StoryEditor
Apteki
15.12.2021 00:00

Super-Pharm zaszczepił 85 tys. pacjentów. Najstarszy miał 102 lata

Super-Pharm, w swoich punktach szczepień przeciwko COVID-19, zaszczepił już 85 tys. pacjentów. Wielu z nich to osoby starsze.

Rośnie liczba osób, które na miejsce szczepień przeciw COVID-19 wybiera apteki.  Swoimi wynikami w tym zakresie chwalą się m.in. sieci Dr.Max (Apteki Dr.Max zaszczepiły na COVID-19 ponad 20 tys. osób), Ziko (Ponad 20 tysięcy pacjentów zaszczepionych w punktach aptek Ziko) i Super Pharm, który jest rekordzistą pod względem liczby zaszczepionych osób. Na koniec listopada sieć podała, że jej apteki zaszczepiły 60 tys. osób, podwajając wynik z poprzednich dwóch tygodni.

Czytaj też: Super-Pharm przyspiesza ze szczepieniami na COVID-19

Teraz, po upływie kolejnych dwóch tygodni, liczba osób zaszczepionych przez farmaceutów Super-Pharm wzrosła o kolejne 15 tys. osób.    

– W naszych punktach szczepień w aptekach Super-Pharm zaszczepiliśmy do dziś 85 tysięcy pacjentów. Wielu z nich to osoby starsze, które u nas znajdują wyjątkową opiekę, a także mogą łatwo zarejestrować się na szczepienie – podała sieć w mediach społecznościowych.

Jako ciekawostkę Super-Pharm podaje, że najstarsza osoba dotychczas zaszczepiona w aptece sieci to pani Helena, która ukończyła 102 lata. Szczepionkę przeciw COVID-19 podano jej ponad miesiąc temu w punkcie szczepień w aptece przy ulicy Puławskiej w Warszawie. Ta sama apteka zaszczepiła również pana Hilarego, który skończył 101 lat. Natomiast pani Franciszka zaszczepiona w Poznaniu w galerii King Cross Marcelin w dniu szczepienia miała ukończone 100 lat.

Szczepmy się, bo tylko szczepionki gwarantują sprawną walkę z COVID-19. I dają poczucie bezpieczeństwa, chroniąc nas przed zakażeniem – podsumowuje sieć w swoim wpisie w mediach społecznościowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
17.11.2025 11:59
Walgreens likwiduje płatne urlopy świąteczne dla pracowników godzinowych
Walgreens zlikwidował płatne urlopy na sześć amerykańskich świąt.Walgreens Boots Alliance

Walgreens, jedna z największych sieci aptecznych w USA, wprowadziła znaczące zmiany w polityce zatrudnienia po przejęciu przez Sycamore Partners za 10 mld dolarów. Firma zlikwidowała płatne dni wolne z okazji sześciu głównych amerykańskich świąt dla pełnoetatowych pracowników godzinowych. Oznacza to, że aby otrzymać wynagrodzenie za te dni, personel będzie musiał stawić się do pracy, choć dodatkowe stawki za pracę w święta nadal obowiązują.

Decyzja dotycząca płatnych świąt jest elementem szerszego programu redukcji kosztów. W ostatnich miesiącach Walgreens przeprowadził zwolnienia w centrali, zamknął część biur oraz kontynuuje proces racjonalizacji sieci sklepów. Te działania są reakcją na długotrwałą presję finansową, wynikającą m.in. z malejących stawek refundacyjnych oraz rosnącej konkurencji na rynku aptecznym.

Sieć boryka się również z widocznym spadkiem wartości giełdowej. Notowania Walgreens od dekady znajdują się w trendzie spadkowym, co dodatkowo zwiększyło presję na wdrażanie działań oszczędnościowych. Sycamore Partners, znane z agresywnych planów restrukturyzacyjnych, dąży do obniżenia kosztów operacyjnych już w pierwszych miesiącach po akwizycji.

Zmiany wprowadzone w polityce zatrudnienia odzwierciedlają szerszą strategię przebudowy modelu operacyjnego Walgreens. Cięcia mają pomóc firmie poprawić marże w sytuacji, gdy ruch w sklepach i presja cenowa pozostają wyzwaniem. Eliminacja płatnych świąt wpisuje się w ten plan jako jedno z narzędzi ograniczania wydatków stałych.

Według analityków decyzje Sycamore Partners mogą stanowić zapowiedź dalszych zmian personalnych i optymalizacyjnych. W obliczu 10-miliardowej transakcji oraz rosnącej konkurencji w segmencie retail pharmacy, Walgreens koncentruje się na poprawie efektywności kosztowej, dostosowując strukturę zatrudnienia do nowych realiów finansowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
12.11.2025 03:22
Użytkownicy DOZ.pl wybrali ulubione produkty health & beauty
DOZ mat.pras.

DOZ.pl, największa platforma zdrowia i urody w Polsce, konsekwentnie umacnia swoją pozycję jako marka silnie zorientowana na użytkowników. Przykładem realizacji tej strategii jest plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl. W zakończonej właśnie drugiej edycji inicjatywy wręczono nagrody w 16 kategoriach, takich jak m.in. „Blask twarzy”, „Troskliwa ochrona” i „Strefa zen”.

Wśród wybranych przez użytkowników produktów i linii produktowych znalazły się m.in. kosmetyki do pielęgnacji włosów i ciała, suplementy diety i preparaty dla sportowców oraz dla mam i dzieci. Nagrody przyznali również ambasadorzy i eksperci branży. Dodatkowo podczas gali wyróżnione zostały najlepsze kampanie edukacyjne o tematyce zdrowotnej. O popularności plebiscytu DOZ.pl świadczy liczba oddanych w nim głosów: było ich ponad 300 tysięcy. 

DOZ.pl to unikalna platforma, która łączy e-commerce, usługi z kategorii health oraz treści edukacyjne. Serwis z 10 milionami wizyt miesięcznie, wyróżnia się szerokim asortymentem produktów, bezpiecznym zarządzaniem danymi oraz kampaniami edukacyjnymi kierowanymi do użytkowników.

Plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl stawia użytkownika i jego wybory w centrum uwagi, a przy tym buduje z nim trwałe relacje oparte na zaufaniu i dialogu – podkreśla Alicja Koleśnik, prezes zarządu DOZ.pl.

image

Gdzie klienci aptek płacą najwięcej? Czy warto kupować leki online? [Raport]

Oferta DOZ.pl to kilkadziesiąt tysięcy produktów, w tym kosmetyki, suplementy oraz produkty dla dzieci, sportowców i zwierząt. Opinie i sugestie klientów, zarówno w kanałach online, jak i offline, pomagają stale udoskonalać tę ofertę.

– Plebiscyt pozwala nam nie tylko wyprzedzać oczekiwania rynku, ale również umacniać pozycję DOZ.pl jako lidera segmentu health & beauty w Polsce. Mamy świadomość, że nasze inicjatywy przyczyniają się do rozwoju całej branży – zaznacza Alicja Koleśnik.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. listopad 2025 11:51