StoryEditor
Drogerie
31.03.2022 00:00

Drogerie Natura zapowiadają największe inwestycje w historii sieci. [Drogeria Roku 2022 KANDYDAT]

Drogerie Natura to jedna z największych i najdłużej działających na polskim rynku sieci drogeryjnych. Ten rok ma być dla niej bardzo ważny i przełomowy. Sieć planuje inwestycje w najnowsze systemy informatyczne, rozwój elektronicznej platformy e-commerce, a także budowę magazynu, który pozwoli klientom  zamawiać więcej, a zakupy dostarczać szybciej. Nigdy wcześniej firma nie realizowała  tak dużego planu inwestycyjnego. 

Drogerie Natura to jedna z największych i najdłużej działających na polskim rynku sieci drogeryjnych, zarządzana przez spółkę Natura Sp. z o.o., a od 2014 r. będąca częścią Grupy Pelion – największej firmy działającej w sektorze ochrony zdrowia w Polsce, do której należy także sieć aptek DOZ. Całą firmą zarządza obecnie założyciel i prezes Pelionu Jacek Szwajcowski. 

Czytaj: Zmiana na stanowisku prezesa sieci Drogerie Natura. Szef Pelionu staje na czele spółki

Pierwsze drogerie pod szyldem Natura ruszyły w Warszawie w 1997 r. Obecnie sieć posiada 265 placówek, w których zatrudnia ponad tysiąc pracowników. Natura otwiera stacjonarne drogerie w miastach liczących co najmniej 15 tys. mieszkańców. Zamyka nierentowne sklepy, więc liczebnie sieć nie rośnie. 

Natura posiada w większości sklepy własne, ale również agencyjne (około 40). Pod koniec roku 2021, spółka zrezygnowała z otwierania nowych agencyjnych sklepów, choć wcześniej wydawało się, że to właśnie one miały być pomysłem zarządu sieci na szybszy rozwój. Plany zakładały otwarcie w 2021 r. 30  takich drogerii. Dla obecnych partnerów franczyzowych  i agencyjnych współpraca z siecią się nie zmieniła.

Pod koniec 2020 r. Drogerie Natura pokazały swój modelowy sklep we wrocławskiej galerii handlowej Pasaż Grunwaldzki. To otwarcie dało sygnał, że sieć idzie w kierunku, na który wskazuje jej nazwa, i którego wszyscy od dawna oczekiwali. 

W nowych drogeriach postawiono na ekologię i naturę oraz trzy podstawowe kolory dominujące we wnętrzu. Są nimi biel, antracyt oraz klonowe drewno. Bezpośrednio przy wejściu umieszczono wyspę wypełnioną kosmetykami naturalnymi oraz dostępnymi wyłącznie w sieci Natura. W modernizowanych drogeriach łączy się świat wirtualny z realnym - aktualna oferta promocyjna wyświetla się na dużych ekranach umieszczonych na tle drzewa znajdującego się w witrynie sklepu. Klienci mogą zapoznać się z pełną ofertą handlową sieci korzystając z  ekranu dotykowego umieszczonego przy jednym z regałów. Mogą przejrzeć ofertę internetowej drogerii Natura oraz zamówić kosmetyki i produkty korzystając z kilku dostępnych sposobów dostawy m.in. z bezpośrednim odbiorem w drogerii.

Zobacz więcej: Drogerie Natura pokazują swój flagowy sklep

W drogeriach sieci trwa stopniowa digitalizacja witryn. Na ekranach wyświetlane są reklamy, informacje o promocjach dostępnych w Naturze, komunikaty skierowane do klientów.

Obecnie Natura intensywnie pracuje  nad rozwojem segmentu online i właśnie na ten obszar kładzie największy nacisk. Drogerienatura.pl to sklep internetowy  sieci, którego oferta jest szersza niż stacjonarnych sklepów i daje możliwość współpracy z siecią wielu producentom. Sieć drogerii Natura będzie się przekształcać w marketplace dla firm, aby oferować klientom coraz szerszą ofertę, która będzie miał wspólny mianownik: natura.

W końcowej fazie testów jest aplikacja mobilna, która ułatwi zakupy, między innymi dzięki możliwości przeglądania gazetek promocyjnych w formie pdf.

Sieć planuje inwestycje w najnowsze systemy informatyczne, rozwój elektronicznej platformy e-commerce, a także budowę magazynu, który pozwoli klientom zamawiać więcej, a zakupy dostarczać szybciej. Nigdy wcześniej firma nie realizowała tak dużego planu inwestycyjnego, z tego powodu będzie to bardzo ważny rok w historii Natury.

Asortyment sieci to blisko 30 tys. SKU: kosmetyki naturalne, pielęgnacja twarzy i ciała, zapachy i kosmetyki kolorowe. Natura pracuje ze znanymi brandami, cześć marek jest dostępnych w sieci na wyłączność. Sieć ma też marki własne w kategoriach makijażu, pielęgnacji oraz w produktach do sprzątania.  Firma inwestuje obecnie w produkty naturalne i półkę eko,.

Od niedawna spółka wydaje miesięcznik „Natura”, który porusza tematy związane z ekologią, zrównoważonym rozwojem, sposobami na życie w stylu zero waste. Na łamy magazynu są zapraszani eksperci, którzy edukują czytelników i podpowiadają jak zadbać wspólnie o planetę. Zbiór naukowych doniesień i ciekawostek na ten temat klienci Drogerii Natura znajdują również na stronie internetowej Klubu Natura, gdzie uruchomiony został program jubileuszowy 25-lecie Natury.

Również codzienne działania sieci mają pokazywać, że ochrona środowiska to ważny cel. Sieć stawia na ekologiczne wysyłki, a w paczkach znajduje się wypełnienie, które zrobione jest z recyklingowych zużytych opakowań. W drogeriach trwa cykliczna zbiórka zużytych baterii, a pracownicy chętnie włączają się w proekologiczne akcje, takie jak sadzenie lasu. 

Przeczytaj więcej: Drogerie Natura zebrały setki kilogramów zużytych baterii

W lutym bieżącego roku sieć uruchomiła, pierwszą ekologiczną stację refill, która znajduje się w warszawskiej Galerii Młociny.

Przeczytaj więcej: Drogerie Natura uruchomiły pierwszą ekologiczną stację refill

 

Sieć bardzo mocno zaangażowała się również w pomoc uchodźcom z Ukrainy. Drogerie Natura jasno wyraziły swoje stanowisko wobec rosyjskiej agresji i zaoferowały Ukraińcom konkretną pomoc.

Przeczytaj więcej na ten temat: Drogerie Natura wycofują 421 rosyjskich produktów ze sklepów stacjonarnych i internetowego

>> Drogerie Natura stworzyły platformę z pomocą dla uchodźców z Ukrainy To m.in. baza ofert pracy 

>> Drogerie Natura nadal rekrutują uchodźców z Ukrainy


 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
13.12.2024 10:34
Czy Boots zmieni właściciela? Sycamore Partners rozważa przejęcie WBA
mat. prasowe

Walgreens Boots Alliance (WBA), amerykański gigant rynku zdrowia i urody, może zostać przejęty przez fundusz inwestycyjny Sycamore Partners. Potencjalna transakcja wyceniana jest na 10 miliardów dolarów (około 7,8 miliarda funtów) i mogłaby oznaczać nowy rozdział dla brytyjskiej sieci Boots.

Walgreens Boots Alliance, operator 12 500 aptek na całym świecie, w tym 1 900 sklepów Boots w Wielkiej Brytanii, zmaga się z poważnymi problemami finansowymi. Od 2015 roku wartość firmy spadła z ponad 100 miliardów dolarów do zaledwie 7,5 miliarda w ostatnich miesiącach. Mimo tego, wiadomość o negocjacjach z Sycamore Partners wywołała 20-procentowy wzrost akcji WBA na giełdzie. Boots, jako kluczowy element portfela WBA, notuje jednak stosunkowo dobrą kondycję, z rosnącą sprzedażą w sklepach o 6,2 proc. w ostatnim kwartale zakończonym w sierpniu.

Sycamore Partners, znane z inwestycji w detaliczne marki, takie jak Staples czy Kurt Geiger, planuje przejęcie WBA i ewentualne wydzielenie Boots jako osobnej jednostki. Taki krok mógłby doprowadzić do kolejnej aukcji dla tej brytyjskiej sieci detalicznej, która już w 2022 roku była bliska sprzedaży za 7 miliardów funtów. Wówczas WBA wycofało się z transakcji, uznając oferty za zbyt niskie. Obecnie przewiduje się, że w przypadku przejęcia przez Sycamore, Boots może przejść pod zarząd miliardera Stefano Pessiny, który posiada 17 proc. udziałów w WBA.

Pomimo trudności na rynku amerykańskim, gdzie WBA odnotowało stratę netto w wysokości 8,6 miliarda dolarów w ostatnim roku finansowym, Boots pozostaje stabilny. Wzrost sprzedaży aptek o 10 proc. rok do roku napędzany jest zapotrzebowaniem na usługi NHS i prywatnej opieki zdrowotnej. Lokalizacje w centrach miast i hubach komunikacyjnych również przyczyniły się do zwiększenia liczby klientów. Jeśli transakcja dojdzie do skutku, przyszłość Boots może zostać odmieniona, wpływając na brytyjski rynek detaliczny.

Czytaj także: Reklama świąteczna Boots wywołała burzę w sieci. Czy czarna Pani Mikołajowa jest woke?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
12.12.2024 12:04
Nowa Sól z pierwszą drogerią sieci DM
W drogerii DM klienci znajdą szeroki wybór produktów do pielęgnacji twarzy i ciała, artykuły zdrowotne i higieniczne, kosmetyki i perfumy, a także produkty dla niemowląt i dziecimat.prasowe

Drogerie DM od ponad dwóch lat systematycznie pojawiają się w kolejnych polskich miastach. 14 grudnia w Nowej Soli zostanie otwarty najnowszy sklep tej sieci – do końca roku sieć chce mieć w Polsce ok. 50 sklepów.

Klienci z Nowej Soli (woj. lubuskie) zostaną przywitani w nowej drogerii zimowym poczęstunkiem, a także szeregiem inspiracji, wpisujących się w trend świątecznych zakupów.  – Dodatkowo klientom z okazji otwarcia oferujemy 15-procentowy rabat powitalny i zestawy mini prezentów – mówi mówi Joanna Małecka-Jakimiak, kierownik regionalny drogierii DM w Polsce. 

W drogerii DM klienci znajdą szeroki wybór produktów do pielęgnacji twarzy i ciała, artykuły zdrowotne i higieniczne, kosmetyki i perfumy, a także wszystko dla niemowląt i dzieci. W asortymencie dostępna jest również żywność, artykuły gospodarstwa domowego i karma dla zwierząt. 

Na miłośników makijażu czeka aż dwanaście szaf makijażowych oraz trzy z marką własną DM i specjalna Wyspa Inspiracji Uroda. Wśród kupujących szczególną popularnością cieszą się produkty marek własnych, w tym marka certyfikowanych kosmetyków naturalnych Alverde, czy opularna marka własna Balea.

Jasno i przyjaźnie

Komfort zakupów w dm to szerokie alejki, jasna i przyjazna aranżacja wnętrz z dekoracyjnymi oznaczeniami na ścianach, które ułatwiają nawigację między półkami. Obok bezpłatnego dystrybutora z wodą w sklepie znajdują się trzy stanowiska foto-kiosków z usługą natychmiastowego wydruku zdjęć, możliwością przygotowania personalizowanych naklejek na produkty. 

W ofercie docelowo dostępna będzie także usługa ekspresowego wykonania zdjęć biometrycznych do dokumentów oraz usługa ekspresowego odbioru zakupów wcześniej zamówionych w sklepie online. Warto też zwrócić uwagę na stację do darmowego pakowania prezentów, która jest doskonałą opcją świąteczną. Rodzice na miejscu do dyspozycji mają przewijak z zapasem pieluch marki własnej Babylove. Dla najmłodszych dm przygotował bujanego konika oraz małe wózki zakupowe.

Fokus na ceny

Tym, co wyróżnia DM na polskim rynku są ceny. Drogerie gwarantują atrakcyjną i trwałą cenę półkową, która nie jest podwyższana przez okres minimum czterech miesięcy od daty ostatniej podwyżki, widocznej przy każdym produkcie. Co więcej, w ofercie dm klienci znajdą setki produktów, których ceny nie urosły od ponad roku. 

Drugim wyróżnikiem są atrakcyjne oferty kuponów rabatowych w aplikacji DM oraz dodatkowe kupony PAYBACK. W skali miesiąca to łącznie około dwudziestu różnego rodzaju kuponów, które w połączeniu z gwarancją trwałej ceny tworzą korzystną ofertę DM.

Powierzchnia sprzedażowa sklepu w Nowej Soli przy ul. Północnej 3a wynosi 506 mwk. Drogeria DM będzie otwarta od poniedziałku do soboty w godzinach od 9 do 21, a w niedziele handlowe od 10 do 18. Mieszkańcy całej Polski mogą kupować w sklepie online www.dm.pl oraz za pomocą aplikacji DM. 

Czytaj też: DM, Rossmann i Müller: jak wielka trójca niemieckich drogerii zdobyła rynek i walczy o klientów?

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. grudzień 2024 09:03