StoryEditor
Drogerie
19.04.2022 00:00

Christoph Werner, prezes DM-Drogerie Markt, na otwarciu pierwszej drogerii sieci w Polsce. To już za dwa dni!

Sieć DM-Drogerie Markt prowadzi w Europie 3,8 tys. drogerii. To jedna z największych sieci drogeryjnych i już w najbliższych czwartek, 21 kwietnia 2022, otworzy swój pierwszy sklep w Polsce, w parku handlowym Galaktyka we Wrocławiu. Na otwarcie przyjedzie sam prezes sieci Christoph Wernerer oraz wielu członków zarządu DM.

Otwarcie DM-Drogerie Markt w Polsce było długo wyczekiwane. Natomiast wejście tego niemieckiego giganta na nasz rynek stało się faktem w ubiegłym roku. Od tamtej pory sieć przygotowywała się do otwarcia pierwszej drogerii w Polsce. W czwartek 21 kwietnia 2022 r. nastąpi ten moment.

Pierwsza drogeria DM-Drogerie Markt w Polsce została ulokowana we Wrocławiu, w Parku Handlowym Galaktyka, przy ul. Ślężnej 130−134. Otwarcie nastąpi o godzinie 8:00. Z okazji otwarcia detalista zaplanował dla klientów 15 proc. rabatu powitalnego na wszystkie zakupy oraz żel pod prysznic marki własnej Balea w prezencie z limitowanej edycji przygotowanej specjalnie dla Wrocławia. Na odwiedzających DM czekać będzie także bezpłatny poczęstunek oraz szereg atrakcji dla rodzin z dziećmi. W kwietniu ruszy także sklep internetowy sieci w Polsce dm.pl. 

Swoją obecność na otwarciu potwierdził prezes zarządu DM, Christoph Werner, a także Markus Trojansky, dyrektor obszaru ekspansji w Niemczech i dyrektor zarządzający w Polsce. Redakcja wiadomoscikosmetyczne.pl również została zaproszona na inaugurację nowej sieci.

Przeczytaj również: DM otwiera pierwszą drogerię. Ile ich będzie w tym roku?

Z mediami i partnerami na czwartkowym otwarciu spotkają się także: Martin Dallmeier, dyrektor obszaru finansów i controllingu w Niemczech, wiceprezes zarządu; Roman Melcher, dyrektor obszaru IT/dmTech w Niemczech, wiceprezes zarządu; Sebastian Bayer, dyrektor obszaru marketingu i zakupów w Niemczech, a także Christian Bodi, dyrektor obszaru logistyki.

Możliwość spotkania się z niemieckim zarządem sieci pozwoli zadać pytania, na które wciąż nie mamy odpowiedzi. Rozwój DM na polskim rynku i plany ekspansji są owiane tajemnicą. Do końca roku ma podobno ruszyć 10 drogerii stacjonarnych. Są to jednak nadal spekulacje. Wiele odpowiedzi ma się pojawić wraz z czwartkowym otwarciem pierwszej drogerii DM.

Jaka ona będzie i jakie zapowiedzi padną będą podczas otwarcia, dowiecie się Państwo z relacji na naszym portalu.

Drogerie DM to jedna z największych sieci drogeryjnych. W Europie prowadzi ponad 3,8 tys. punktów sprzedaży, w których zatrudnionych jest ponad 66 tys. osób. W roku obrotowym 2019/2020 DM odnotowały sprzedaż w wysokości 12,3 mld euro wygenerowaną łącznie we wszystkich 13 krajach europejskich. W tym samym okresie w Niemczech około 42,6 tys. pracowników wygenerowało sprzedaż na poziomie 9,4 mld euro.

Przeczytaj również: W drogeriach DM ma być zawsze tanio. Sieć zdradza szczegóły swojej polityki cenowej

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
16.07.2025 16:35
Nowy etap dla The Body Shop: zmiana prezesa po restrukturyzacji i powrocie do zysków
Saga The Body Shop trwa i nic nie wskazuje na to, żeby miała się szybko zakończyć.Erik Mclean via Unsplash

The Body Shop ogłasza zmianę na stanowisku prezesa zarządu w momencie, gdy firma kosmetyczna kończy intensywną fazę restrukturyzacji i szykuje się do nowego etapu rozwoju. Marka, która w 2024 roku przeszła przez postępowanie upadłościowe, została przejęta przez fundusz inwestycyjny Auréa. Od tego czasu wdrożono szeroko zakrojone zmiany, które miały na celu odbudowę stabilności finansowej.

Nowym prezesem The Body Shop został Mike Jatania, który od końca 2024 roku pełnił funkcję przewodniczącego rady nadzorczej i jest jednym z inwestorów Auréi. Zastępuje Charlesa Dentona, który nadzorował proces restrukturyzacji i teraz ustępuje po zakończeniu tej kluczowej fazy. „Pod kierownictwem Charlesa udało się szybciej niż zakładano stworzyć fundament pod nowy rozdział działalności,” podkreślił Vindi Banga, przedstawiciel grupy inwestycyjnej.

Według oficjalnych danych, w ciągu pierwszych stu dni po przejęciu w 2024 roku The Body Shop wygenerowało przychód w wysokości 28 milionów funtów brytyjskich (ok. 33 milionów euro), przy jednoczesnym zysku netto wynoszącym 2 miliony funtów (ok. 2,35 miliona euro). Sukces ten pozwolił firmie ogłosić szybki powrót do rentowności i zapowiedzieć dalsze zmiany strategiczne. Pomimo osiągnięcia zysków, firma zdecydowała się na zamknięcie wszystkich zagranicznych sklepów, koncentrując się obecnie na modelu sprzedaży hurtowej.

Dla nowego prezesa The Body Shop oznacza to początek etapu ekspansji opartego na silnych fundamentach finansowych. „To marka z niezwykłym dziedzictwem i ogromnym potencjałem,” podkreślił Jatania. „Jesteśmy gotowi, by przenieść tę energię i ducha pionierstwa do kolejnego rozdziału.” Firma deklaruje, że po latach trudności jest teraz „silniejsza niż kiedykolwiek wcześniej.”

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
16.07.2025 13:36
dm otwiera 60. sklep w Polsce – nowa drogeria w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu
Nowa lokalizacja drogerii to jedna z największych galerii handlowych we Wrocławiu.Maciek Jaźwiecki

Drogeria dm kontynuuje ekspansję na Dolnym Śląsku, uruchamiając swój 15. sklep w województwie. Nowa placówka zostanie otwarta w czwartek, 17 lipca o godzinie 9:30 w Galerii Dominikańskiej przy Placu Dominikańskim 3 we Wrocławiu. To już 8. sklep marki w stolicy regionu i jej okolicach, a jednocześnie 60. punkt sprzedaży dm na terenie całej Polski.

Firma podkreśla, że Wrocław ma dla niej szczególne znaczenie – to właśnie tutaj rozpoczęła działalność w kraju, a także zlokalizowane są jej biura oraz największa liczba placówek. Zgodnie z zapowiedziami, do końca 2025 roku dm planuje osiągnąć liczbę około 80 sklepów w Polsce, co oznacza wzrost o blisko 33 proc. w porównaniu z obecnym stanem.

Z okazji otwarcia dm przygotowało specjalne atrakcje i promocje. Klienci otrzymają 15 proc. rabatu na całe zakupy oraz powitalny prezent – żel pod prysznic marki Balea – po okazaniu ulotki. Dodatkowo, przy każdych zakupach przewidziane są zestawy mini-produktów i inne upominki. Promocje obowiązują do 26 lipca lub do wyczerpania zapasów.

W dniach 17 i 19 lipca w sklepie zaplanowano także wydarzenia specjalne, m.in. konsultacje makijażowe z marką L’Oréal, porady trychologiczne oraz zabiegi pielęgnacyjne. Na klientów będą czekać także napoje witaminowe, wegańskie przekąski, balonowe show i maskotka dm dla najmłodszych. Wszystko to ma podkreślić lokalny charakter marki i jej przywiązanie do wrocławskich konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. lipiec 2025 04:28