StoryEditor
Drogerie
16.08.2023 12:29

Tiktokerka @forbeautyhelps szaleńczo podbija sprzedaż Hebe

Profil @forbeautyhelps na TikToku / wiadomoscikosmetyczne.pl
Hebe założyło własny kanał na TikToku, ale to nie on powoduje, że po promowane produkty ustawiają się kolejki chętnych. Sprzedaż rośnie jak szalona dzięki tiktokerce @forbeautyhelps, która przedstawia się jako pracownica sklepu. Nagrywane przez nią filmy powodują, że produkty, które zalegały dotąd na półkach znikają w ciągu kilku godzin.

TiKTok jest najszybciej rozwijającą się platformą społecznościową i sprzedażową. Pokazują to także ostatnie doświadczenia Hebe. Drogeryjna sieć założyła konto na TiKToku. Działa na kanale hebe_poland. To nie on jest jednak źródłem sukcesu, przynajmniej na razie. Obecnie znajdziemy tu cztery firmy z poleceniami produktów dostępnych w Hebe. Kanał Hebe ma 260 obserwujących i 600 polubień.

Prawdziwe szaleństwo zapanowało natomiast po rekomendacjach, które dla Hebe robi tiktokerka @forbeautyhelps. Reklamuje się hasłem „Przetestuję za ciebie, żebyś ty nie musiała” i poleca akcje promocyjne organizowane przez Hebe oraz produkty z oferty sieci.  Film, który pokazujemy poniżej ma ponad milion wyświetleń.

Sieć Hebe niestety nie odpowiada na pytania od redakcji o swoje aktywności, zapytaliśmy więc tym razem osoby pracujące w sklepach Hebe, jaki efekt przyniosły działania @forbeautyhelps na TikToku. Podobno są spektakularne.

„To jest szaleństwo. Podczas akcji 80 proc. taniej na drugi produkt dosłownie nie mogłyśmy zamknąć sklepu. Klienci wykupowali wszystko nie patrząc, czy to jest faktycznie okazja czy nie. A polecenia forbeautyhelps działają tak, że z półek i ze sklepu internetowego znikają produkty, wysprzedaje się wszystko, nawet kosmetyki, którymi nikt wcześniej się nie interesował. To co dzieje się w sprzedaży perfum, trudno opisać. Dziewczyna robi niesamowitą robotę” – usłyszałyśmy.

Komentarze pod filmami @forbeautyhelps potwierdzają tę wersję. Użytkowniczki TikToka proszą o kolejne filmy, podpowiedzi jak używać produktów, w jakiej kolejności je nakładać, często potwierdzają, że kupiły produkty dzięki jej rekomendacji, albo skarżą się, że polecane kosmetyki są już wysprzedane.  

Hebe bardzo intensywnie inwestuje w digital i e-commerce. Z danych opublikowanych w raporcie rocznym przez Grupę Jeronimo Martins, w której działa Hebe, wynika, że sprzedaż w kanale online w 2022 r. stanowiła 14 proc. udziałów w całości sprzedaży Hebe.

Czytaj więcej: Hebe w 2022 r. z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży i stratą na koniec roku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
13.11.2025 12:47
Prezes sieci DM z szacunkiem o konkurencie: Był odważnym pionierem, ojcem dyskontów drogeryjnych
Na zdjęciu (od lewej): prezes HDE dr Alexander von Preen, Dirk Rossmann i Christoph WernerJörg Sarbach/Studio Winkler

Christoph Werner, prezes największej niemieckiej sieci drogeryjnej DM, uhonorował w środę w Berlinie Dirka Rossmanna – założyciela drogerii Rossmann – w trakcie Niemieckiego Kongresu Handlu Detalicznego. W ocenie Wernera Dirk Rossmann jest osobą, która znacząco wpłynęła na kształt branży detalicznej w Niemczech i w Europie poprzez dzieło swojego życia, pracowitość, zaangażowanie w ważnych dla ludzi sprawach oraz biznesowe wizjonerstwo.

Prezes DM Drogerie Markt, Christoph Werner, wygłosił mowę pochwalną na cześć swojego konkurenta, który otrzymał nagrodę za całokształt twórczości od Niemieckiej Federacji Handlu Detalicznego (HDE). Werner podszedł do przemówienia bardzo osobiście, ponieważ urodzony w 1946 roku Dirk Rossmann był przyjacielem jego ojca – założyciela DM Götza W. Wernera (1944–2022). 

Nasz laureat [Dirk Rossmann - red.] często bywał u nas w domu i z pasją komentował światowe wydarzenia światowe z subiektywnej perspektywy. Jako dziecko byłem pod ogromnym wrażeniem, ponieważ mój ojciec zwykle powstrzymywał się od wygłaszania takich stwierdzeń w obecności nas, dzieci – wyjaśnił Christoph Werner. 

Werner podkreślił również, że obydwie sieci drogeryjne – DM oraz Rossmann – od wielu lat prowadzą udaną współpracę, której podstawą jest przyjaźń obydwu przedsiębiorców. Przypomniał też, że w przeszłości, gdy powstawały obydwie sieci, ich założyciele byli “młodymi buntownikami, indywidualistami, którzy dzielnie stawiali czoła potężnym sieciom spożywczym, hipermarketom i domom towarowym, będąc nieustannie pod silną presją ze strony branży towarów markowych, gdy dążyli do obniżania cen” –  wyjaśnił prezes DM.

W swoim przemówieniu Christoph Werner przedstawił Dirka Rossmanna jako nieustraszonego pioniera. „Po sukcesie modelu dyskontów spożywczych w latach 60. i dyskusji o tzw. ‘zniesieniu cen odsprzedaży’ jako projekcie reformy polityki handlowej dla produktów drogeryjnych, 17 marca 1972 roku natychmiast otworzył pierwszą w Niemczech drogerię dyskontową. Wyprzedził tym samym przepisy, które weszły w życie dopiero dwa lata później, w połowie 1974 roku” – przypomniał Werner. Chociaż jego ojciec podjął i wdrożył ten pomysł biznesowy w 1973 roku, to Rossmann był pierwszym, który odważnie wkroczył w ten nowy format handlu detalicznego po zniesieniu dotychczasowych ograniczeń. 

image

DM, Rossmann i Müller: jak wielka trójca niemieckich drogerii zdobyła rynek i walczy o klientów?

Werner przypomniał również, że 79-letni Dirk Rossmann jest także odnoszącym sukcesy autorem książek i osobą “pełną inspirujących sprzeczności” i niezwykle ambitną we wszelkich przedsięwzięciach, jakich się podejmuje. [Dirk Rossmann] ‘ma serce po właściwej stronie i dzięki swojemu zaangażowaniu społecznemu jest wzorem do naśladowania dla tego, co stanowi szlachetne oblicze przedsiębiorczości w naszym kraju” – podsumował Christoph Werner.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.11.2025 12:44
Woolworths Beauty rośnie o 14,7 proc. i rozwija działalność w Afryce Wschodniej
Sklep sieci WoolworthsFlickr

Woolworths Beauty odnotowało w ostatnim roku wzrost sprzedaży o 14,7 proc. w ujęciu rocznym, a liczba klientów korzystających z oferty kosmetycznej sieci przekroczyła milion w Republice Południowej Afryki. Dane te potwierdzają dynamiczny rozwój segmentu beauty w strukturze południowoafrykańskiego detalisty, który coraz śmielej konkuruje z międzynarodowymi graczami branży kosmetycznej.

Sieć wskazuje, że wzrost był napędzany przez rozwój wszystkich głównych kategorii — pielęgnacji skóry, zapachów, makijażu oraz pielęgnacji włosów. Woolworths podkreśla, że skuteczność strategii opiera się na tworzeniu doświadczeń zakupowych i emocjonalnym zaangażowaniu klienta. Przykładem tego podejścia jest cykliczne wydarzenie Summer Escape, które w tym roku odbyło się po raz drugi w Hyde Park w Johannesburgu. Wzięli w nim udział influencerzy, przedstawiciele mediów oraz klienci premium, zaproszeni na ekskluzywny pokaz nowości kosmetycznych.

Podczas wydarzenia zaprezentowano zarówno własną linię WBeauty, oferującą wegańskie i nietestowane na zwierzętach produkty, jak i znane światowe marki, m.in. Fenty Beauty oraz Dior. Dzięki takiej strategii Woolworths umacnia pozycję w segmencie beauty premium, jednocześnie budując wizerunek marki dbającej o zrównoważony rozwój i etyczną produkcję.

Firma rozszerza także działalność poza granice RPA. Jej sklep w Nairobi, zlokalizowany w centrum handlowym Sarit Centre, został przekształcony w regionalny punkt flagowy dla Afryki Wschodniej. Inwestycja ta ma stanowić pierwszy etap szerszej ekspansji na rynki Kenii, Tanzanii i Ugandy, gdzie rosnąca klasa średnia coraz częściej sięga po produkty kosmetyczne z wyższej półki.

Wyniki Woolworths Beauty podkreślają rosnące znaczenie sprzedaży kosmetyków w strukturze afrykańskiego handlu detalicznego. Dynamiczny wzrost, sięgający 14,7 proc. rok do roku, wskazuje, że połączenie strategii doświadczeń zakupowych z regionalną ekspansją może stać się jednym z najważniejszych czynników napędzających rozwój sieci w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. listopad 2025 22:16