StoryEditor
Drogerie
19.05.2019 00:00

[DROGERIA ROKU 2019. FINALISTA] KOSMETERIA EWA, KLUCZBORK

Kosmeteria Ewa w Kluczborku to jeden najmniejszych sklepów zgłoszonych do tegorocznej edycji konkursu Drogeria Roku i odróżniający się od pozostałych charakterem. Typowy sklep kosmetyczny, bez kategorii higienicznych czy środków czystości. Bliżej mu w charakterze do perfumerii. Ten zamysł właściciela przynosi jednak efekty, bo drogeria osiąga świetne obroty.

KOSMETERIA EWA, Kluczbork, ul. Rynek 2, powierzchnia 53 mkw., kategoria: drogeria małego formatu [zobacz galerię zdjęć]

Kosmeteria Ewa działa w Kluczborku od 5 lat, przy samym rynku tego niewielkiego, liczącego 23 tys. mieszkańców, miasteczka na Opolszczyźnie. Jej właściciel, Mirosław Wąsiński, prowadzi dwie Kosmeterie – od 1996 r. w Oleśnie i od 2014 r. w Kluczborku. Sklepy są utrzymane w podobnym charakterze. Niewielka odległość pomiędzy nimi pozwala na wzajemne posiłkowanie się personelem w razie potrzeby. W Kosmeterii Ewa pracują trzy osoby, w Oleśnie 4. W Kluczborku działają także Rossmann, drogeria Natura  i kilka prywatnych sklepów kosmetycznych.

Właściciel drogerii od blisko 20 lat jest związany z handlem kosmetykami. Prowadzi także działalność w branży spożywczej, gastronomicznej, wcześniej we fryzjerskiej. Jak sam mówi, jest zwolennikiem zrzeszania się i działania w sieci. Choć przyznaje, że Kosmeteria nie jest typową siecią – to stowarzyszenie a działające w niej sklepy bardzo się od siebie różnią, choć mają wspólne cechy.

Kosmeteryjne jest doradztwo na wysokim poziomie. Jak mówi Mirosław Wąsiński: "w sieciówkach sprzedają towar, my sprzedajemy doradztwo poprzez towar". Kosmeteryjne jest też skupienie się na kosmetykach, ale wprowadzanie do oferty uzupełniających produktów, takich jak w „Ewie” - biżuteria (sztuczna i srebrna), zegarki, bielizna, rajstopy, żeby kobieta miała w jednym miejscu potrzebną „bazę”, by poczuć się zadbaną.

Największą część asortymentu Kosmeterii Ewa stanowią perfumy selektywne, drogeria współpracuje w tym zakresie z firmą Sirowa. Na półkach dostępne są nowości najbardziej znanych,światowych perfumeryjnych marek. W ramach oferty miesiąca kilka zapachów oferowanych jest zawsze w super cenach. Inne główne kategorie to pielęgnacja twarzy i makijaż. Uzupełniającymi są pielęgnacja ciała, koloryzacja i pielęgnacja włosów. W kosmetykach pielęgnacyjnych do twarzy pojawiają się różnorodne marki – luksusowe oraz z wyższej półki cenowej np. Herla, Eris, Yoskine, a uzupełniająco np. Nivea, Bielenda, Ziaja, Celia, Paese.

Marki rotują, pojawiają się nowe. Niedawno np. weszła do oferty Orientana reprezentująca segment kosmetyków naturalnych, organicznych. W tej grupie są też np. wywodzące się z Grecji naturalne kosmetyki Sostar. Wszystkie produkty są dostępne z półek, testery mają nie tylko zapachy i kosmetyki do makijażu, ale też wybrane produkty pielęgnacyjne.

W firmowych szafach makijażowych, wystawione są marki Pupa, Lumene, Gosh, Artdeco i Makeup Revolution oraz lakiery hybrydowe Neo Nail. Uzupełniająco, na mniejszych ekspozytorach, inne kosmetyki do makijażu twarzy i lakiery do paznokci, czasem tylko małe POS-y lub wybrane produkty z danej marki, np. Golden Rose, Paese. Do tego akcesoria – modne pędzle makijażowe, produkty do robienia manicure’u hybrydowego, kuferki do przechowywania kosmetyków.

Właściciel myśli o rozszerzeniu asortymentu, który liczy obecnie 5 tys. SKU, ale rozsądnie, nie chce mieć wszystkiego. I nie może – bardzo ogranicza go powierzchnia sklepu. Teraz, dzięki swojej polityce asortymentowej i cenowej, może cieszyć się naprawdę wysoką wartością koszyka zakupowego, nieosiągalną dla wielu drogerii. Ma też swoich stałych klientów.  

Kosmeteria Ewa prowadzi profil na Facebooku. W postach niemal codziennie promowane są produkty dostępne w drogerii, nowości, oferty dnia, miesiąca. To tu też można śledzić losowania nagród w konkursach organizowanych z markami kosmetycznymi .Drogeria promuje się też lokalnie korzystając z organizowanych w mieście akcji kuponowych dla sklepów i punktów usługowych różnych branż. W drogerii są także organizowane pokazy makijażu oraz konsultacje z zakresu pielęgnacji.

Sklep w swojej aranżacji jest bardzo estetyczny i przemyślany, mimo niesprzyjających warunków lokalowych, ponieważ składa się z dwóch sal sprzedażowych – w pierwszej króluje perfumeria i makijaż, w drugiej dostępne są kosmetyki pielęgnacyjne i do włosów. Eleganckiego wyglądu dodają wnętrzu jasna błyszcząca podłoga, jednolite meble w drewnianej okleinie oraz lekkie wyspy ze szkła.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
02.05.2024 08:30
Hebe w Redzie na Kaszubach
Drogeria Hebe w parku handlowym M Park w Redziefot. Hebe
Sieć Hebe otworzyła nową drogerię w Redzie na Kaszubach. Sklep znajduje się w parku handlowym M Park, który został oddany do użytku w marcu tego roku.

Sieć Hebe tuż przed majówką otworzyła dwie nowe drogerie tego samego dnia. Od 30 kwietnia klienci robią zakupy w sklepach w Westfield Mokotów oraz w parku handlowym M Park w Redzie.

M Park to inwestycja  LCP Properties. Został otwarty w marcu br.  Ma łącznie 4433 mkw.  powierzchni, dwa budynki w bezpośrednim sąsiedztwie Lidla. Hebe konkuruje tu z Rossmannem (457 mkw).

Drogeria w Redzie jest pierwszą w tym mieście placówką Hebe. Sklep ma 290 mkw. Jest ustandaryzowany i  wyposażony zgodnie z wizualizacją sieci. Tradycyjnie, klienci kupujący w nowej drogerii mają do wyboru wiele akcji promocyjnych i mogą skorzystać ze sporych obniżek cen.

Według naszych wyliczeń Hebe ma obecnie w Polsce, włącznie z drogerią w Redzie, 354 drogerie.

Hebe to drogeryjna sieć należąca do portugalskiej Grupy Jeronimo Martins, w ramach której działa także sieć dyskontów Biedronka. Drogerie Hebe miały swój początek w Polsce. Niedawno sieć otworzyła pierwsze dwa stacjonarne sklepy w Czechach.

Całkowita sprzedaż Hebe w 2023 r. wyniosła 469 mln euro, 30,9 proc. powyżej 2022 r. Sprzedaż internetowa Hebe wzrosła w 2023 r. o 47,5 proc., co stanowi ok. 17 proc. całkowitej sprzedaży za rok 2023. W 2022 r. było to ok. 14 proc.

Czytaj także: Hebe: ponad 30 proc. wzrost sprzedaży w 2023 roku i rekordy w e-commerce

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.04.2024 15:45
Hebe wreszcie w warszawskiej Galerii Mokotów
Hebe w Westfield Mokotów, WarszawaHebe
Hebe dołączyło do najemców jednej z najpopularniejszych galerii handlowych w Warszawie. W Westfield Mokotów, znanej jako Galeria Mokotów, sieć drogeryjna otworzyła swój sklep w wersji ze strefą dermokosmetyczną.

Hebe ma kolejną drogerię na mapie kraju. Nowa placówka została otwarta w jednej z najpopularniejszych galerii handlowych w Warszawie Westfield Mokotów, znanej bardziej pod używaną powszechnie nazwą Galeria Mokotów. To centrum handlowe w sercu modnej dzielnicy biznesowej i mieszkaniowej. Od lat mają tu swoje sklepy drogerie i perfumerie: Douglas, Sephora, Super-Pharm, Rossmann, Kontigo, Quality Missala To tu otworzyły swoje luksusowe butiki marki Jo Malone oraz Guerlain. Sklepy firmowe prowadzi wiele znanych marek kosmetycznych, jak Inglot, Kiehl’s i wiele innych.

Hebe w Westfield Mokotów, tak jak wszystkie drogerie sieci, jest urządzona zgodnie z jej standardami i oferuje produkty ze wszystkich kluczowych kategorii. Zarazem jest to sklep z wydzieloną, osobną strefą dermokosmetyczną, którą posiadają wybrane drogerie Hebe. Taki asortyment oferuje również Hebe w warszawskich Złotych Tarasach. 

Według naszych wyliczeń Hebe ma obecnie w Polsce, włącznie z drogerią w Westfield Mokotów, 353 drogerie, w tym ponad 40 w Warszawie i podwarszawskich miejscowościach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. maj 2024 14:23