StoryEditor
Apteki
18.03.2020 00:00

Doceńcie naszą pracę! Farmaceuci rozczarowani brakiem wsparcia w postaci środków odkażających

Farmaceuci są oburzeni faktem, że placówki POZ pracujące głównie w trybie telekonsultacji otrzymały bezpłatnie nawet 10 litrów środków odkażających. Z kolei apteki, które pracują normalnie dla swoich pracowników dostaną tylko po dwa opakowania po 30 ml – informuje mgrfarm.

– Bardzo dziękuję Ministerstwu Zdrowia za dostarczenie płynów do dezynfekcji. Na pewien czas małe podmioty będą zabezpieczone w tym zakresie. Komentarze członków LZLRP świadczą o tym, że było to bardzo oczekiwane. Teraz liczymy na wsparcie w zakresie środków ochrony indywidualnej – napisał na Twitterze Tomasz Zieliński, wiceprezes Federacji Porozumienie Zielonogórskie i załączył zdjęcie dwóch pięciolitrowych butelek środka Trisept TZF. 

To był cios dla farmaceutów, którym obiecano po dwa opakowania tego samego środka na aptekę, ale o pojemności zaledwie 30 ml.

Złość i rozgoryczenie farmaceutów spowodował fakt, że wiele placówek POZ udziela tylko telefonicznych konsultacji i przekazuje w ten sposób kody do e-recept. Tymczasem apteki nadal są otwarte i przyjmują pacjentów stąd mają ogromne zapotrzebowanie na środki dezynfekujące.

Do tego Ministerstwo Zdrowia do tej pory nie wydało też żadnych wytycznych dotyczących sposobu zabezpieczenia pracowników aptek w dobie koronawirusa. 

Elżbieta Piotrowska-Rutkowska, prezes Naczelnej Rady Aptekarskiej skierowała do Łukasza Szumowskiego pismo, w którym czytamy: "Biorąc pod uwagę fakt, że do przychodni lekarskich zostały już dostarczone płyny dezynfekujące, w imieniu samorządu zawodowego aptekarzy oraz wszystkich farmaceutów w Polsce stanowczo apeluję o podjęcie przez Ministerstwo Zdrowia dodatkowych działań, zmierzających do zwiększenia bezpieczeństwa personelu aptek poprzez bezpłatne zapewnienie farmaceutom zatrudnionym w aptekach środków ochrony osobistej (maski, odzież ochronna, środki dezynfekujące itp.) z Agencji Rezerw Materiałowych" – pisze Elżbieta Piotrowska-Rutkowska.

"Mając na uwadze powyższe uprzejmie proszę o docenienie pracy wykonywanej przez aptekarzy oraz dostrzeżenie ryzyka, z jakim wiąże się kontakt z pacjentem poprzez zapewnienie aptekarzom adekwatnych do zagrożenia środków ochrony osobistej" – pisze prezes NRA. 

Naczelna Izba Aptekarska wydała swoje wytyczne dotyczące sposobu zabezpieczenia pracowników aptek, ale nie wszyscy przedsiębiorcy się do nich stosują. Dlatego szefowa samorządu aptekarskiego zwróciła się o pilne określenie procedur, aby ustalić, w jaki sposób podmioty prowadzące apteki powinny zabezpieczyć pracowników aptek. Oczekuje od Ministerstwa Zdrowia jednoznacznych wytycznych, których musieliby przestrzegać nawet najbardziej oporni i lekceważący nowe zasady przedsiębiorcy.
 

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
17.11.2025 11:59
Walgreens likwiduje płatne urlopy świąteczne dla pracowników godzinowych
Walgreens zlikwidował płatne urlopy na sześć amerykańskich świąt.Walgreens Boots Alliance

Walgreens, jedna z największych sieci aptecznych w USA, wprowadziła znaczące zmiany w polityce zatrudnienia po przejęciu przez Sycamore Partners za 10 mld dolarów. Firma zlikwidowała płatne dni wolne z okazji sześciu głównych amerykańskich świąt dla pełnoetatowych pracowników godzinowych. Oznacza to, że aby otrzymać wynagrodzenie za te dni, personel będzie musiał stawić się do pracy, choć dodatkowe stawki za pracę w święta nadal obowiązują.

Decyzja dotycząca płatnych świąt jest elementem szerszego programu redukcji kosztów. W ostatnich miesiącach Walgreens przeprowadził zwolnienia w centrali, zamknął część biur oraz kontynuuje proces racjonalizacji sieci sklepów. Te działania są reakcją na długotrwałą presję finansową, wynikającą m.in. z malejących stawek refundacyjnych oraz rosnącej konkurencji na rynku aptecznym.

Sieć boryka się również z widocznym spadkiem wartości giełdowej. Notowania Walgreens od dekady znajdują się w trendzie spadkowym, co dodatkowo zwiększyło presję na wdrażanie działań oszczędnościowych. Sycamore Partners, znane z agresywnych planów restrukturyzacyjnych, dąży do obniżenia kosztów operacyjnych już w pierwszych miesiącach po akwizycji.

Zmiany wprowadzone w polityce zatrudnienia odzwierciedlają szerszą strategię przebudowy modelu operacyjnego Walgreens. Cięcia mają pomóc firmie poprawić marże w sytuacji, gdy ruch w sklepach i presja cenowa pozostają wyzwaniem. Eliminacja płatnych świąt wpisuje się w ten plan jako jedno z narzędzi ograniczania wydatków stałych.

Według analityków decyzje Sycamore Partners mogą stanowić zapowiedź dalszych zmian personalnych i optymalizacyjnych. W obliczu 10-miliardowej transakcji oraz rosnącej konkurencji w segmencie retail pharmacy, Walgreens koncentruje się na poprawie efektywności kosztowej, dostosowując strukturę zatrudnienia do nowych realiów finansowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
12.11.2025 03:22
Użytkownicy DOZ.pl wybrali ulubione produkty health & beauty
DOZ mat.pras.

DOZ.pl, największa platforma zdrowia i urody w Polsce, konsekwentnie umacnia swoją pozycję jako marka silnie zorientowana na użytkowników. Przykładem realizacji tej strategii jest plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl. W zakończonej właśnie drugiej edycji inicjatywy wręczono nagrody w 16 kategoriach, takich jak m.in. „Blask twarzy”, „Troskliwa ochrona” i „Strefa zen”.

Wśród wybranych przez użytkowników produktów i linii produktowych znalazły się m.in. kosmetyki do pielęgnacji włosów i ciała, suplementy diety i preparaty dla sportowców oraz dla mam i dzieci. Nagrody przyznali również ambasadorzy i eksperci branży. Dodatkowo podczas gali wyróżnione zostały najlepsze kampanie edukacyjne o tematyce zdrowotnej. O popularności plebiscytu DOZ.pl świadczy liczba oddanych w nim głosów: było ich ponad 300 tysięcy. 

DOZ.pl to unikalna platforma, która łączy e-commerce, usługi z kategorii health oraz treści edukacyjne. Serwis z 10 milionami wizyt miesięcznie, wyróżnia się szerokim asortymentem produktów, bezpiecznym zarządzaniem danymi oraz kampaniami edukacyjnymi kierowanymi do użytkowników.

Plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl stawia użytkownika i jego wybory w centrum uwagi, a przy tym buduje z nim trwałe relacje oparte na zaufaniu i dialogu – podkreśla Alicja Koleśnik, prezes zarządu DOZ.pl.

image

Gdzie klienci aptek płacą najwięcej? Czy warto kupować leki online? [Raport]

Oferta DOZ.pl to kilkadziesiąt tysięcy produktów, w tym kosmetyki, suplementy oraz produkty dla dzieci, sportowców i zwierząt. Opinie i sugestie klientów, zarówno w kanałach online, jak i offline, pomagają stale udoskonalać tę ofertę.

– Plebiscyt pozwala nam nie tylko wyprzedzać oczekiwania rynku, ale również umacniać pozycję DOZ.pl jako lidera segmentu health & beauty w Polsce. Mamy świadomość, że nasze inicjatywy przyczyniają się do rozwoju całej branży – zaznacza Alicja Koleśnik.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. listopad 2025 10:30