StoryEditor
Drogerie
08.09.2023 10:49

Gabloty antykradzieżowe zwiększają sprzedaż? Według doniesień Ulta Beauty - tak.

Ulta Beauty kontynuowała dobrą passę w drugim kwartale, odnotowując 10 proc. wzrost sprzedaży netto do 2,5 miliarda dolarów. Po wskazaniu w maju, że w celu zwalczania kradzieży będzie umieszczał zapachy w zamkniętych gablotach, sprzedawca detaliczny wprowadził te elementy do około połowy swoich sklepów i odnotowuje poprawę sprzedaży, powiedziała portalowi Retail Dive dyrektorka operacyjna Kecia Steelman.

Kierownictwo Ulta szczegółowo omówiło wzrost liczby kradzieży tej wiosny, twierdząc, że incydenty stały się bardziej gwałtowne i agresywne. Teraz, gdy w około 50 proc. swoich sklepów Ulta trzyma zapachy w antykradzieżowych gablotach i pudełkach zabezpieczających, retailer stwierdził, że nie ma to jeszcze spodziewanego, negatywnego wpływu na kupujących.

Właściwie to zaobserwowaliśmy poprawę sprzedaży, ponieważ produkt był zawsze dostępny dla klientów, (...) Inwestujemy także w siłę roboczą, ponieważ nie chcemy zapobiegać sprzedaży, uniemożliwiając gościom zakupy [poprzez brak personelu, który mógłby otworzyć szafkę]. Najważniejsze jest to, że jesteśmy zadowoleni, że możemy utrzymać nasze zapasy dla naszych klientów i, szczerze mówiąc, powstrzymać niepożądanych gości przed wejściem do naszych sklepów.

- powiedziała portalowi dyrektorka operacyjna Ulta, Kecia Steelman.

Dyrektor generalny Dave Kimbell zachwalał podczas spotkania inwestorskiego dwucyfrowy wzrost ruchu w tym kwartale i powiedział, że sprzedawca detaliczny kosmetyków odnotował wzrost we wszystkich głównych kategoriach, które sprzedaje. Ekskluzywne partnerstwa z markami takimi jak LolaVie (założona przez Jennifer Aniston w 2021 r.) pomogły szczególnie w kategorii produktów do pielęgnacji włosów, powiedział Kimbell.

Ulta Beauty, Inc., wcześniej znana jako Ulta Salon, Cosmetics & Fragrance Inc., a przed 2000 rokiem jako Ulta3, to amerykańska sieć sklepów kosmetycznych z siedzibą w Bolingbrook w stanie Illinois. Ulta Beauty oferuje zarówno kosmetyki z najwyższej półki, jak i mass-marketowe, perfumy, produkty do paznokci, produkty do kąpieli i ciała, przybory kosmetyczne i produkty do pielęgnacji włosów. W każdym sklepie znajduje się także salon kosmetyczny.

Czytaj także: Letnia plaga kradzieży trwa; złodzieje wybierają perfumy i wody

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 13:36
"Remontujemy drogerie w całej Polsce"; nawet 400 remontów i 160 nowych drogerii Rossmann w 2025 roku
Wiosenne porządki w drogeriach Rossmann?Agata Grysiak

Remonty i nowe otwarcia wpisują się w szerszy trend transformacji handlu stacjonarnego, w którym rosnąca rola estetyki, komfortu zakupów oraz efektywnego układu przestrzennego staje się równie ważna jak oferta produktowa. Modernizacje mają na celu poprawę doświadczenia konsumenckiego i zwiększenie efektywności sprzedaży, co w przypadku sieci o tak dużej skali działania jak Rossmann, może przynieść wymierne efekty finansowe.

Sieć drogerii Rossmann zapowiedziała szeroko zakrojony program modernizacji swoich sklepów w całej Polsce. Jak przekazała w rozmowie z Business Insider Polska rzeczniczka prasowa firmy, Agata Nowakowska, w 2025 roku planowane są remonty oraz drobniejsze inwestycje w aż 300–400 placówkach. Klienci muszą liczyć się z tym, że niektóre drogerie będą chwilowo zamknięte, ponieważ prace obejmują m.in. wymianę regałów, oświetlenia, płytek oraz odnowienie wystroju wnętrz.

Równolegle z modernizacją istniejących punktów, Rossmann planuje dynamiczną ekspansję. Tylko w 2025 roku sieć chce otworzyć 160 nowych drogerii na terenie Polski. Taki wzrost oznacza nie tylko umocnienie pozycji rynkowej marki, ale też zwiększenie jej obecności w mniejszych miastach i dzielnicach większych aglomeracji.

Obecnie Rossmann dysponuje w Polsce niemal 2 tysiącami placówek, co czyni go zdecydowanym liderem w segmencie drogeryjnym. Dla porównania, konkurencyjna sieć Hebe posiada ok. 360 sklepów, a dm – zaledwie 55. Skala inwestycji Rossmanna pokazuje, że firma nie tylko chce utrzymać dominującą pozycję, ale także dostosować swoje placówki do zmieniających się oczekiwań klientów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 10:00
Rekordowy Rossmann Run: ponad 375 tys. uczestników i 2,8 mln zł na sport dla osób z niepełnosprawnością
Coroczny bieg Rossmann Run pobił w 2025 r. rekord.Rossmann

W sobotę 24 maja odbył się największy na świecie wirtualny bieg – Rossmann Run, w którym wzięło udział ponad 375 tys. osób. Zawodnicy startowali indywidualnie o dowolnej porze i w dowolnym miejscu w Polsce, rejestrując swój wynik za pomocą aplikacji Rossmann PL. Pierwszy uczestnik ruszył dokładnie o 00:01 we Wrocławiu, a ostatni – o 23:59 w Warszawie. Uczestnicy mogli pokonać maksymalnie 10 km, a każdy przebyty kilometr przekładał się na 5 proc. rabatu na zakupy w drogerii.

Uczestnicy łącznie przebiegli ponad 3,5 mln kilometrów, co odpowiada aż 87 okrążeniom Ziemi. Wysiłek ten zaowocował spaleniem ponad 218 mln kalorii. Aż 79 proc. wszystkich biegaczy stanowiły kobiety. Wyniki frekwencyjne tegorocznej edycji znacząco przewyższyły ubiegłoroczne – w 2024 roku w wydarzeniu udział wzięło około 200 tys. osób.

Bieg miał także wymiar charytatywny. Wszyscy uczestnicy dokonywali wpłat, które łącznie przekroczyły 2,8 mln zł. Środki te zostaną w całości przeznaczone na projekt „Sport – Twoja Siła”, realizowany przez Polski Komitet Paralimpijski. Inicjatywa obejmuje organizację obozów sportowych dla osób z niepełnosprawnością w latach 2025–2027.

W ramach programu beneficjenci wezmą udział w treningach sportowych, konsultacjach z fizjoterapeutą i masażystą, a także w zajęciach prowadzonych przez psychologów, pedagogów i coachów. Rossmann Run 2025 nie tylko pobił światowy rekord frekwencji, ale również udowodnił, że wirtualny bieg może realnie wspierać osoby potrzebujące i promować aktywność fizyczną na masową skalę.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 17:59