StoryEditor
Drogerie
08.10.2025 09:56

Agnieszka Horodecka, drogerie Sekret Urody: To wymagający czas, szukamy sposobów na podnoszenie rentowności

Rok 2025 to kontynuacja zmian, które rozpoczęły się już kilka lat temu. To wymagający okres dla właścicieli drogerii – rosnące koszty prowadzenia działalności, wysycony kosmetykami rynek, silna konkurencja ze strony nowoczesnych sieci, a także nadchodzące zmiany w przepisach księgowych sprawiają, że ten segment dystrybucji aktywnie poszukuje nowych pomysłów i sposobów na podnoszenie rentowności, aby skutecznie utrzymać działalność – mówi Agnieszka Horodecka, Regionalna Koordynatorka Sieci drogerii Sekret Urody.

Lokalne relacje sprzyjają budowaniu lojalności konsumentów

Ci, którzy nadal prowadzą swoje biznesy, najczęściej działają w lokalach własnych i sami obsługują klientów – co jeszcze kilka lat temu nie było regułą. Niezależne sklepy funkcjonują głównie w mniejszych miejscowościach, gdzie konkurencja ze strony dużych sieci jest mniej odczuwalna, a lokalne relacje sprzyjają budowaniu lojalności konsumentów. 

W 2025 roku pod naszym szyldem otworzyliśmy dwa nowe sklepy oraz przyłączyliśmy do sieci jeden już istniejący punkt. Niestety, konieczne były również zamknięcia kilku lokalizacji, dlatego ostatecznie liczba naszych drogerii pozostała na niezmienionym poziomie.

Nie traktujemy tego jednak jako porażki – dla nas to sygnał, że warto jeszcze mocniej pracować nad nowymi rozwiązaniami i modelami współpracy. 

image
Drogeria Sekret Urody

Sukcesy i wyzwania

Robimy wszystko, aby wspierać naszych partnerów w obszarze marketingowym, wizerunkowym oraz sprzedażowo-zakupowym – choć sami również mierzymy się z licznymi wyzwaniami. 

Nadal organizujemy Igrzyska Kosmetyczne Sekret Urody, które w tym roku obchodzą swoją „aluminiową” rocznicę. Już za kilka dni wraz z finalistami spędzimy czas w Atenach, podsumowując w ramach jubileuszowej X Olimpiady Sekret Urody nasze wspólne działania. To wyjątkowe wydarzenie stało się naszą tradycją, dlatego już dziś planujemy kolejną edycję. 

Duże koncerny z odmiennymi priorytetami

Zauważamy rosnące zainteresowanie współpracą ze strony mniejszych dystrybutorów i producentów, którzy – podobnie jak my – poszukują innowacyjnych sposobów na rozwój w trudniejszych warunkach rynkowych. Widać to szczególnie w ich indywidualnym podejściu i otwartości na nowe inicjatywy. 

Trudniej natomiast o efektywną współpracę z dużymi koncernami, których priorytety są odmienne, a przygotowane dla naszych drogerii oferty – niestety – często niekonkurencyjne.

My sami również aktywnie poszukujemy nowych marek, które dostrzegają potencjał we współpracy z nami i naszymi drogeriami. Z częścią z nich relacje rozwijają się bardzo obiecująco – systematycznie notujemy wzrosty sprzedaży i zakupów, co motywuje nas do dalszych poszukiwań i otwierania się na kolejne partnerstwa. 

image
Drogeria Sekret Urody

Zgrany team – szansą na powodzenie

Niezmiennie wydajemy Magazyn SU, drukujemy gazetkę konsumencką, organizujemy targi Igrzyska Kosmetyczne oraz realizujemy indywidualne akcje promocyjne. Od lat działamy w tym samym, zgranym i niewielkim zespole – to właśnie Team Sekret Urody stanowi fundament wszystkich naszych projektów i inicjatyw. Dzięki pasji i zaangażowaniu możemy nie tylko utrzymywać, ale też rozwijać nasze działania, wspierając tym samym całą społeczność drogeryjną. 

Szczególne miejsce w tej społeczności zajmują właściciele drogerii, którzy od lat współpracują z nami w ramach sieci. To ich praca i zaangażowanie sprawiają, że Sekret Urody istnieje i może się rozwijać.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.11.2025 12:25
Kosmetyczne q-commerce, czyli rewolucja w drogerii Super-Pharm
Program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.mat.pras.

Większość użytkowników sieci aktualnie nie wyobraża sobie życia bez robienia zakupów online. Zamawiane są już nie tylko ubrania, których zabrakło stacjonarnie w ulubionej sieciówce, ale nawet codzienne zakupy spożywcze. Wzrost w tym obszarze zanotowała także branża beauty. W 2024 roku aż 17,3 proc. wszystkich kosmetyków w kraju sprzedano właśnie za pomocą platform e-commerce. Super-Pharm połączyło siły z Glovo i Bolt Food, dzięki czemu od września można zamawiać tysiące produktów z drogeryjnego asortymentu z dostawą pod drzwi – i to w mniej, niż 30 minut. Z usługi mogą już korzystać mieszkańcy 30 polskich miast.

Coraz większą popularnością cieszą się także ekspresowe dostawy, realizowane już w kilkadziesiąt minut. Jest to rozwiązanie pozwalające kupującym oszczędzić czas oraz nerwy, które nierzadko zostają wystawione na próbę podczas wizyty w galerii handlowej. Super-Pharm, jako lider w branży health & beauty, dostrzega potrzeby klientów, starając się na nie niezwłocznie odpowiadać.

W Super-Pharm naszą misją jest inspirowanie do życia, które jest zdrowsze i piękniejsze – mówi Monika Kolaszyńska, CEO Super-Pharm Poland. – Dzięki partnerstwu z Bolt i Glovo przenosimy tę obietnicę na zupełnie nowy poziom. Chcemy być bliżej naszych klientów, dokładnie wtedy, gdy nas potrzebują. Oddajemy w ich ręce możliwość ekspresowej dostawy – ulubiony dermokosmetyk, viralowe perfumy arabskie czy kosmetyki koreańskie mogą znaleźć się pod ich drzwiami nawet w 30 minut.

Wejście we współpracę z dwiema wiodącymi platformami to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów, dla których kluczowe stają się wygoda, oszczędność czasu i natychmiastowa dostępność produktów. To strategiczny krok dla Super-Pharm, który znacząco wzmacnia pozycję e-commerce marki. Jest to także rozwiązanie na nagłe sytuacje, które mogą spotkać każdego z konsumentów – np. gdy zabraknie pieluszek dla dziecka lub niespodziewanie zaatakuje przeziębienie, nie ma czasu by czekać na zamówienie kilka dni. Taka dostawa w pół godziny jest wówczas ratunkiem. 

Asortyment obejmuje jednak znacznie więcej, m.in. viralowe koreańskie kosmetyki, dermokosmetyki do pielęgnacji skóry wrażliwej, a także produkty do codziennego makijażu oraz niezbędną w domu chemię gospodarczą

Usługa dostępna jest w 30 polskich miastach, w których znajdują się drogerie Super-Pharm. Także w miejscowościach typowo turystycznych, takich jak Zakopane, dzięki czemu nawet podczas wyjazdów nie zabraknie szamponu ani pasty do zębów. Dodatkowym plusem czekającym na zamawiających jest fakt, iż ceny są takie same jak stacjonarnie w drogerii, a członkowie klubu Super-Pharm będą mogli zbierać dodatkowe punkty również za zakupy w aplikacji. Warto dodać, że program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.

Jak podkreśla Super-Pharm, współpraca powstała po to, aby zapewnić kupującym wygodę i ułatwić codzienne zakupy. – Super-Pharm wraz z partnerami chce budować poczucie bezpieczeństwa i niezawodności wśród swoich klientów. Niezależnie od tego, czy trzeba w ostatniej chwili spakować kosmetyczkę, czy uzupełnić zapas ulubionego kremu – podkreśla sieć.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
19.11.2025 14:27
Rossmann w czołówce „Złotej Setki Województwa Łódzkiego 2024”
Logo sieci drogerii Rossmann (fot. Shutterstock)Shutterstock

Rossmann znalazł się w ścisłej czołówce najważniejszego regionalnego zestawienia biznesowego – „Złotej Setki Województwa Łódzkiego”. Drogerie zajęły drugie miejsce wśród 100 firm o największych przychodach ze sprzedaży netto w 2024 roku, ustępując jedynie PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A. To istotne wyróżnienie dla firmy, która od lat pozostaje największą siecią drogeryjną w Polsce oraz jednym z najważniejszych pracodawców w regionie łódzkim.

W kategorii „Liderzy Wzrostu 2024” Rossmann uplasował się na trzeciej pozycji, co dodatkowo podkreśla dynamikę rozwoju spółki. Ranking pokazuje, że przedsiębiorstwo nie tylko osiąga wysokie przychody, lecz także utrzymuje stabilny trend wzrostowy, wyprzedzając wielu lokalnych konkurentów reprezentujących różne branże – od FMCG, przez farmację, po produkcję AGD.

„Złota Setka” jest jednym z największych projektów rankingowych w kraju, cyklicznie przygotowywanym przez redakcje regionalnych dzienników należących do Polskapresse oraz ich wydawcę, Polska Press Grupę. Celem zestawienia jest wyróżnienie firm, które poprzez swoje wyniki i działalność wpływają na gospodarczy rozwój regionów oraz podnoszenie jakości życia lokalnych społeczności.

Ranking bazuje na danych finansowych z Krajowego Rejestru Sądowego oraz informacjach przekazywanych bezpośrednio przez przedsiębiorstwa. Nad rzetelnością i poprawnością merytoryczną zestawienia czuwają renomowani partnerzy. W edycji 2024 województwa łódzkiego rolę partnera merytorycznego objęła Politechnika Łódzka, gwarantując transparentność i wysoki poziom analizy finansowej.

W pierwszej piątce „Złotej Setki Województwa Łódzkiego” 2024 znalazły się kolejno: PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A., Rossmann SDP Sp. z o.o., JTI Polska Sp. z o.o., Polska Grupa Farmaceutyczna S.A. oraz BEKO Poland Manufacturing Sp. z o.o. Wyniki te pokazują zróżnicowanie gospodarcze regionu, w którym obok energetyki rozwijają się sektor retail, farmacja oraz produkcja przemysłowa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. listopad 2025 14:18