StoryEditor
Drogerie
08.12.2023 14:05

Misie nie tylko w Rossmannie. Douglas też ma charytatywnego pluszaka

Charytawne misie w perfumeriach Douglas kosztuj a 69 zł. Dochówd z ich sprzedaży zostanie przeznaczony na zakup sprzętu do Kliniki Onkologii Dziecięcej w Olsztynie. / wiadomoscikosmetyczne.pl
Najsłynniejsze charytatywne misie to te z Rossmanna. Jednak trzeba pamiętać, że mają one "konkurencję". Od czterech lat pluszaki-cegiełki oferuje Douglas, który wspiera wrocławską Fundację Cancer Fighters, która w tym roku kupi dzięki temu sprzęt do Kliniki Onkologii Dziecięcej w Olsztynie. Natomiast Sephora od sześciu lat sprzedaje nocną lampkę w formie tęczy. Wspiera w ten sposób program aktywizacji zawodowej młodzieży prowadzony przez fundację Sukces Pisany Szminką.

Najsłynniejsze charytatywne misie, które od 18 lat można kupić w drogeriach Rossmann, od czterech lat mają konkurencję. W przedświątecznym okresie pluszaki, z których dochód jest przeznaczony na cele pomocowe oferują też perfumerie Douglas. Sieć wspiera w ten sposób wrocławską Fundację Cancer Fighters.

image
mat. prasowe

Tak jak w poprzednich latach, i tym razem w stacjonarnych perfumeriach Douglas w całej Polsce można kupić misia i w ten sposób pomóc chorym dzieciom. Całkowity dochód ze sprzedaży maskotek, których koszt to 69 zł, zostanie przeznaczony na zakup sprzętu do Kliniki Onkologii Dziecięcej w Olsztynie.

image
wiadomoscikosmetyczne.pl
 
image
mat. prasowe

Również Rossmann przeznaczy pieniądze ze sprzedaży swoich charytatywnych misiów dla dzieci, a dokładnie na remont i rozbudowę dziecięcej Kliniki Neurologii w ICZMP oraz akcję #zdrowiewglowie Fundacji TVN. Pluszaki z tej sieci kosztują w tym roku 70 zł, a kupić je można zarówno w drogeriach stacjonarnych, jak i online. Zainteresowanie nimi co roku jest tak duże, że z każdą edycją Rossmann zwiększał liczbę pluszaków udostępnianych do sprzedaży. Rok temu było ich  200 tys. W tym sieć nie podaje dokładnych liczb. 

image
wiadomoscikosmetyczne.pl

Jakub Jankowski, starszy specjalista ds. public relations Rossmanna przypomina, że misie to oferta limitowana, kolekcjonerska (co roku misie są na nowo projektowane według koncepcji gwiazad TVN). Ich sprzedaż jest ograniczona w czasie i chodzi o to, by każdy pluszak ze sklepowej półki powędrował do nowego domu, a tym samym przyczyni się do realizacji celów akcji, zgodnie z hasłem „Podaruj misia temu, kogo kochasz i pomóż tym, którzy potrzebują pomocy".

 

Czytaj też: Charytatywne misie Rossmanna od kilku dni są dostępne w sprzedaży. W tym roku stacjonarnie i online

 

Swoją cegiełkę ma tez Sephora. W stacjonarnych perfumeriach oraz sklepie internetowym sprzedaje nocną lampkę w formie tęczy.

image
Sephora

Przez ostatnie 6 lat cały dochód z jej sprzedaży (59 zł) jest przeznaczany na wsparcie programu Fun.Tech.Future., który działa na rzecz zapewnienia aktywizacji zawodowej młodzieży z rodzin zastępczych oraz innych grup społecznie nieuprzywilejowanych. Od momentu uruchomienia z programu, który jest realizowany przez Fundację Sukces Pisany Szminką, skorzystało już prawie 730 młodych osób.

 

Czytaj też: Sphora i Fundacja Sukces Pisany Szminką kontynuują współpracę; cegiełką jest lampka-tęcza

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
14.10.2024 16:47
Rossmann przyciąga do swojej oferty foodowej hasłem „Oszczędzanie może smakować tak dobrze”
Oferta spożwycza Rossmanna rozrasta się w ostatnich latach.Agata Grysiak

Rossmann w październiku wprowadził akcje promocyjne, oferując 20-procentowy rabat na wszystkie produkty spożywcze. Kampania pod hasłem „Oszczędzanie może smakować tak dobrze” ma na celu wzmocnienie pozycji niemieckiej sieci drogerii na rynku spożywczym. Klienci mogą skorzystać z rabatu, instalując aplikację Rossmanna. Dzięki tej strategii firma chce przyciągnąć nowych klientów, promując swoją różnorodność asortymentu i poszerzając swoją działalność poza tradycyjny segment kosmetyczny.

Ekspert ds. handlu, profesor dr Martin Fassnacht, ocenia ten krok w rozmowie z Lebensmittel Praxis jako „rozsądny i perspektywiczny”. W jego opinii, Rossmann ma szansę stać się poważnym konkurentem dla uznanych sieci spożywczych, szczególnie dzięki korzystnym ofertom cenowym. Promocje mogą pomóc firmie przyciągnąć nowych klientów, a jednocześnie zwiększyć lojalność obecnych. Według Fassnachta, rozszerzenie działalności na sektor spożywczy może okazać się kluczowym krokiem dla dalszego rozwoju sieci drogerii.

Jednakże profesor zwraca uwagę, że taka strategia niesie ze sobą wyzwania. Chociaż promocje cenowe mogą przyciągnąć większą liczbę klientów, Rossmann będzie musiał zmierzyć się z presją cenową, co może wpłynąć na marże. Ponadto, zbyt silne skoncentrowanie się na sektorze spożywczym może sprawić, że podstawowa oferta drogerii, czyli kosmetyki i artykuły gospodarstwa domowego, zostanie zepchnięta na dalszy plan. Firma będzie musiała znaleźć równowagę, aby nie zatracić swojej „drogeryjnej tożsamości”.

Na rynku niemieckim sukces podobnej strategii osiągnęła konkurencyjna sieć drogerii DM, która z powodzeniem wprowadziła do swojej oferty produkty organiczne, przekąski i superfoods. To pokazuje, że drogerie mają potencjał, aby rozwijać się w sektorze spożywczym, nie tracąc przy tym swojej pierwotnej specjalizacji. Wyzwanie polega na tym, aby Rossmann potrafił skutecznie balansować między nową ofertą a zachowaniem swojej dotychczasowej pozycji na rynku drogerii.

Czytaj także: Jakie podatki płaci Rossmann w Polsce?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
11.10.2024 14:24
Hebe ma pierwszą drogerię w Nowym Targu
Drogeria Hebe w Parku Handlowym Stopiakfot. Hebe

Sieć Hebe powiększyła się o kolejną drogerię. Pierwszy sklep sieci powstał w Nowym Targu w Parku Handlowym Stopiak.

Sieć Hebe otworzyła drogerię w Parku Handlowym Stopiak w Nowym Targu, przy ul. Ludźmierskiej 26A. To pierwsza lokalizacja Hebe w tym mieście.  

image
Drogeria Hebe w Parku Handlowym Stopiak
fot. Hebe
Tradycyjnie, otwarcie nowej drogerii wiąże się ze specjalnymi akcjami promocyjnymi i obniżkami cen.  Ponad 1200 produktów dostępnych jest w wyjątkowych cenach w ramach promocji „Hity cenowe”. 

W promocji „1+1 za 1 zł”, przy zakupie jednego produktu danej marki, drugi produkt tej samej marki można kupić za symboliczną złotówkę, a w ramach akcji „Czas na makijaż”, tylko do 16 października 2024 r., Hebe oferuje rabat do -80% na wybrane kosmetyki do makijażu takich marek jak Rimmel, Maybelline, Eveline Cosmetics, Paese i Sally Hansen.  

Każdy klient, który w dniach od 11 do 15 października zrobi zakupy za min. 80 zł, otrzyma kupon o wartości 20 zł na kolejne zakupy.  

Należąca do portugalskiej grupy Jeronimo Martins (właściciel Biedronki) Hebe jest jedną z największych sieci drogeryjnych działających w Polsce, gdzie miała swój początek. Pierwsza drogeria Hebe została otwarta w 2011 r. w Alejach Jerozolimskich w Warszawie. Internetowa drogeria Hebe.pl ruszyła natomiast 17 lipca 2019 r.

W pierwszym półroczu 2024 r. sieć Hebe osiągnęła sprzedaż na poziomie 271 mln euro – o 30,6 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2023 r. (o 22 proc. więcej w walucie lokalnej przy LFL na poziomie 12,4 proc.).  

Na koniec pierwszego półrocza 2024 pod szyldem Hebe działało 361 drogerii (w tym dwie w Czechach).  Na cały 2024 r. sieć zaplanowała otwarcie około 30 nowych sklepów.

Czytaj także: Hebe otworzy jesienią trzecią drogerię w Czechach

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. październik 2024 14:28