Drogerie DM wskazują, że powyższe dane to dowód na to, że marka konsekwentnie dotrzymuje obietnicy trwałych cen i zawsze korzystnych zakupów. Czy taka stabilność cenowa sprawi, że drogerii DM uda się zmienić nawyki zakupowe Polaków polujących na promocje?
W czasie, gdy w Polsce trwa dyskusja o inflacji i wojnie cenowej między dyskontami, drogeria DM konsekwentnie trzyma się swojej własnej strategii cenowej, innej niż u większości konkurentów. Zamiast szybkich promocji, DM stawia na stałe ceny, które pozwalają klientom kupować korzystniej. Wszystkie produkty, zarówno te marek własnych, jak i znanych producentów, objęte są gwarancją trwałej ceny, która nie wzrasta przez minimum 4 miesiące od daty ostatniej podwyżki. W tym czasie cena może spaść, ale nie zostanie podniesiona. Dodatkowo każda zmiana cen jest jasno oznaczona na etykietach, co drogeria DM praktykowała jeszcze zanim wprowadzono unijną dyrektywę Omnibus.
Zdaniem Barbary Schmehl i Grzegorza Gerusa takie działania dają klientom poczucie bezpieczeństwa i przekonanie, że zakupy w DM ostatecznie okażą się korzystniejsze niż u konkurencji, nawet jeśli ta stosuje krótkotrwałe akcje promocyjne.
DM w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy zapewniło stabilność cen w całym swoim asortymencie. Podczas gdy średnia inflacja towarów i usług konsumpcyjnych w Polsce od początku roku do sierpnia wyniosła 4,14 proc., wskaźnik inflacji w koszyku zakupowym w drogerii DM w tym samym okresie wyniósł, zaledwie 0,56 proc. Od roku ceny aż ponad 9 tys. produktów w asortymencie DM nie były podnoszone.
Drogeria DM obecna jest w Polsce od 2022 roku i ma obecnie 66 sklepów w naszym kraju, konsekwentnie realizując plan rozwoju. Umacnia strategię omnichannel w Polsce, rozwija e-commerce i punkty ekspresowego odbioru zakupów, zwiększając dostępność swoich usług w całym kraju. W jej asortymencie znajduje się szeroki wybór produktów do pielęgnacji twarzy i ciała, artykuły zdrowotne i higieniczne oraz produkty w kategoriach kosmetyki i perfumy. Klienci kupią tu także żywność, artykuły gospodarstwa domowego i karmę dla zwierząt.
Dużą popularnością, cieszą się wysokiej jakości produkty marek własnych, a ich asortyment jest tak różnorodny jak natura, z której pochodzą składniki aktywne wielu artykułów drogeryjnych. Wśród nich wymienić należy najlepiej sprzedającą się markę certyfikowanych kosmetyków naturalnych Alverde, Denkmit, czy popularną markę Balea.
