
W 2024 roku Rossmann otworzył w Polsce 164 nowe drogerie, zwiększając całkowitą liczbę placówek w naszym kraju do 1925 w 709 miejscowościach. W 2024 roku firma wzbogaciła swoją ofertę o ponad 10 tys. nowych produktów, odpowiadając na aktualne trendy w kategorii zdrowia i urody. Rozwój sieci oraz rozbudowa asortymentu to elementy strategii, która zakłada dalsze umacnianie obecności na rynku oraz jak najlepsze, zgodne z bieżącymi trendami, dostosowanie się do potrzeb konsumentów
Zobacz wiecej: Rossmann reaguje na najnowsze trendy mindfulness – i tworzy w tym celu nową markę
Rossmann kontynuuje swoją ekspansję
W 2025 roku Rossmann planuje dalszą ekspansję, zakładając uruchomienie ponad 150 nowych drogerii – sieć będzie liczyć zatem ponad 2 tys. placówek.
Kontynuowana będzie również rozbudowa magazynu regionalnego w Pyskowicach, co ma zapewnić lepszą obsługę logistyczną dla rosnącej sieci sklepów i stale rozszerzającego się asortymentu.
Wartość majątku trwałego firmy wzrosła z 1,44 mld zł na początku 2024 roku do 1,67 mld zł na jego koniec i świadczy to o dalszym umacnianiu pozycji kapitałowej firmy. Wzrost ten jest rezultatem inwestycji w zaplecze infrastrukturalne oraz nowoczesne systemy informatyczne do zarządzania gospodarką magazynową i optymalizacją dostaw – podkreśla portal wiadomoscihandlowe.pl.
Zobacz też: "Remontujemy drogerie w całej Polsce"; nawet 400 remontów i 160 nowych drogerii Rossmann w 2025 roku
W ubiegłym roku Rossmann zwiększył zakupy towarów z krajów Unii Europejskiej i Azji, co wiąże się z koniecznością dokonywania płatności w walutach obcych. Spółka nie korzystała z opcji walutowych, co oznacza, że pozostaje wrażliwa na wahania kursów.
Ile zarobił Rossmann w 2024?
W 2024 roku obroty netto Rossmanna ze sprzedaży towarów i usług osiągnęły poziom 15 020 865 396,50 zł. Jest to wzrost o 12,5 proc. w porównaniu z rokiem wcześniejszym. Zysk netto wyniósł 1,47 mld zł (+11,9 proc. rok do roku).
Jeśli chodzi o wartość podatku dochodowego od osób prawnych, który w 2024 roku wyniósł 365 mln zł, czyli o 11,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Dodatkowo firma zapłaciła 189 mln zł z tytułu podatku od sprzedaży detalicznej.