StoryEditor
Apteki
27.11.2020 00:00

Posłanka pyta ministra zdrowia, czy ograniczy działania organów zamykających apteki w czasie COVID

Małgorzata Janowska, posłanka z ramienia PiS, skierowała do ministra zdrowia interpelację w sprawie zamykania aptek w trakcie koronawirusa. Prosi w niej m.in. o odpowiedź na pytanie, czy mając na względzie trwającą pandemię, resort zamierza podjąć działania zmierzające do ograniczenia procesu zamykania aptek przez Inspekcję Farmaceutyczną?

W swojej interpelacji skierowanej do ministra zdrowia posłanka Małgorzata Janowska powołała się na informacje w mediach, z których wynika, że zamknięta przez WIF apteka w Kamieńsku była najważniejszą i najlepiej zaopatrzoną placówką w gminie. Przywołała opinie mieszkańców Kamieńska zwracających uwagę na problemy, jakie spowoduje dla nich zamknięcie apteki, a także na słowa Jarosława Bąkowicza, miejskiego radnego, który mówi, że po decyzji Inspekcji Farmaceutycznej w mieście zostanie tylko jedna apteka, co „w dobie COVID-u, kiedy zachowanie dystansu społecznego jest tak ważne, może wydłużyć kolejki i tym samym ograniczyć dostęp do leków”.

Małgorzata Janowska cytuje też wypowiedź Bogdana Pawłowskiego, burmistrza Kamieńska, który poinformował, że apteka przez 15 lat funkcjonowania „zyskała wysokie uznanie wśród mieszkańców gminy Kamieńsk jak i również gmin sąsiadujących z Kamieńskiem” I Dodał, że „wysoka ocena dotyczy zarówno jakości świadczonych usług jak i miłej, fachowej pracy jej pracowników”.

Pozbawienie mieszkańców dostępu do opieki farmaceutycznej, które może skutkować koniecznością zaopatrywania się w lekarstwa w aptekach znajdujących się w sąsiednich miastach i gminach, jest szczególnie niebezpieczne w trakcie pandemii koronawirusa. Stanowi to szczególny problem dla ludzi starszych, częściej potrzebujących dostępu do lekarstw i mających większy problem z przemieszczaniem się na dłuższe odległości. (...) Działania Inspekcji Farmaceutycznej stanowią totalne zaprzeczenie postawy, jaką powinny w tym trudnym czasie prezentować organy administracji publicznej – argumentuje w swojej interpelacji Małgorzata Janowska.

W związku z tym prosi ministra zdrowia o odpowiedź na pytanie m.in. o to, czy mając na względzie trwającą pandemię koronawirusa, resort zdrowia zamierza podjąć działania zmierzające do ograniczenia procesu zamykania aptek przez Inspekcję Farmaceutyczną. A także, jakie działania zostały lub będą podjęte w tym zakresie?

O powodach zamknięcia apteki w Kamieńsku czytaj tutaj: Sprawa apteki otwartej mimo decyzji o unieruchomieniu trafiła do prokuratury

   

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
17.11.2025 11:59
Walgreens likwiduje płatne urlopy świąteczne dla pracowników godzinowych
Walgreens zlikwidował płatne urlopy na sześć amerykańskich świąt.Walgreens Boots Alliance

Walgreens, jedna z największych sieci aptecznych w USA, wprowadziła znaczące zmiany w polityce zatrudnienia po przejęciu przez Sycamore Partners za 10 mld dolarów. Firma zlikwidowała płatne dni wolne z okazji sześciu głównych amerykańskich świąt dla pełnoetatowych pracowników godzinowych. Oznacza to, że aby otrzymać wynagrodzenie za te dni, personel będzie musiał stawić się do pracy, choć dodatkowe stawki za pracę w święta nadal obowiązują.

Decyzja dotycząca płatnych świąt jest elementem szerszego programu redukcji kosztów. W ostatnich miesiącach Walgreens przeprowadził zwolnienia w centrali, zamknął część biur oraz kontynuuje proces racjonalizacji sieci sklepów. Te działania są reakcją na długotrwałą presję finansową, wynikającą m.in. z malejących stawek refundacyjnych oraz rosnącej konkurencji na rynku aptecznym.

Sieć boryka się również z widocznym spadkiem wartości giełdowej. Notowania Walgreens od dekady znajdują się w trendzie spadkowym, co dodatkowo zwiększyło presję na wdrażanie działań oszczędnościowych. Sycamore Partners, znane z agresywnych planów restrukturyzacyjnych, dąży do obniżenia kosztów operacyjnych już w pierwszych miesiącach po akwizycji.

Zmiany wprowadzone w polityce zatrudnienia odzwierciedlają szerszą strategię przebudowy modelu operacyjnego Walgreens. Cięcia mają pomóc firmie poprawić marże w sytuacji, gdy ruch w sklepach i presja cenowa pozostają wyzwaniem. Eliminacja płatnych świąt wpisuje się w ten plan jako jedno z narzędzi ograniczania wydatków stałych.

Według analityków decyzje Sycamore Partners mogą stanowić zapowiedź dalszych zmian personalnych i optymalizacyjnych. W obliczu 10-miliardowej transakcji oraz rosnącej konkurencji w segmencie retail pharmacy, Walgreens koncentruje się na poprawie efektywności kosztowej, dostosowując strukturę zatrudnienia do nowych realiów finansowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
12.11.2025 03:22
Użytkownicy DOZ.pl wybrali ulubione produkty health & beauty
DOZ mat.pras.

DOZ.pl, największa platforma zdrowia i urody w Polsce, konsekwentnie umacnia swoją pozycję jako marka silnie zorientowana na użytkowników. Przykładem realizacji tej strategii jest plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl. W zakończonej właśnie drugiej edycji inicjatywy wręczono nagrody w 16 kategoriach, takich jak m.in. „Blask twarzy”, „Troskliwa ochrona” i „Strefa zen”.

Wśród wybranych przez użytkowników produktów i linii produktowych znalazły się m.in. kosmetyki do pielęgnacji włosów i ciała, suplementy diety i preparaty dla sportowców oraz dla mam i dzieci. Nagrody przyznali również ambasadorzy i eksperci branży. Dodatkowo podczas gali wyróżnione zostały najlepsze kampanie edukacyjne o tematyce zdrowotnej. O popularności plebiscytu DOZ.pl świadczy liczba oddanych w nim głosów: było ich ponad 300 tysięcy. 

DOZ.pl to unikalna platforma, która łączy e-commerce, usługi z kategorii health oraz treści edukacyjne. Serwis z 10 milionami wizyt miesięcznie, wyróżnia się szerokim asortymentem produktów, bezpiecznym zarządzaniem danymi oraz kampaniami edukacyjnymi kierowanymi do użytkowników.

Plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl stawia użytkownika i jego wybory w centrum uwagi, a przy tym buduje z nim trwałe relacje oparte na zaufaniu i dialogu – podkreśla Alicja Koleśnik, prezes zarządu DOZ.pl.

image

Gdzie klienci aptek płacą najwięcej? Czy warto kupować leki online? [Raport]

Oferta DOZ.pl to kilkadziesiąt tysięcy produktów, w tym kosmetyki, suplementy oraz produkty dla dzieci, sportowców i zwierząt. Opinie i sugestie klientów, zarówno w kanałach online, jak i offline, pomagają stale udoskonalać tę ofertę.

– Plebiscyt pozwala nam nie tylko wyprzedzać oczekiwania rynku, ale również umacniać pozycję DOZ.pl jako lidera segmentu health & beauty w Polsce. Mamy świadomość, że nasze inicjatywy przyczyniają się do rozwoju całej branży – zaznacza Alicja Koleśnik.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. listopad 2025 21:22