StoryEditor
Apteki
30.08.2022 00:00

Dr.Max powiększa sieć franczyzową

Sieć franczyzowa Dr.Max powiększyła się o 10 placówek – dwie apteki w Warszawie, dwie apteki i jeden punkt apteczny w Płocku i okolicach, dwa punkty apteczne w województwie kujawsko-pomorskim oraz trzy punkty apteczne w okolicach Łodzi.

Nowe szyldu Dr.Max zawisną niebawem nad dwoma aptekami w Warszawie, dwoma aptekami i jednym punktem aptecznym w Płocku i okolicach, dwoma punktami aptecznymi w województwie kujawsko-pomorskim oraz trzema punktami aptecznymi w okolicach Łodzi. Razem to 10 placówek należących w sumie do pięciu spółek, które w maju tego roku przyłączyły się do sieci franczyzowej Dr. Max.

– Tak duże firmy, jak sieć franczyzowa Dr.Max doskonale wiedzą, że kiedy nie rozwijamy się, to stoimy w miejscu. A gdy stoimy w miejscu, to się cofamy. My w miejscu nie stoimy. Dlatego jednym z naszych głównych działań jest poszerzanie sieci o kolejne podmioty – skomentował w mediach społecznościowych Sebastian Gonet, dyrektor finansowy i członek zarządu w Dr.Max Polska.

Wyjaśnił, że przyłączenie aptek i punktów aptecznych do sieci franczyzowej oznacza wprowadzenie do nich nowoczesnych rozwiązań i technologii. Przekazane przez Dr.Max know-how ma być wsparciem ich działalności na konkurencyjnym rynku aptecznym.

– Jak podaje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców, w ciągu ostatnich czterech lat liczba działających aptek w Polsce zmniejszyła się o ponad 10 proc., czyli o 1400 placówek. Dlatego tym bardziej rozwój w tak trudnym i specyficznym otoczeniu rynkowym jest dla nas powodem do świętowania, ale także intensyfikacji działań w postaci angażowania pracowników podmiotów uczestniczących w sieci franczyzowej w projekt zwiększania liczby franczyzobiorców działających w sieci Dr.Max – podsumował Sebastian Gonet w swoim wpisie na LinkedIn

.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
21.05.2024 16:16
IQVIA: Rośnie sprzedaż w aptekach
Zarówno sprzedaż w aptekach stacjonarnych, jak i w e-commerce, rośnie dwucyfrowo fot. envato elements
W kwietniu 2024, w porównaniu do ubiegłego roku, dwucyfrowo wzrostła sprzedaż w aptekach. Dotyczy to zarówno aptek stacjonarnych, jak i e-commerce – pokazują najnowsze dane IQVIA Poland.

Z danych IQVIA Poland wynika, że polski rynek farmaceutyczny cały czas dynamicznie się rozwija.

W kwietniu 2024 apteki stacjonarne osiągnęły sprzedaż na poziomie 4,5 mld zł  i jest to wzrost  o 14,9 proc. w porównaniu do kwietnia 2023.

Średnia wartość sprzedaży w aptekach stacjonarnych w kwietniu osiągnęła 356 tys. zł i był to wzrost o 17,3 proc. w porównaniu do kwietnia 2023.

Dynamika rynku produktów bez recepty sięgnęła 9,6 proc.

Udział e-commerce sprzedaży produktów bez recepty wyniósł 8,2 proc.

Wartość farmaceutycznego rynku e-commerce osiągnęła 178 mln zł i jest to wzrost o 23,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Średnia wartość zamówienia w e-aptekach wyniosła 130,24 zł i jest to praktycznie tyle samo co rok temu.

Firmy farmaceutyczne, które w kwietniu br. osiągnęły największe wzrosty sprzedaży to Polpharma (+11,4 proc.), USP Zdrowie (+7,7 proc.), Aflofarm (+4,6 proc.).

Czytaj także: GUS: Aptek coraz mniej — jedna przypada teraz już na 2 996 osób

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
16.05.2024 16:49
Brytyjska sieć Boots na sprzedaż?
Jak podaje Bloomberg News, Walgreens, właściciel brytyjskiej sieci Boots, próbuje ją sprzedać i kontaktuje się z potencjalnymi nabywcami.

Bloomberg News opublikował informację, z której wynika, że Walgreens Boots Alliance kontaktuje się z potencjalnymi nabywcami w celu sprzedania brytyjskiej sieci drogeryjno-aptecznej Boots. Ma to być druga próba sprzedaży sieci w ciągu ostatnich dwóch lat.

Według Bloomberg News, firma współpracuje z doradcami w celu przeprowadzenia wstępnych rozmów z potencjalnymi oferentami, a sieć Boots ma być wystawiona na sprzedaż za około 7 miliardów funtów (8,78 miliarda dolarów).

Analityk Leerink Partners, Michael Cherny, stwierdził że wydzielenie ze spółki sieci Boots pozwoliłoby skupić się Walgreens Boots Alliance na jej podstawowej działalności w zakresie prowadzenia aptek detalicznych w USA i jednocześnie zarządzaniem działalnością związaną z opieką zdrowotną w USA.

Boots to brytyjska sieć apteczno-drogeryjna. W 2023 r. detalista otworzył pierwszy sklep oferujący wyłącznie kosmetyki Boots Beauty. Stało się to po tym, jak sieć poinformowała, że w ciągu 12 miesięcy zamknie 300 swoich placówek.

Czytaj więcej: Boots otwiera pierwszy sklep wyłącznie z kosmetykami

Walgreens Boots Alliance, Inc. to amerykański międzynarodowy holding z siedzibą w Deerfield w stanie Illinois, będący właścicielem sieci aptek Walgreens w USA i Boots w Wielkiej Brytanii, a także kilku firm zajmujących się produkcją i dystrybucją produktów farmaceutycznych.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. maj 2024 21:02