StoryEditor
Drogerie
31.07.2023 12:48

Super-Pharm inwestuje w marki własne. Będzie ich coraz więcej

Super-Pharm zapowiada inwestycje w kolejne marki własne / wiadomoscikosmetyczne.pl
Sieć Super-Pharm planuje inwestycje w marki własne. Wśród nowości pojawi się m.in. linia makijażowa – powiedziała Wiadomościom Kosmetycznym prezes sieci Monika Kolaszyńska.

Super-Pharm – sieć łącząca w swoim charakterystycznym formacie drogerię, perfumerię i aptekę – pracuje nad portfolio marek własnych.

Jak dowiadujemy się od prezes Super-Pharm Poland Moniki Kolaszyńskiej, obecnie marki własne znajdują się w asortymencie większości kategorii drogeryjnych oferowanych przez sieć.

W porównaniu do innych sieci drogeryjnych Super-Pharm nie ma jednak rozbudowanego portfolio marek własnych.

Obecnie w  portfolio Super-Pharm znajduje się pięć brandów marki własnej, a udziały procentowe poszczególnych linii wahają się od kilku do kilkudziesięciu procent, w zależności od ich szerokości i wielkości całej kategorii w sieci

 – mówi dla wiadomoscikosmetyczne.pl Monika Kolaszyńska, prezes sieci.

Dla porównania niemiecka sieć dm, która weszła do Polski w kwietniu ub.r. ma  28 marek własnych. Ponad 30 takich marek oferuje największa sieć drogeryjna działająca w Polsce – Rossmann.

Dla Super-Pharm główną marką, pod którą sieć wprowadza większość nowych produktów jest Life. Są pod nią dostępne akcesoria beauty i sezonowe, drobne tekstylia, artykuły toaletowe, produkty dla dzieci, akcesoria medyczne, suplementy, a także produkty spożywcze i tzw. przykasowe.

image

Akcesoria do włosów pod marką Life - główną marką własną sieci Super-Pharm

wiadomoscikosmetyczne.pl

Pod marką Sunday Super-Pharm sprzedaje środki czystości i artykuły gospodarstwa domowego. Wspólnie z  izraelską centralą Super-Pharm w Polsce tworzy linię makijażową pod marką Milucca, akcesoria i kosmetyki So.Ko oraz gamę świec i dyfuzorów zapachowych Nola Lola. Cały asortyment jest dostępny wyłącznie w sieci Super-Pharm, zarówno w drogeriach stacjonarnych, jak i w sklepie online.

Wiadomo już, że sieć będzie rozwijała asortyment marek własnych.

 

Naszym najmłodszym dzieckiem jest linia suplementów Life Premium, obecnie w aptekach mamy 6 wariantów, do końca lipca pojawi się ich aż 12. Na koniec tego roku i początek 2024 planujemy między innymi zupełnie nową linię makijażową, linię pielęgnacji ciała i włosów. Obecnie pracujemy nad formułami, zapachami i opakowaniami produktów

 – informuje Monika Kolaszyńska.

Wprowadzając marki własne Super-Pharm wnikliwie analizuje, w jakich kategoriach jest dla nich miejsce i wybiera produkty, które nie będą musiały konkurować z masową ofertą. Są to produkty osadzone w konsumenckich trendach, uwzględniające wymagania co do innowacyjności i ekologiczności. Jak mówi prezez Kolaszyńska, przy kreowaniu i wprowadzaniu produktów marki własnej dział zakupów stara się wypełnić luki asortymentowe i/lub cenowe, a przy tym zaproponować klientom produkt, który wyróżni się od tego, co już jest dostępne na rynku: 

Stosujemy różne wskaźniki: staramy się by produkty odpowiadały na potrzeby bardziej ekologicznej konsumpcji, zamkniętego obiegu produktów, recyklingu, zawierały najbezpieczniejsze składniki i były po prostu skuteczne. W przypadku produktów aptecznych śledzimy trendy, badania oraz wszystkie innowacje pojawiające się na rynku, tak by pomóc holistycznie zadbać o zdrowie pacjenta poprzez stosowanie najlepszych formuł.

 

Czytaj więcej: Monika Kolaszyńska, Super-Pharm Poland: Opieramy swoją strategię na nowościach, szukamy unikatowych brandów

Super-Pharm to jedna z najbardziej znanych sieci beauty w Polsce i e-sklep. Pod szyldem sieci działa około 80 stacjonarnych placówek w różnych formatach. Dotychczasowa koncepcja marki opierała się na połączeniu trzech działów: apteki, drogerii i perfumerii w jednym miejscu. W kilkunastu punktach dopełnieniem oferty są salony optyczne Super-Pharm Optic. Zarząd sieci zapowiedział w tym roku uruchomienie nowego formatu sklepów premium, które będą działać samodzielnie, bez aptek. W ciągu trzech, czterech lat Super-Pharm otworzy 25-30 takich sklepów. Na początku w dużych miastach, dla których będzie to najbardziej atrakcyjny koncept.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.09.2025 12:38
Brytyjska sieć drogerii blisko upadłości – 1,5 tys. miejsc pracy zagrożonych
Brytyjska sieć Bodycare stoi w obliczu bankructwa.Bodycare

Brytyjska sieć handlowa Bodycare, specjalizująca się w sprzedaży kosmetyków i produktów higienicznych, ma w piątek powołać firmę Interpath Advisory na administratora. Decyzja ta stawia pod znakiem zapytania przyszłość około 1,5 tys. miejsc pracy oraz blisko 150 sklepów w całej Wielkiej Brytanii.

Firma powstała w 1970 roku i oferuje kosmetyki znanych marek, takich jak L’Oréal czy Elizabeth Arden. Obecnie należy do Baaj Capital, a w lipcu tego roku otrzymała pożyczkę w wysokości 7 mln funtów. Mimo tego wsparcia finansowego Bodycare wciąż zmaga się z problemami narosłymi po pandemii.

Na czele spółki stoi doświadczony menedżer branży detalicznej Tony Brown. Jeszcze przed wybuchem pandemii COVID-19 Bodycare notowało zyski, jednak obecnie firma zmierza ku niewypłacalności. Wciąż istnieje szansa na sprzedaż części biznesu, a Baaj Capital postrzegane jest jako potencjalny nabywca.

Sytuacja Bodycare wpisuje się w szerszy trend trudności brytyjskich sieci drogeryjnych. Wysokie koszty prowadzenia działalności, narastające zadłużenie pandemiczne oraz rosnące obciążenia podatkowe sprawiają, że wiele firm z tego sektora stoi w obliczu poważnych wyzwań finansowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.09.2025 11:03
dm otworzył pierwszą drogerię w Tarnowskich Górach
Drogeria DM w CH Łopuszańska 22, WarszawaK.Bochner

Już dziś o godzinie 9:00 przy ulicy Nakielskiej 54 w Tarnowskich Górach otwarto pierwszą w tym mieście drogerię dm. To 63. sklep sieci w Polsce, której ekspansja na rynku trwa od 2021 roku. Nowa placówka oferuje klientom 505 m² powierzchni sprzedażowej i działa od poniedziałku do soboty w godzinach 9:00–21:00. Z okazji inauguracji przygotowano atrakcje, w tym słodko-słony poczęstunek, darmowe prezenty, konsultacje kosmetyczne oraz animacje dla całych rodzin.

Z okazji otwarcia klienci mogą skorzystać z 15-procentowego rabatu powitalnego na wszystkie zakupy. Dodatkowo specjalna ulotka uprawnia do odbioru gratisowego żelu pod prysznic marki Balea. Promocja potrwa do 13 września lub do wyczerpania zapasów. W dniach 4–6 września organizowane będą dodatkowe atrakcje, takie jak degustacja herbat, gofry na patyku, popcorn czy spotkania z maskotką SauBär.

Oferta dm obejmuje szeroki wybór produktów do pielęgnacji twarzy i ciała, kosmetyków kolorowych, artykułów higienicznych, spożywczych, a także karmy dla zwierząt i produktów dla niemowląt. Szczególną popularnością wśród klientów cieszą się marki własne, takie jak Balea czy alverde, oferujące m.in. certyfikowane kosmetyki naturalne. Sklep dysponuje także specjalną Wyspą Inspiracji Uroda oraz szeroką gamą szaf makijażowych.

Nowa drogeria została zaprojektowana z myślą o komforcie zakupów. Na miejscu dostępne są m.in. szerokie alejki, bezpłatny dystrybutor wody, foto-kioski z usługą wydruku zdjęć czy personalizacji produktów, przewijak z zapasem pieluch marki babylove oraz bujany konik i małe wózki dla dzieci. Klienci mogą też skorzystać z ekspresowego odbioru zamówień online. Dzięki temu dm w Tarnowskich Górach łączy funkcję klasycznej drogerii z nowoczesnym punktem usługowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. wrzesień 2025 13:05