StoryEditor
Drogerie
03.11.2023 09:47

Drogerie dm zebrały ponad 40 tys. złotych dla lokalnych społeczności

W ostatnich tygodniach drogerie DM zorganizowały aż cztery Akcje Kasjerskie w lokalizacjach w Myślenicach, Lubaniu, Krakowie i Wrocławiu, zbierając łącznie 40 836 zł na rzecz lokalnych społeczności. Ponadto, przeprowadzono zbiórkę i przekazano karmę dla Schroniska w Legnicy z okazji Międzynarodowego Dnia Kundelka. DM także wspierało sadzenie drzew i krzewów w krakowskich dzielnicach Ruczaj i Dębniki, a także zorganizowało pokaz mody dziecięcej kolekcji jesienno-zimowej w sklepie w Myślenicach.

Od momentu swojego debiutu na polskim rynku, drogerie DM wykazują aktywność we wspieraniu różnych inicjatyw społecznych. Jednym z charakterystycznych dla marki działań jest organizowanie tzw. Akcji Kasjerskich, które stanowią wyraz zaangażowania w życie lokalnych społeczności. Ten pomysł wywodzi się z Niemiec i polega na tym, że wolontariusze, sportowcy, ludzie związani z kulturą lub influencerzy czasowo przejmują kasy w wybranych sklepach dm, nawiązują kontakt i rozmawiają z klientami. Dochód z tej specjalnej sprzedaży jest przekazywany na wsparcie wybranych inicjatyw społecznych i instytucji.

W ostatnich tygodniach odbyły się aż cztery Akcje Kasjerskie, podczas których zebrane fundusze w różnych sklepach zostały przeznaczone na różne cele. W ramach tych działań wsparło się: budowę i wyposażenie pokoju spotkań z rodzinami w nowo powstającym Hospicjum w Wiśniowej koło Myślenic, renowację placu zabaw w przedszkolu nr 49 we Wrocławiu, wyposażenie klas w Szkole Podstawowej nr 151 przy ul. Wacława Lipińskiego 2 w Krakowie oraz zakup sprzętu sportowego dla Ludowego Zespołu Sportowego w Kościelniku. Dzięki wspólnemu zaangażowaniu udało się zebrać imponującą kwotę ponad 40 836 zł. 

- Pracownicy naszych sklepów samodzielnie decydują, które inicjatywy i w jakiej formie chcą wesprzeć. To oni na co dzień udzielają kompetentnych porad i budują relacje z klientami wykraczające poza zwykłe zakupy. Niezależnie od tego, czy są to warsztaty makijażu, działania promocyjne, lokalne kampanie czy Akcje Kasjerskie - to właśnie pracownicy drogerii najlepiej znają naszych klientów i wiedzą, czego im potrzeba. Dlatego zespoły poszczególnych sklepów wspólnie podejmują własne inicjatywy na rzecz lokalnych społeczności — Michał Grabe, kierownik regionalny DM.

Oprócz tego, zorganizowano zbiórkę karmy dla Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Legnicy z okazji Międzynarodowego Dnia Kundelka. Drogeria w Krakowie wspierała sadzenie drzew i krzewów na krakowskich dzielnicach Ruczaj i Dębniki, a klienci DM w Myślenicach mieli okazję uczestniczyć w pokazie mody dziecięcej kolekcji jesienno-zimowej dm.

Czytaj także: Małgorzata Greszta, Polski Pakt Plastikowy i CSR Consulting: Wszyscy są pro-CSR, ale tylko deklaratywnie [FBK 2023]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
08.12.2025 12:39
Jubileuszowa edycja „Podaruj Misia” – charytatywne misie już w Rossmannie!
Tegoroczna edycja misiów została zaprojektowana przez najmłodszych.Rossmann

Od początku grudnia w drogeriach Rossmann ponownie pojawią się kolorowe, miękkie misie – symbol jednej z najdłużej prowadzonych akcji charytatywnych w Polsce. Tegoroczna, jubileuszowa edycja jest szczególna: po raz pierwszy w 20-letniej historii projektu „Podaruj Misia temu, kogo kochasz, i pomóż tym, którzy potrzebują pomocy” to dzieci zaprojektowały pluszowych bohaterów akcji. Inicjatywa, organizowana wspólnie z Fundacją TVN, od dwóch dekad pokazuje, że pomoc charytatywna może być jednocześnie skuteczna i wzruszająco prosta. W edycji 2025 misie trafią do sprzedaży w cenie 65 zł, wyłącznie w drogeriach Rossmann oraz na stronie rossmann.pl.

Jubileuszowa odsłona akcji to również nowa formuła – do współpracy zaproszono najmłodszych wraz z uznanymi projektantami mody. Jury wybrało cztery zwycięskie dziecięce projekty, które zostały dopracowane z Gosią Baczyńską, Violą Piekut, Dawidem Wolińskim oraz duetem Paprocki&Brzozowski. Dzięki temu powstały cztery unikatowe misie: Milena, Bianka, Adaś i Wajla. Ich młodzi autorzy mieli pełną dowolność w nadawaniu imion i wyborze stylistyki, a profesjonaliści dbali o dobór materiałów oraz finalny wygląd ubranek. Efekt to pluszaki o bardzo różnym charakterze – od balowej elegancji po zimową awangardę.

Każdy z misiów ma własną historię i wizualną tożsamość. Wajla, stworzona przez 7-letnią Kasię z Siemianowic Śląskich, to przywodząca na myśl księżniczkę misia w jasnoróżowej sukience z tiulem i kwiatkami. Bianka, zaprojektowana przez 14-letnią krakowiankę, łączy modowy look z zimową stylistyką dzięki czerwonym akcentom i plisowanej dżinsowej spódniczce. Adaś – owoc współpracy 7-letniej Laury z Dawidem Wolińskim – nawiązuje do munduru dziadka do orzechów, jednak w nowoczesnej, minimalistycznej formie. Ostatnia z czwórki, Milena, autorstwa 13-letniej projektantki z Tarnowa, utrzymana jest w estetyce świątecznej magii i przypomina czarodziejkę-cukierniczkę w charakterystycznym czerwono-czarno-białym stroju.

Dochód ze sprzedaży misiów zasili cele związane z ochroną zdrowia najmłodszych. Rossmann przeznaczy wpływy m.in. na rozbudowę i remont Kliniki Neurologii i Neurochirurgii Instytutu CZMP w Łodzi – placówki, która rocznie przyjmuje blisko 3 tys. młodych pacjentów. W ramach programu „Pomagamy jak umiemy” wartość wsparcia zwiększono z 15 do 20 mln zł, aby sfinansować zarówno wyposażenie klinik, jak i budowę Laboratorium Chodu – nowoczesnej przestrzeni diagnostyczno-terapeutycznej. Równolegle Fundacja TVN, która od ponad 20 lat finansuje leczenie i rehabilitację dzieci oraz zakup specjalistycznego sprzętu, przypomina, że do tej pory jej programem wsparcia objęto już ponad 30 tys. najmłodszych.

Jubileuszowe misie – Milena, Bianka, Adaś i Wajla – pojawią się w sprzedaży na początku grudnia. Każdy zakup to nie tylko świąteczny prezent, lecz także realny wkład w poprawę warunków leczenia dzieci w całej Polsce. Dzięki zaangażowaniu klientów i partnerów akcji „Podaruj Misia” od dwóch dekad pozostaje jednym z najbardziej rozpoznawalnych projektów charytatywnych w kraju, a tegoroczna, 20. edycja wzmacnia jej wymiar społeczny poprzez udział młodych twórców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.12.2025 19:40
Współpraca o zapachu czekolady: efekty dostępne w Rossmannie
Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek czekolady Wedlamat.pras.

Candly&Co. połączyło siły z marką E.Wedel, tworząc limitowaną kolekcję świec i dyfuzorów zapachowych inspirowanych ulubionymi słodkościami Polaków: czekoladą Deserową oraz czekoladą Karmelową. Produkty są dostępne w wybranych drogeriach Rossmann na terenie całej Polski.

To ciekawa współpraca, która przenosi dobrze znane i lubiane smaki na zupełnie nowy poziom – do świata zapachu i domowej atmosfery. Zapach inspirowany czekoladą Deserową otula wnętrze głęboką, słodko-orientalną kompozycją inspirowaną intensywną deserową czekoladą, przełamaną tonką, wanilią, świeżością szałwii i zmysłowym piżmem. Natomiast produkty inspirowane czekoladą Karmelową zachwycają aksamitną i kremową słodyczą karmelu z subtelnymi prażonymi akcentami i nutą wanilii oraz paczuli, która nadaje głębi i niezwykłej apetyczności. To zapachy, które potrafią poprawić nastrój od pierwszej chwili, wnosząc do wnętrz przytulne, relaksujące, czekoladowe ciepło.

Ta współpraca była dla nas ogromną inspiracją. Pracując nad kompozycjami, zależało nam na stworzeniu zapachów, które budzą emocje i poprawiają nastrój – tak jak chwila przyjemności z ulubioną czekoladą. Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek, a wewnątrz znajdują się nowoczesne, designerskie szkła ozdobione subtelnym złotym detalem. To słodka przerwa od codzienności i sposób, by otulić dom ciepłem i przyjemnością – opowiada Aleksandra Pankowska, założycielka Candly&Co.

Produkty są edycją limitowaną, w ramach kolejnej odsłony współpracy. E.Wedel x Candly&Co. Wytwarzane ręcznie w Polsce, opierają się na wegańskiej formule. Zamknięte w eleganckich flakonach, doskonale prezentują się w każdym wnętrzu. 

W Wedlu od lat celebrujemy radość płynącą z małych przyjemności i bliskości. Dzięki tej współpracy konsumenci mogą doświadczać naszej marki na nowym, wielozmysłowym poziomie. Te czekoladowe nuty zapachowe w domu to nie tylko aromatyczne doznania, ale również wyjątkowy prezent, który łączy ludzi i tworzy niezwykłe wspomnienia – dodaje Karolina Janczyk-Truchlewska, project manager z firmy Wedel.

Kolekcja. E.Wedel x Candly&Co dostępna jest stacjonarnie wyłącznie w drogeriach Rossmann.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 13:01