StoryEditor
Drogerie
18.03.2024 09:10

Leszek Szwajcowski, DP Drogerie Polskie: Siła mniejszych sieci tkwi w unikalnej ofercie

Leszek Szwajcowski, wiceprezes sieci DP Drogerie Polskie / wiadomoscikosmetyczne.pl
Liczba klientów robiących zakupy zmniejsza się we wszystkich formatach sklepów. Dlatego warto zwiększyć wysiłki w celu pozyskania nowych kupujących oraz lojalizowania obecnych – podkreślił Leszek Szwajcowski, wiceprezes DP Drogerie Polskie, podczas wiosennych targów handlowych sieci, zwracając się do franczyzobiorców. Przypomniał o korzyściach płynących z dystrybucji gazetek reklamowych oraz z aplikacji mobilnej, jednak aby wykorzystać ich potencjał, sklepy muszą wprowadzać na półki promowane w nich unikalne produkty.

Leszek Szwajcowski, wiceprezes DP Drogerie Polskie, podczas wiosennych targów zorganizowanych dla franczyzobiorców sieci przyznał, że początek 2024 roku nie był dla handlu dobry. Powołał się przy tym na badania, z których wynika, że nawet w dyskontach liczba wizyt spadła o niemal 8 proc., a liczba klientów robiących zakupy o ponad 5 proc. Sklepy tradycyjne zaliczyły porównywalne spadki – w liczbie wizyt to 8,7 proc., a w odpływie klientów to 4,9 proc. spadki r/r.

Najsilniej dotknięte zostały supermarkety. Ruch w styczniu spadł w nich o prawie 19 proc., a liczba klientów o niemal 11 proc. Nieco mniej dotkliwie, ale równie istotnie, zmalał ruch i liczba klientów w hipermarketach – odpowiednio o niemal 12 oraz ponad 9 proc.

I co tak de facto z tego wynika? Z jednej strony jeden miesiąc to za mało żeby mówić o wyraźnej tendencji, ale z drugiej jest to sygnał, że warto zwiększyć wysiłki w celu pozyskania nowych klientów oraz lojalizowania obecnych

 – dodał.

Wspomniał, że na rynku już widać takie działania. Od początku roku trwa chociażby wielka wojna cenowa Lidla i Biedronki. Jednak różnorodnych akcji promocyjnych organizowanych przez największe sieci dla klientów jest mnóstwo.

Na tym tle może się wydawać, że nasze narzędzia, takie jak gazetka reklamowa są dość ubogie. Jednak jeśli sklepy potrafią wykorzystać jej potencjał i mają na półkach proponowane w niej promocje, to wiele można ugrać. Gazetka ma nakład 750 tys. sztuk i dociera do ogromnej liczny konsumentów, także dzięki obecności na mobilnych platformach z tego typu publikacjami. W efekcie w grudniu naszą gazetkę obejrzały 2 mln osób

 – zwrócił uwagę Leszek Szwajcowski.

Powołał się przy okazji na ostatni raport platformy Blix, w którym Drogerie Polskie znalazły się na szóstym miejscu pod względem najczęściej wyszukiwanych sieci kosmetycznych (za Rossmannem, Hebe, Super-Pharm, Drogeriami Natura i drogerią Dr. Max).

image
Raport Blix
wiadomoscikosmetyczne.pl

Przyznał, że do pierwszej piątki Drogeriom Polskim wiele brakuje, ale biorąc pod uwagę nakłady finansowe jakimi dysponują największe sieci, wynik jest i tak bardzo dobry.

Robimy co możemy, by nasze logo było coraz bardziej rozpoznawalne, także wśród klientów poszukujących nowoczesnych rozwiązań. Stąd kolejne inwestycje w udoskonalanie mobilnej aplikacji 

 – zapewnił wiceprezes sieci DP.

Zachęcał by aplikację polecać klientom, pokazując korzyści, które dzięki niej mogą uzyskać. Zapewniał, że promocje w niej udostępnione mogą śmiało konkurować z tymi, oferowanymi przez najbardziej znane dyskonty.

To one są bowiem obecnie największą naszą konkurencją, a nie Rossmann 

 – zwrócił uwagę.

Podpowiadał też właścicielom sklepów franczyzowych, by korzystali z unikalnych ofert oferowanych przez sieć DP.

image
Leszek Szwajcowski, wiceprezes sieci DP Drogerie Polskie, podczas konferencji poprzedającej Wiosenne Targi Handlowe dla franczyzobiorców sieci 
wiadomoscikosmetyczne.pl

To właśnie w ten sposób najłatwiej walczyć z konkurencją. Nie produktami, które są wszędzie, a  innowacyjnym, wyjątkowym asortymentem, którego nie ma nigdzie indziej, który przyciągnie nowych, wymagających klientów do naszych drogerii. To dla was wyszukujemy ciekawe marki specjalistycznej pielęgnacji włosów, biżuterii, suplementów diety czy napojów izotonicznych. I promocje z nimi związane są najbardziej zauważalne przez waszych potencjalnych klientów

 – zapewnił Leszek Szwajcowski.

 

Czytaj też: 

W wiosennych targach DP Drogerii Polskich wzięło udział ponad 40 firm (wiadomoscikosmetyczne.pl)

Błysk wdraża system automatycznej kompletacji zamówień (wiadomoscikosmetyczne.pl)

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
17.05.2024 15:35
Drogerie Jawa kontynuują cykl eventów z promocjami i konsultacjami dla klientów
Podczas eventów organizowane są konsultacje makijażowe i zakresu pielęgnacjimateriały prasowe Drogerie Jawa
Drogerie Jawa – polska sieć detaliczna – zaplanowała na ten rok cykl eventów z promocjami i atrakcjami dla klientów. To kontynuacja działań związanych z 10-leciem, które sieć obchodziła w ubiegłym roku.

Drogerie Jawa są polską siecią detaliczną. Są częścią biznesu założonego przez właścicieli firmy dystrybucyjnej Komplex-Torus sprzedającej kosmetyki i chemię gospodarczą. Są też jedyną polską siecią tego typu, wyrosłą wokół hurtowego handlu, której udało się rozbudować sieć własnych sklepów do takich rozmiarów. Inne podobne biznesy pozostały przy współpracy z detalistami na zasadzie luźnej franczyzy.

Obecnie drogerie Jawa mają 77 własnych drogerii oraz e-sklep. W tym roku firma planuje otwierać kolejne drogerie oraz pracuje nad konceptem 3.0 – sklepy mają przejść remodeling.

W ubiegłym roku Drogerie Jawa obchodziły 10-lecie. Ten rok jest kontynuacją działań promocyjnych, które mają przyciągnąć konsumentów do drogerii i związać ich z marką. To cykl eventów, podczas których w drogeriach obowiązują promocyjne ceny, organizowane są konkursy, pokazy makijażu i konsultacje z zakresu pielęgnacji.

Oferty specjalne różnią się w zależności od miejscowości, w której odbywa się event – są dopasowywane do potrzeb lokalnych klientów. Promocje zorganizowane na potrzeby akcji obowiązują tylko w stacjonarnej drogerii.  

Pierwszy eventów odbył się 17 kwietnia, w Żninie. Ostatni jest zaplanowany na 19 września w Mińsku Mazowieckim.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
17.05.2024 10:50
Druga drogeria Hebe otwarta w Łomży
Drogeria Hebe w Galerii Veneda w Łomży otwarta 16 maja 2024 r.fot. Hebe
Sieć Hebe otworzyła drogerię w Galerii Veneda w Łomży. To drugi sklep Hebe w tym mieście.

Hebe – druga co do wielkości sieć drogeryjna działająca w Polsce – otworzyła swój kolejny sklep. Nowa drogeria powstała w Galeria Veneda przy ul. Zawadzkiej 38 w Łomży. To druga drogeria Hebe w tym mieście. Pierwsza działa w parku handlowym przy alei Marszałka Józefa Piłsudskiego 121.

Otwarcie nowej drogerii oznacza specjalne promocje dla jej klientów. W niższych cenach oferowanych jest ponad 700 zapachów takich marek, jak m.in.: Aoura London, Karl Lagerfeld, Calvin Klein, Mexx, Cacharel. Druga oferta - „Pielęgnacja twarzy do -40%“ obejmuje ponad 5 tys. produktów marek m.in. AA, Sielanka, Apis, Bielenda, Skin79.  

Do 22 maja klienci sklepu będą mogli skorzystać z promocji „Specjalistyczna pielęgnacja włosów do -40%” na ponad 1600 produktów wybranych marek. W ofercie znalazły się produkty do włosów marek CHI, Anwen, Cocopalm, Olaplex i Wella Professionals.

Super ceny obowiązują na wszystkie produkty marek: Rimmel, Max Factor, Bourjois, Sally Hansen i wiele innych. W ramach promocji „Super Okazje”, która również potrwa do 29 maja, na klientów czekają też wybrane produkty marek Palmolive, Paese, Rexona i Missha.

image
Promocje z okazji otwarcia drogerii Hebe w w Galerii Veneda w Łomży
fot. Hebe

Dodatkowo przy zakupach za min. 80 zł zrobionych w dniach 16-20 maja, każdy klient otrzyma kupon o wartości 20 zł na kolejne zakupy do zrealizowania w dniach 17-25 maja.  

Hebe to drogeryjna sieć działająca w grupie Jeronimo Martins, do której należy również dyskontowa sieć Biedronka. Sieć Hebe powstała w Polsce w 2011 r. Obecnie prowadzi w Polsce ok. 355 drogerii. Niedawno sieć otworzyła pierwsze dwa stacjonarne sklepy w Czechach. Prowadzi również sprzedaż przez e-sklepy w Polsce, Czechach i Słowacji.

Całkowita sprzedaż Hebe w 2023 r. wyniosła 469 mln euro, 30,9 proc. powyżej 2022 r. Sprzedaż internetowa Hebe wzrosła w 2023 r. o 47,5 proc., co stanowi ok. 17 proc. całkowitej sprzedaży za rok 2023. W 2022 r. było to ok. 14 proc.

Czytaj także: Hebe: ponad 30 proc. wzrost sprzedaży w 2023 roku i rekordy w e-commerce 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. maj 2024 17:44