StoryEditor
Apteki
03.03.2022 00:00

Fundacja Ziko dla Zdrowia przekazała 200 tys. na budowę szpitala polowego na Ukrainie

Fundacja Ziko dla Zdrowia zaangażowała się w działania dla Ukrainy. W ramach pomocy przekazała 200 tys. na budowę szpitala polowego na Ukrainie. Prowadzi też zbiórkę charytatywną na rzecz potrzebujących mieszkańców Ukrainy.

W sytuacji, w której znalazła się Ukraina, Fundacja Ziko dla Zdrowia zaangażowała się w realne działania pomocowe.

Pomagamy na wiele sposobów, by wesprzeć uchodźców oraz obywateli Ukrainy. Zachęcamy również do pomocy innych, bo każda aktywność jest teraz ważna i ma znaczenie – poinformowała fundacja.

Jedną z form pomocy w jaką się zaangażowała Fundacja Ziko dla Zdrowia jest współpraca z Polską Misją Medyczną. W obliczu kryzysu humanitarnego wspólnym celem obu organizacji stało się otworzenie szpitala polowego w Ukrainie.

– Aby to niezwykle ważne i potrzebne teraz przedsięwzięcie mogło stać się możliwe, Fundacja Ziko dla Zdrowia przekazała na ten cel 200 tys. złotych, jako wsparcie finansowe na zakup namiotów i mebli polowych, jak również wyposażenie placówki w podstawowy sprzęt, leki i wyroby medyczne – czytamy w komunikacie.

Fundacja zachęca też do włączenia się do tej akcji poprzez wpłaty na konto, które można znaleźć na stronie organizacji.

Natomiast w wybranych aptekach, w całej Polsce Fundacja Ziko dla Zdrowia uruchomiła charytatywną zbiórkę publiczną „Pomoc dla Ukrainy”. Zachęca, aby w oznakowanych koszach zostawiać potrzebne artykuły (gazy i kompresy jałowe, bandaże elastyczne, środki odkażające, rękawiczki jednorazowe, opaski uciskowe, szampony, żele, podpaski, pieluchy itp.). Wszystkie dary zostaną przekazane do lokalnych oddziałów Polskiego Czerwonego Krzyża.

Lista placówek, w których prowadzone są zbiórki z każdym dniem się powiększa. Aktualne informacje o miejscach zbiórki także można znaleźć na stronie fundacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
17.11.2025 11:59
Walgreens likwiduje płatne urlopy świąteczne dla pracowników godzinowych
Walgreens zlikwidował płatne urlopy na sześć amerykańskich świąt.Walgreens Boots Alliance

Walgreens, jedna z największych sieci aptecznych w USA, wprowadziła znaczące zmiany w polityce zatrudnienia po przejęciu przez Sycamore Partners za 10 mld dolarów. Firma zlikwidowała płatne dni wolne z okazji sześciu głównych amerykańskich świąt dla pełnoetatowych pracowników godzinowych. Oznacza to, że aby otrzymać wynagrodzenie za te dni, personel będzie musiał stawić się do pracy, choć dodatkowe stawki za pracę w święta nadal obowiązują.

Decyzja dotycząca płatnych świąt jest elementem szerszego programu redukcji kosztów. W ostatnich miesiącach Walgreens przeprowadził zwolnienia w centrali, zamknął część biur oraz kontynuuje proces racjonalizacji sieci sklepów. Te działania są reakcją na długotrwałą presję finansową, wynikającą m.in. z malejących stawek refundacyjnych oraz rosnącej konkurencji na rynku aptecznym.

Sieć boryka się również z widocznym spadkiem wartości giełdowej. Notowania Walgreens od dekady znajdują się w trendzie spadkowym, co dodatkowo zwiększyło presję na wdrażanie działań oszczędnościowych. Sycamore Partners, znane z agresywnych planów restrukturyzacyjnych, dąży do obniżenia kosztów operacyjnych już w pierwszych miesiącach po akwizycji.

Zmiany wprowadzone w polityce zatrudnienia odzwierciedlają szerszą strategię przebudowy modelu operacyjnego Walgreens. Cięcia mają pomóc firmie poprawić marże w sytuacji, gdy ruch w sklepach i presja cenowa pozostają wyzwaniem. Eliminacja płatnych świąt wpisuje się w ten plan jako jedno z narzędzi ograniczania wydatków stałych.

Według analityków decyzje Sycamore Partners mogą stanowić zapowiedź dalszych zmian personalnych i optymalizacyjnych. W obliczu 10-miliardowej transakcji oraz rosnącej konkurencji w segmencie retail pharmacy, Walgreens koncentruje się na poprawie efektywności kosztowej, dostosowując strukturę zatrudnienia do nowych realiów finansowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
12.11.2025 03:22
Użytkownicy DOZ.pl wybrali ulubione produkty health & beauty
DOZ mat.pras.

DOZ.pl, największa platforma zdrowia i urody w Polsce, konsekwentnie umacnia swoją pozycję jako marka silnie zorientowana na użytkowników. Przykładem realizacji tej strategii jest plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl. W zakończonej właśnie drugiej edycji inicjatywy wręczono nagrody w 16 kategoriach, takich jak m.in. „Blask twarzy”, „Troskliwa ochrona” i „Strefa zen”.

Wśród wybranych przez użytkowników produktów i linii produktowych znalazły się m.in. kosmetyki do pielęgnacji włosów i ciała, suplementy diety i preparaty dla sportowców oraz dla mam i dzieci. Nagrody przyznali również ambasadorzy i eksperci branży. Dodatkowo podczas gali wyróżnione zostały najlepsze kampanie edukacyjne o tematyce zdrowotnej. O popularności plebiscytu DOZ.pl świadczy liczba oddanych w nim głosów: było ich ponad 300 tysięcy. 

DOZ.pl to unikalna platforma, która łączy e-commerce, usługi z kategorii health oraz treści edukacyjne. Serwis z 10 milionami wizyt miesięcznie, wyróżnia się szerokim asortymentem produktów, bezpiecznym zarządzaniem danymi oraz kampaniami edukacyjnymi kierowanymi do użytkowników.

Plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl stawia użytkownika i jego wybory w centrum uwagi, a przy tym buduje z nim trwałe relacje oparte na zaufaniu i dialogu – podkreśla Alicja Koleśnik, prezes zarządu DOZ.pl.

image

Gdzie klienci aptek płacą najwięcej? Czy warto kupować leki online? [Raport]

Oferta DOZ.pl to kilkadziesiąt tysięcy produktów, w tym kosmetyki, suplementy oraz produkty dla dzieci, sportowców i zwierząt. Opinie i sugestie klientów, zarówno w kanałach online, jak i offline, pomagają stale udoskonalać tę ofertę.

– Plebiscyt pozwala nam nie tylko wyprzedzać oczekiwania rynku, ale również umacniać pozycję DOZ.pl jako lidera segmentu health & beauty w Polsce. Mamy świadomość, że nasze inicjatywy przyczyniają się do rozwoju całej branży – zaznacza Alicja Koleśnik.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. listopad 2025 13:57