StoryEditor
Apteki
18.03.2020 00:00

Doceńcie naszą pracę! Farmaceuci rozczarowani brakiem wsparcia w postaci środków odkażających

Farmaceuci są oburzeni faktem, że placówki POZ pracujące głównie w trybie telekonsultacji otrzymały bezpłatnie nawet 10 litrów środków odkażających. Z kolei apteki, które pracują normalnie dla swoich pracowników dostaną tylko po dwa opakowania po 30 ml – informuje mgrfarm.

– Bardzo dziękuję Ministerstwu Zdrowia za dostarczenie płynów do dezynfekcji. Na pewien czas małe podmioty będą zabezpieczone w tym zakresie. Komentarze członków LZLRP świadczą o tym, że było to bardzo oczekiwane. Teraz liczymy na wsparcie w zakresie środków ochrony indywidualnej – napisał na Twitterze Tomasz Zieliński, wiceprezes Federacji Porozumienie Zielonogórskie i załączył zdjęcie dwóch pięciolitrowych butelek środka Trisept TZF. 

To był cios dla farmaceutów, którym obiecano po dwa opakowania tego samego środka na aptekę, ale o pojemności zaledwie 30 ml.

Złość i rozgoryczenie farmaceutów spowodował fakt, że wiele placówek POZ udziela tylko telefonicznych konsultacji i przekazuje w ten sposób kody do e-recept. Tymczasem apteki nadal są otwarte i przyjmują pacjentów stąd mają ogromne zapotrzebowanie na środki dezynfekujące.

Do tego Ministerstwo Zdrowia do tej pory nie wydało też żadnych wytycznych dotyczących sposobu zabezpieczenia pracowników aptek w dobie koronawirusa. 

Elżbieta Piotrowska-Rutkowska, prezes Naczelnej Rady Aptekarskiej skierowała do Łukasza Szumowskiego pismo, w którym czytamy: "Biorąc pod uwagę fakt, że do przychodni lekarskich zostały już dostarczone płyny dezynfekujące, w imieniu samorządu zawodowego aptekarzy oraz wszystkich farmaceutów w Polsce stanowczo apeluję o podjęcie przez Ministerstwo Zdrowia dodatkowych działań, zmierzających do zwiększenia bezpieczeństwa personelu aptek poprzez bezpłatne zapewnienie farmaceutom zatrudnionym w aptekach środków ochrony osobistej (maski, odzież ochronna, środki dezynfekujące itp.) z Agencji Rezerw Materiałowych" – pisze Elżbieta Piotrowska-Rutkowska.

"Mając na uwadze powyższe uprzejmie proszę o docenienie pracy wykonywanej przez aptekarzy oraz dostrzeżenie ryzyka, z jakim wiąże się kontakt z pacjentem poprzez zapewnienie aptekarzom adekwatnych do zagrożenia środków ochrony osobistej" – pisze prezes NRA. 

Naczelna Izba Aptekarska wydała swoje wytyczne dotyczące sposobu zabezpieczenia pracowników aptek, ale nie wszyscy przedsiębiorcy się do nich stosują. Dlatego szefowa samorządu aptekarskiego zwróciła się o pilne określenie procedur, aby ustalić, w jaki sposób podmioty prowadzące apteki powinny zabezpieczyć pracowników aptek. Oczekuje od Ministerstwa Zdrowia jednoznacznych wytycznych, których musieliby przestrzegać nawet najbardziej oporni i lekceważący nowe zasady przedsiębiorcy.
 

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
09.12.2024 14:48
Dr.Max uruchomił holistyczny koncept, łączący sklep, usługi kosmetyczne i well-being
Oferta salonu Bjut by Dr. Max to nie tylko ​​luksusowe kosmetyki i perfumy, ale też profesjonalna opieka i doradztwomat.pras.

Bjut by Dr. Max to nowy koncept, zaprezentowany przez lidera europejskiego rynku farmaceutycznego – wywodzącej się z Czech sieci Dr.Max. Pierwszy salon otwarto w Pradze 1 grudnia.

Jestem dumny, że mogę podzielić się wprowadzeniem na rynek Bjut by Dr.Max, rewolucyjnej koncepcji w dziedzinie zdrowia i urody” - pochwalił się we wpisie na LinkedIn Miguel Martins da Silva, dyrektor ds. łańcucha dostaw Grupy Dr. Max.

W sieci aptek Dr.Max wierzymy, że piękno i zdrowie są nierozłączne. Bjut by Dr.Max łączy najwyższej klasy produkty i usługi kosmetyczne z naszą specjalistyczną wiedzą w dziedzinie farmacji i zdrowia, aby stworzyć nowy standard: piękno napędzane takimi wartościami, jak well-being i długowieczność” – dodał dyrektor, zaznaczając, że koncept ma ambicję być czymś znacznie więcej, niż drogerią czy sklepem z kosmetykami. 

image
Oferta Bjut by Dr. Max to m.in. profesjonalne usługi kompleksowej analizy włosów oraz skóry
mat.pras,

Zdaniem da Silvy Bjut by Dr. Max ma stać się przestrzenią, będącej miejscem spotkania nauki i dbałości o siebie (self-care) – miejscem, gdzie klientki i klienci znajdą dobrane przez specjalistów produkty oraz usługi, skoncentrowane na pięknie, poprawie zdrowia i samopoczucia.  

Koncept Bjut w założeniu stawia na holistyczne podejście, gdzie piękno to coś znacznie szerszego, niż tylko skóra – chodzi też o witalność i pewność siebie” – podkreśla da Silva.

Oferta salonu Bjut by Dr. Max to obecnie nie tylko ​​luksusowe kosmetyki i perfumy, ale też profesjonalna opieka i doradztwo, usługi kompleksowej analizy włosów oraz skóry, a także zabiegi pielęgnacyjne. Koncept zakłada indywidualne podejście do potrzeb swoich klientów i długoterminową opiekę nad nimi.

image
Pierwszy salon Bjut by Dr. Max otwarto w stolicy Czech
mat.pras.

Dr.Max Polska to jedna z najbardziej rozpoznawalnych sieci franczyzowych aptek także w naszym kraju. Należy do międzynarodowego holdingu Dr.Max – lidera na rynku farmaceutycznym w Czechach i na Słowacji, działającego w kilku europejskich krajach. Poza Czechami, Słowacją i Polską sieć skupia się głównie na takich rynkach, jak Rumunia, Serbia czy Włochy.

Czytaj też: Sieć aptek Dr.Max uruchomiła e-drogerię

W Polsce w ramach sieci franczyzowej Dr.Max działa blisko 550 aptek, a także apteka internetowa.

Warto przypomnieć, że również z Czech wywodzi się jeden z największych działających w Polsce sklepów internetowych z perfumami i kosmetykami – Notino.

Czytaj też: Dr.Max, Top Estetic i Notino cieszą się największym zaufaniem kupujących kosmetyki przez internet

 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
28.10.2024 09:30
Super-Pharm alarmuje o wycieku danych osobowych swoich klientów
Super-Pharm w Galerii Mokotów, Warszawa. Nowy koncept 2021Super-Pharm

W ubiegłą sobotę do zainteresowanych osób została rozesłana informacja, że 21 października 2024 roku doszło do naruszenia ochrony danych w serwisie internetowym Super-Pharm, spowodowanego atakiem hakerskim. W wyniku incydentu potencjalnie wyciekły dane osobowe klientów, a firma natychmiast podjęła działania mające na celu zabezpieczenie systemów i ochronę użytkowników.

Atak hakerski, który miał miejsce 21 października 2024 roku, wykorzystał lukę w oprogramowaniu sklepu internetowego Adobe Commerce (Magento), obsługiwanym przez zewnętrznego dostawcę. Skutkiem incydentu był potencjalny wyciek danych klientów serwisu Super-Pharm, obejmujący imię, nazwisko, adres e-mail oraz hash hasła do konta. W przypadku części użytkowników mogły również zostać pobrane informacje takie jak data urodzenia i płeć. Firma zapewnia, że hasła były zabezpieczone za pomocą kryptograficznego haszowania, co utrudnia ich nieautoryzowane wykorzystanie.

W odpowiedzi na incydent Super-Pharm podjęło natychmiastowe działania w celu zabezpieczenia systemu oraz ochrony danych klientów. Firma zablokowała dostęp do systemu atakującemu i we współpracy z dostawcą usunęła lukę, która umożliwiła przeprowadzenie ataku. Dodatkowo wzmocniono zabezpieczenia oraz wdrożono narzędzia mające na celu ochronę przed podobnymi zdarzeniami w przyszłości. Incydent został zgłoszony do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, policji oraz CERT Polska – zespołu reagującego na zdarzenia naruszające bezpieczeństwo w Internecie.

Super-Pharm apeluje do swoich klientów o zachowanie ostrożności i zaleca zmianę haseł używanych w serwisie oraz w innych miejscach w Internecie, gdzie stosowane były te same dane uwierzytelniające. Firma sugeruje również szczególną uwagę na podejrzane wiadomości e-mail, które mogą zawierać próby phishingu. Klienci mogą kontaktować się z Biurem Obsługi Klienta lub inspektorem ochrony danych w celu uzyskania dodatkowych informacji na temat incydentu.

Czytaj także: Ayden Retail: Polskie firmy na celowniku cyberprzestępców – 87 miliardów zł strat w 2023 roku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2024 10:24