StoryEditor
Apteki
30.08.2022 00:00

Dr.Max powiększa sieć franczyzową

Sieć franczyzowa Dr.Max powiększyła się o 10 placówek – dwie apteki w Warszawie, dwie apteki i jeden punkt apteczny w Płocku i okolicach, dwa punkty apteczne w województwie kujawsko-pomorskim oraz trzy punkty apteczne w okolicach Łodzi.

Nowe szyldu Dr.Max zawisną niebawem nad dwoma aptekami w Warszawie, dwoma aptekami i jednym punktem aptecznym w Płocku i okolicach, dwoma punktami aptecznymi w województwie kujawsko-pomorskim oraz trzema punktami aptecznymi w okolicach Łodzi. Razem to 10 placówek należących w sumie do pięciu spółek, które w maju tego roku przyłączyły się do sieci franczyzowej Dr. Max.

– Tak duże firmy, jak sieć franczyzowa Dr.Max doskonale wiedzą, że kiedy nie rozwijamy się, to stoimy w miejscu. A gdy stoimy w miejscu, to się cofamy. My w miejscu nie stoimy. Dlatego jednym z naszych głównych działań jest poszerzanie sieci o kolejne podmioty – skomentował w mediach społecznościowych Sebastian Gonet, dyrektor finansowy i członek zarządu w Dr.Max Polska.

Wyjaśnił, że przyłączenie aptek i punktów aptecznych do sieci franczyzowej oznacza wprowadzenie do nich nowoczesnych rozwiązań i technologii. Przekazane przez Dr.Max know-how ma być wsparciem ich działalności na konkurencyjnym rynku aptecznym.

– Jak podaje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców, w ciągu ostatnich czterech lat liczba działających aptek w Polsce zmniejszyła się o ponad 10 proc., czyli o 1400 placówek. Dlatego tym bardziej rozwój w tak trudnym i specyficznym otoczeniu rynkowym jest dla nas powodem do świętowania, ale także intensyfikacji działań w postaci angażowania pracowników podmiotów uczestniczących w sieci franczyzowej w projekt zwiększania liczby franczyzobiorców działających w sieci Dr.Max – podsumował Sebastian Gonet w swoim wpisie na LinkedIn

.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
17.11.2025 11:59
Walgreens likwiduje płatne urlopy świąteczne dla pracowników godzinowych
Walgreens zlikwidował płatne urlopy na sześć amerykańskich świąt.Walgreens Boots Alliance

Walgreens, jedna z największych sieci aptecznych w USA, wprowadziła znaczące zmiany w polityce zatrudnienia po przejęciu przez Sycamore Partners za 10 mld dolarów. Firma zlikwidowała płatne dni wolne z okazji sześciu głównych amerykańskich świąt dla pełnoetatowych pracowników godzinowych. Oznacza to, że aby otrzymać wynagrodzenie za te dni, personel będzie musiał stawić się do pracy, choć dodatkowe stawki za pracę w święta nadal obowiązują.

Decyzja dotycząca płatnych świąt jest elementem szerszego programu redukcji kosztów. W ostatnich miesiącach Walgreens przeprowadził zwolnienia w centrali, zamknął część biur oraz kontynuuje proces racjonalizacji sieci sklepów. Te działania są reakcją na długotrwałą presję finansową, wynikającą m.in. z malejących stawek refundacyjnych oraz rosnącej konkurencji na rynku aptecznym.

Sieć boryka się również z widocznym spadkiem wartości giełdowej. Notowania Walgreens od dekady znajdują się w trendzie spadkowym, co dodatkowo zwiększyło presję na wdrażanie działań oszczędnościowych. Sycamore Partners, znane z agresywnych planów restrukturyzacyjnych, dąży do obniżenia kosztów operacyjnych już w pierwszych miesiącach po akwizycji.

Zmiany wprowadzone w polityce zatrudnienia odzwierciedlają szerszą strategię przebudowy modelu operacyjnego Walgreens. Cięcia mają pomóc firmie poprawić marże w sytuacji, gdy ruch w sklepach i presja cenowa pozostają wyzwaniem. Eliminacja płatnych świąt wpisuje się w ten plan jako jedno z narzędzi ograniczania wydatków stałych.

Według analityków decyzje Sycamore Partners mogą stanowić zapowiedź dalszych zmian personalnych i optymalizacyjnych. W obliczu 10-miliardowej transakcji oraz rosnącej konkurencji w segmencie retail pharmacy, Walgreens koncentruje się na poprawie efektywności kosztowej, dostosowując strukturę zatrudnienia do nowych realiów finansowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
12.11.2025 03:22
Użytkownicy DOZ.pl wybrali ulubione produkty health & beauty
DOZ mat.pras.

DOZ.pl, największa platforma zdrowia i urody w Polsce, konsekwentnie umacnia swoją pozycję jako marka silnie zorientowana na użytkowników. Przykładem realizacji tej strategii jest plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl. W zakończonej właśnie drugiej edycji inicjatywy wręczono nagrody w 16 kategoriach, takich jak m.in. „Blask twarzy”, „Troskliwa ochrona” i „Strefa zen”.

Wśród wybranych przez użytkowników produktów i linii produktowych znalazły się m.in. kosmetyki do pielęgnacji włosów i ciała, suplementy diety i preparaty dla sportowców oraz dla mam i dzieci. Nagrody przyznali również ambasadorzy i eksperci branży. Dodatkowo podczas gali wyróżnione zostały najlepsze kampanie edukacyjne o tematyce zdrowotnej. O popularności plebiscytu DOZ.pl świadczy liczba oddanych w nim głosów: było ich ponad 300 tysięcy. 

DOZ.pl to unikalna platforma, która łączy e-commerce, usługi z kategorii health oraz treści edukacyjne. Serwis z 10 milionami wizyt miesięcznie, wyróżnia się szerokim asortymentem produktów, bezpiecznym zarządzaniem danymi oraz kampaniami edukacyjnymi kierowanymi do użytkowników.

Plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl stawia użytkownika i jego wybory w centrum uwagi, a przy tym buduje z nim trwałe relacje oparte na zaufaniu i dialogu – podkreśla Alicja Koleśnik, prezes zarządu DOZ.pl.

image

Gdzie klienci aptek płacą najwięcej? Czy warto kupować leki online? [Raport]

Oferta DOZ.pl to kilkadziesiąt tysięcy produktów, w tym kosmetyki, suplementy oraz produkty dla dzieci, sportowców i zwierząt. Opinie i sugestie klientów, zarówno w kanałach online, jak i offline, pomagają stale udoskonalać tę ofertę.

– Plebiscyt pozwala nam nie tylko wyprzedzać oczekiwania rynku, ale również umacniać pozycję DOZ.pl jako lidera segmentu health & beauty w Polsce. Mamy świadomość, że nasze inicjatywy przyczyniają się do rozwoju całej branży – zaznacza Alicja Koleśnik.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. listopad 2025 05:01