StoryEditor
Drogerie
08.10.2025 09:56

Agnieszka Horodecka, drogerie Sekret Urody: To wymagający czas, szukamy sposobów na podnoszenie rentowności

Rok 2025 to kontynuacja zmian, które rozpoczęły się już kilka lat temu. To wymagający okres dla właścicieli drogerii – rosnące koszty prowadzenia działalności, wysycony kosmetykami rynek, silna konkurencja ze strony nowoczesnych sieci, a także nadchodzące zmiany w przepisach księgowych sprawiają, że ten segment dystrybucji aktywnie poszukuje nowych pomysłów i sposobów na podnoszenie rentowności, aby skutecznie utrzymać działalność – mówi Agnieszka Horodecka, Regionalna Koordynatorka Sieci drogerii Sekret Urody.

Lokalne relacje sprzyjają budowaniu lojalności konsumentów

Ci, którzy nadal prowadzą swoje biznesy, najczęściej działają w lokalach własnych i sami obsługują klientów – co jeszcze kilka lat temu nie było regułą. Niezależne sklepy funkcjonują głównie w mniejszych miejscowościach, gdzie konkurencja ze strony dużych sieci jest mniej odczuwalna, a lokalne relacje sprzyjają budowaniu lojalności konsumentów. 

W 2025 roku pod naszym szyldem otworzyliśmy dwa nowe sklepy oraz przyłączyliśmy do sieci jeden już istniejący punkt. Niestety, konieczne były również zamknięcia kilku lokalizacji, dlatego ostatecznie liczba naszych drogerii pozostała na niezmienionym poziomie.

Nie traktujemy tego jednak jako porażki – dla nas to sygnał, że warto jeszcze mocniej pracować nad nowymi rozwiązaniami i modelami współpracy. 

image
Drogeria Sekret Urody

Sukcesy i wyzwania

Robimy wszystko, aby wspierać naszych partnerów w obszarze marketingowym, wizerunkowym oraz sprzedażowo-zakupowym – choć sami również mierzymy się z licznymi wyzwaniami. 

Nadal organizujemy Igrzyska Kosmetyczne Sekret Urody, które w tym roku obchodzą swoją „aluminiową” rocznicę. Już za kilka dni wraz z finalistami spędzimy czas w Atenach, podsumowując w ramach jubileuszowej X Olimpiady Sekret Urody nasze wspólne działania. To wyjątkowe wydarzenie stało się naszą tradycją, dlatego już dziś planujemy kolejną edycję. 

Duże koncerny z odmiennymi priorytetami

Zauważamy rosnące zainteresowanie współpracą ze strony mniejszych dystrybutorów i producentów, którzy – podobnie jak my – poszukują innowacyjnych sposobów na rozwój w trudniejszych warunkach rynkowych. Widać to szczególnie w ich indywidualnym podejściu i otwartości na nowe inicjatywy. 

Trudniej natomiast o efektywną współpracę z dużymi koncernami, których priorytety są odmienne, a przygotowane dla naszych drogerii oferty – niestety – często niekonkurencyjne.

My sami również aktywnie poszukujemy nowych marek, które dostrzegają potencjał we współpracy z nami i naszymi drogeriami. Z częścią z nich relacje rozwijają się bardzo obiecująco – systematycznie notujemy wzrosty sprzedaży i zakupów, co motywuje nas do dalszych poszukiwań i otwierania się na kolejne partnerstwa. 

image
Drogeria Sekret Urody

Zgrany team – szansą na powodzenie

Niezmiennie wydajemy Magazyn SU, drukujemy gazetkę konsumencką, organizujemy targi Igrzyska Kosmetyczne oraz realizujemy indywidualne akcje promocyjne. Od lat działamy w tym samym, zgranym i niewielkim zespole – to właśnie Team Sekret Urody stanowi fundament wszystkich naszych projektów i inicjatyw. Dzięki pasji i zaangażowaniu możemy nie tylko utrzymywać, ale też rozwijać nasze działania, wspierając tym samym całą społeczność drogeryjną. 

Szczególne miejsce w tej społeczności zajmują właściciele drogerii, którzy od lat współpracują z nami w ramach sieci. To ich praca i zaangażowanie sprawiają, że Sekret Urody istnieje i może się rozwijać.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
09.10.2025 17:07
Rossmann prezentuje nowy koncept „Moja Drogeria”
Otwarta 9 października w Łodzi dwutysięczna drogeria Rossmann jest 54. drogerią działającą w tym mieście i jednocześnie jedną z ponad 400, które przejdą metamorfozę do końca 2025 rokuMarzena Szulc

Rossmann, największa sieć drogeryjna w Polsce, świętuje otwarcie swojego dwutysięcznego sklepu. Symboliczna drogeria powstała w Łodzi – mieście, w którym 32 lata temu otwarto pierwszy sklep marki. Nowy koncept pod nazwą „Moja Drogeria” stawia na doświadczenie zmysłowe, komfort oraz emocjonalną więź z klientem. Do końca 2025 roku metamorfozę przejdzie ponad 400 sklepów, a każdego roku modernizację ma przechodzić od 300 do 400 placówek.

Nowy wystrój opiera się na palecie ciepłych, cielistych barw, miękkich liniach i zaokrągleniach, które wprowadzają przytulność i spokój. Zmieniono oświetlenie na cieplejsze, a spokojna muzyka buduje atmosferę relaksu. Inspiracją był motyw koła – symbolu harmonii i bliskości – obecny zarówno w detalach architektonicznych, jak i w logo Rossmanna, nawiązującym do postaci centaura („Ross” – rumak, „Mann” – człowiek). Celem projektu jest stworzenie przestrzeni, która bardziej przypomina domową łazienkę niż halę sprzedaży.

Znaczące zmiany wprowadzono także w układzie sklepu i prezentacji oferty. Zrezygnowano z tradycyjnego podziału na kategorie, wprowadzając spójne, tematyczne strefy skupione wokół piękna i zdrowia. Szczególną uwagę poświęcono kluczowym kategoriom, takim jak pielęgnacja twarzy i włosów. W ich obrębie pojawiły się tzw. kapsuły „power brandów” – marek dostępnych wyłącznie w Rossmannie, które stanowią wizytówki poszczególnych segmentów. Uzupełnieniem ekspozycji są listwy contentowe z inspiracjami i poradami zakupowymi. Strefy zapachów i makijażu zaprojektowano tak, aby zachęcały do testowania produktów. Nowością jest technologia Virtual Try-On (VTO), pozwalająca klientom wirtualnie „przymierzać” kosmetyki zarówno w sklepie, jak i online.

W strefie kas pojawiły się dodatkowe udogodnienia – więcej miejsca na koszyki, torebki czy produkty impulsowe oraz wyraźny podział na kasy tradycyjne i samoobsługowe. Nowością jest tzw. kasa concierge, pełniąca funkcję punktu obsługi i wsparcia klienta. Rossmann deklaruje, że rozwój kas samoobsługowych pozostaje jednym z kluczowych elementów budowania wygody zakupowej. Prezes firmy, Marcin Grabara, podkreśla, że nowy koncept wzmacnia misję dbania o dobrostan klientów i ma na celu stworzenie miejsca, które łączy zakupy z chwilą relaksu i pozytywnych emocji.

Zmiany wizerunkowe Rossmanna poparte są wysokim poziomem zaufania konsumentów. Z badania przeprowadzonego przez Instytut Badawczy IQS wynika, że 98 proc. Polaków zna markę Rossmann, a 90 proc. ma o niej dobrą opinię. 86 proc. respondentów deklaruje zaufanie do sieci, a 80 proc. uważa, że można na niej polegać. Dziewięciu na dziesięciu klientów poleciłoby Rossmanna znajomym, a ośmiu na dziesięciu odczułoby smutek, gdyby sieć zniknęła z rynku. Te dane potwierdzają wyjątkową pozycję marki, która od ponad trzech dekad pozostaje synonimem drogerii w Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
09.10.2025 16:07
Rossmann przekracza kolejną barierę w Polsce i otwiera drogerię nr 2000!
Dzisiaj odbyło się otwarcie dwutysięcznej lokalizacji drogerii Rossmann w Polsce.Marzena Szulc

Najnowsza, dwutysięczna drogeria sieci Rossmann w naszym kraju została uroczyście otwarta w czwartek 9 października. Jubileuszowa placówka została zaaranżowana zgodnie z najnowszym konceptem sieci, który będzie stopniowo wprowadzany w całym kraju. Najnowszy, dwutysięczny Rossmann, jest zlokalizowany przy ul. Pabianickiej 75 w Łodzi.

Od pioniera do lidera

Rossmann na polskim rynku przeszedł długą drogę – od pioniera drogeryjnego do omnichannelowego lidera.

Sieć pojawiła się w Polsce w 1993 roku, otwierając swój pierwszy sklep w Łodzi. Był to moment przełomowy, kiedy to polski rynek kosmetyczny dopiero się kształtował, a konkurencja ograniczała się głównie do małych, lokalnych drogerii. Rossmann zbudował swoją pozycję dzięki prostemu modelowi: szeroki wybór produktów, atrakcyjne ceny i dogodna lokalizacja sklepów.

image
Na zdjęciu prezes sieci Rossmann, Marcin Garbara (w środku)
Marzena Szulc
Obecnie firma jest niekwestionowanym liderem polskiego rynku drogeryjnego – posiada imponującą ilość drogerii, zatrudnia ok. 20 tys. pracowników. Według raportów branżowych udział Rossmanna w rynku przekracza 30 proc., a roczne przychody w Polsce sięgają kilkunastu miliardów złotych. Polska to jeden z najdynamiczniej rozwijających się krajów w strukturze całej grupy Rossmann, generujący ponad jedną trzecią jej globalnych przychodów.

Strategia, lokalizacja i marki własne

Na sukces firmy wpływają trzy elementy strategii. Po pierwsze – lokalizacja. Sklepy Rossmanna znajdziemy w centrach miast, galeriach handlowych, a także w coraz mniejszych miejscowościach, co pozwala docierać do coraz szerszego grona grona konsumentów. 

Po drugie – marki własne. Produkty takie jak Isana, Alterra czy Babydream zwiększają marżowość, lojalność klientów i przyciągają osoby poszukujące przyjaznych portfelowi alternatyw. Po trzecie – rozwój technologiczny. Aplikacja i programy lojalnościowe oraz zakupy online, połączone z szybkimi dostawami do sklepów i automatów paczkowych – to fundament strategii omnichannel.

Rossmann wyróżnia się także konsekwentnym wizerunkiem marki zaangażowanej społecznie. Firma inwestuje w kampanie CSR związane m.in. z pomocą dzieciom („Pomagamy jak umiemy”) i ochroną środowiska (redukcja plastiku, recykling). To silnie wzmacnia jej reputację. Od trzech dekad Rossmann w Polsce nie tylko sprzedaje kosmetyki – stał się częścią codzienności dla milionów konsumentów. 

Rossmann w Polsce – liczby, które mówią o sile sieci

  • Rossmann zadebiutował w Polsce w 1993 roku, otwierając pierwszą drogerię w Łodzi. Dziś marka jest graczem numer jeden na rynku chemiczno-kosmetycznym w Polsce.
  • Codziennie w stacjonarnych drogeriach Rossmanna w Polsce robi zakupy ponad milion konsumentów – takie dane podaje sieć za 2024 rok. 
  • Sieć Rossmanna, która urosła do 2 tys. drogerii, jest obecna w ponad 700 miejscowościach w Polsce.
  • W ciągu 2024 roku sieć otworzyła 164 nowe sklepy, co było rekordową liczbą nowych placówek w jednym roku w historii Rossmanna w Polsce.

Dla sieci rozwój nadal jest priorytetem – plan na 2025 zakładał otwarcie ponad 150 kolejnych drogerii – i wszystko wskazuje na to, że uda się to zrealizować. Czym zaskoczy nas Rossmann w 2026 roku? Firma na razie nie zdradza swoich planów.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. październik 2025 04:45