StoryEditor
Drogerie
28.11.2024 10:15

Rossmann idzie po rekord! Sieć otworzy w jednym tygodniu aż 16 nowych drogerii

Rossmann w galerii Westwield Mokotów otwarty w lipcu 2024 po modernizacji / wiadomoscikosmetyczne.pl

Rossmann – największa sieć drogeryjna działająca w Polsce – otworzy w ostatnim tygodniu listopada aż 16 nowych drogerii. To pokaz siły Rossmanna, który zbliża się do liczby 1900 placówek w Polsce i nie zamierza oddawać pola DM.

Rossmann SDP tylko w jednym tygodniu, 25-30 listopada br., otworzy aż 16 nowych drogerii w Polsce. W sumie, w listopadzie, do sieci dojdzie 37 nowych placówek. W grudniu zostaną otwarte kolejne i sieć szybko zbliża się do okrągłej liczby 1900 drogerii w Polsce. Plan na ten rok to 2000 sklepów w Polsce. Takie były założenia prezesa Rossmanna w Polsce, Marcina Grabary.

Czytaj także: Marcin Grabara, Rossmann: Przyspieszamy. W 2028 r. będziemy mieć 2300 drogerii

 – Jesteśmy w galeriach, parkach handlowych i na nowych osiedlach. Cały czas przyspieszamy ekspansję i dalej się rozwijamy. Naszym celem jest być jak najbliżej klientów. Myśląc o ich wygodzie cały czas powiększamy, remontujemy i przenosimy w lepsze lokalizacje już istniejące drogerie – mówi Sławomir Misiak, chief expansion officer w Rossmannie.

Rossmann jest największą siecią drogeryjną działającą w Polsce. Od lat zajmuje pozycję lidera w handlu drogeryjnym. Według Nielsena, Rossmann ma 30 proc. udziału w rynku chemiczno-kosmetycznym w Polsce, a sam detalista podaje, że gdyby brać pod uwagę tylko ofertę beauty jest to nawet 50 proc. Obroty Rossmanna w Polsce w 2023 roku wyniosły 15,9 mld zł. Na polskim rynku nie ma podmiotu, który mógłby konkurować z Rossmannem na równym poziomie. Oprócz sieci stacjonarnych drogerii Rossmann prowadzi także internetowy sklep rossmann.pl i jest uznawany za prekursora innowacyjnych rozwiązań technologicznych.

Widać jednak, że pojawienie się w Polsce sieci dm Drogerie Markt, która jest największym bezpośrednim konkurentem Rossmanna i przedstawia się jako największa sieć w Europie, zaczyna zmieniać perspektywę i układ sił na rynku. Konkurencja staje się coraz bardziej zacięta, a inni gracze dostają rykoszetem - wojna przenosi się na ceny w drogeriach i w całym kosmetycznym e-commerce.

Czytaj także: Pierwsza drogeria DM w Warszawie otwarta. Druga już wkrótce. W 2025 r. sieć nie zwolni tempa

Sposób w jaki DM manifestuje swoją obecność na polskim rynku zmienia też wyraźnie sposób komunikacji Rossmanna z mediami. Do tej pory sieć była bardzo powściągliwa w mówieniu o swoich planach i działaniach biznesowych, a otwarcia nowych placówek nie były zapowiadane ani świętowane.  

Z najnowszego komunikatu dowiadujemy się, gdzie dokładnie zostaną otwarte nowe drogerie oraz o okolicznościowych atrakcjach i upominkach dla klientów. Po okazaniu paragonu otrzymają oni m.in. bawełnianą torbę na zakupy, upominki kosmetyczne m.in. masło nawilżające do ust czy krem do rąk.

Drogerie Rossmann otwarte w dn. 25-30 listopada:

 - 25.11: Świdnica, ul. Przemysłowa 4a;

- 25.11: Bielsk Podlaski, ul. Brańska 63A;

- 26.11: Przasnysz, ul. Orlika 18;

- 27.11: Ruda Śląska, ul. Bukowa 2;

- 27.11: Lipusz  , ul. Młyńska 5;

- 28.11: Szczecin, ul. Policka 11D;

- 28.11: Pionki, ul. Doktor Marii Garszwo 57;

- 28.11: Zabrze, ul. Macieja Mielżyńskiego 6;

- 28.11: Konik Nowy, ul. Terespolska 4;

- 29.11: Strumień, ul. Młyńska 8;

- 29.11: Zarzecze, ul. A. Mickiewicza 1B;

- 29.11: Czerniejewo, ul. Objazdowa 4;

- 29.11: Rzeszów, ul. Przemysłowa 26;

- 29.11: Katowice, ul. Armii Krajowej 387a;

- 30.11: Gorlice, ul. Biecka 64.

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.11.2025 12:44
Woolworths Beauty rośnie o 14,7 proc. i rozwija działalność w Afryce Wschodniej
Sklep sieci WoolworthsFlickr

Woolworths Beauty odnotowało w ostatnim roku wzrost sprzedaży o 14,7 proc. w ujęciu rocznym, a liczba klientów korzystających z oferty kosmetycznej sieci przekroczyła milion w Republice Południowej Afryki. Dane te potwierdzają dynamiczny rozwój segmentu beauty w strukturze południowoafrykańskiego detalisty, który coraz śmielej konkuruje z międzynarodowymi graczami branży kosmetycznej.

Sieć wskazuje, że wzrost był napędzany przez rozwój wszystkich głównych kategorii — pielęgnacji skóry, zapachów, makijażu oraz pielęgnacji włosów. Woolworths podkreśla, że skuteczność strategii opiera się na tworzeniu doświadczeń zakupowych i emocjonalnym zaangażowaniu klienta. Przykładem tego podejścia jest cykliczne wydarzenie Summer Escape, które w tym roku odbyło się po raz drugi w Hyde Park w Johannesburgu. Wzięli w nim udział influencerzy, przedstawiciele mediów oraz klienci premium, zaproszeni na ekskluzywny pokaz nowości kosmetycznych.

Podczas wydarzenia zaprezentowano zarówno własną linię WBeauty, oferującą wegańskie i nietestowane na zwierzętach produkty, jak i znane światowe marki, m.in. Fenty Beauty oraz Dior. Dzięki takiej strategii Woolworths umacnia pozycję w segmencie beauty premium, jednocześnie budując wizerunek marki dbającej o zrównoważony rozwój i etyczną produkcję.

Firma rozszerza także działalność poza granice RPA. Jej sklep w Nairobi, zlokalizowany w centrum handlowym Sarit Centre, został przekształcony w regionalny punkt flagowy dla Afryki Wschodniej. Inwestycja ta ma stanowić pierwszy etap szerszej ekspansji na rynki Kenii, Tanzanii i Ugandy, gdzie rosnąca klasa średnia coraz częściej sięga po produkty kosmetyczne z wyższej półki.

Wyniki Woolworths Beauty podkreślają rosnące znaczenie sprzedaży kosmetyków w strukturze afrykańskiego handlu detalicznego. Dynamiczny wzrost, sięgający 14,7 proc. rok do roku, wskazuje, że połączenie strategii doświadczeń zakupowych z regionalną ekspansją może stać się jednym z najważniejszych czynników napędzających rozwój sieci w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
03.11.2025 11:18
Hebe zwalnia tempo wzrostu, ale zwiększa przychody i rozbudowuje sieć
Jedna z największych sieci drogeryjnych w Polsce ogłosiła swoje wyniki finansowe.Hebe mat.pras.

Hebe, sieć należąca do portugalskiej Grupy Jerónimo Martins, zakończyła pierwsze dziewięć miesięcy 2025 roku z przychodami na poziomie 451 mln euro. Oznacza to wzrost o 6,9 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2024 roku, kiedy sieć osiągnęła 422 mln euro. Pomimo wzrostu wartości sprzedaży, dane porównywalne (LFL) pokazują lekkie osłabienie – sprzedaż spadła o 0,1 proc. rok do roku. To wyraźna zmiana po wyjątkowo mocnym 2024 roku, kiedy w pierwszym kwartale dynamika LFL sięgnęła +18,2 proc.

W 2025 roku Hebe mierzy się z trudniejszym otoczeniem rynkowym. Po wzroście sprzedaży LFL o 1,9 proc. w pierwszym kwartale i 0,7 proc. w drugim, trzeci kwartał przyniósł już spadek o 2,7 proc. Sieć działa w warunkach rosnącej konkurencji, słabszego popytu konsumenckiego oraz deflacji koszyka zakupowego. Zarząd spółki podkreśla, że w odpowiedzi na te wyzwania Hebe wzmacnia politykę cenową, koncentrując się na utrzymaniu konkurencyjności, przy jednoczesnym zachowaniu dyscypliny kosztowej i ochronie marż.

Łączna sprzedaż w euro wzrosła w analizowanym okresie o 6,9 proc., przy czym 5,3 punktu procentowego tego wzrostu wynikało z rozwoju i modernizacji sieci handlowej, a 1,6 punktu – z efektów kursowych. Strategia ekspansji i inwestycje w modernizację pozostają kluczowymi filarami działalności spółki, pozwalając jej utrzymać stabilny udział w rynku mimo spowolnienia dynamiki sprzedaży porównywalnej.

W ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025 roku Hebe otworzyła 13 nowych sklepów – 11 w Polsce i 2 w Czechach. Na koniec września sieć liczyła 393 placówki, wobec 370 rok wcześniej. Łączna powierzchnia sprzedaży wzrosła z 94 264 m² do 100 239 m², co oznacza przyrost o ponad 6 tys. mkw w skali roku. Wzrost ten potwierdza konsekwentną realizację planów rozwojowych, mimo rosnących kosztów operacyjnych i presji na rentowność.

image

Hebe podsumowuje III kwartał działań CSR

Hebe zapowiada, że do końca 2025 roku zamierza otworzyć około 30 nowych sklepów. Jednocześnie sieć utrzymuje e-commerce jako jeden z kluczowych elementów strategii rozwoju – zarówno w Polsce, jak i w Czechach, gdzie platforma online jest wykorzystywana jako narzędzie ekspansji zagranicznej i budowania rozpoznawalności marki.

Marka Hebe, obecna na rynku od 2011 roku, stała się jednym z najważniejszych graczy w polskim segmencie drogeryjnym. Jej debiut miał miejsce w Warszawie, a w kolejnych latach sieć systematycznie zwiększała obecność w dużych i średnich miastach. Obecnie Hebe konkuruje bezpośrednio z takimi sieciami jak Rossmann i Super-Pharm, stawiając na rozbudowaną ofertę dermokosmetyków, produktów do pielęgnacji i makijażu oraz rosnącą obecność marek własnych.

Hebe pozostaje częścią Grupy Jerónimo Martins, właściciela m.in. sieci Biedronka – największego detalisty spożywczego w Polsce. Portugalski koncern konsekwentnie rozwija portfolio marek na rynku krajowym, a segment beauty z Hebe w roli głównej stanowi coraz istotniejszy element jego działalności w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. listopad 2025 09:47