StoryEditor
Drogerie
01.10.2024 10:22

Polacy kupują kosmetyki na promocjach. Sieciowe drogerie w nich przodują

W sieciowych drogeriach produkty z promocji stanowią aż 60 proc. wartości koszyków zakupowych / fot. Hebe

Polacy przy zakupach kosmetyków biorą pod uwagę m.in. cenę i okazje podczas promocji. Najbardziej aktywnym formatem sklepów przekonującym do zakupów tej kategorii na promocjach są sieciowe drogerie, które wyprzedziły w tym zakresie nawet dyskonty – wynika z danych Consumer Panel Services GfK/YouGov.

Według danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych CPS GfK/YouGov, w pierwszym półroczu 2024 r. dynamicznie rosły wydatki konsumentów na produkty FMCG (artykuły spożywcze, kosmetyki, chemia gospodarcza). Wzrosty sięgnęły 8 proc. r/r., czyli były zdecydowanie wyższe niż wskazywałaby na to inflacja (2,7 proc. wg GUS).

Był to również bardzo dobry czas dla produktów kosmetycznych, na które wydatki stanowią 6 proc. całkowitych budżetów polskich gospodarstw domowych przeznaczonych na codzienne zakupy. Wydatki te wzrosły o 11,2 proc. w okresie od stycznia do czerwca 2024 r. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku.

– Rozwój kategorii kosmetycznych był z jednej strony stymulowany przez kanał drogerii sieciowych, które w największym stopniu przyczyniły się do wzrostu wydatków na kosmetyki. Z drugiej strony – wysoką dynamikę wartości w tej grupie asortymentowej zanotowały dyskonty (+16,2 proc. r/r.). To efekt tego, że dyskonty od dłuższego czasu rozwijają ofertę kosmetyczną w swoich sklepach – dbając zarówno o szerokość asortymentu, jak i wizualne elementy ekspozycji, informujące i kierujące do właściwych półek – mówi dla wiadomoscikosmetyczne.pl Julita Proń-Malczuk, senior consultant, Consumer Panel Services GfK/YouGov.

Istotny wpływ na zachowania konsumentów mają akcje promocyjne w handlu. Jak wynika z analizy zachowania nabywców Shopper 2.0 prowadzonej przez CPS GfK/YouGov, segment „łowców promocji” obejmuje największą liczbę kupujących kosmetyki –  aż 36 proc. polskich gospodarstw domowych.

Co ciekawe, to drogerie sieciowe są najbardziej aktywne w graniu promocjami.

– Ten mechanizm w największym stopniu jest wykorzystywany przez drogerie sieciowe, w których udział promocji w pierwszym półroczu 2024 r. oscylował w okolicach 60 proc. wartości zakupów. Na kolejnych miejscach znajdują się dyskonty (53,6 proc.) oraz e-commerce (47,9 proc.). Pozostałe kanały sprzedaży stawiają raczej na sprzedaż kosmetyków w cenach regularnych – podsumowuje Julita Proń-Malczuk.

W ciągu ostatnich 6 miesięcy udział wartości zakupów kosmetyków (kosz kosmetyczny obejmuje kosmetyki kolorowe, produkty do pielęgnacji skóry, higieny osobistej, higieny jamy ustnej, higieny kobiecej, kosmetyki dziecięce) podczas promocji utrzymywał się średnio na poziomie 49,6 proc. (w marcu przekroczył próg 50 proc.). Dla porównania średni udział zakupów promocyjnych w całym koszu FMCG wyniósł 32,1 proc.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
11.10.2024 14:24
Hebe ma pierwszą drogerię w Nowym Targu
Drogeria Hebe w Parku Handlowym Stopiakfot. Hebe

Sieć Hebe powiększyła się o kolejną drogerię. Pierwszy sklep sieci powstał w Nowym Targu w Parku Handlowym Stopiak.

Sieć Hebe otworzyła drogerię w Parku Handlowym Stopiak w Nowym Targu, przy ul. Ludźmierskiej 26A. To pierwsza lokalizacja Hebe w tym mieście.  

image
Drogeria Hebe w Parku Handlowym Stopiak
fot. Hebe
Tradycyjnie, otwarcie nowej drogerii wiąże się ze specjalnymi akcjami promocyjnymi i obniżkami cen.  Ponad 1200 produktów dostępnych jest w wyjątkowych cenach w ramach promocji „Hity cenowe”. 

W promocji „1+1 za 1 zł”, przy zakupie jednego produktu danej marki, drugi produkt tej samej marki można kupić za symboliczną złotówkę, a w ramach akcji „Czas na makijaż”, tylko do 16 października 2024 r., Hebe oferuje rabat do -80% na wybrane kosmetyki do makijażu takich marek jak Rimmel, Maybelline, Eveline Cosmetics, Paese i Sally Hansen.  

Każdy klient, który w dniach od 11 do 15 października zrobi zakupy za min. 80 zł, otrzyma kupon o wartości 20 zł na kolejne zakupy.  

Należąca do portugalskiej grupy Jeronimo Martins (właściciel Biedronki) Hebe jest jedną z największych sieci drogeryjnych działających w Polsce, gdzie miała swój początek. Pierwsza drogeria Hebe została otwarta w 2011 r. w Alejach Jerozolimskich w Warszawie. Internetowa drogeria Hebe.pl ruszyła natomiast 17 lipca 2019 r.

W pierwszym półroczu 2024 r. sieć Hebe osiągnęła sprzedaż na poziomie 271 mln euro – o 30,6 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2023 r. (o 22 proc. więcej w walucie lokalnej przy LFL na poziomie 12,4 proc.).  

Na koniec pierwszego półrocza 2024 pod szyldem Hebe działało 361 drogerii (w tym dwie w Czechach).  Na cały 2024 r. sieć zaplanowała otwarcie około 30 nowych sklepów.

Czytaj także: Hebe otworzy jesienią trzecią drogerię w Czechach

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
09.10.2024 16:06
Drogerie Jawa uruchamiają projekt „Szczęśliwostki” – dla kobiet, które codziennie odnajdują siłę w drobnych gestach
Pod hasłem „Szczęśliwostki” Drogerie Jawa będą prowadzić działania mające na celu wsparcie kobiet w codziennych wyzwaniach oraz budowanie pozytywnych emocjifot. Drogerie Jawa

Drogerie Jawa rozpoczęły nowy projekt skierowany do kobiet – klientek drogerii. „Szczęśliwostki” to inicjatywa mająca na celu budowanie pozytywnych emocji i pewności siebie. O sile wzajemnego kobiecego wsparcia będą przypominały marketingowe działania sieci Jawa, w tym motywujące hasła i materiały POS umieszczone w drogeriach.

– Wspieramy kobiety w ich codziennych wyzwaniach, przypominając o sile, jaką mają w sobie. Chcemy zainspirować je do rozmów, do mówienia sobie wzajemnych komplementów, budować ich pewność siebie oraz wzmacniać poczucie wspólnoty przypominając im codziennie, że to co najważniejsze mają w sobie – tak mówi Edyta Kresińska, doradca zarządu ds. marketingu Drogerii Jawa o nowym projekcie, który rozpoczęła polska sieć drogeryjna.

Pod hasłem „Szczęśliwostki” Drogerie Jawa będą prowadzić działania mające na celu wsparcie kobiet w codziennych wyzwaniach oraz budowanie pozytywnych emocji. Chcą także przypomnieć, jak wiele mogą zdziałać małe, życzliwe gesty i słowa.

Tylko 35 proc. Polek uważa się za osoby szczęśliwe, a ponad 75 proc. niepracujących kobiet pozostaje w domu z powodu obowiązków rodzinnych – czytamy w komunikacie sieci na temat nowej inicjatywy.

Projekt „Szczęśliwostki” niesie pozytywne przesłania i inspirujące oraz motywujące hasła, które można losowo wybierać w drogeriach na „dzień dobry”. Głównym motywem graficznym projektu jest serce. Kupujący w drogeriach Jawa będą się także stykać z przesłaniem projektu w przestrzeni sklepowej, gdzie zostaną umieszczone odnoszące się do niego plakaty, wobblery oraz naklejki podłogowe i witrynowe.

– Celem projektu jest nie tylko wywołanie uśmiechu i dobrego nastoju, ale także zachęcenie do częstszych odwiedzin w drogeriach, pozytywnych interakcji i budowania wspólnoty kobiet. To także okazja do zainspirowania rozmów o ważnych wartościach i wsparciu emocjonalnym, jakie daje bycie razem – dodaje Edyta Kresińska.

Drogeria Jawa to polska sieć drogeryjna, która prowadzi blisko 80 własnych placówek oraz sklep internetowy drogeriejawa.pl. Na ten rok spółka zaplanowała otwarcie 10 nowych sklepów.

Drogerie sieci zlokalizowane są w średnich i dużych miastach. Średnia liczba pozycji asortymentowych w sklepie stacjonarnym to ok. 9 tys. SKU. Wiodącymi kategoriami są makijaż, zapachy, pielęgnacja biała, pielęgnacja i koloryzacja włosów oraz sprzątanie. Spółkę prowadzi dwóch właścicieli – Wojciech Radliński i Grzegorz Szymanek, do których należy także hurtownia Komplex-Torus. Firma mieści się w warszawskiej dzielnicy Ursus i tam ma swoje magazyny. 

Czytaj także: Wojciech Radliński, Drogerie Jawa: Wyzwaniem będą rosnące koszty stałe i ostrożność konsumentów w wydatkach [Trendy w biznesie 2024] 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. październik 2024 11:13