StoryEditor
Sieci i centra handlowe
26.06.2024 10:38

Action rusza z promocją swojej aplikacji mobilnej w Polsce

Nowa aplikacja Action jest aktywnie promowana w sklepach. / Action
Action, popularna sieć dyskontów niespożywczych, uruchomiła w Polsce nową aplikację mobilną My Action. Dzięki aplikacji użytkownicy mogą korzystać z różnych funkcji, takich jak przeglądanie aktualnych promocji, tworzenie list zakupowych oraz śledzenie historii zakupów.

Aplikacja My Action oferuje program lojalnościowy, który pozwala użytkownikom zbierać punkty za zakupy. Zebrane punkty można wymieniać na nagrody lub zniżki na przyszłe zakupy. Program lojalnościowy jest dostępny dla każdej osoby, która utworzy konto w aplikacji. Korzystanie z aplikacji My Action jest bezpłatne. Aby rozpocząć, wystarczy pobrać aplikację i zarejestrować się, podając podstawowe dane osobowe. Użytkownicy mogą zarządzać swoim kontem, zdobywać nagrody i korzystać z wyjątkowych ofert dostępnych tylko dla użytkowników aplikacji.

image
Przykładowy zrzut ekranu z aplikacji My Action.
Wiadomości Kosmetyczne
Action zapewnia, że wszystkie dane osobowe są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych. Firma deklaruje, że aplikacja jest bezpieczna i łatwa w użyciu, mając na celu poprawę doświadczeń zakupowych swoich klientów. W aplikacji My Action znajduje się także bogata oferta kosmetyków i produktów prozdrowotnych. Użytkownicy mogą przeglądać szeroki asortyment kosmetyków pielęgnacyjnych, makijażowych oraz artykułów do higieny osobistej. Ponadto, dostępne są różnorodne produkty wspierające zdrowy styl życia, w tym suplementy diety i artykuły medyczne. W sklepie klienci i klientki znajdą produkty marek takich jak Gloria Vanderbilt, Nivea, Palmolive, Gilette, Cameleo czy Head & Shoulders.

Historia działalności Action w Europie Środkowo-Wschodniej jest stosunkowo krótka. Pierwszy sklep w Polsce otwarto w 2017 roku, następnie w Czechach w 2020 i na Słowacji w 2023 roku. W 2023 roku te trzy kraje odpowiadały za jedną trzecią z ponad 300 nowych sklepów w Europie. Polska stała się czwartym co do wielkości rynkiem Action z 322 sklepami na koniec ubiegłego roku, w porównaniu do 414 w Holandii, 526 w Niemczech i 799 we Francji. Mimo konkurencji, Action odnotował przychody netto 480 mln euro i zysk przed opodatkowaniem 15 mln euro, co daje marżę 3,2 proc. W Polsce, Action konkuruje z dyskontami wielobranżowymi takimi jak Pepco, Tedi, Kik i Dealz. Pepco, lider rynku, osiągnął w roku finansowym 2021/2022 obroty netto na poziomie 2,2 mld euro oraz zysk przed opodatkowaniem 210 mln euro, co przekłada się na marżę 9,5 proc.

Czytaj także: Action nie planuje otwarcia e-sklepu w Polsce. Chce skupić się na poszerzaniu sieci sklepów stacjonarnych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
04.06.2025 15:30
Atak na e-commerce Victoria’s Secret. Firma ostrzega przed wpływem na wyniki finansowe
Sieć bieliźniarska jest liczącym się graczem na rynku kosmetycznym ze względu na bogatą ofertę zapachów, makijażu i pielęgnacji.Shutterstock

Victoria’s Secret & Co. poinformowała o incydencie bezpieczeństwa, który spowodował trzydniowe wyłączenie sklepu internetowego. Firma ostrzega, że zdarzenie może negatywnie wpłynąć na wyniki finansowe za bieżący kwartał. Trwają prace nad pełną oceną skali i konsekwencji ataku. Mimo że wstępne dane za pierwszy kwartał – zakończony 3 maja – nie zostały naruszone, to spółka podkreśla, że poniosła dodatkowe koszty i straty, które mogą odbić się na przyszłych wynikach.

W 2023 roku około jedna trzecia całkowitej sprzedaży Victoria’s Secret pochodziła z kanału e-commerce, co czyni przerwę w działalności cyfrowej szczególnie istotną. Incydent doprowadził do opóźnienia publikacji raportu finansowego, pierwotnie planowanego na ten tydzień. Pracownicy wciąż mają ograniczony dostęp do części systemów korporacyjnych, co utrudnia przetwarzanie danych potrzebnych do przygotowania sprawozdań.

Pomimo problemów technicznych, Victoria’s Secret podała wstępne wyniki za pierwszy kwartał – sprzedaż wyniosła 1,35 miliarda dolarów i była zgodna z oczekiwaniami analityków. Spółka zaznacza, że jak dotąd incydent nie spowodował istotnych zakłóceń w bieżącej działalności operacyjnej, choć niektóre procesy wciąż są przywracane.

Reakcja rynku była natychmiastowa – akcje spółki spadły o około 2 proc. w notowaniach na nowojorskiej giełdzie w dniu ogłoszenia informacji. Od początku roku kurs Victoria’s Secret stracił już około 50 proc. To kolejny w ostatnim czasie przypadek naruszenia bezpieczeństwa danych w sektorze detalicznym – podobne problemy dotknęły ostatnio firmę Adidas AG oraz kilku detalistów w Wielkiej Brytanii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
04.06.2025 13:30
The Body Shop wraca na rynek belgijski i szwajcarski pod nowym kierownictwem
Saga The Body Shop nie wydaje się mieć końca.The Body Shop

Brytyjska marka kosmetyczna The Body Shop planuje powrót do Belgii i Szwajcarii po wcześniejszym wycofaniu się z tych rynków. Licencję na prowadzenie działalności w obu krajach uzyskał niemiecki biznesmen Stefan Herzberg, były menedżer domów towarowych Karstadt. Pierwsze sklepy mają zostać otwarte jeszcze w 2025 roku. Herzberg prowadzi obecnie zaawansowane rozmowy z belgijską siecią domów towarowych Inno, a także rozważa otwarcie placówek własnych.

W Szwajcarii The Body Shop wraca na rynek po zamknięciu wszystkich 33 sklepów, które do niedawna prowadziła sieć Coop. Umowa franczyzowa z dotychczasowym operatorem wygasła z końcem maja, a Herzberg już rozpoczął poszukiwania nowych lokalizacji. Przedsiębiorca dysponuje obecnie licencjami na cztery kraje: Niemcy, Holandię, Belgię i Szwajcarię. Jak sam deklaruje, trwają również poszukiwania partnerów franczyzowych, którzy mogliby wesprzeć dalszą ekspansję.

Powrót The Body Shop na europejskie rynki to część szerszego procesu odbudowy firmy po trudnym okresie finansowym. Marka została uratowana latem 2023 roku przez firmę inwestycyjną Auréa. W ciągu pierwszych 100 dni pod nowym zarządem spółka osiągnęła 2 miliony funtów zysku, przy sprzedaży wynoszącej 28 milionów funtów. Nowy dyrektor generalny, Charles Denton, zapowiedział w grudniu 2024 roku, że firma „wróciła na dobre”.

Warto przypomnieć, że The Body Shop funkcjonował w Polsce od 2007 roku, jednak 22 lutego 2025 roku sieć zakończyła działalność w naszym kraju. Sklep internetowy został zamknięty już 26 stycznia. Marka została założona przez Anitę Roddick w 1976 roku w Brighton, a w kolejnych dekadach należała m.in. do L’Oréal i Natura &Co, zanim trafiła do portfela Aurelius Group.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 06:26