StoryEditor
Drogerie
21.11.2023 11:42

Notino we Wrocławiu przeniosło się do nowej lokalizacji

<p>Notino zapowiada, że będzie modernizowac swoje stacjonarne punkty sprzedaży, by dać ich klientom możliwość wykorzystania pełni korzyści, jakie oferują sklepy internetowe</p>

Notino zapowiada, że będzie modernizowac swoje stacjonarne punkty sprzedaży, by dać ich klientom możliwość wykorzystania pełni korzyści, jakie oferują sklepy internetowe

/ MARCIN OLIVA SOTO
<p>Notino zapowiada, że będzie modernizowac swoje stacjonarne punkty sprzedaży, by dać ich klientom możliwość wykorzystania pełni korzyści, jakie oferują sklepy internetowe</p>
/ MARCIN OLIVA SOTO
<p>Notino zapowiada, że będzie modernizowac swoje stacjonarne punkty sprzedaży, by dać ich klientom możliwość wykorzystania pełni korzyści, jakie oferują sklepy internetowe</p>
/ MARCIN OLIVA SOTO
<p>Notino zapowiada, że będzie modernizowac swoje stacjonarne punkty sprzedaży, by dać ich klientom możliwość wykorzystania pełni korzyści, jakie oferują sklepy internetowe</p>
/ MARCIN OLIVA SOTO
<p>Notino zapowiada, że będzie modernizowac swoje stacjonarne punkty sprzedaży, by dać ich klientom możliwość wykorzystania pełni korzyści, jakie oferują sklepy internetowe</p>
<p>Notino zapowiada, że będzie modernizowac swoje stacjonarne punkty sprzedaży, by dać ich klientom możliwość wykorzystania pełni korzyści, jakie oferują sklepy internetowe</p>
<p>Notino zapowiada, że będzie modernizowac swoje stacjonarne punkty sprzedaży, by dać ich klientom możliwość wykorzystania pełni korzyści, jakie oferują sklepy internetowe</p>
<p>Notino zapowiada, że będzie modernizowac swoje stacjonarne punkty sprzedaży, by dać ich klientom możliwość wykorzystania pełni korzyści, jakie oferują sklepy internetowe</p>
Gallery
Stacjonarny sklep Notino, który funkcjonował przy Placu Grunwaldzkim we Wrocławiu zmienił swoją lokalizację. Od 15 listopada klienci mogą robić zakupy w nowej, nowoczesnej placówce, która powstała w centrum handlowym Wroclavia. Nowy sklep to nie tylko szersza oferta produktowa, ale też liczne rozwiązania technologiczne, które zwiększają komfort zakupów.

Wrocławskie Notino o powierzchni ponad 360 mkw. mieści się teraz na pierwszym piętrze centrum handlowego Wroclavia, przy ulicy Suchej 1. W związku z tym sklep funkcjonujący do tej pory przy Placu Grunwaldzkim 22 we Wrocławiu zakończył swoją działalność z dniem 14 listopada. Dzięki zmianie lokalizacji wrocławscy klienci, będą mogli korzystać z nowocześniejszej i większej przestrzeni, a co za tym idzie znacznie szerszej oferty marki.

Bartosz Kliś, commercial director w Notino mówi:

Zmiana lokalizacji wrocławskiego sklepu to zaraz po krakowskiej Bonarce, kolejny punkt strategii, w której skupiamy się na modernizacji naszych stacjonarnych punktów sprzedaży. Naszą ambicją niezmiennie jest zrewolucjonizowanie doświadczenia zakupów stacjonarnych tak, aby dać klientom możliwość wykorzystania pełni korzyści, jakie oferują sklepy internetowe: szeroki wybór produktów, łatwa selekcja i nowoczesne technologie, o których obecność zadbaliśmy oczywiście w naszym nowym, wrocławskim sklepie.

 

Czytaj też: Notino zaciera granicę między sprzedażą online i offline

 

Klienci nowego, stacjonarnego sklepu Notino skorzystają z szeregu nowoczesnych technologii. Są to między innymi: Wirtualne Lustro, które pomaga w dobraniu odpowiedniego koloru szminki czy odcieni kosmetyków z kategorii make-up, oraz urządzenie AirParfum, umożliwiające wybór nowych perfum w oparciu o ulubione bazy zapachowe z dotychczas używanych kosmetyków.

image
MARCIN OLIVA SOTO

 

Czytaj też: Notino kontynuuje współpracę z Małgorzatą Sochą. Dalszy rozwój oprze na wirtualnych rozwiązaniach doboru produktów

 

Nowością w ofercie wrocławskiego punktu sprzedaży jest usługa Kérastase Hair Studio, w ramach której klienci będą mogli skorzystać z profesjonalnego zabiegu na włosy Fusio-Dose.

Julka Justyna Derdzikowska, retail director Notino wyjaśnia:

Naszym celem jest to, by świat piękna był dostępny dla każdego. Wykorzystywanie nowoczesnych technologii jest stałym elementem naszej strategii, który pomaga nam ten cel skutecznie realizować. Usługa Kérastase Hair Studio to nowość, jaką oferujemy wrocławskim klientom stacjonarnym. Dzięki niej profesjonalny fryzjer oceni jakość włosów i dobierze odpowiedni zabieg regeneracyjny. Rezerwacja usługi będzie dostępna na stronie internetowej notino.pl już wkrótce.

image
MARCIN OLIVA SOTO

W ofercie wrocławskiego sklepu stacjonarnego klienci znajdą szeroki wybór kosmetyków do makijażu, perfum, kosmetyków do pielęgnacji ciała, skóry i włosów a także zapachów do domu. Wśród nich dostępne będą produkty najpopularniejszych światowych marek, takich jak: Paco Rabanne, CK, Carolina Herrera, Armani, Chloé, YSL,  Lancôme, Prada, Mugler, Versave, Valentino, Burberry, Boss, Gucci, Narciso Rodriguez, JPG, Shiseido, D&G, V&R, Chanel, Novellista, Lattafa, Alexandre J. Afnan, Armaf, Rasasi, Al Haramain, Khadlai, Swiss Arabian, Carolina Herrera, Azzaro, Nudestix, Nobea, BrushArt, Notino, Mediblanc, HAAN, Collistar, Coco&Eve, Sol de Janeiro, Benamor, Kérastase, Iconique, L‘Oréal Paris., Steampod, Alfaparf Milano, Olaplex, Wella, Matrix, Redken, Schwartzkopf, Mario Badescu, Biotherm, Frudia, Korika, La Roche-Posay, CeraVe, Vichy, Institut Estheder, Bioderma, Avène, Caudalie, Saffee, Resibo czy Sesderma.

image
MARCIN OLIVA SOTO

Notino to największy w Europie sklep internetowy z bogatą ofertą perfum i kosmetyków. Firma powstała w Czechach w 2004 rok. Obecnie działa na 27 europejskich rynkach, oferując swoje usługi w internecie (ponad 24 mln klientów w całej Europie) oraz w sklepach stacjonarnych. Jest autoryzowanym partnerem największych światowych marek kosmetycznych, takich jak Dior, Lancôme, Gucci, Yves Saint Laurent, Jean Paul Gaultier, Chloé czy Estée Lauder. Portfolio Notino to ponad 100 tys. produktów ponad 2,5 tys. marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
07.07.2025 15:35
Walgreens Boots Alliance poprawia wyniki szykując się do przejęcia za 10 mld dolarów
Sycamore Partners planuje przejąć WGA do końca roku.Walgreens Boots Alliance

Walgreens Boots Alliance, jedna z największych sieci aptek w Stanach Zjednoczonych, ogłosiła lepsze od oczekiwań wyniki za trzeci kwartał roku obrotowego. Przychody z amerykańskich aptek wyniosły 30,71 miliarda dolarów, co przekroczyło prognozy analityków zakładające 29,01 miliarda dolarów.

Sprzedaż porównywalna (LfL) wzrosła o 10,3 proc., a skorygowany zysk na akcję osiągnął poziom 38 centów wobec spodziewanych 34 centów. Na poprawę wyników wpłynęły przede wszystkim duże cięcia kosztów oraz zamykanie nierentownych placówek. Te działania wpisują się w szeroko zakrojoną strategię naprawczą, wprowadzoną przez nowego prezesa Tima Wentwortha. Zakłada ona m.in. redukcję kosztów operacyjnych o 1 miliard dolarów, zmiany w strukturach zarządzania oraz likwidację tysięcy nierentownych aptek. Działania te mają przygotować spółkę na przejęcie przez fundusz private equity Sycamore Partners, który planuje wykupić firmę do końca 2025 roku za kwotę 10 miliardów dolarów i wycofać ją z giełdy.

Pomimo pozytywnych sygnałów finansowych, Walgreens mierzy się z poważnymi wyzwaniami strategicznymi. Firma w ostatnich latach zbyt mocno skoncentrowała się na działalności aptecznej, podczas gdy konkurenci, tacy jak CVS czy UnitedHealth, rozwijają również segmenty usług zdrowotnych i ubezpieczeń. Dodatkowo, rosnąca presja cenowa na rynku leków oraz silna konkurencja ze strony Amazonu i Walmartu utrudniają poprawę marż i wzrost zyskowności.

Znaczącym obciążeniem dla Walgreens okazała się również inwestycja w sieć klinik VillageMD, która w zeszłym roku przyniosła firmie stratę w wysokości 5,8 miliarda dolarów. Obecnie rozważane są różne strategiczne opcje dla tej inwestycji, w tym możliwość sprzedaży. Decyzje podjęte w nadchodzących miesiącach mogą przesądzić o dalszym kierunku rozwoju spółki po planowanym przejęciu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
07.07.2025 09:10
Superdrug: nowe sklepy, promocje i lojalność klientów wpłynęły na dobre wyniki finansowe
Rzeczą, która przełożyła się na dobre wyniki finansowe Superdrug, było skupienie się na utrzymywaniu niskich cen w sklepachfot. shutterstock/Brookgardener

Brytyjska sieć Superdrug przedstawiła swoje sprawozdanie finansowe za rok 2024. Wykazało ono, że firma w pełni wykorzystuje dynamikę rynku kosmetycznego, a podejmowane inicjatywy i inwestycje przełożyły się na wzrost sprzedaży.

Sieć, mająca w ofercie artykuły kosmetyczne i zdrowotne, podała, że w 2024 roku przychody wzrosły do ​​1,634 mld funtów (wobec 1,528 mld funtów rok wcześniej), a zysk brutto wzrósł do 236,4 mln funtów (2023: 201,2 mln funtów). Zysk operacyjny wzrósł do 144,2 mln funtów (wobec 121,9 mln funtów), a zysk przed opodatkowaniem osiągnął 136,8 mln funtów. 

Ostatecznie zysk netto wyniósł 103,5 mln funtów (w porównaniu z 83,2 mln funtów).

Zarząd Superdrug wskazał, że obecna dekada jest trudna dla brytyjskiego sektora detalicznego, ale Superdrug wydaje się być jedną z sieci, która wychodzi z sytuacji obronną ręką.  W 2023 roku sprzedaż wzrosła o prawie 12 proc., a w 2024 roku o 7 proc. – pomimo spadku ilości klientów w sklepach.

Superdrug okazał się odporny na tę sytuację, zarówno jeśli chodzi o sprzedaż w kanale tradycyjnym, jak i internetowym. 

Sieć uruchomiła w ciągu ostatniego roku wiele nowych sklepów stacjonarnych, konsekwentnie utrzymując swoje plany w tym zakresie. W 2023 roku Superdrug uruchomił 14 nowych punktów sprzedaży, a w roku ubiegłym – doszło kolejnych 13 sklepów. Istotna była również troska o istniejące sklepy sieci, które modernizowano i rozbudowywano. Plany na ten rok również są ambitne: Superdrug otworzy do końca roku 25 nowych drogerii w Wielkiej Brytanii

Dla Superdrug ważna była też działalność prowadzona w kanale sprzedaży online – w zeszłym roku sieć dokonała wielu usprawnień w zakresie obsługi użytkownika strony www, uruchomiono też nową wersję aplikacji i dodano nowe opcje dostawy/odbioru towaru przez klienta.

Rzeczą, która przełożyła się również na dobre wyniki finansowe sieci, było skupienie się na utrzymywaniu niskich cen. Było to pozytywnie odebrane przez klientów, dotkniętych trwającym kryzysem ekonomicznym – i wrażliwych na ceny bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej. 

Zdaniem sieci, ważną rolę odegrały też oferty cenowe dla osób, które przystąpiły do programu lojalnościowego. Oprócz standardowych promocji dostępnych dla wszystkich klientów, ​​ceny promocyjne pomogły zwiększyć częstotliwość wizyt i lojalność konsumentów..

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. lipiec 2025 09:44