StoryEditor
Drogerie
09.05.2023 00:00

Wojciech Radliński, Drogerie Jawa: Chcemy zbudować silną polską markę

Drogerie Jawa – polska sieć sklepów kosmetycznych – przyjmuje strategię omnichannel. Będzie rozwijała zarówno sieć swoich drogerii stacjonarnych, jak i sprzedaż w e-commerce. –  Będziemy rozwijać nasz sklep internetowy i coraz śmielej inwestować w marketing, tak aby zbudować bardzo silną polską markę – mówi Radliński dla propertynews.pl

Wojciech Radliński, prezes sieci drogeryjnej Jawa, potwierdził w wywiadzie dla propertynews.pl plany dalszego rozwoju sieci i opowiedział o kluczowych inwestycjach.

Wojciech Radliński informuje, że 2022 r. sieć zakończyła wzrostem obrotów, nie podaje jednak konkretnych danych. Zapowiada, że rozwój sieci będzie szedł dwutorowo – w kanale online i offline.

Na początku bieżącego roku zarząd sieci zapowiedział otwarcie 12 nowych sklepów. Do maja br. przybyły trzy nowe drogerie w Stężycy, Czersku i Wieleniu. Kolejne zostaną otwarte w Kłodawie i Krośnie. Spółka przymierza się także do remodelingu sieci i poszukuje lokali pod nowe placówki. Sieć chce otwierać kolejne drogerie w miastach powyżej 3 tys. mieszkańców, potrzebuje lokali o powierzchni 15-170 mkw. z bezpośrednim wejściem od ulicy w lokalizacjach o naturalnym trafficu pieszych (parki i centra handlowe, centra miast, osiedla mieszkaniowe).

Drogerie Jawa będą także inwestować w kanał e-commerce. – Będziemy rozwijać nasz sklep internetowy i coraz śmielej inwestować w marketing, tak aby zbudować bardzo silną polską markę – mówi Radliński dla propertynews.pl i podkreśla, że otwarcie e-sklepu dało firmie zdecydowanie szerszy zasięg, a zarazem pokazało, że w e-commerce konkurencja jest większa niż w tradycyjnym detalu.

–  Jestem zwolennikiem systematycznego progresu zarówno w obrocie naszego sklepu jak i w budowaniu świadomości marki – mówi Radliński i zapewnia, że on jest widoczny, zarówno w liczbie transakcji, częstotliwości wizyt w sklepie, jak i osiąganego zasięgu.

Jawa zmienia także  system operacyjny – wdraża system Comarch. Jak mówi prezes sieci to duża inwestycja finansowa, ale wpłynie na efektywność przedsiębiorstwa.

Czytaj także: Drogerie Jawa świętują 10-lecie inwestując w stacjonarne sklepy i w e-commerce

Sieć drogerii Jawa jest jedną z najdłużej działających na polskim rynku. Wywodzi się z tzw. kanału tradycyjnego. Powstała w 2013 r. jako grupa zakupowa skupiona wokół warszawskiej hurtowni kosmetyczno-chemicznej Komplex-Torus. Następnie przekształciła się w sieć franczyzową, by ostatecznie postawić na otwieranie wyłącznie swoich własnych sklepów.

Drogerie Jawa początkowo powstawały w małych i średnich miejscowościach. Nadal są to dla sieci najlepsze lokalizacje, ale wchodzi także do dużych miast i aglomeracji. Ma swoje sklepy także m.in. w Warszawie. w Lublinie i w Zabrzu. Pod szyldem Jawa działa obecnie 75 drogerii w Polsce. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
13.11.2025 12:47
Prezes sieci DM z szacunkiem o konkurencie: Był odważnym pionierem, ojcem dyskontów drogeryjnych
Na zdjęciu (od lewej): prezes HDE dr Alexander von Preen, Dirk Rossmann i Christoph WernerJörg Sarbach/Studio Winkler

Christoph Werner, prezes największej niemieckiej sieci drogeryjnej DM, uhonorował w środę w Berlinie Dirka Rossmanna – założyciela drogerii Rossmann – w trakcie Niemieckiego Kongresu Handlu Detalicznego. W ocenie Wernera Dirk Rossmann jest osobą, która znacząco wpłynęła na kształt branży detalicznej w Niemczech i w Europie poprzez dzieło swojego życia, pracowitość, zaangażowanie w ważnych dla ludzi sprawach oraz biznesowe wizjonerstwo.

Prezes DM Drogerie Markt, Christoph Werner, wygłosił mowę pochwalną na cześć swojego konkurenta, który otrzymał nagrodę za całokształt twórczości od Niemieckiej Federacji Handlu Detalicznego (HDE). Werner podszedł do przemówienia bardzo osobiście, ponieważ urodzony w 1946 roku Dirk Rossmann był przyjacielem jego ojca – założyciela DM Götza W. Wernera (1944–2022). 

Nasz laureat [Dirk Rossmann - red.] często bywał u nas w domu i z pasją komentował światowe wydarzenia światowe z subiektywnej perspektywy. Jako dziecko byłem pod ogromnym wrażeniem, ponieważ mój ojciec zwykle powstrzymywał się od wygłaszania takich stwierdzeń w obecności nas, dzieci – wyjaśnił Christoph Werner. 

Werner podkreślił również, że obydwie sieci drogeryjne – DM oraz Rossmann – od wielu lat prowadzą udaną współpracę, której podstawą jest przyjaźń obydwu przedsiębiorców. Przypomniał też, że w przeszłości, gdy powstawały obydwie sieci, ich założyciele byli “młodymi buntownikami, indywidualistami, którzy dzielnie stawiali czoła potężnym sieciom spożywczym, hipermarketom i domom towarowym, będąc nieustannie pod silną presją ze strony branży towarów markowych, gdy dążyli do obniżania cen” –  wyjaśnił prezes DM.

W swoim przemówieniu Christoph Werner przedstawił Dirka Rossmanna jako nieustraszonego pioniera. „Po sukcesie modelu dyskontów spożywczych w latach 60. i dyskusji o tzw. ‘zniesieniu cen odsprzedaży’ jako projekcie reformy polityki handlowej dla produktów drogeryjnych, 17 marca 1972 roku natychmiast otworzył pierwszą w Niemczech drogerię dyskontową. Wyprzedził tym samym przepisy, które weszły w życie dopiero dwa lata później, w połowie 1974 roku” – przypomniał Werner. Chociaż jego ojciec podjął i wdrożył ten pomysł biznesowy w 1973 roku, to Rossmann był pierwszym, który odważnie wkroczył w ten nowy format handlu detalicznego po zniesieniu dotychczasowych ograniczeń. 

image

DM, Rossmann i Müller: jak wielka trójca niemieckich drogerii zdobyła rynek i walczy o klientów?

Werner przypomniał również, że 79-letni Dirk Rossmann jest także odnoszącym sukcesy autorem książek i osobą “pełną inspirujących sprzeczności” i niezwykle ambitną we wszelkich przedsięwzięciach, jakich się podejmuje. [Dirk Rossmann] ‘ma serce po właściwej stronie i dzięki swojemu zaangażowaniu społecznemu jest wzorem do naśladowania dla tego, co stanowi szlachetne oblicze przedsiębiorczości w naszym kraju” – podsumował Christoph Werner.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.11.2025 12:44
Woolworths Beauty rośnie o 14,7 proc. i rozwija działalność w Afryce Wschodniej
Sklep sieci WoolworthsFlickr

Woolworths Beauty odnotowało w ostatnim roku wzrost sprzedaży o 14,7 proc. w ujęciu rocznym, a liczba klientów korzystających z oferty kosmetycznej sieci przekroczyła milion w Republice Południowej Afryki. Dane te potwierdzają dynamiczny rozwój segmentu beauty w strukturze południowoafrykańskiego detalisty, który coraz śmielej konkuruje z międzynarodowymi graczami branży kosmetycznej.

Sieć wskazuje, że wzrost był napędzany przez rozwój wszystkich głównych kategorii — pielęgnacji skóry, zapachów, makijażu oraz pielęgnacji włosów. Woolworths podkreśla, że skuteczność strategii opiera się na tworzeniu doświadczeń zakupowych i emocjonalnym zaangażowaniu klienta. Przykładem tego podejścia jest cykliczne wydarzenie Summer Escape, które w tym roku odbyło się po raz drugi w Hyde Park w Johannesburgu. Wzięli w nim udział influencerzy, przedstawiciele mediów oraz klienci premium, zaproszeni na ekskluzywny pokaz nowości kosmetycznych.

Podczas wydarzenia zaprezentowano zarówno własną linię WBeauty, oferującą wegańskie i nietestowane na zwierzętach produkty, jak i znane światowe marki, m.in. Fenty Beauty oraz Dior. Dzięki takiej strategii Woolworths umacnia pozycję w segmencie beauty premium, jednocześnie budując wizerunek marki dbającej o zrównoważony rozwój i etyczną produkcję.

Firma rozszerza także działalność poza granice RPA. Jej sklep w Nairobi, zlokalizowany w centrum handlowym Sarit Centre, został przekształcony w regionalny punkt flagowy dla Afryki Wschodniej. Inwestycja ta ma stanowić pierwszy etap szerszej ekspansji na rynki Kenii, Tanzanii i Ugandy, gdzie rosnąca klasa średnia coraz częściej sięga po produkty kosmetyczne z wyższej półki.

Wyniki Woolworths Beauty podkreślają rosnące znaczenie sprzedaży kosmetyków w strukturze afrykańskiego handlu detalicznego. Dynamiczny wzrost, sięgający 14,7 proc. rok do roku, wskazuje, że połączenie strategii doświadczeń zakupowych z regionalną ekspansją może stać się jednym z najważniejszych czynników napędzających rozwój sieci w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. listopad 2025 04:50