StoryEditor
Drogerie
28.11.2024 10:15

Rossmann idzie po rekord! Sieć otworzy w jednym tygodniu aż 16 nowych drogerii

Rossmann w galerii Westwield Mokotów otwarty w lipcu 2024 po modernizacji / wiadomoscikosmetyczne.pl

Rossmann – największa sieć drogeryjna działająca w Polsce – otworzy w ostatnim tygodniu listopada aż 16 nowych drogerii. To pokaz siły Rossmanna, który zbliża się do liczby 1900 placówek w Polsce i nie zamierza oddawać pola DM.

Rossmann SDP tylko w jednym tygodniu, 25-30 listopada br., otworzy aż 16 nowych drogerii w Polsce. W sumie, w listopadzie, do sieci dojdzie 37 nowych placówek. W grudniu zostaną otwarte kolejne i sieć szybko zbliża się do okrągłej liczby 1900 drogerii w Polsce. Plan na ten rok to 2000 sklepów w Polsce. Takie były założenia prezesa Rossmanna w Polsce, Marcina Grabary.

Czytaj także: Marcin Grabara, Rossmann: Przyspieszamy. W 2028 r. będziemy mieć 2300 drogerii

 – Jesteśmy w galeriach, parkach handlowych i na nowych osiedlach. Cały czas przyspieszamy ekspansję i dalej się rozwijamy. Naszym celem jest być jak najbliżej klientów. Myśląc o ich wygodzie cały czas powiększamy, remontujemy i przenosimy w lepsze lokalizacje już istniejące drogerie – mówi Sławomir Misiak, chief expansion officer w Rossmannie.

Rossmann jest największą siecią drogeryjną działającą w Polsce. Od lat zajmuje pozycję lidera w handlu drogeryjnym. Według Nielsena, Rossmann ma 30 proc. udziału w rynku chemiczno-kosmetycznym w Polsce, a sam detalista podaje, że gdyby brać pod uwagę tylko ofertę beauty jest to nawet 50 proc. Obroty Rossmanna w Polsce w 2023 roku wyniosły 15,9 mld zł. Na polskim rynku nie ma podmiotu, który mógłby konkurować z Rossmannem na równym poziomie. Oprócz sieci stacjonarnych drogerii Rossmann prowadzi także internetowy sklep rossmann.pl i jest uznawany za prekursora innowacyjnych rozwiązań technologicznych.

Widać jednak, że pojawienie się w Polsce sieci dm Drogerie Markt, która jest największym bezpośrednim konkurentem Rossmanna i przedstawia się jako największa sieć w Europie, zaczyna zmieniać perspektywę i układ sił na rynku. Konkurencja staje się coraz bardziej zacięta, a inni gracze dostają rykoszetem - wojna przenosi się na ceny w drogeriach i w całym kosmetycznym e-commerce.

Czytaj także: Pierwsza drogeria DM w Warszawie otwarta. Druga już wkrótce. W 2025 r. sieć nie zwolni tempa

Sposób w jaki DM manifestuje swoją obecność na polskim rynku zmienia też wyraźnie sposób komunikacji Rossmanna z mediami. Do tej pory sieć była bardzo powściągliwa w mówieniu o swoich planach i działaniach biznesowych, a otwarcia nowych placówek nie były zapowiadane ani świętowane.  

Z najnowszego komunikatu dowiadujemy się, gdzie dokładnie zostaną otwarte nowe drogerie oraz o okolicznościowych atrakcjach i upominkach dla klientów. Po okazaniu paragonu otrzymają oni m.in. bawełnianą torbę na zakupy, upominki kosmetyczne m.in. masło nawilżające do ust czy krem do rąk.

Drogerie Rossmann otwarte w dn. 25-30 listopada:

 - 25.11: Świdnica, ul. Przemysłowa 4a;

- 25.11: Bielsk Podlaski, ul. Brańska 63A;

- 26.11: Przasnysz, ul. Orlika 18;

- 27.11: Ruda Śląska, ul. Bukowa 2;

- 27.11: Lipusz  , ul. Młyńska 5;

- 28.11: Szczecin, ul. Policka 11D;

- 28.11: Pionki, ul. Doktor Marii Garszwo 57;

- 28.11: Zabrze, ul. Macieja Mielżyńskiego 6;

- 28.11: Konik Nowy, ul. Terespolska 4;

- 29.11: Strumień, ul. Młyńska 8;

- 29.11: Zarzecze, ul. A. Mickiewicza 1B;

- 29.11: Czerniejewo, ul. Objazdowa 4;

- 29.11: Rzeszów, ul. Przemysłowa 26;

- 29.11: Katowice, ul. Armii Krajowej 387a;

- 30.11: Gorlice, ul. Biecka 64.

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
19.12.2025 11:22
Markus Trojansky, Drogerie DM: Nasza marka zyskuje w Polsce coraz większą rozpoznawalność
Markus Trojansky, dyrektor zarządzający DM Drogerie Markt w PolsceMarzena Szulc

Rok 2025 na rynku drogeryjnym upłynął pod znakiem dużej dynamiki oraz konieczności dostosowywania się handlu do nowych realiów regulacyjnych. Kluczowym wyzwaniem stał się system kaucyjny oraz szeroko rozumiane zmiany w obszarze legislacji, dotyczącej opakowań. Mimo wyzwań, chcemy dawać naszym klientom poczucie bezpieczeństwa i pewność, że koszyk zakupowy w naszej drogerii okaże się korzystniejszy niż u konkurencji – mówi w komentarzu dla Rocznika Wiadomości Kosmetycznych Markus Trojansky, dyrektor zarządzający DM Drogerie Markt w Polsce.

Czas wyzwań i czas rozwoju

Mijający rok był dla nas czasem intensywnego, ale bardzo satysfakcjonującego rozwoju. Konsekwentnie realizujemy strategię ekspansji, a jednocześnie wzmacniamy naszą obecność w codziennym życiu klientów. Widzimy, że nasza marka zyskuje coraz większą rozpoznawalność, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online, a klienci wracają do nas, wybierając drogerię, która odpowiada na potrzeby całych rodzin. 

Dziś mamy 65 sklepów w całej Polsce, w tym również w dużych miastach. Obok Wrocławia i Krakowa, gdzie DM jest już dobrze znane, jesteśmy też obecni w  Warszawie, Łodzi czy Poznaniu.

Rok 2025 potwierdza też, jak ważna jest dla nas strategia omnichannelowa. Rozwijamy kanał e-commerce i aplikację mobilną, które coraz częściej stają się naturalnym uzupełnieniem zakupów stacjonarnych. 

W obszarze asortymentu mocno inwestujemy w jakość, widzimy rosnące zainteresowanie produktami z kategorii “bio” oraz markami własnymi, po które klienci sięgają bardzo chętnie. [...] Tylko do stycznia 2025 roku wprowadziliśmy do naszego asortymentu ponad 5 tys. nowych produktów.

image
Marzena Szulc

Mijający rok to dla nas potwierdzenie, że wybrana strategia rozwoju jest skuteczna. Patrzymy w przyszłość z dużym optymizmem, widząc ogromny potencjał rynku i dalsze możliwości budowania i umacniania brandu DM jako rodzinnej drogerii, która jest bliska klientom i odpowiada na ich codzienne potrzeby.

Jakość zamiast ilości

W całym 2025 roku otworzyliśmy łącznie ponad 20 sklepów. To imponujący wynik, z którego jesteśmy dumni, choć od początku podkreślamy, że dla nas liczy się nie tylko ilość, ale przede wszystkim jakość. Dlatego starannie dobieramy lokalizacje, stawiając na te, które są najbliżej naszych klientów. W kolejnych latach będziemy kontynuować ten kierunek, zagęszczając obecność w miastach, w których już działamy i stopniowo otwierając się na nowe regiony.

Jeśli chodzi o zatrudnienie, to obecnie nasz zespół w Polsce liczy już ponad 600 osób we wszystkich obszarach działalności. To ludzie, którzy tworzą społeczność pracowniczą DM i budują kulturę naszej marki na co dzień. Cieszy nas stosunkowo niska fluktuacja – bo to najlepszy dowód na to, że nasi pracownicy czują się częścią firmy i chcą z nami rozwijać swoją karierę. 

Rośnie sprzedaż i efektywność

Z roku na rok zwiększamy wyniki sprzedażowe, bardziej niż proporcjonalnie do nowych otwarć i wzrostu rozpoznawalności marki w Polsce, skutecznie też podnosimy efektywność naszych działań. Jednocześnie zwiększamy przy tym nakłady inwestycyjne nawet o kilkadziesiąt procent, co wynika z intensywnej fazy rozwoju DM w kraju. Przypomnijmy, że średni koszt inwestycji w jeden sklep to około 3 mln. zł.

Powyższy materiał jest fragmentem szerszego komentarza, opublikowanego w roczniku Wiadomości Kosmetycznych 2025/26, który właśnie ukazał się na rynku.

Ten 160-stronicowy magazyn z okładką autorstwa uznanej graficzki Oli Niepsuj można można nabyć tutaj 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
16.12.2025 07:48
Drogerie DM: po miesiącach zapowiedzi rusza sprzedaż OTC online. Farmaceuci protestują
Online pharmacy, on-line chemist‘s shopShutterstock

Sieć drogerii DM będzie oferować od wtorku OTC, czyli leki bez recepty, za pośrednictwem swojego sklepu internetowego. Leki na receptę pozostają wyłączone z tej oferty. Niemiecki związek farmaceutów przestrzega przed niebezpiecznymi pomyłkami, jakie mogą popełnić klienci.

Sieć drogerii DM aptek rozpoczyna sprzedaż online leków bez recepty od wtorku 16 grudnia. Firma podkreśla, że krok ten pozwala na rozszerzenie asortymentu w sklepie internetowym, a leki na receptę nie będą tam dostępne.

Recepty nie mogą być realizowane w DM – zapowiada Christoph Werner, prezes DM, zacytowany przez dziennik “Handelsblatt”.

Leki bez recepty (np. leki przeciwbólowe) będą – zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami sprzed blisko roku – dystrybuowane za pośrednictwem centrum logistycznego w Czechach – informuje Sebastian Bayer, dyrektor zarządzający ds. marketingu i zaopatrzenia DM. 

image

Drogerie DM chcą sprzedawać OTC online, ale najpierw... w Czechach

Mimo że za pośrednictwem strony internetowej drogerii nie będzie można realizować recept, niemiecki związek farmaceutów ostro krytykuje tę decyzję. Zdaniem związku, osoby z problemami zdrowotnymi mogą się pomylić, jeśli rozróżnienie między aptekami a drogeriami nie będzie jasne, a silnie działające (i potencjalnie niebezpieczne) leki powinny być wydawane wyłącznie przez aptekę. W opinii związku leki nie powinny trafiać na rynek za pośrednictwem drogerii “napędzanych marketingiem”. 

Szczególnie w przypadku poważniejszych schorzeń, takich jak alergie, bóle czy przeziębienie, ważne jest kwestionowanie autodiagnoz pacjentów i, w razie wątpliwości, odradzanie im przyjmowania niewłaściwych leków – uważają farmaceuci.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. grudzień 2025 21:00