StoryEditor
Drogerie
20.10.2022 00:00

Drogerie Super-Pharm wystartowały z pierwszą polską kampanią wizerunkową

Sieć Super-Pharm po raz pierwszy w swojej historii wystartowała z kampanią wizerunkową. Komunikacja pod hasłem przewodnim „Każdy jest Inny. Każdy jest Super” ma na celu podkreślenie pozycjonowania marki jako miejsca, w którym każdy może znaleźć coś dla siebie z szerokiej i różnorodnej oferty – niezależnie od swoich zainteresowań, wieku, płci, stylu życia czy preferencji zakupowych.

Na potrzeby kampanii Super-Pharm pod hasłem „Każdy jest Inny. Każdy jest Super” powstały dwa spoty, w których występują osoby reprezentujące szerokie grono klientów marki, w tym influencerka branży beauty – Joanna Ferdynus-Gołuszko, znana jako Maxineczka.

Bohaterowie kampanii mówią o swoich potrzebach i odpowiadającej im różnorodności asortymentu – produktach eko, do włosów, dermokosmetykach, perfumach czy kosmetykach do makijażu. Różnorodna uroda, charaktery oraz potrzeby postaci podkreśla otwartość marki na różnorodność. Ponadto, dzięki ujęciom z procesu robienia zakupów w sklepach stacjonarnych, w aplikacji czy online, spot podkreśla również omnikanałowy charakter Super-Pharm.

– Dotychczas nasza komunikacja marketingowa opierała się głównie na promocjach cenowych. Czuliśmy, że choć jest to ważne, nie odzwierciedla jednak naszych wartości, kultury organizacyjnej czy postawy – tego w co wierzymy jako Super-Pharm i kim chcemy być dla naszych klientów i pracowników – komentuje Magdalena Albińska, marketing director Super-Pharm.

Według badań sieci, akceptacja jest obecnie jedną z najważniejszych niespełnionych potrzeb Polaków. Tymczasem jej brak stanowi olbrzymie źródło stresu, frustracji i życiowego niezadowolenia.

– Dlatego w reklamie wspieramy akceptację, odchodzimy od jednowymiarowego i stereotypowego podejście do np. kwestii płci czy wieku i podkreślamy piękno różnorodności. Od dawna szerzymy postawę inkluzywności, wspieramy naszych klientów eksperckimi poradami bez tabu, nieustannie rozwijamy naszą szeroką ofertę produktów i usług, aby najlepiej odpowiedzieć na potrzeby. W nowej kampanii chcieliśmy to w końcu zaprezentować szerokiemu gronu odbiorców. Dzięki temu mamy nadzieję, że poczują jaką postawę chcemy wspierać i w jakim kierunku będziemy się rozwijać jako firma – dodaje Magdalena Albińska.

Od 17 października spoty będą pojawiać się w stacjach grupy TVN, Polsat oraz na tematycznych kanałach TVP. Ponadto w przestrzeni outdoorowej przez cały listopad będą widoczne plakaty z key visualem kampanii. Dedykowane grafiki trafią na backlighty w dużych miastach w Polsce oraz ukażą się w postaci siatek wielkoformatowych w Warszawie, Gdyni, Poznaniu, Wrocławiu oraz w Katowicach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
13.11.2025 12:47
Prezes sieci DM z szacunkiem o konkurencie: Był odważnym pionierem, ojcem dyskontów drogeryjnych
Na zdjęciu (od lewej): prezes HDE dr Alexander von Preen, Dirk Rossmann i Christoph WernerJörg Sarbach/Studio Winkler

Christoph Werner, prezes największej niemieckiej sieci drogeryjnej DM, uhonorował w środę w Berlinie Dirka Rossmanna – założyciela drogerii Rossmann – w trakcie Niemieckiego Kongresu Handlu Detalicznego. W ocenie Wernera Dirk Rossmann jest osobą, która znacząco wpłynęła na kształt branży detalicznej w Niemczech i w Europie poprzez dzieło swojego życia, pracowitość, zaangażowanie w ważnych dla ludzi sprawach oraz biznesowe wizjonerstwo.

Prezes DM Drogerie Markt, Christoph Werner, wygłosił mowę pochwalną na cześć swojego konkurenta, który otrzymał nagrodę za całokształt twórczości od Niemieckiej Federacji Handlu Detalicznego (HDE). Werner podszedł do przemówienia bardzo osobiście, ponieważ urodzony w 1946 roku Dirk Rossmann był przyjacielem jego ojca – założyciela DM Götza W. Wernera (1944–2022). 

Nasz laureat [Dirk Rossmann - red.] często bywał u nas w domu i z pasją komentował światowe wydarzenia światowe z subiektywnej perspektywy. Jako dziecko byłem pod ogromnym wrażeniem, ponieważ mój ojciec zwykle powstrzymywał się od wygłaszania takich stwierdzeń w obecności nas, dzieci – wyjaśnił Christoph Werner. 

Werner podkreślił również, że obydwie sieci drogeryjne – DM oraz Rossmann – od wielu lat prowadzą udaną współpracę, której podstawą jest przyjaźń obydwu przedsiębiorców. Przypomniał też, że w przeszłości, gdy powstawały obydwie sieci, ich założyciele byli “młodymi buntownikami, indywidualistami, którzy dzielnie stawiali czoła potężnym sieciom spożywczym, hipermarketom i domom towarowym, będąc nieustannie pod silną presją ze strony branży towarów markowych, gdy dążyli do obniżania cen” –  wyjaśnił prezes DM.

W swoim przemówieniu Christoph Werner przedstawił Dirka Rossmanna jako nieustraszonego pioniera. „Po sukcesie modelu dyskontów spożywczych w latach 60. i dyskusji o tzw. ‘zniesieniu cen odsprzedaży’ jako projekcie reformy polityki handlowej dla produktów drogeryjnych, 17 marca 1972 roku natychmiast otworzył pierwszą w Niemczech drogerię dyskontową. Wyprzedził tym samym przepisy, które weszły w życie dopiero dwa lata później, w połowie 1974 roku” – przypomniał Werner. Chociaż jego ojciec podjął i wdrożył ten pomysł biznesowy w 1973 roku, to Rossmann był pierwszym, który odważnie wkroczył w ten nowy format handlu detalicznego po zniesieniu dotychczasowych ograniczeń. 

image

DM, Rossmann i Müller: jak wielka trójca niemieckich drogerii zdobyła rynek i walczy o klientów?

Werner przypomniał również, że 79-letni Dirk Rossmann jest także odnoszącym sukcesy autorem książek i osobą “pełną inspirujących sprzeczności” i niezwykle ambitną we wszelkich przedsięwzięciach, jakich się podejmuje. [Dirk Rossmann] ‘ma serce po właściwej stronie i dzięki swojemu zaangażowaniu społecznemu jest wzorem do naśladowania dla tego, co stanowi szlachetne oblicze przedsiębiorczości w naszym kraju” – podsumował Christoph Werner.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.11.2025 12:44
Woolworths Beauty rośnie o 14,7 proc. i rozwija działalność w Afryce Wschodniej
Sklep sieci WoolworthsFlickr

Woolworths Beauty odnotowało w ostatnim roku wzrost sprzedaży o 14,7 proc. w ujęciu rocznym, a liczba klientów korzystających z oferty kosmetycznej sieci przekroczyła milion w Republice Południowej Afryki. Dane te potwierdzają dynamiczny rozwój segmentu beauty w strukturze południowoafrykańskiego detalisty, który coraz śmielej konkuruje z międzynarodowymi graczami branży kosmetycznej.

Sieć wskazuje, że wzrost był napędzany przez rozwój wszystkich głównych kategorii — pielęgnacji skóry, zapachów, makijażu oraz pielęgnacji włosów. Woolworths podkreśla, że skuteczność strategii opiera się na tworzeniu doświadczeń zakupowych i emocjonalnym zaangażowaniu klienta. Przykładem tego podejścia jest cykliczne wydarzenie Summer Escape, które w tym roku odbyło się po raz drugi w Hyde Park w Johannesburgu. Wzięli w nim udział influencerzy, przedstawiciele mediów oraz klienci premium, zaproszeni na ekskluzywny pokaz nowości kosmetycznych.

Podczas wydarzenia zaprezentowano zarówno własną linię WBeauty, oferującą wegańskie i nietestowane na zwierzętach produkty, jak i znane światowe marki, m.in. Fenty Beauty oraz Dior. Dzięki takiej strategii Woolworths umacnia pozycję w segmencie beauty premium, jednocześnie budując wizerunek marki dbającej o zrównoważony rozwój i etyczną produkcję.

Firma rozszerza także działalność poza granice RPA. Jej sklep w Nairobi, zlokalizowany w centrum handlowym Sarit Centre, został przekształcony w regionalny punkt flagowy dla Afryki Wschodniej. Inwestycja ta ma stanowić pierwszy etap szerszej ekspansji na rynki Kenii, Tanzanii i Ugandy, gdzie rosnąca klasa średnia coraz częściej sięga po produkty kosmetyczne z wyższej półki.

Wyniki Woolworths Beauty podkreślają rosnące znaczenie sprzedaży kosmetyków w strukturze afrykańskiego handlu detalicznego. Dynamiczny wzrost, sięgający 14,7 proc. rok do roku, wskazuje, że połączenie strategii doświadczeń zakupowych z regionalną ekspansją może stać się jednym z najważniejszych czynników napędzających rozwój sieci w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. listopad 2025 20:55