StoryEditor
Sieci i centra handlowe
23.02.2024 09:00

Action nie planuje otwarcia e-sklepu w Polsce. Chce skupić się na poszerzaniu sieci sklepów stacjonarnych

Action ma w Polsce 300 sklepów i trzy centra dystrybucyjne / wiadomoscikosmetyczne.pl
Sieć Action uruchomiła już sklep internetowy w Holandii i Belgii. Aplikacja pozwalająca na zakupy online działa też w Hiszpanii, Francji i Luksemburgu. Jednak w Polsce dyskont, choć chce utrzymać obecne tempo rozwoju, otwierając kolejne nowe sklepy, to nie planuje na razie otwarcia sklepu internetowego – powiedział Paweł Essel, dyrektor generalny Action w Polsce w rozmowie z ISBnews.

Action jest w Polsce najpopularniejszym dyskontem niespożywczym.

Czytaj też: Listonic: Action najpopularniejszym dyskontem niespożywczym w Polsce - 51,73 proc. rynku w ręku holenderskiej sieci (wiadomoscikosmetyczne.pl)

W 2023 r. sieć otworzyła swój 500. sklep w Niemczech, 300. sklep w Polsce oraz 100. sklep w Austrii, a na początku stycznia tego roku otworzył swój 800. sklep we Francji.

Paweł Essel, dyrektor generalny Action w Polsce w rozmowie z ISBnews zapewnił, że w 2024 r. detalista zamierza otworzyć kolejne sklepy, także w Polsce, ponieważ widzi rosnące zainteresowanie ofertą ze strony klientów.

W wielu krajach Action prowadzi też sprzedaż w modelu e-commerce. Sklep internetowy działa w Holandii i Belgii, a aplikacja pozwalająca na zakupy online – w Hiszpanii, Francji i Luksemburgu. Jednak w Polsce dyskont na razie ograniczy się do sprzedaży stacjonarnej.

Każdego tygodnia ponad 14 mln klientów w 11 krajach odwiedza nasze ponad 2500 sklepów, a 6,5 mln konsumentów odwiedza naszą stronę internetową. W Polsce skupiamy się na otwarciach sklepów stacjonarnych, nie planujemy na ten moment sklepu – powiedział dyrektor generalny Action dla ISBnews.

Przypomnijmy, że Action zanotował w 2023 r. wzrost sprzedaży o 27,8 proc. r/r do 11,3 mld euro. Sieć zwiększyła sprzedaż like-for-like o 16,7 proc., głównie dzięki wzrostowi liczby klientów w dotychczas otwartych sklepach. Action w ubiegłym roku otworzył 303 nowe sklepy, a w lutym sieć weszła do Portugalii, otwierając sklep w Porto.

Action to holenderska sieć dyskontów niespożywczych. Swój pierwszy sklep w Polsce otworzyła w 2017 roku w Lesznie i nadal inwestuje w rozwój na naszym rynku. Obecnie ma w Polsce 300 sklepów i trzy centra dystrybucyjne. Zatrudnia ponad 3,6 tys. osób. 

Czytaj też: 

Ile sklepów ma Action w Polsce? (wiadomoscikosmetyczne.pl)

Action rozwija się w Polsce. Ruszyło trzecie centrum dystrybucyjne sieci

image
wiadomoscikosmetyczne.pl

Oferta Action to ponad  6 tys. produktów w 14 kategoriach – od zabawek i rękodzieła po artykuły gospodarstwa domowego, ogrodnicze, DIY i spożywcze, a także artykuły higieniczne i kosmetyki. Asortyment jest płytki – sieć skupia się na najczęściej kupowanych produktach. Co tydzień na półkach pojawia się 150 nowych produktów. Ponad 1,5 tys. ma cenę poniżej 5 zł. Średnia cena wszystkich produktów wynosi mniej niż 10 zł

Czytaj też: Action zaskakuje szeroką ofertą kosmetyczną [FOTOREPORTAŻ]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.11.2025 10:26
Bath & Body Works obniża prognozy i wprowadza plan naprawczy Consumer First Formula
Bath & Body Works od lat zaopatruje konsumentów i konsumentki w świece, spreje do ciała i płyny dezynfekcyjne.Marzena Szulc

Bath & Body Works odnotował w trzecim kwartale 2025 roku spadek sprzedaży o 1 proc., do poziomu 1,6 mld dolarów. Pogarszające się wyniki skłoniły firmę do obniżenia prognoz zarówno na czwarty kwartał, jak i na cały rok obrotowy. Jednocześnie sieć ogłosiła wprowadzenie nowego planu transformacyjnego pod nazwą Consumer First Formula, który ma poprawić wyniki i wzmocnić pozycję marki.

W trzecim kwartale zysk na akcję wyniósł 0,37 dolarów, a w ujęciu skorygowanym 0,35 dolarów. Spadki odnotowano także w wynikach operacyjnych i zysku netto, które okazały się niższe niż rok wcześniej. Spółka prognozuje, że w czwartym kwartale sprzedaż obniży się o wartości „high single-digit”, czyli o wysoki jednocyfrowy procent. W całym roku Bath & Body Works spodziewa się spadku przychodów w niskich jednocyfrowych wartościach.

Aktualizacja prognoz obejmuje również oczekiwania dotyczące rentowności. Firma zakłada, że skorygowany zysk na akcję za rok 2025 osiągnie co najmniej 2,83 dolarów. Obniżone przewidywania są reakcją na trudne otoczenie konsumenckie, w tym ostrożniejsze wydatki klientów oraz presję kosztową.

W odpowiedzi na te wyzwania firma wdraża plan Consumer First Formula, skoncentrowany na czterech strategicznych obszarach. Należą do nich: intensyfikacja innowacji produktowych w kluczowych kategoriach, odświeżenie wizerunku marki, rozszerzenie zasięgu rynkowego poprzez rozwój kanałów cyfrowych i hurtowych oraz poprawa efektywności operacyjnej. Ostatni z elementów ma przynieść 250 mln dolarów oszczędności w ciągu dwóch lat.

Strategia ma na celu przeciwdziałać bieżącym trudnościom rynkowym oraz przygotować firmę do stabilniejszego wzrostu w kolejnych latach. Bath & Body Works liczy, że bardziej skoncentrowane działania produktowe, wzmocnienie kapitału marki oraz dyscyplina kosztowa pozwolą na poprawę wyników i lepsze wykorzystanie potencjału w zmieniającym się otoczeniu handlowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.11.2025 15:01
Kaufland testuje nowy system zwrotu opakowań po kosmetykach
Kaufland

Kaufland Germany uruchomił pilotażowy system zwrotu opakowań po kosmetykach, realizowany we współpracy ze start-upem reo – cyfrową platformą wspierającą obieg opakowań wielokrotnego użytku. Projekt powstał przy udziale Zero Waste Innovation Hub w Monachium i stanowi kolejny krok sieci w kierunku ograniczania odpadów opakowaniowych. Test ma pokazać, czy rozwiązania znane ze zwrotu butelek mogą działać także w kategorii kosmetyków.

Od 30 października klienci mogą zwracać puste opakowania po kosmetykach w dziesięciu sklepach Kaufland oraz w trzech sklepach VollCorner na terenie regionu Monachium. Łącznie obejmuje to 13 placówek, w których wdrożono oznaczenia na półkach oraz na produktach, aby ułatwić uczestnictwo w programie. Zwroty dotyczą wybranych artykułów marek Lavera Naturkosmetik, Kneipp oraz Logocos Naturkosmetik.

Mechanizm pilotażu jest prosty i oparty na zasadach znanych z systemu kaucji za butelki. Za każde zwrócone puste opakowanie klient otrzymuje zwrot w wysokości 29 centów. Kaufland podkreśla, że celem projektu jest maksymalne uproszczenie procesu, tak aby stał się intuicyjny i możliwy do wdrożenia na szeroką skalę.

Według Steffanie Rainer, CEO reo, kluczowe jest pokazanie, że „świadome konsumowanie nie musi oznaczać dodatkowego wysiłku”. Jak dodała, dopiero wtedy, gdy rozwiązania prośrodowiskowe zostają włączone w codzienne zakupy, możliwa jest realna zmiana po stronie marek, detalistów i konsumentów. Z kolei Jessica Koch, international sales manager w Kauflandzie, podkreśliła rolę współpracy z innowacyjnymi start-upami, które wnoszą świeże spojrzenie i pozwalają rozwijać przyszłościowe modele handlu.

Kaufland Germany traktuje pilotaż jako test możliwości łączenia celów ekonomicznych z proekologicznymi i zapowiada dalszy rozwój projektu wraz z reo. Jeśli program okaże się skuteczny, może stać się inspiracją do wdrażania podobnych systemów w innych segmentach handlu detalicznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2025 00:34