StoryEditor
Drogerie
02.06.2021 00:00

Ulta Beauty odnotowuje rekordowy pierwszy kwartał ze sprzedażą wyższą o 65,2 proc.

Sieć drogerii w USA, Ulta Beauty, ogłosiła wyniki finansowe za pierwszy kwartał zakończony 1 maja 2021 r. Sprzedaż amerykańskiego sprzedawcy kosmetyków wzrosła o 65,9 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem, osiągając 1,9 miliarda dolarów w porównaniu do 1,2 miliarda dolarów w analogicznym kwartale poprzedniego roku.

Chociaż w analogicznym okresie w 2020 r. Stany Zjednoczone były w lockdownie, a wiele sklepów zostało zamkniętych, nadal jest to znaczący wzrost w ciągu tych samych trzech miesięcy w 2019 r., kiedy sprzedaż wyniosła 1,743 mld dol. Ulta przypisała ten wzrost zwiększeniu zaufania konsumentów w USA, rządowym płatnościom stymulacyjnym i złagodzeniu ograniczeń COVID-19.

Zysk również wzrósł, osiągając 753,8 mln dol. w porównaniu do 303,6 mln dol. zgromadzonych w analogicznym kwartale poprzedniego roku. Amerykański detalista zwiększył również swoją powierzchnię w porównaniu do pierwszego kwartału 2020 roku, kończąc pierwszy kwartał roku fiskalnego 2021 z 1290 sklepami.

Ulta odpowiednio zaktualizowała swoje prognozy na rok finansowy 2021 i obecnie przewiduje wzrost sprzedaży o 23 do 25 proc. w porównaniu do wcześniej prognozowanych 15 - 17 proc.

Mary Dillon, dyrektor generalna, skomentowała: „Zespół Ulta Beauty zapewnił znakomity początek roku, ze sprzedażą i zyskami przekraczającymi poziom w roku fiskalnym 2020 i pierwszym kwartale 2019 roku. Chciałabym podziękować wszystkim naszym współpracownikom za ich nieustanne wysiłki na rzecz dostarczania wspaniałych doświadczeń i wspierania naszej działalności w bardzo dynamicznym środowisku”.

Wyszliśmy z 2020 roku z dużą dynamiką w naszych trendach sprzedaży, wzrostach udziału w rynku i nastrojach konsumentów” — powiedział Dave Kimbell, prezes sieci.Rosnące zaufanie konsumentów, złagodzenie ograniczeń i pragnienie nowości napędzają większe zaangażowanie w kategorię urody, a nasz zróżnicowany model, w połączeniu z naszymi nieustannymi wysiłkami na rzecz tworzenia znaczących kontaktów z konsumentami, pozycjonuje nas dobrze w kierunku przewodzenia w tej kategorii”.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
07.07.2025 15:35
Walgreens Boots Alliance poprawia wyniki szykując się do przejęcia za 10 mld dolarów
Sycamore Partners planuje przejąć WGA do końca roku.Walgreens Boots Alliance

Walgreens Boots Alliance, jedna z największych sieci aptek w Stanach Zjednoczonych, ogłosiła lepsze od oczekiwań wyniki za trzeci kwartał roku obrotowego. Przychody z amerykańskich aptek wyniosły 30,71 miliarda dolarów, co przekroczyło prognozy analityków zakładające 29,01 miliarda dolarów.

Sprzedaż porównywalna (LfL) wzrosła o 10,3 proc., a skorygowany zysk na akcję osiągnął poziom 38 centów wobec spodziewanych 34 centów. Na poprawę wyników wpłynęły przede wszystkim duże cięcia kosztów oraz zamykanie nierentownych placówek. Te działania wpisują się w szeroko zakrojoną strategię naprawczą, wprowadzoną przez nowego prezesa Tima Wentwortha. Zakłada ona m.in. redukcję kosztów operacyjnych o 1 miliard dolarów, zmiany w strukturach zarządzania oraz likwidację tysięcy nierentownych aptek. Działania te mają przygotować spółkę na przejęcie przez fundusz private equity Sycamore Partners, który planuje wykupić firmę do końca 2025 roku za kwotę 10 miliardów dolarów i wycofać ją z giełdy.

Pomimo pozytywnych sygnałów finansowych, Walgreens mierzy się z poważnymi wyzwaniami strategicznymi. Firma w ostatnich latach zbyt mocno skoncentrowała się na działalności aptecznej, podczas gdy konkurenci, tacy jak CVS czy UnitedHealth, rozwijają również segmenty usług zdrowotnych i ubezpieczeń. Dodatkowo, rosnąca presja cenowa na rynku leków oraz silna konkurencja ze strony Amazonu i Walmartu utrudniają poprawę marż i wzrost zyskowności.

Znaczącym obciążeniem dla Walgreens okazała się również inwestycja w sieć klinik VillageMD, która w zeszłym roku przyniosła firmie stratę w wysokości 5,8 miliarda dolarów. Obecnie rozważane są różne strategiczne opcje dla tej inwestycji, w tym możliwość sprzedaży. Decyzje podjęte w nadchodzących miesiącach mogą przesądzić o dalszym kierunku rozwoju spółki po planowanym przejęciu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
07.07.2025 09:10
Superdrug: nowe sklepy, promocje i lojalność klientów wpłynęły na dobre wyniki finansowe
Rzeczą, która przełożyła się na dobre wyniki finansowe Superdrug, było skupienie się na utrzymywaniu niskich cen w sklepachfot. shutterstock/Brookgardener

Brytyjska sieć Superdrug przedstawiła swoje sprawozdanie finansowe za rok 2024. Wykazało ono, że firma w pełni wykorzystuje dynamikę rynku kosmetycznego, a podejmowane inicjatywy i inwestycje przełożyły się na wzrost sprzedaży.

Sieć, mająca w ofercie artykuły kosmetyczne i zdrowotne, podała, że w 2024 roku przychody wzrosły do ​​1,634 mld funtów (wobec 1,528 mld funtów rok wcześniej), a zysk brutto wzrósł do 236,4 mln funtów (2023: 201,2 mln funtów). Zysk operacyjny wzrósł do 144,2 mln funtów (wobec 121,9 mln funtów), a zysk przed opodatkowaniem osiągnął 136,8 mln funtów. 

Ostatecznie zysk netto wyniósł 103,5 mln funtów (w porównaniu z 83,2 mln funtów).

Zarząd Superdrug wskazał, że obecna dekada jest trudna dla brytyjskiego sektora detalicznego, ale Superdrug wydaje się być jedną z sieci, która wychodzi z sytuacji obronną ręką.  W 2023 roku sprzedaż wzrosła o prawie 12 proc., a w 2024 roku o 7 proc. – pomimo spadku ilości klientów w sklepach.

Superdrug okazał się odporny na tę sytuację, zarówno jeśli chodzi o sprzedaż w kanale tradycyjnym, jak i internetowym. 

Sieć uruchomiła w ciągu ostatniego roku wiele nowych sklepów stacjonarnych, konsekwentnie utrzymując swoje plany w tym zakresie. W 2023 roku Superdrug uruchomił 14 nowych punktów sprzedaży, a w roku ubiegłym – doszło kolejnych 13 sklepów. Istotna była również troska o istniejące sklepy sieci, które modernizowano i rozbudowywano. Plany na ten rok również są ambitne: Superdrug otworzy do końca roku 25 nowych drogerii w Wielkiej Brytanii

Dla Superdrug ważna była też działalność prowadzona w kanale sprzedaży online – w zeszłym roku sieć dokonała wielu usprawnień w zakresie obsługi użytkownika strony www, uruchomiono też nową wersję aplikacji i dodano nowe opcje dostawy/odbioru towaru przez klienta.

Rzeczą, która przełożyła się również na dobre wyniki finansowe sieci, było skupienie się na utrzymywaniu niskich cen. Było to pozytywnie odebrane przez klientów, dotkniętych trwającym kryzysem ekonomicznym – i wrażliwych na ceny bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej. 

Zdaniem sieci, ważną rolę odegrały też oferty cenowe dla osób, które przystąpiły do programu lojalnościowego. Oprócz standardowych promocji dostępnych dla wszystkich klientów, ​​ceny promocyjne pomogły zwiększyć częstotliwość wizyt i lojalność konsumentów..

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. lipiec 2025 01:03