StoryEditor
Drogerie
26.09.2022 00:00

Drogeria DM w Wodzisławiu Śląskim zebrała ponad 16,6 tys. zł dla chłopca chorego na SMA

W drogerii DM w Wodzisławiu Śląskim w minioną sobotę odbyła się „Akcja Kasjerska”, w ramach której za sklepową kasą zasiadła pani Małgorzata Kubala, mama 7-miesięcznego Mikołaja chorującego na SMA. Każdy klient, który w tym czasie zrobił zakupy i został obsłużony przez panią Małgorzatę, przyczynił się do zbiórki pieniędzy na lek dla Mikołaja. Zebrano ponad 16,6 tys. złotych.

Akcja Kasjerska DM-drogerie markt zorganizowana w Wodzisławiu Śląskim w sobotę 24 września przyciągnęła do drogerii mieszkańców z całego miasta. W akcji wzięli udział pracownicy drogerii i członkowie Ekipy Mikołaja, w tym mama chłopca chorującego na SMA, która zasiadła za kasą.

Dzięki wspólnemu zaangażowaniu udało się zebrać ponad 16,6 tys. zł, które zostaną przeznaczone na zakup leku dla 7-miesięcznego Mikołaja.

Lek, który może mu pomóc kosztuje 9 mln zł, dlatego wspólnie z Ekipą Mikołaja chcieliśmy  wesprzeć tę zbiórkę. Wiemy, że mieszkańcy Wodzisławia Śląskiego bardzo zaangażowali się w tę akcję. Łącznie wsparcia udzieliło już ponad 52 tys. osób – powiedział Michał Grabe, kierownik regionalny Dm-drogerie markt.

Akcje kasjerskie wpisują się w działania marki mające na celu aktywne uczestnictwo w lokalnej społeczności i wspieranie wybranych inicjatyw społecznych w najbliższym sąsiedztwie. Formuła jest koncepcją ugruntowaną w Niemczech, gdzie wolontariusze ze społeczności, a także znani sportowcy, ludzie kultury czy influencerzy regularnie biorą udział w akcjach kasjerskich. Przejmują na pewien czas kasy wybranych sklepów DM, spotykają się i rozmawiają z klientami, a dochód z prowadzonej w tym czasie sprzedaży przekazywany jest na wybrane inicjatywy społeczne i instytucje.

W Polsce dotychczas takie akcje odbyły się już we wszystkich miastach, w których obecne jest DM – Wrocławiu, Jeleniej Górze, Lesznie i Lubaniu, a teraz także w Wodzisławiu Śląskim. 

Czytaj też: Drogeria DM w Lesznie przekaże cześć sobotniego dochodu na pomoc zwierzętom

– Chcemy poprawiać jakość życia naszego najbliższego otoczenia, poprzez kształtowanie dobrych relacji sąsiedzkich i wspieranie lokalnych inicjatyw. Nawet poprzez drobne gesty można wiele zdziałać. Zespoły w naszych sklepach zawsze samodzielnie wybierają inicjatywy, które chcą wesprzeć – jako społeczność pracownicza i część społeczności lokalnej. Dzięki temu lepiej rozumiemy wzajemnie swoje potrzeby – dodaje Michał Grabe.

Drogerie DM weszły do Polski w kwietniu tego roku i dotychczas otworzyły pięć sklepów. Drogeria w Wodzisławiu Śląskim została otwarta 22 września.

Czytaj też: Drogeria DM otwarta w Wodzisławiu Śląskim

DM-drogerie markt podają, że podczas otwarcia szczególnym zainteresowaniem cieszył się żel marki Balea ze specjalnej edycji limitowanej dla Polski, a także mydła i kremy do twarzy tej marki. Klienci chętnie sięgali też po inne marki własne dm, takie jak alverde, produkty do makijażu ebelin czy produkty dla dzieci marki BabyLove.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
16.07.2025 16:35
Nowy etap dla The Body Shop: zmiana prezesa po restrukturyzacji i powrocie do zysków
Saga The Body Shop trwa i nic nie wskazuje na to, żeby miała się szybko zakończyć.Erik Mclean via Unsplash

The Body Shop ogłasza zmianę na stanowisku prezesa zarządu w momencie, gdy firma kosmetyczna kończy intensywną fazę restrukturyzacji i szykuje się do nowego etapu rozwoju. Marka, która w 2024 roku przeszła przez postępowanie upadłościowe, została przejęta przez fundusz inwestycyjny Auréa. Od tego czasu wdrożono szeroko zakrojone zmiany, które miały na celu odbudowę stabilności finansowej.

Nowym prezesem The Body Shop został Mike Jatania, który od końca 2024 roku pełnił funkcję przewodniczącego rady nadzorczej i jest jednym z inwestorów Auréi. Zastępuje Charlesa Dentona, który nadzorował proces restrukturyzacji i teraz ustępuje po zakończeniu tej kluczowej fazy. „Pod kierownictwem Charlesa udało się szybciej niż zakładano stworzyć fundament pod nowy rozdział działalności,” podkreślił Vindi Banga, przedstawiciel grupy inwestycyjnej.

Według oficjalnych danych, w ciągu pierwszych stu dni po przejęciu w 2024 roku The Body Shop wygenerowało przychód w wysokości 28 milionów funtów brytyjskich (ok. 33 milionów euro), przy jednoczesnym zysku netto wynoszącym 2 miliony funtów (ok. 2,35 miliona euro). Sukces ten pozwolił firmie ogłosić szybki powrót do rentowności i zapowiedzieć dalsze zmiany strategiczne. Pomimo osiągnięcia zysków, firma zdecydowała się na zamknięcie wszystkich zagranicznych sklepów, koncentrując się obecnie na modelu sprzedaży hurtowej.

Dla nowego prezesa The Body Shop oznacza to początek etapu ekspansji opartego na silnych fundamentach finansowych. „To marka z niezwykłym dziedzictwem i ogromnym potencjałem,” podkreślił Jatania. „Jesteśmy gotowi, by przenieść tę energię i ducha pionierstwa do kolejnego rozdziału.” Firma deklaruje, że po latach trudności jest teraz „silniejsza niż kiedykolwiek wcześniej.”

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
16.07.2025 13:36
dm otwiera 60. sklep w Polsce – nowa drogeria w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu
Nowa lokalizacja drogerii to jedna z największych galerii handlowych we Wrocławiu.Maciek Jaźwiecki

Drogeria dm kontynuuje ekspansję na Dolnym Śląsku, uruchamiając swój 15. sklep w województwie. Nowa placówka zostanie otwarta w czwartek, 17 lipca o godzinie 9:30 w Galerii Dominikańskiej przy Placu Dominikańskim 3 we Wrocławiu. To już 8. sklep marki w stolicy regionu i jej okolicach, a jednocześnie 60. punkt sprzedaży dm na terenie całej Polski.

Firma podkreśla, że Wrocław ma dla niej szczególne znaczenie – to właśnie tutaj rozpoczęła działalność w kraju, a także zlokalizowane są jej biura oraz największa liczba placówek. Zgodnie z zapowiedziami, do końca 2025 roku dm planuje osiągnąć liczbę około 80 sklepów w Polsce, co oznacza wzrost o blisko 33 proc. w porównaniu z obecnym stanem.

Z okazji otwarcia dm przygotowało specjalne atrakcje i promocje. Klienci otrzymają 15 proc. rabatu na całe zakupy oraz powitalny prezent – żel pod prysznic marki Balea – po okazaniu ulotki. Dodatkowo, przy każdych zakupach przewidziane są zestawy mini-produktów i inne upominki. Promocje obowiązują do 26 lipca lub do wyczerpania zapasów.

W dniach 17 i 19 lipca w sklepie zaplanowano także wydarzenia specjalne, m.in. konsultacje makijażowe z marką L’Oréal, porady trychologiczne oraz zabiegi pielęgnacyjne. Na klientów będą czekać także napoje witaminowe, wegańskie przekąski, balonowe show i maskotka dm dla najmłodszych. Wszystko to ma podkreślić lokalny charakter marki i jej przywiązanie do wrocławskich konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. lipiec 2025 00:51