StoryEditor
Drogerie
26.06.2024 16:55

Sieć Super-Pharm wdrożyła kolejną wersję aplikacji mobilnej

Nowa wersja mobilnej aplikacji sprzedażowej Super-Pharm / fot. LinkedIn Super-Pharm Poland
Sieć Super-Pharm zaproponowała użytkownikom kolejną odsłonę swojej aplikacji mobilnej z poprawionymi funkcjonalnościami w obszarach zgłaszanych przez użytkowników.

Super-Pharm – detaliczna sieć drogeryjno-perfumeryjno-apteczna udostępniła nową wersję swojej mobilnej aplikacji sprzedażowej. To odsłona 2.11, w której zostały dodane lub udoskonalone funkcjonalności.

Jakie zmiany w aplikacji Super-Pharm?

Jak informuje sieć, w nowej apce usprawniono i zmieniono niektóre funkcje.

Zmienione zostały wszystkie metod płatności na Adyen, w tym wprowadzone zostały natywne metody: Apple Pay i Google Pay

Cały proces płatności został usprawniony, dzięki czemu każda z dotychczasowych metod (blik, karta, przelew) działają lepiej. Znacząco wzrósł dzięki temu  procent udanych płatności ????

Powiększone zostały zdjęcia produktów. To postulat użytkowników  

Możliwe jest zaznaczanie i kopiowanie tekstu w apce, co ułatwia np. przeklejanie i tłumaczenie opisów, łatwiejsze wyszukiwanie nr zamówienia lub kuponu

Wyświetlanie kluczowych komunikatów błędu na ekranach stało się bardziej przyjazne i zrozumiałe  

Poprawiono funkcję sortowania wyników na listingu podczas używania filtrów oraz wprowadzono wiele innych, drobniejszych usprawnień.

Aplikacja i program lojalnościowy

Aplikacja Super-Pharm w poprzedniej wersji zadebiutowała 22 marca 2022 r. łącząc e-commerce z lojalnościowym programem Klub Super-Pharm (wówczas jeszcze nazywał się Klub LifeStyle) i płatnościami mobilnymi. 9 lutego 2024 r. w aplikacji zostało złożone milionowe zamówienie. Do ego czasu, od momentu jej uruchomienia, wirtualna karta została wyświetlona 2,2 mln razy, a kupony klubu były aktywowane 1,9 mln razy.

Za projekt aplikacji odpowiada Future Mind, firma technologiczno-doradcza oraz Exorigo-Upos, dostawca rozwiązań e-commerce. 

Czytaj także: Agnieszka Rokiel, Maciej Maćkowiak: W aplikacji Super-Pharm połączyliśmy sprzedaż z lojalnością

Z badania Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023” wynika, że Polacy najczęściej korzystają z aplikacji e-sklepów, które oferują odzież lub obuwie oraz kosmetyki. Ponad połowa respondentów korzysta z aplikacji sklepów internetowych, aby sprawdzić dostępność konkretnego produktu (56 proc.)oraz poszukują  kodów rabatowych (52 proc.). 45 proc. w aplikacji śledzi swoje zamówienia.

Czytaj więcej: Santander Consumer Bank: Polacy chętnie korzystaja z aplikacji mobilnych. Kupuja w nich głównie odzież, obuwie i kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
12.02.2025 16:17
Amazon otwiera pierwszą aptekę i drogerię Amazon Parafarmacia & Beauty w Mediolanie
Amazon Parafarmacia & Beauty

W środę rano Amazon otworzył swój pierwszy stacjonarny sklep w centrum Mediolanu pod nazwą Amazon Parafarmacia & Beauty. Jest to debiut giganta e-commerce w segmencie fizycznych punktów sprzedaży we Włoszech, łączący szeroką ofertę produktów kosmetycznych i pielęgnacyjnych z nowoczesnymi usługami oraz fachowym doradztwem. Nowy koncept ma na celu uzupełnienie działalności online i wzmocnienie pozycji Amazon w branży zdrowia i urody.

W asortymencie sklepu znalazły się produkty znanych marek, takich jak Eucerin, La Roche-Posay, Vichy, Avène, Bionike, Rilastil oraz CeraVe. Oprócz kosmetyków klienci mogą kupić również leki dostępne bez recepty oraz parafarmaceutyki. Amazon podkreśla, że oferta stacjonarna jest jedynie częścią szerszej strategii rozwoju – w najbliższych miesiącach produkty z nowej kategorii będą stopniowo wprowadzane do internetowych sklepów Amazon w Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.

Nowy sklep to również przestrzeń do testowania innowacyjnych technologii. Wprowadzono tu m.in. “Place & Learn Stations”, czyli stanowiska z interaktywnymi ekranami, które odtwarzają filmy o produktach po ich umieszczeniu na wyznaczonej tacy. Dodatkowo, na terenie sklepu działa “derma bar” – miejsce, gdzie klienci mogą skorzystać z analizy skóry na jednym z trzech cyfrowych stanowisk, a następnie otrzymać rekomendacje od ekspertów. Do dyspozycji odwiedzających są także stanowiska testowe, pozwalające na wypróbowanie kosmetyków przed zakupem.

Sklep wyposażono również w wydzieloną strefę sprzedaży leków bez recepty, gdzie farmaceuci doradzają klientom w doborze odpowiednich preparatów. Nowy koncept Amazona to krok w stronę połączenia zakupów stacjonarnych i cyfrowych doświadczeń, a także rozszerzenie działalności firmy na rynek produktów zdrowotnych i kosmetycznych w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
11.02.2025 15:27
Boots rozszerza swój program recyklingu blistrów po lekach
Również w Polsce blistry po lekach nadal stanowią duży problem dla recyklinguSimone van der Koelen via Unsplash

Sieć drogeryjno-apteczna Boots, po udanym pilotażu programu recyklingu blistrów w Londynie i okolicach, zdecydowała się na rozszerzenie tego programu na cały kraj. Program obejmuje wszystkie opakowania blistrowe po lekach i witaminach, został wdrożony w ponad 800 drogeriach sieci na terenie Wielkiej Brytanii.

Uczestnicy programu lojalnościowego Boots Advantage Card mogą zdobyć 100 dodatkowych punktów (o wartości 1 funta) za każde pięć pustych opakowań blistrowych, dostarczonych do placówki objętej programem, i wydaniu tam co najmniej 5 funtów.

Boots zdecydował się na szersze wdrożenie programu po tym, jak w ubiegłym roku ponad 170 tys. klientów zdecydowało się na przystąpienie do wersji pilotażowej tego projektu. W 2024 roku program funkcjonował w wybranych placówkach sieci na terenie Londynu i południowo-wschodniej Anglii.

Recykling blistrów to rozszerzenie recyklingowej inicjatywy Boots, w ramach której klienci mogą oddać pięć pustych opakowań po produktach pro-zdrowotnych i kosmetycznych w zamian za 500 punktów Advantage Card (i wydaniu co najmniej 10 funtów).

Jak podkreśliła Candice Smith, zarządzająca sektorem ESG w ramach Boots, przyjmowanie leków, suplementów i witamin w opakowaniach typu blister jest powszechną częścią codziennego życia wielu osób, szczególnie w sezonie zimowym i szczycie przeziębień.

Wiemy dzięki naszemu programowi pilotażowemu, że ludziom zależy na rozwiązaniach w zakresie recyklingu pustych blistrów, dlatego teraz rozszerzamy program na miasta w całym kraju. Nie możemy się doczekać, aż materiały pochodzące z recyklingu zyskają nowe życie jako wyposażenie i urządzenia na placach zabaw – dodała Smith.

Również w Polsce, pomimo wprowadzenia kilka lat temu Jednolitego Systemu Segregacji Odpadów, blistry po lekach nadal stanowią duży problem dla recyklingu. Ponieważ blister jest na ogół połączeniem dwóch różnych surowców (aluminium i tworzywo sztuczne), nie powinno się go wyrzucać do pojemników na tworzywa sztuczne, lecz do odpadów zmieszanych. 

Czytaj też: PMR: Cyfryzacja zmienia polski rynek sprzedaży OTC i suplementów [RAPORT]

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. luty 2025 18:38