StoryEditor
Drogerie
08.12.2021 00:00

Rossmann w opinii konsumentów ma najlepsze promocje

W kategorii „Promocja Roku”, będącej częścią tegorocznej edycji programu „Blix Awards – Wybór Konsumentów”, blisko 110 tys. konsumentów decydowało o tym, czyje akcje promocyjne są najbardziej atrakcyjne pod względem cen, jakości produktów i innych potrzeb konsumenckich. W głosowaniu trwającym 6 miesięcy wyłonili liderów 10 różnych formatów. Wśród drogerii konsumenci wskazali na Rossmanna.

Blisko 110 tys. osób uczestniczących w programie Blix Awards wskazało, które sieci handlowe w poszczególnych segmentach oferują najlepsze akcje rabatowe.

– Ta kategoria zawsze wzbudza największe zainteresowanie konsumentów, bo rabaty najczęściej decydują o wyborze danego sklepu. Oferując je, sieci handlowe bardzo agresywnie między sobą konkurują. Jest to widoczne szczególnie teraz, gdy ceny idą mocno w górę. Klienci stają się coraz bardziej oszczędni i uważają, że sklepy powinny o nich walczyć promocjami. Polski rynek jest absolutnym ewenementem na skalę europejską pod względem ilości obniżek – relacjonuje Marcin Lenkiewicz, dyrektor generalny Blix Awards.

W grupie dyskontów zwyciężyła Biedronka. I jak wyjaśniają organizatorzy, o sukcesie tej sieci zadecydowała przede wszystkim jej pozycja rynkowa, która od dłuższego czasu jest bardzo mocna. Do tego wyraźnie widać, że portugalska sieć jest liderem nie tylko w swojej kategorii. 

Z kolei w segmencie supermarketów wygrała sieć Auchan. Zwycięskim hipermarketem został Kaufland. W formacie convenience pierwsze miejsce zajęła Żabka, a najlepszą siecią typu cash & carry okazał się Selgros. Wśród sklepów z artykułami budowlanymi konsumenci wskazywali Castoramę, w dziedzinie wyposażenia domu – Salony Agata, a w segmencie RTV AGD – Media Expert. Natomiast w grupie sklepów z artykułami dla dzieci konsumenci wyróżnili Pepco.

Natomiast na rynku drogerii konsumenci zdecydowali, że liderem jest Rossmann. Agata Nowakowska, rzecznik prasowy firmy, podkreśliła, że Rossmann stara się rozumieć potrzeby klienta i odpowiadać na nie jak najlepiej. Zapowiedziała, że nadal będzie robić wszystko, aby oferować konsumentom najlepsze promocje.

Zobacz też: Rossmann z nagrodą Blix Awards Gazetka Roku

Oprócz głosów oddanych na sieci handlowe, konsumenci przekazali swoje opinie na temat tego, w jaki sposób mogą one jeszcze lepiej wyróżniać się na rynku pod względem ofert rabatowych. Stwierdzali, że produkty w promocjach powinny częściej być lepszej jakości. Cena to jedno, a gatunek to druga kwestia, na jaką coraz częściej zwracają uwagę shopperzy.

Konsumenci twierdzą, że rabaty często są słabo widoczne w sklepach. Dlatego do odnajdywania najlepszych promocji coraz częściej wykorzystują nowe technologie, w tym narzędzia porównujące ceny, towary i ich składy. Śledzenie tych informacji i sprawdzanie ich w czasie rzeczywistym coraz bardziej emocjonuje konsumentów. Sieci o tym wiedzą i chętnie podejmują tego typu komunikację.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
13.11.2025 12:47
Prezes sieci DM z szacunkiem o konkurencie: Był odważnym pionierem, ojcem dyskontów drogeryjnych
Na zdjęciu (od lewej): prezes HDE dr Alexander von Preen, Dirk Rossmann i Christoph WernerJörg Sarbach/Studio Winkler

Christoph Werner, prezes największej niemieckiej sieci drogeryjnej DM, uhonorował w środę w Berlinie Dirka Rossmanna – założyciela drogerii Rossmann – w trakcie Niemieckiego Kongresu Handlu Detalicznego. W ocenie Wernera Dirk Rossmann jest osobą, która znacząco wpłynęła na kształt branży detalicznej w Niemczech i w Europie poprzez dzieło swojego życia, pracowitość, zaangażowanie w ważnych dla ludzi sprawach oraz biznesowe wizjonerstwo.

Prezes DM Drogerie Markt, Christoph Werner, wygłosił mowę pochwalną na cześć swojego konkurenta, który otrzymał nagrodę za całokształt twórczości od Niemieckiej Federacji Handlu Detalicznego (HDE). Werner podszedł do przemówienia bardzo osobiście, ponieważ urodzony w 1946 roku Dirk Rossmann był przyjacielem jego ojca – założyciela DM Götza W. Wernera (1944–2022). 

Nasz laureat [Dirk Rossmann - red.] często bywał u nas w domu i z pasją komentował światowe wydarzenia światowe z subiektywnej perspektywy. Jako dziecko byłem pod ogromnym wrażeniem, ponieważ mój ojciec zwykle powstrzymywał się od wygłaszania takich stwierdzeń w obecności nas, dzieci – wyjaśnił Christoph Werner. 

Werner podkreślił również, że obydwie sieci drogeryjne – DM oraz Rossmann – od wielu lat prowadzą udaną współpracę, której podstawą jest przyjaźń obydwu przedsiębiorców. Przypomniał też, że w przeszłości, gdy powstawały obydwie sieci, ich założyciele byli “młodymi buntownikami, indywidualistami, którzy dzielnie stawiali czoła potężnym sieciom spożywczym, hipermarketom i domom towarowym, będąc nieustannie pod silną presją ze strony branży towarów markowych, gdy dążyli do obniżania cen” –  wyjaśnił prezes DM.

W swoim przemówieniu Christoph Werner przedstawił Dirka Rossmanna jako nieustraszonego pioniera. „Po sukcesie modelu dyskontów spożywczych w latach 60. i dyskusji o tzw. ‘zniesieniu cen odsprzedaży’ jako projekcie reformy polityki handlowej dla produktów drogeryjnych, 17 marca 1972 roku natychmiast otworzył pierwszą w Niemczech drogerię dyskontową. Wyprzedził tym samym przepisy, które weszły w życie dopiero dwa lata później, w połowie 1974 roku” – przypomniał Werner. Chociaż jego ojciec podjął i wdrożył ten pomysł biznesowy w 1973 roku, to Rossmann był pierwszym, który odważnie wkroczył w ten nowy format handlu detalicznego po zniesieniu dotychczasowych ograniczeń. 

image

DM, Rossmann i Müller: jak wielka trójca niemieckich drogerii zdobyła rynek i walczy o klientów?

Werner przypomniał również, że 79-letni Dirk Rossmann jest także odnoszącym sukcesy autorem książek i osobą “pełną inspirujących sprzeczności” i niezwykle ambitną we wszelkich przedsięwzięciach, jakich się podejmuje. [Dirk Rossmann] ‘ma serce po właściwej stronie i dzięki swojemu zaangażowaniu społecznemu jest wzorem do naśladowania dla tego, co stanowi szlachetne oblicze przedsiębiorczości w naszym kraju” – podsumował Christoph Werner.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.11.2025 12:44
Woolworths Beauty rośnie o 14,7 proc. i rozwija działalność w Afryce Wschodniej
Sklep sieci WoolworthsFlickr

Woolworths Beauty odnotowało w ostatnim roku wzrost sprzedaży o 14,7 proc. w ujęciu rocznym, a liczba klientów korzystających z oferty kosmetycznej sieci przekroczyła milion w Republice Południowej Afryki. Dane te potwierdzają dynamiczny rozwój segmentu beauty w strukturze południowoafrykańskiego detalisty, który coraz śmielej konkuruje z międzynarodowymi graczami branży kosmetycznej.

Sieć wskazuje, że wzrost był napędzany przez rozwój wszystkich głównych kategorii — pielęgnacji skóry, zapachów, makijażu oraz pielęgnacji włosów. Woolworths podkreśla, że skuteczność strategii opiera się na tworzeniu doświadczeń zakupowych i emocjonalnym zaangażowaniu klienta. Przykładem tego podejścia jest cykliczne wydarzenie Summer Escape, które w tym roku odbyło się po raz drugi w Hyde Park w Johannesburgu. Wzięli w nim udział influencerzy, przedstawiciele mediów oraz klienci premium, zaproszeni na ekskluzywny pokaz nowości kosmetycznych.

Podczas wydarzenia zaprezentowano zarówno własną linię WBeauty, oferującą wegańskie i nietestowane na zwierzętach produkty, jak i znane światowe marki, m.in. Fenty Beauty oraz Dior. Dzięki takiej strategii Woolworths umacnia pozycję w segmencie beauty premium, jednocześnie budując wizerunek marki dbającej o zrównoważony rozwój i etyczną produkcję.

Firma rozszerza także działalność poza granice RPA. Jej sklep w Nairobi, zlokalizowany w centrum handlowym Sarit Centre, został przekształcony w regionalny punkt flagowy dla Afryki Wschodniej. Inwestycja ta ma stanowić pierwszy etap szerszej ekspansji na rynki Kenii, Tanzanii i Ugandy, gdzie rosnąca klasa średnia coraz częściej sięga po produkty kosmetyczne z wyższej półki.

Wyniki Woolworths Beauty podkreślają rosnące znaczenie sprzedaży kosmetyków w strukturze afrykańskiego handlu detalicznego. Dynamiczny wzrost, sięgający 14,7 proc. rok do roku, wskazuje, że połączenie strategii doświadczeń zakupowych z regionalną ekspansją może stać się jednym z najważniejszych czynników napędzających rozwój sieci w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. listopad 2025 13:10