StoryEditor
Drogerie
19.04.2022 00:00

Christoph Werner, prezes DM-Drogerie Markt, na otwarciu pierwszej drogerii sieci w Polsce. To już za dwa dni!

Sieć DM-Drogerie Markt prowadzi w Europie 3,8 tys. drogerii. To jedna z największych sieci drogeryjnych i już w najbliższych czwartek, 21 kwietnia 2022, otworzy swój pierwszy sklep w Polsce, w parku handlowym Galaktyka we Wrocławiu. Na otwarcie przyjedzie sam prezes sieci Christoph Wernerer oraz wielu członków zarządu DM.

Otwarcie DM-Drogerie Markt w Polsce było długo wyczekiwane. Natomiast wejście tego niemieckiego giganta na nasz rynek stało się faktem w ubiegłym roku. Od tamtej pory sieć przygotowywała się do otwarcia pierwszej drogerii w Polsce. W czwartek 21 kwietnia 2022 r. nastąpi ten moment.

Pierwsza drogeria DM-Drogerie Markt w Polsce została ulokowana we Wrocławiu, w Parku Handlowym Galaktyka, przy ul. Ślężnej 130−134. Otwarcie nastąpi o godzinie 8:00. Z okazji otwarcia detalista zaplanował dla klientów 15 proc. rabatu powitalnego na wszystkie zakupy oraz żel pod prysznic marki własnej Balea w prezencie z limitowanej edycji przygotowanej specjalnie dla Wrocławia. Na odwiedzających DM czekać będzie także bezpłatny poczęstunek oraz szereg atrakcji dla rodzin z dziećmi. W kwietniu ruszy także sklep internetowy sieci w Polsce dm.pl. 

Swoją obecność na otwarciu potwierdził prezes zarządu DM, Christoph Werner, a także Markus Trojansky, dyrektor obszaru ekspansji w Niemczech i dyrektor zarządzający w Polsce. Redakcja wiadomoscikosmetyczne.pl również została zaproszona na inaugurację nowej sieci.

Przeczytaj również: DM otwiera pierwszą drogerię. Ile ich będzie w tym roku?

Z mediami i partnerami na czwartkowym otwarciu spotkają się także: Martin Dallmeier, dyrektor obszaru finansów i controllingu w Niemczech, wiceprezes zarządu; Roman Melcher, dyrektor obszaru IT/dmTech w Niemczech, wiceprezes zarządu; Sebastian Bayer, dyrektor obszaru marketingu i zakupów w Niemczech, a także Christian Bodi, dyrektor obszaru logistyki.

Możliwość spotkania się z niemieckim zarządem sieci pozwoli zadać pytania, na które wciąż nie mamy odpowiedzi. Rozwój DM na polskim rynku i plany ekspansji są owiane tajemnicą. Do końca roku ma podobno ruszyć 10 drogerii stacjonarnych. Są to jednak nadal spekulacje. Wiele odpowiedzi ma się pojawić wraz z czwartkowym otwarciem pierwszej drogerii DM.

Jaka ona będzie i jakie zapowiedzi padną będą podczas otwarcia, dowiecie się Państwo z relacji na naszym portalu.

Drogerie DM to jedna z największych sieci drogeryjnych. W Europie prowadzi ponad 3,8 tys. punktów sprzedaży, w których zatrudnionych jest ponad 66 tys. osób. W roku obrotowym 2019/2020 DM odnotowały sprzedaż w wysokości 12,3 mld euro wygenerowaną łącznie we wszystkich 13 krajach europejskich. W tym samym okresie w Niemczech około 42,6 tys. pracowników wygenerowało sprzedaż na poziomie 9,4 mld euro.

Przeczytaj również: W drogeriach DM ma być zawsze tanio. Sieć zdradza szczegóły swojej polityki cenowej

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
07.07.2025 15:35
Walgreens Boots Alliance poprawia wyniki szykując się do przejęcia za 10 mld dolarów
Sycamore Partners planuje przejąć WGA do końca roku.Walgreens Boots Alliance

Walgreens Boots Alliance, jedna z największych sieci aptek w Stanach Zjednoczonych, ogłosiła lepsze od oczekiwań wyniki za trzeci kwartał roku obrotowego. Przychody z amerykańskich aptek wyniosły 30,71 miliarda dolarów, co przekroczyło prognozy analityków zakładające 29,01 miliarda dolarów.

Sprzedaż porównywalna (LfL) wzrosła o 10,3 proc., a skorygowany zysk na akcję osiągnął poziom 38 centów wobec spodziewanych 34 centów. Na poprawę wyników wpłynęły przede wszystkim duże cięcia kosztów oraz zamykanie nierentownych placówek. Te działania wpisują się w szeroko zakrojoną strategię naprawczą, wprowadzoną przez nowego prezesa Tima Wentwortha. Zakłada ona m.in. redukcję kosztów operacyjnych o 1 miliard dolarów, zmiany w strukturach zarządzania oraz likwidację tysięcy nierentownych aptek. Działania te mają przygotować spółkę na przejęcie przez fundusz private equity Sycamore Partners, który planuje wykupić firmę do końca 2025 roku za kwotę 10 miliardów dolarów i wycofać ją z giełdy.

Pomimo pozytywnych sygnałów finansowych, Walgreens mierzy się z poważnymi wyzwaniami strategicznymi. Firma w ostatnich latach zbyt mocno skoncentrowała się na działalności aptecznej, podczas gdy konkurenci, tacy jak CVS czy UnitedHealth, rozwijają również segmenty usług zdrowotnych i ubezpieczeń. Dodatkowo, rosnąca presja cenowa na rynku leków oraz silna konkurencja ze strony Amazonu i Walmartu utrudniają poprawę marż i wzrost zyskowności.

Znaczącym obciążeniem dla Walgreens okazała się również inwestycja w sieć klinik VillageMD, która w zeszłym roku przyniosła firmie stratę w wysokości 5,8 miliarda dolarów. Obecnie rozważane są różne strategiczne opcje dla tej inwestycji, w tym możliwość sprzedaży. Decyzje podjęte w nadchodzących miesiącach mogą przesądzić o dalszym kierunku rozwoju spółki po planowanym przejęciu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
07.07.2025 09:10
Superdrug: nowe sklepy, promocje i lojalność klientów wpłynęły na dobre wyniki finansowe
Rzeczą, która przełożyła się na dobre wyniki finansowe Superdrug, było skupienie się na utrzymywaniu niskich cen w sklepachfot. shutterstock/Brookgardener

Brytyjska sieć Superdrug przedstawiła swoje sprawozdanie finansowe za rok 2024. Wykazało ono, że firma w pełni wykorzystuje dynamikę rynku kosmetycznego, a podejmowane inicjatywy i inwestycje przełożyły się na wzrost sprzedaży.

Sieć, mająca w ofercie artykuły kosmetyczne i zdrowotne, podała, że w 2024 roku przychody wzrosły do ​​1,634 mld funtów (wobec 1,528 mld funtów rok wcześniej), a zysk brutto wzrósł do 236,4 mln funtów (2023: 201,2 mln funtów). Zysk operacyjny wzrósł do 144,2 mln funtów (wobec 121,9 mln funtów), a zysk przed opodatkowaniem osiągnął 136,8 mln funtów. 

Ostatecznie zysk netto wyniósł 103,5 mln funtów (w porównaniu z 83,2 mln funtów).

Zarząd Superdrug wskazał, że obecna dekada jest trudna dla brytyjskiego sektora detalicznego, ale Superdrug wydaje się być jedną z sieci, która wychodzi z sytuacji obronną ręką.  W 2023 roku sprzedaż wzrosła o prawie 12 proc., a w 2024 roku o 7 proc. – pomimo spadku ilości klientów w sklepach.

Superdrug okazał się odporny na tę sytuację, zarówno jeśli chodzi o sprzedaż w kanale tradycyjnym, jak i internetowym. 

Sieć uruchomiła w ciągu ostatniego roku wiele nowych sklepów stacjonarnych, konsekwentnie utrzymując swoje plany w tym zakresie. W 2023 roku Superdrug uruchomił 14 nowych punktów sprzedaży, a w roku ubiegłym – doszło kolejnych 13 sklepów. Istotna była również troska o istniejące sklepy sieci, które modernizowano i rozbudowywano. Plany na ten rok również są ambitne: Superdrug otworzy do końca roku 25 nowych drogerii w Wielkiej Brytanii

Dla Superdrug ważna była też działalność prowadzona w kanale sprzedaży online – w zeszłym roku sieć dokonała wielu usprawnień w zakresie obsługi użytkownika strony www, uruchomiono też nową wersję aplikacji i dodano nowe opcje dostawy/odbioru towaru przez klienta.

Rzeczą, która przełożyła się również na dobre wyniki finansowe sieci, było skupienie się na utrzymywaniu niskich cen. Było to pozytywnie odebrane przez klientów, dotkniętych trwającym kryzysem ekonomicznym – i wrażliwych na ceny bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej. 

Zdaniem sieci, ważną rolę odegrały też oferty cenowe dla osób, które przystąpiły do programu lojalnościowego. Oprócz standardowych promocji dostępnych dla wszystkich klientów, ​​ceny promocyjne pomogły zwiększyć częstotliwość wizyt i lojalność konsumentów..

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. lipiec 2025 10:20