarzyszenia STOP Nieuczciwym Pracodawcom.

Zwłaszcza duże sieci handlowe starają się przyciągnąć i utrzymać pracowników. Kaufland ogłosił podwyżki dla kasjerów. Ci z największym stażem zarobią ok. 4500 złotych brutto. Lidl od marca dołoży pracownikom do wypłaty po 250 złotych brutto. Biedronka podniosła pensje pracownikom sklepów, ale i centrów logistycznych. Znów mowa o kwocie ok. 200 złotych brutto. Wszystkie sieci planują wzrost zatrudnienia. Lidl chce zatrudnić nawet 1,5 tysiąca osób. Wszystkie sieci rozwijają pakiety benefitów: prywatna opieka medyczna, karty sportowe czy bonusy frekwencyjne i premie świąteczne.

Praca w sklepach wymaga coraz więcej cierpliwości na linii pracownik-klient. Problemów zgłaszanych stowarzyszeniu STOP Nieuczciwym Pracodawcom jest bardzo dużo, a skargi dotyczą w dużej mierze bardzo trudnej sytuacji związanej z pandemią. Pracownicy handlu muszą upominać klientów, by trzymali dystans i nosili maseczki, a to wiąże się z awanturami, a często nawet rękoczynami czy interwencjami policji. 

Przeczytaj również: Czy farmaceuci powinni mieć status funkcjonariuszy publicznych?

Wysokie wynagrodzenia w marketach i dyskontach oraz regularna waloryzacja wynagrodzeń ma konkretny cel – zatrzymanie pracowników i zmniejszenie ich rotacji. W Polsce działa kilka tysięcy dyskontów. Ilość osób zainteresowanych pracą w takich miejscach spada. Tylko dobre wynagrodzenie, nowoczesny leadership i jasna ścieżka rozwoju jest w stanie zatrzymać rotacje w tym sektorze gospodarki. 

Przeczytaj również: Rossmann awansował wewnętrznie ponad tysiąc pracowników drogerii

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
13.06.2025 14:07
Marka amerykańskiej celebrytki podsumowała rok sukcesów na rynku w Indiach
W Indiach największym zainteresowaniem cieszą się perfumy Cosmic oraz olejki do ust Kylie Skin Lip OilsIG Kylie Cosmetics

Kylie Cosmetics, marka kosmetyczna firmowana przez Kylie Jenner, chce rozszerzyć swoją ofertę produktów dostępnych w Indiach po pierwszym roku działalności na tym rynku. Marka spotkała się tam z bardzo dużym zainteresowaniem konsumentów i zapowiada wprowadzenie nowych kategorii kosmetyków.

Wprowadzona przez House of Beauty marka kosmetyków Kylie Jenner szybko zyskała popularność w Indiach – szczególnie dzięki zestawom Lip Kits. Teraz planuje wprowadzenie 50-60 nowych SKU ze swojej oferty, głównie kosmetyki do pielęgnacji skóry, perfumy, błyszczyki i pomadki. 

Kosmetyki Kylie Cosmetics są obecne w 29 perfumeriach sieci Sephora, które rozszerzają swoją obecność na główne obszary metropolitalne (m.in. Delhi czy Bombaj). Największym zainteresowaniem cieszą się perfumy Cosmic oraz olejki do ust Kylie Skin Lip Oils.

Rok 2024 był przełomowy dla Kylie Cosmetics w Indiach. Planujemy dodatkowo rozszerzyć naszą obecność w e-commerce, aby zwiększyć zasięg i widoczność w 2025 roku roku – komentuje Vikram Vijay Kant, dyrektor ds. biznesowych w House of Beauty.

Indie to coś więcej, niż tylko rosnący rynek. Nasze kolejne kroki obejmują ekspansję na dodatkowe kanały, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu konsumentów – zapowiada Rizwan Mulla, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Coty India

Marka Kylie Cosmetics wystartowała z pierwszą serią zestawów błyszczyków do ust w 2015.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
13.06.2025 10:31
Kiko Milano powitało lato energetyczną kolekcją kosmetyków i pokazem makijażu
Marta Gąska i pokaz makijażu kosmetykami Kiko MilanoMarzena Szulc /WK

W tym tygodniu miała miejsce premiera nowej kolekcji kosmetyków i perfum włoskiej marki kosmetycznej Kiko Milano – Juicy Fizz. Wyłącznym dystrybutorem marki jest Grupa Primavera Parfum. Goście – dziennikarki beauty i influencerki – mogły przetestować nowe produkty oraz wziąć udział w pokazie makijażu.

Słoneczna pogoda i unikalny plenerowy klimat warszawskiej restauracji Zachodni Brzeg były idealnym tłem na soczystej, świetlistej kolekcji Juicy Fizz.

Atrakcją tego spotkania był pokaz makijażowy w wykonaniu  Marty Gąski – wybitnej makeupistki, współpracującej z marką. Marta Gąska, wykorzystując kosmetyki z najnowszej kolekcji Kiko Milano, prezentowała proces tworzenia świetlistego looku, pełnego świeżych i energetyzujących barw i odcieni. 

W letniej kolekcji znalazła się gama produktów do makijażu twarzy, oczu czy ust, a także produkty do opalania z filtrami UVA i UVB. Dodatkowo kolekcję wzbogaciła limitowana woda perfumowana, w której królują nuty kwiatowo-cytrusowe: Navigli Fizz Eau de Parfum. Perfumy zostały stworzone i wyprodukowane we Włoszech, zawierają m.in. ekstrakty cytrusowe oraz ekologiczny alkohol roślinny. 

Letnia linia Juicy Fizz trafi do drogerii sieci Hebe. 

Po raz kolejny włoska marka wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich użytkowniczek. Linia podkreśli naturalną promienność każdej kobiety i doda soczystego charakteru każdemu letniemu momentowi. Jest harmonijnym połączeniem eksplozji koloru, słońca i prawdziwie włoskiej atmosfery – podkreśla Maina Sarna, marketing manager w Primavera Parfum Group, w komentarzu na LinkedIn.

Marka KIKO Milano została założona w 1997 roku przez włoskiego przedsiębiorcę, Antoniego Percassiego. Produkty Kiko Milano są dostępne m.in. w sklepach internetowych Perfumeria.pl i Tagomago.pl – należących do Primavery.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. czerwiec 2025 15:53