StoryEditor
Sieci i centra handlowe
23.02.2024 09:00

Action nie planuje otwarcia e-sklepu w Polsce. Chce skupić się na poszerzaniu sieci sklepów stacjonarnych

Action ma w Polsce 300 sklepów i trzy centra dystrybucyjne / wiadomoscikosmetyczne.pl
Sieć Action uruchomiła już sklep internetowy w Holandii i Belgii. Aplikacja pozwalająca na zakupy online działa też w Hiszpanii, Francji i Luksemburgu. Jednak w Polsce dyskont, choć chce utrzymać obecne tempo rozwoju, otwierając kolejne nowe sklepy, to nie planuje na razie otwarcia sklepu internetowego – powiedział Paweł Essel, dyrektor generalny Action w Polsce w rozmowie z ISBnews.

Action jest w Polsce najpopularniejszym dyskontem niespożywczym.

Czytaj też: Listonic: Action najpopularniejszym dyskontem niespożywczym w Polsce - 51,73 proc. rynku w ręku holenderskiej sieci (wiadomoscikosmetyczne.pl)

W 2023 r. sieć otworzyła swój 500. sklep w Niemczech, 300. sklep w Polsce oraz 100. sklep w Austrii, a na początku stycznia tego roku otworzył swój 800. sklep we Francji.

Paweł Essel, dyrektor generalny Action w Polsce w rozmowie z ISBnews zapewnił, że w 2024 r. detalista zamierza otworzyć kolejne sklepy, także w Polsce, ponieważ widzi rosnące zainteresowanie ofertą ze strony klientów.

W wielu krajach Action prowadzi też sprzedaż w modelu e-commerce. Sklep internetowy działa w Holandii i Belgii, a aplikacja pozwalająca na zakupy online – w Hiszpanii, Francji i Luksemburgu. Jednak w Polsce dyskont na razie ograniczy się do sprzedaży stacjonarnej.

Każdego tygodnia ponad 14 mln klientów w 11 krajach odwiedza nasze ponad 2500 sklepów, a 6,5 mln konsumentów odwiedza naszą stronę internetową. W Polsce skupiamy się na otwarciach sklepów stacjonarnych, nie planujemy na ten moment sklepu – powiedział dyrektor generalny Action dla ISBnews.

Przypomnijmy, że Action zanotował w 2023 r. wzrost sprzedaży o 27,8 proc. r/r do 11,3 mld euro. Sieć zwiększyła sprzedaż like-for-like o 16,7 proc., głównie dzięki wzrostowi liczby klientów w dotychczas otwartych sklepach. Action w ubiegłym roku otworzył 303 nowe sklepy, a w lutym sieć weszła do Portugalii, otwierając sklep w Porto.

Action to holenderska sieć dyskontów niespożywczych. Swój pierwszy sklep w Polsce otworzyła w 2017 roku w Lesznie i nadal inwestuje w rozwój na naszym rynku. Obecnie ma w Polsce 300 sklepów i trzy centra dystrybucyjne. Zatrudnia ponad 3,6 tys. osób. 

Czytaj też: 

Ile sklepów ma Action w Polsce? (wiadomoscikosmetyczne.pl)

Action rozwija się w Polsce. Ruszyło trzecie centrum dystrybucyjne sieci

image
wiadomoscikosmetyczne.pl

Oferta Action to ponad  6 tys. produktów w 14 kategoriach – od zabawek i rękodzieła po artykuły gospodarstwa domowego, ogrodnicze, DIY i spożywcze, a także artykuły higieniczne i kosmetyki. Asortyment jest płytki – sieć skupia się na najczęściej kupowanych produktach. Co tydzień na półkach pojawia się 150 nowych produktów. Ponad 1,5 tys. ma cenę poniżej 5 zł. Średnia cena wszystkich produktów wynosi mniej niż 10 zł

Czytaj też: Action zaskakuje szeroką ofertą kosmetyczną [FOTOREPORTAŻ]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
13.08.2025 12:09
Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa
Wzrost Nykaa był napędzany skupieniem się na dotarciu do większej liczby klientów w sklepach internetowych i stacjonarnych oraz oferowaniu produktów z wyższej półkiNykaa IG

Indyjska Nykaa, sprzedawca kosmetyków premium, odnotował dwukrotny wzrost zysku za ostatni kwartał dzięki wciąż rosnącemu popytowi na produkty kosmetyczne – informuje Reuters. Plany rozszerzenia swojego biznesu kosmetycznego o rynek indyjski informowały m.in. firmy Amway, Chanel, a także polskie firmy – w tym Inglot czy Dr. Irena Eris.

FSN E-Commerce Ventures, spółka macierzysta indyjskiego sprzedawcy detalicznego kosmetyków Nykaa, potwierdziła ponad dwukrotny wzrost kwartalnego zysku, dzięki zmianom w portfolio marek oraz stabilnemu popytowi na kosmetyki do makijażu i pielęgnacji skóry.

Nykaa, która sprzedaje online i offline szereg marek, takich jak Estee Lauder, Chanel, Kylie Cosmetics, poinformowała, że zysk wzrósł do 233,2 mln rupii (2,66 mln USD) w pierwszym kwartale, zakończonym 30 czerwca. Rok wcześniej zysk wyniósł za analogiczny okres 96,4 mln rupii.

Nykaa prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem ponad 100 sklepów stacjonarnych oraz online. Niedawno o nawiązaniu współpracy z indyjskim gigantem poinformowało Chanel, które będzie prowadzić sprzedaż w regionie w wybranych sklepach Nykaa Luxe, a także poprzez aplikację Nykaa i w sklepie online. 

Nykaa, dodając do swojej oferty takie podmioty jak luksusowe Chanel, koreańska marka kosmetyków do pielęgnacji skóry Aestura i producent kremów przeciwsłonecznych Supergoop, zwiększyła przychody z branży kosmetycznej o 24 proc. do 19,75 mld rupii.

Hindusi, zwłaszcza ci bardziej zamożni, nie stronią od wydatków na produkty do pielęgnacji skóry i kosmetyki – kategorię ta obecnie radzi sobie lepiej niż inne, nawet pomimo globalnego spowolnienia konsumpcji. Wartość indyjskiego przemysłu kosmetycznego i środków higieny osobistej szacowany jest na 28 mld dolarów – podaje Reuters.

Wzrost Nykaa był napędzany skupieniem się na dotarciu do większej liczby klientów w sklepach internetowych i stacjonarnych oraz oferowaniu produktów z wyższej półki. W połączeniu z 15-procentowym wzrostem, osiągniętym przez Nykaa w segmencie modowym, zwiększyło to całkowite przychody o 23 proc. do 21,55 miliarda rupii. Nykaa sprzedaje odzież i akcesoria takich marek. jak Victoria‘s Secret i Mia

Jak podkreślały Wiadomości Kosmetyczne rok temu, Indie to idealny kierunek eksportu dla polskiej branży kosmetycznej, czego dowodami są sukcesy firm Inglot oraz Dr Irena Eris. Łączna wartość kontraktów gospodarczych między Polską a Indiami cały czas rośnie, przekroczyła w tamtym czasie 6 mld dolarów. Wciąż ponad dwie trzecie tych kwot stanowi import, ale sukcesy polskim firm pokazują, że branża beauty powinna zainteresować się tamtejszym rynkiem zbytu.

Zobacz więcej:  Indie obiecującym rynkiem dla polskich kosmetyków. By rósł eksport, potrzebujemy lepszych relacji dyplomatycznych

Bożena Wróblewska, Krajowa Izba Gospodarcza: Polskie firmy kosmetyczne coraz bardziej interesują się rynkami azjatyckimi

Kolejna zachodnia firma kosmetyczna planuje podbój rynku w Indiach

Amway uznaje Indie za swój priorytetowy rynek i inwestuje 4 miliony dolarów

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
12.08.2025 14:33
Victoria’s Secret z innowacyjnym konceptem w Galerii Krakowskiej
Victoria‘s Secret mat.pras.

Sieć Victoria’s Secret, specjalizująca się w bieliźnie oraz produktach kosmetycznych, zapachach, produktach do pielęgnacji ciała i odzieży domowej, otworzyła w pierwszych dniach sierpnia swój najnowszy sklep w Krakowie.

Sklep ze świetną lokalizacją (w Galerii Krakowskiej, tuż obok Dworca Głównego, w pobliżu Rynku i Starego Miasta) prezentuje innowacyjnie zaprojektowany koncept oraz intuicyjną nawigację, dzięki którym klienci mogą cieszyć się sprawnymi zakupami.

image
Victoria‘s Secret mat.pras.

Klienci znajdą w ofercie nie tylko kultową bieliznę i piżamy, ale też mogą wybierać spośród szerokiej gamy kosmetyków marki, w tym popularnych zapachów, mgiełek oraz perfum, z których kilka zostało bestsellerami - nie tylko na polskim rynku.

image
Victoria‘s Secret mat.pras.

W nowym sklepie dostępne będą także bezpłatne, indywidualne konsultacje brafitterskie. Jak podkreśla Victoria’s Secret, usługa dopasowania biustonoszy jest bezpłatna i nie wymaga wcześniejszej rezerwacji.

Zobacz też: Victoria’s Secret zmienia CEO: za sterem stanie autorka sukcesu Savage x Fenty, Hillary Super

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. sierpień 2025 23:51