StoryEditor
Apteki
26.04.2021 00:00

Sieć Super-Pharm inwestuje w salony optyczne i przechodzi z wariantu 3w1 na 4w1

W warszawskiej Galerii Mokotów powstał nowy salon optyczny w sieci Super-Pharm. To kolejny projekt, który Super-Pharm dokłada do swojej koncepcji 3w1 czyli, apteki, drogerii i perfumerii pod jednym dachem i systematycznie go rozwija.

Sieć Super-Pharm prowadzi działalność w charakterystycznym dla siebie koncepcie – łączy drogerię, perfumerię i aptekę. Od kilku lat dołącza do nich punkty optyczne. Są one wyposażone w sprzęt do badań wzroku i zatrudniają wykwalifikowanych optometrystów.

Jak poinformowała sieć na swoim profilu w mediach społecznościowych, kolejny taki punkt optyczny został uruchomiony kilka dni temu w Galerii Mokotów. Za kilka tygodni ma powstać następny, również w Warszawie.

Pierwszy punkt optyczny Super-Pharm został otwarty w 2018 r. w centrum handlowym Arkadia w Warszawie, o czym pisaliśmy tutaj: Drogeria Super-Pharm uruchomiła swój pierwszy salon optyczny.

Była to odpowiedź sieci na ograniczenia wywołane wprowadzeniem ustawy apteka dla aptekarza, która uniemożliwia swobodne otwieranie aptek. Jest to regulowane m.in. liczbą aptek działających już na danym obszarze, Aptek nie mogą również otwierać osoby niebędące farmaceutami. Super-Pharm nie było zainteresowane prowadzeniem drogerii bez aptek. Nie mogąc swobodnie rozwijać liczebnie sieci, Super-Pharm postanowiło więc rozszerzyć swoją ofertę o dodatkowe usługi.

Sieć umacnia także swoją pozycję w e-commerce. Tylko w dwóch pierwszych miesiącach bieżącego roku Super-Pharm odnotowała 300 proc. wzrostu rok do roku sprzedaży w swoim sklepie internetowym. W 2020 r. w porównaniu do 2019 r. było to 500 proc. Czytaj: Super-Pharm także w tym roku notuje wzrosty w e-commerce.

Obecnie działa 12 punktów Super-Pharm Optic, salony znajdują się w Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, Częstochowie i Szczecinie. Za kilka tygodni otwieramy kolejny, również w Warszawie.

W salonach wykonywane są kompleksowe badania wzroku pod kątem doboru okularów i soczewek korekcyjnych. Można kupić również okulary przeciwsłoneczne. Oferta obejmuje znane marki, jak Gucci, Ray Ban, Versace, Emporio Armani, Boss, Balmain, Dolce&Gabbana, Kenzo, Sonnia Rykiel czy Prada oraz marki dostępne wyłącznie w Optic Super-Pharm – TriBeCa, Nolita , Portofino, SPO oraz UNIC.

Sieć Super-Pharm prowadzi ponad 80 placówek na terenie Polski oraz sklep internetowy superpharm.pl. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
16.12.2025 07:48
Drogerie DM: po miesiącach zapowiedzi rusza sprzedaż OTC online. Farmaceuci protestują
Online pharmacy, on-line chemist‘s shopShutterstock

Sieć drogerii DM będzie oferować od wtorku OTC, czyli leki bez recepty, za pośrednictwem swojego sklepu internetowego. Leki na receptę pozostają wyłączone z tej oferty. Niemiecki związek farmaceutów przestrzega przed niebezpiecznymi pomyłkami, jakie mogą popełnić klienci.

Sieć drogerii DM aptek rozpoczyna sprzedaż online leków bez recepty od wtorku 16 grudnia. Firma podkreśla, że krok ten pozwala na rozszerzenie asortymentu w sklepie internetowym, a leki na receptę nie będą tam dostępne.

Recepty nie mogą być realizowane w DM – zapowiada Christoph Werner, prezes DM, zacytowany przez dziennik “Handelsblatt”.

Leki bez recepty (np. leki przeciwbólowe) będą – zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami sprzed blisko roku – dystrybuowane za pośrednictwem centrum logistycznego w Czechach – informuje Sebastian Bayer, dyrektor zarządzający ds. marketingu i zaopatrzenia DM. 

image

Drogerie DM chcą sprzedawać OTC online, ale najpierw... w Czechach

Mimo że za pośrednictwem strony internetowej drogerii nie będzie można realizować recept, niemiecki związek farmaceutów ostro krytykuje tę decyzję. Zdaniem związku, osoby z problemami zdrowotnymi mogą się pomylić, jeśli rozróżnienie między aptekami a drogeriami nie będzie jasne, a silnie działające (i potencjalnie niebezpieczne) leki powinny być wydawane wyłącznie przez aptekę. W opinii związku leki nie powinny trafiać na rynek za pośrednictwem drogerii “napędzanych marketingiem”. 

Szczególnie w przypadku poważniejszych schorzeń, takich jak alergie, bóle czy przeziębienie, ważne jest kwestionowanie autodiagnoz pacjentów i, w razie wątpliwości, odradzanie im przyjmowania niewłaściwych leków – uważają farmaceuci.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
17.11.2025 11:59
Walgreens likwiduje płatne urlopy świąteczne dla pracowników godzinowych
Walgreens zlikwidował płatne urlopy na sześć amerykańskich świąt.Walgreens Boots Alliance

Walgreens, jedna z największych sieci aptecznych w USA, wprowadziła znaczące zmiany w polityce zatrudnienia po przejęciu przez Sycamore Partners za 10 mld dolarów. Firma zlikwidowała płatne dni wolne z okazji sześciu głównych amerykańskich świąt dla pełnoetatowych pracowników godzinowych. Oznacza to, że aby otrzymać wynagrodzenie za te dni, personel będzie musiał stawić się do pracy, choć dodatkowe stawki za pracę w święta nadal obowiązują.

Decyzja dotycząca płatnych świąt jest elementem szerszego programu redukcji kosztów. W ostatnich miesiącach Walgreens przeprowadził zwolnienia w centrali, zamknął część biur oraz kontynuuje proces racjonalizacji sieci sklepów. Te działania są reakcją na długotrwałą presję finansową, wynikającą m.in. z malejących stawek refundacyjnych oraz rosnącej konkurencji na rynku aptecznym.

Sieć boryka się również z widocznym spadkiem wartości giełdowej. Notowania Walgreens od dekady znajdują się w trendzie spadkowym, co dodatkowo zwiększyło presję na wdrażanie działań oszczędnościowych. Sycamore Partners, znane z agresywnych planów restrukturyzacyjnych, dąży do obniżenia kosztów operacyjnych już w pierwszych miesiącach po akwizycji.

Zmiany wprowadzone w polityce zatrudnienia odzwierciedlają szerszą strategię przebudowy modelu operacyjnego Walgreens. Cięcia mają pomóc firmie poprawić marże w sytuacji, gdy ruch w sklepach i presja cenowa pozostają wyzwaniem. Eliminacja płatnych świąt wpisuje się w ten plan jako jedno z narzędzi ograniczania wydatków stałych.

Według analityków decyzje Sycamore Partners mogą stanowić zapowiedź dalszych zmian personalnych i optymalizacyjnych. W obliczu 10-miliardowej transakcji oraz rosnącej konkurencji w segmencie retail pharmacy, Walgreens koncentruje się na poprawie efektywności kosztowej, dostosowując strukturę zatrudnienia do nowych realiów finansowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. grudzień 2025 06:43