StoryEditor
Apteki
26.04.2021 00:00

Sieć Super-Pharm inwestuje w salony optyczne i przechodzi z wariantu 3w1 na 4w1

W warszawskiej Galerii Mokotów powstał nowy salon optyczny w sieci Super-Pharm. To kolejny projekt, który Super-Pharm dokłada do swojej koncepcji 3w1 czyli, apteki, drogerii i perfumerii pod jednym dachem i systematycznie go rozwija.

Sieć Super-Pharm prowadzi działalność w charakterystycznym dla siebie koncepcie – łączy drogerię, perfumerię i aptekę. Od kilku lat dołącza do nich punkty optyczne. Są one wyposażone w sprzęt do badań wzroku i zatrudniają wykwalifikowanych optometrystów.

Jak poinformowała sieć na swoim profilu w mediach społecznościowych, kolejny taki punkt optyczny został uruchomiony kilka dni temu w Galerii Mokotów. Za kilka tygodni ma powstać następny, również w Warszawie.

Pierwszy punkt optyczny Super-Pharm został otwarty w 2018 r. w centrum handlowym Arkadia w Warszawie, o czym pisaliśmy tutaj: Drogeria Super-Pharm uruchomiła swój pierwszy salon optyczny.

Była to odpowiedź sieci na ograniczenia wywołane wprowadzeniem ustawy apteka dla aptekarza, która uniemożliwia swobodne otwieranie aptek. Jest to regulowane m.in. liczbą aptek działających już na danym obszarze, Aptek nie mogą również otwierać osoby niebędące farmaceutami. Super-Pharm nie było zainteresowane prowadzeniem drogerii bez aptek. Nie mogąc swobodnie rozwijać liczebnie sieci, Super-Pharm postanowiło więc rozszerzyć swoją ofertę o dodatkowe usługi.

Sieć umacnia także swoją pozycję w e-commerce. Tylko w dwóch pierwszych miesiącach bieżącego roku Super-Pharm odnotowała 300 proc. wzrostu rok do roku sprzedaży w swoim sklepie internetowym. W 2020 r. w porównaniu do 2019 r. było to 500 proc. Czytaj: Super-Pharm także w tym roku notuje wzrosty w e-commerce.

Obecnie działa 12 punktów Super-Pharm Optic, salony znajdują się w Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, Częstochowie i Szczecinie. Za kilka tygodni otwieramy kolejny, również w Warszawie.

W salonach wykonywane są kompleksowe badania wzroku pod kątem doboru okularów i soczewek korekcyjnych. Można kupić również okulary przeciwsłoneczne. Oferta obejmuje znane marki, jak Gucci, Ray Ban, Versace, Emporio Armani, Boss, Balmain, Dolce&Gabbana, Kenzo, Sonnia Rykiel czy Prada oraz marki dostępne wyłącznie w Optic Super-Pharm – TriBeCa, Nolita , Portofino, SPO oraz UNIC.

Sieć Super-Pharm prowadzi ponad 80 placówek na terenie Polski oraz sklep internetowy superpharm.pl. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
17.11.2025 11:59
Walgreens likwiduje płatne urlopy świąteczne dla pracowników godzinowych
Walgreens zlikwidował płatne urlopy na sześć amerykańskich świąt.Walgreens Boots Alliance

Walgreens, jedna z największych sieci aptecznych w USA, wprowadziła znaczące zmiany w polityce zatrudnienia po przejęciu przez Sycamore Partners za 10 mld dolarów. Firma zlikwidowała płatne dni wolne z okazji sześciu głównych amerykańskich świąt dla pełnoetatowych pracowników godzinowych. Oznacza to, że aby otrzymać wynagrodzenie za te dni, personel będzie musiał stawić się do pracy, choć dodatkowe stawki za pracę w święta nadal obowiązują.

Decyzja dotycząca płatnych świąt jest elementem szerszego programu redukcji kosztów. W ostatnich miesiącach Walgreens przeprowadził zwolnienia w centrali, zamknął część biur oraz kontynuuje proces racjonalizacji sieci sklepów. Te działania są reakcją na długotrwałą presję finansową, wynikającą m.in. z malejących stawek refundacyjnych oraz rosnącej konkurencji na rynku aptecznym.

Sieć boryka się również z widocznym spadkiem wartości giełdowej. Notowania Walgreens od dekady znajdują się w trendzie spadkowym, co dodatkowo zwiększyło presję na wdrażanie działań oszczędnościowych. Sycamore Partners, znane z agresywnych planów restrukturyzacyjnych, dąży do obniżenia kosztów operacyjnych już w pierwszych miesiącach po akwizycji.

Zmiany wprowadzone w polityce zatrudnienia odzwierciedlają szerszą strategię przebudowy modelu operacyjnego Walgreens. Cięcia mają pomóc firmie poprawić marże w sytuacji, gdy ruch w sklepach i presja cenowa pozostają wyzwaniem. Eliminacja płatnych świąt wpisuje się w ten plan jako jedno z narzędzi ograniczania wydatków stałych.

Według analityków decyzje Sycamore Partners mogą stanowić zapowiedź dalszych zmian personalnych i optymalizacyjnych. W obliczu 10-miliardowej transakcji oraz rosnącej konkurencji w segmencie retail pharmacy, Walgreens koncentruje się na poprawie efektywności kosztowej, dostosowując strukturę zatrudnienia do nowych realiów finansowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
12.11.2025 03:22
Użytkownicy DOZ.pl wybrali ulubione produkty health & beauty
DOZ mat.pras.

DOZ.pl, największa platforma zdrowia i urody w Polsce, konsekwentnie umacnia swoją pozycję jako marka silnie zorientowana na użytkowników. Przykładem realizacji tej strategii jest plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl. W zakończonej właśnie drugiej edycji inicjatywy wręczono nagrody w 16 kategoriach, takich jak m.in. „Blask twarzy”, „Troskliwa ochrona” i „Strefa zen”.

Wśród wybranych przez użytkowników produktów i linii produktowych znalazły się m.in. kosmetyki do pielęgnacji włosów i ciała, suplementy diety i preparaty dla sportowców oraz dla mam i dzieci. Nagrody przyznali również ambasadorzy i eksperci branży. Dodatkowo podczas gali wyróżnione zostały najlepsze kampanie edukacyjne o tematyce zdrowotnej. O popularności plebiscytu DOZ.pl świadczy liczba oddanych w nim głosów: było ich ponad 300 tysięcy. 

DOZ.pl to unikalna platforma, która łączy e-commerce, usługi z kategorii health oraz treści edukacyjne. Serwis z 10 milionami wizyt miesięcznie, wyróżnia się szerokim asortymentem produktów, bezpiecznym zarządzaniem danymi oraz kampaniami edukacyjnymi kierowanymi do użytkowników.

Plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl stawia użytkownika i jego wybory w centrum uwagi, a przy tym buduje z nim trwałe relacje oparte na zaufaniu i dialogu – podkreśla Alicja Koleśnik, prezes zarządu DOZ.pl.

image

Gdzie klienci aptek płacą najwięcej? Czy warto kupować leki online? [Raport]

Oferta DOZ.pl to kilkadziesiąt tysięcy produktów, w tym kosmetyki, suplementy oraz produkty dla dzieci, sportowców i zwierząt. Opinie i sugestie klientów, zarówno w kanałach online, jak i offline, pomagają stale udoskonalać tę ofertę.

– Plebiscyt pozwala nam nie tylko wyprzedzać oczekiwania rynku, ale również umacniać pozycję DOZ.pl jako lidera segmentu health & beauty w Polsce. Mamy świadomość, że nasze inicjatywy przyczyniają się do rozwoju całej branży – zaznacza Alicja Koleśnik.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. listopad 2025 19:49