StoryEditor
Drogerie
28.02.2018 00:00

Jawa w Białymstoku – zgłoszenie do konkursu Drogeria Roku 2018

Drogeria Jawa w Białymstoku zgłosiła się jako kandydat do konkursu Drogeria Roku 2018 w kategorii sklepów średniego formatu. Jej specyficzna lokalizacja spowodowała, że szeroko reprezentowane są tu kosmetyki naturalne i koreańskie. W dodatku dobrze przemyślana polityka cenowa sprawia, że po wizycie w sklepie pozostaje przyjemne odczucie, że można tu kupić atrakcyjne produkty po wyjątkowych cenach.

Lokalizacja drogerii Jawa w Białymstoku –  tuż przy nowym osiedlu, a także sąsiedztwo uczelni wyższych  – spowodowała, że standardowy asortyment drogerii należących do sieci, został zmodyfikowany z myślą o ludziach młodych. – Wprowadziliśmy wiele produktów zgodnych z obecnymi trendami. Ofertę uzupełniają więc kosmetyki naturalne i koreańskie – mówi Estera Kosińska, kierowniczka sklepu własnego sieci Jawa w Białymstoku. Wymienia takie marki jak Nacomi czy Holika Holika oraz zwraca uwagę na szeroką ofertę naturalnych mydeł. Ten modny asortyment przyciąga do drogerii liczne klientki, choć w okolicy konkurencja jest silna. Stanowią ją drogerie sieci Rossmann oraz Laboo.

O zainteresowanie konsumentów drogeria walczy też promocjami cenowymi. – Co miesiąc oferujemy około 3 tys. produktów w specjalnych cenach. W efekcie w każdej chwili klient znajdzie u nas tańszy produkt z dowolnie wybranej kategorii produktowej – wyjaśnia Estera Kosińska. Dodaje także, że niezmiernie ważna jest w drogerii obsługa klienta. – Same obniżki cen i promocje nie zbudują lojalności. Klient zainteresowany tanimi kosmetykami nie jest wierny, bo nieustannie poszukuje okazji i idzie tam gdzie uzyska najkorzystniejszą cenowo ofertę. Dlatego postawiliśmy na pomocny i kompetentny personel – mówi kierowniczka białostockiej Jawy.

Choć nie było to łatwe zadanie, obecnie drogeria ma stabilny zespół ekspedientek z kilkuletnim doświadczeniem w handlu oraz z gotowością do nieustannego podnoszenia swoich kwalifikacji. – Indywidualne podejście oraz profesjonalne doradztwo stały się naszymi mocnymi stronami – zapewnia nasza rozmówczyni. I dodaje, że dużą rolę odgrywa w tym odpowiednia motywacja załogi. Są nią premie od wykonania planu sprzedaży, za kreatywność oraz zaangażowanie w lokalne działania promocyjne i media społecznościowe. Pracownicy odbywają też szkolenia wspierające ich umiejętności sprzedażowe i takie, które pomagają przy konsultacjach kosmetycznych czy w doradztwie z zakresu doboru kosmetyków do makijażu itp.

Drogeria Jawa w Białymstoku funkcjonuje od 2015 roku, jednak pod koniec 2016 r. przeszła modernizację sali sprzedaży i rozmieszczenia towarów. Zmieniono planogram i na nowo ustalono poszczególne strefy. Dzięki temu pozyskano więcej miejsca na nowe, modne produkty, a sam sklep stał się bardziej czytelny dla klientów. – Rozbudowana strefa przykasowa dała personelowi więcej  okazji do aktywnego włączenia się w sprzedaż  – mówi Estera Kosińska. To tutaj klienci zachęcani są do zainteresowania się produktami dnia. – Zawsze są to na tyle interesujące kosmetyki, aby w pamięci konsumentów zapisała się informacja, że przychodząc do nas mają szansę na zakup atrakcyjnych produktów po korzystnych cenach – podsumowuje kierowniczka białostockiej Jawy.

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 13:36
"Remontujemy drogerie w całej Polsce"; nawet 400 remontów i 160 nowych drogerii Rossmann w 2025 roku
Wiosenne porządki w drogeriach Rossmann?Agata Grysiak

Remonty i nowe otwarcia wpisują się w szerszy trend transformacji handlu stacjonarnego, w którym rosnąca rola estetyki, komfortu zakupów oraz efektywnego układu przestrzennego staje się równie ważna jak oferta produktowa. Modernizacje mają na celu poprawę doświadczenia konsumenckiego i zwiększenie efektywności sprzedaży, co w przypadku sieci o tak dużej skali działania jak Rossmann, może przynieść wymierne efekty finansowe.

Sieć drogerii Rossmann zapowiedziała szeroko zakrojony program modernizacji swoich sklepów w całej Polsce. Jak przekazała w rozmowie z Business Insider Polska rzeczniczka prasowa firmy, Agata Nowakowska, w 2025 roku planowane są remonty oraz drobniejsze inwestycje w aż 300–400 placówkach. Klienci muszą liczyć się z tym, że niektóre drogerie będą chwilowo zamknięte, ponieważ prace obejmują m.in. wymianę regałów, oświetlenia, płytek oraz odnowienie wystroju wnętrz.

Równolegle z modernizacją istniejących punktów, Rossmann planuje dynamiczną ekspansję. Tylko w 2025 roku sieć chce otworzyć 160 nowych drogerii na terenie Polski. Taki wzrost oznacza nie tylko umocnienie pozycji rynkowej marki, ale też zwiększenie jej obecności w mniejszych miastach i dzielnicach większych aglomeracji.

Obecnie Rossmann dysponuje w Polsce niemal 2 tysiącami placówek, co czyni go zdecydowanym liderem w segmencie drogeryjnym. Dla porównania, konkurencyjna sieć Hebe posiada ok. 360 sklepów, a dm – zaledwie 55. Skala inwestycji Rossmanna pokazuje, że firma nie tylko chce utrzymać dominującą pozycję, ale także dostosować swoje placówki do zmieniających się oczekiwań klientów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 10:00
Rekordowy Rossmann Run: ponad 375 tys. uczestników i 2,8 mln zł na sport dla osób z niepełnosprawnością
Coroczny bieg Rossmann Run pobił w 2025 r. rekord.Rossmann

W sobotę 24 maja odbył się największy na świecie wirtualny bieg – Rossmann Run, w którym wzięło udział ponad 375 tys. osób. Zawodnicy startowali indywidualnie o dowolnej porze i w dowolnym miejscu w Polsce, rejestrując swój wynik za pomocą aplikacji Rossmann PL. Pierwszy uczestnik ruszył dokładnie o 00:01 we Wrocławiu, a ostatni – o 23:59 w Warszawie. Uczestnicy mogli pokonać maksymalnie 10 km, a każdy przebyty kilometr przekładał się na 5 proc. rabatu na zakupy w drogerii.

Uczestnicy łącznie przebiegli ponad 3,5 mln kilometrów, co odpowiada aż 87 okrążeniom Ziemi. Wysiłek ten zaowocował spaleniem ponad 218 mln kalorii. Aż 79 proc. wszystkich biegaczy stanowiły kobiety. Wyniki frekwencyjne tegorocznej edycji znacząco przewyższyły ubiegłoroczne – w 2024 roku w wydarzeniu udział wzięło około 200 tys. osób.

Bieg miał także wymiar charytatywny. Wszyscy uczestnicy dokonywali wpłat, które łącznie przekroczyły 2,8 mln zł. Środki te zostaną w całości przeznaczone na projekt „Sport – Twoja Siła”, realizowany przez Polski Komitet Paralimpijski. Inicjatywa obejmuje organizację obozów sportowych dla osób z niepełnosprawnością w latach 2025–2027.

W ramach programu beneficjenci wezmą udział w treningach sportowych, konsultacjach z fizjoterapeutą i masażystą, a także w zajęciach prowadzonych przez psychologów, pedagogów i coachów. Rossmann Run 2025 nie tylko pobił światowy rekord frekwencji, ale również udowodnił, że wirtualny bieg może realnie wspierać osoby potrzebujące i promować aktywność fizyczną na masową skalę.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 22:46