StoryEditor
Drogerie
09.05.2023 00:00

Wojciech Radliński, Drogerie Jawa: Chcemy zbudować silną polską markę

Drogerie Jawa – polska sieć sklepów kosmetycznych – przyjmuje strategię omnichannel. Będzie rozwijała zarówno sieć swoich drogerii stacjonarnych, jak i sprzedaż w e-commerce. –  Będziemy rozwijać nasz sklep internetowy i coraz śmielej inwestować w marketing, tak aby zbudować bardzo silną polską markę – mówi Radliński dla propertynews.pl

Wojciech Radliński, prezes sieci drogeryjnej Jawa, potwierdził w wywiadzie dla propertynews.pl plany dalszego rozwoju sieci i opowiedział o kluczowych inwestycjach.

Wojciech Radliński informuje, że 2022 r. sieć zakończyła wzrostem obrotów, nie podaje jednak konkretnych danych. Zapowiada, że rozwój sieci będzie szedł dwutorowo – w kanale online i offline.

Na początku bieżącego roku zarząd sieci zapowiedział otwarcie 12 nowych sklepów. Do maja br. przybyły trzy nowe drogerie w Stężycy, Czersku i Wieleniu. Kolejne zostaną otwarte w Kłodawie i Krośnie. Spółka przymierza się także do remodelingu sieci i poszukuje lokali pod nowe placówki. Sieć chce otwierać kolejne drogerie w miastach powyżej 3 tys. mieszkańców, potrzebuje lokali o powierzchni 15-170 mkw. z bezpośrednim wejściem od ulicy w lokalizacjach o naturalnym trafficu pieszych (parki i centra handlowe, centra miast, osiedla mieszkaniowe).

Drogerie Jawa będą także inwestować w kanał e-commerce. – Będziemy rozwijać nasz sklep internetowy i coraz śmielej inwestować w marketing, tak aby zbudować bardzo silną polską markę – mówi Radliński dla propertynews.pl i podkreśla, że otwarcie e-sklepu dało firmie zdecydowanie szerszy zasięg, a zarazem pokazało, że w e-commerce konkurencja jest większa niż w tradycyjnym detalu.

–  Jestem zwolennikiem systematycznego progresu zarówno w obrocie naszego sklepu jak i w budowaniu świadomości marki – mówi Radliński i zapewnia, że on jest widoczny, zarówno w liczbie transakcji, częstotliwości wizyt w sklepie, jak i osiąganego zasięgu.

Jawa zmienia także  system operacyjny – wdraża system Comarch. Jak mówi prezes sieci to duża inwestycja finansowa, ale wpłynie na efektywność przedsiębiorstwa.

Czytaj także: Drogerie Jawa świętują 10-lecie inwestując w stacjonarne sklepy i w e-commerce

Sieć drogerii Jawa jest jedną z najdłużej działających na polskim rynku. Wywodzi się z tzw. kanału tradycyjnego. Powstała w 2013 r. jako grupa zakupowa skupiona wokół warszawskiej hurtowni kosmetyczno-chemicznej Komplex-Torus. Następnie przekształciła się w sieć franczyzową, by ostatecznie postawić na otwieranie wyłącznie swoich własnych sklepów.

Drogerie Jawa początkowo powstawały w małych i średnich miejscowościach. Nadal są to dla sieci najlepsze lokalizacje, ale wchodzi także do dużych miast i aglomeracji. Ma swoje sklepy także m.in. w Warszawie. w Lublinie i w Zabrzu. Pod szyldem Jawa działa obecnie 75 drogerii w Polsce. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
27.10.2025 14:20
Marka własna Rossmanna debiutuje z linią kosmetyków koreańskich. Kiedy będą dostępne w Polsce?
W skład linii Isana K-beauty wchodzi osiem produktówwww.rossmann.de

Isana, czyli najpopularniejsza marka własna Rossmanna, wprowadza na rynek linię kosmetyków pielęgnacyjnych k-beauty. Rossmanna podkreśla przy tym, że jest pierwszą niemiecką marką własną, która debiutuje z linią kosmetyków, zgodnych z koreańską filozofią pielęgnacji. Koreańskie kosmetyki Isany, które spotkały się z bardzo dobrym odbiorem niemieckich konsumentów, mają wejść na stałe do oferty Rossmanna. Kiedy trafią na półki drogerii w Polsce?

Linia kosmetyków Isana Korean Skincare, opracowana i produkowana w Korei, jest dostępna od października w strefie Isana Trend Tower w sklepach Rossmann w Niemczech, a także w sklepie internetowym rossmann.de. Linia cieszy się bardzo dużą popularnością od dnia premiery – podkreśla sieć w swoim komunikacie.

Nowa linia przenosi moc koreańskiej pielęgnacji skóry bezpośrednio do Rossmanna: delikatne, a zarazem skuteczne formuły o lekkich, idealnie zbalansowanych konsystencjach, świetnych do aplikacji. Aplikacja odbywa się zgodnie z jasno określoną procedurą, składającą się z czterech ponumerowanych kroków – oczyszczanie, przygotowanie, pielęgnacja i wykończenie – i jest uzupełniana odpowiednimi produktami specjalistycznymi, które można stosować w zależności od potrzeb skóry” – wyjaśnia Rossmann.

Kluczowym składnikiem aktywnym jest CICA (Centella Asiatica, czyli wąkrotka azjatycka), znana ze swoich właściwości kojących, regenerujących i ochronnych. Linia jest przeznaczona w szczególności do skóry wrażliwej lub zestresowanej,  koncentrując się na zrównoważonym zdrowiu skóry, a nie na krótkoterminowych efektach.

image

CICA CARE FLOSLEK PHARMA - kosmetyki nowej generacji, które koją skórę wrażliwą

W skład linii wchodzi osiem produktów, obejmujących całe spektrum nowoczesnej pielęgnacji skóry – od produktów oczyszczających i kojących toników po wzmacniające serum i kremy nawilżające. Produkty są przy tym – jak zwykle w przypadku marki Isana – przystępne cenowo.

Nowa linia spotkała się już z pozytywnym odbiorem klientów w Niemczech, dlatego planowane jest włączenie tych produktów do oferty drogerii – zapowiada Rossmann. Na razie są one dostępne dla klientów w Polsce jedynie u sprzedawców internetowych i w handlu równoległym. Czy i kiedy trafią do regularnej sprzedaży w drogeriach Rossmann w naszym kraju?

image

Rossmann prezentuje nowy koncept „Moja Drogeria”

Seria koreańska z Isany będzie dostępna również w naszym Rossmannie – uspokaja Agata Nowakowska, rzeczniczka prasowa sieci Rossmann. Jak potwierdza, kosmetyki te do regularnej oferty trafią na początku listopada bieżącego roku. – Klienci mogą się spodziewać między innymi płatków pod oczy i płatków tonizujących – dodaje Agata Nowakowska.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
24.10.2025 10:58
Forbes: Rossmann ponownie w topie najlepszych pracodawców na świecie
Sklep sieci drogerii RossmannShutterstock

Sieć drogerii Rossmann została ponownie uznana przez amerykański magazyn Forbes za jednego z najlepszych pracodawców na świecie. Firma od kilku lat z rzędu zajmuje czołowe miejsca w rankingach, plasując się na czołowych miejscach zarówno w rodzimych Niemczech, jak i poza granicami kraju. O wynikach zadecydowały głosy pracowników.

Według opublikowanego w październiku rankingu za rok 2025, Rossmann utrzymuje swoją pozycję w czołówce. Ponownie zostaje numerem 1 w Niemczech w kategorii „Handel detaliczny i hurtowy”. W międzynarodowym zestawieniu branżowym Rossmann zajmuje 4. miejsce, co plasuje tę sieć w topie światowych pracodawców w sektorze handlu detalicznego. 

W ogólnym rankingu wszystkich firm, Rossmann zajmuje 9. miejsce w Niemczech i 58. miejsce na świecie.

Jesteśmy dumni, że w tym roku ponownie zostaliśmy uznani przez magazyn Forbes za najlepszego pracodawcę w niemieckim handlu detalicznym. Nasza ponowna pozycja w czołówce firm świadczy o silnej społeczności i zaangażowaniu naszych pracowników, zarówno wobec siebie nawzajem, jak i wobec naszych klientów

 – skomentował Stefan Sander, dyrektor ds. kadr w Dirk Rossmann GmbH.

image

Rossmann przekracza kolejną barierę w Polsce i otwiera drogerię nr 2000! [FOTORELACJA]

Ranking opiera się na badaniu jakości pracodawców, przeprowadzonym przez Forbes we współpracy z firmą Statista. Ponad 300 tys. pracowników zostało anonimowo zapytanych o to, czy poleciliby swojego pracodawcę. Ocenie poddano również dodatkowe kryteria, takie jak wizerunek, rozwój talentów, równość i odpowiedzialność społeczna.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. październik 2025 03:27