StoryEditor
Sieci i centra handlowe
26.10.2023 17:58

Ile sklepów ma Action w Polsce?

Action – holenderska sieć niespożywczych dyskontów, w której ofercie są także kosmetyki – otwiera kolejne sklepy w Polsce. Ile już ich ma i gdzie powstał najnowszy?

Z jakiego kraju pochodzi Action?

Action to sieć niespożywczych dyskontów. Rozpoczęła swoją działalność 30 lat temu w Holandii, otwierając swój pierwszy sklep w miejscowości Enkhuizen. Obecnie Action zatrudnia ponad 60 tys. osób w 11 krajach. Jest to najszybciej rozwijający się dyskont niespożywczy w Europie

Co można kupić w Action?

Action oferuje ponad  6 tys. produktów w 14 kategoriach – od zabawek i rękodzieła po artykuły gospodarstwa domowego, ogrodnicze, DIY i spożywcze, a także artykuły higieniczne i kosmetyki. Asortyment jest płytki – sieć skupia się na najczęściej kupowanych produktach. Co tydzień na półkach pojawia się 150 nowych produktów. Ponad 1500 produktów ma cenę poniżej 5 zł. Średnia cena wszystkich produktów wynosi mniej niż 10 zł.

Ile sklepów Action jest w Polsce?

Action prowadzi 2133 sklepów w 11 krajach. Przez swój e-commerce dociera do 8 milionów konsumentów kupujących online.

W Polsce Action jest obecny od 2017 r. Pierwszy sklep powstał wówczas w Lesznie. Obecnie Action ma już 300 sklepów w Polsce i zapowiada dalszą ekspansję. Najnowszy sklep został otwarty w Elblągu u zbiegu ulic Fromborskiej i Królewieckiej. Zatrudnionych w nim jest 12 osób.

To otwarcie jest nie tylko kamieniem milowym w rozwoju Action w całym kraju, ale oznacza naszą wolę dalszej ekspansji w północnej części Polski. Rzeczywiście chcemy dotrzeć do większej liczby klientów w tym regionie. Dzięki unikalnemu modelowi biznesowemu Action jest wyjątkowym detalistą, który udowadnia, że może stale rosnąć i prosperować na tak wymagającym i konkurencyjnym rynku, jakim jest Polska. Będziemy kontynuować ekspansję w Polsce i oferować wyjątkowe doświadczenia zakupowe naszym klientom, niezależnie od tego, czy mieszkają w dużych miastach, czy w mniejszych miejscowościach

 – skomentował Sławomir Nitek, dyrektor generalny Action w Polsce

Przychody sieci Action wzrosły o 33,5 proc. w pierwszym półroczu 2023 r. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku i osiągnęły 5,2 mld euro. W ujęciu like-for-like, z wyłączeniem nowootwartych sklepów, sprzedaż wzrosła o 21,8 proc.

 

Praca w Action

Action planuje utrzymać roczny wzrost zatrudnienia pracowników w Polsce na poziomie około 1000 osób. Otwierając każdy nowy sklep, sieć uruchamia kilkanaście nowych miejsc pracy. Obecnie Action poszukuje w Polsce pracowników sklepów oraz centrum dystrybucyjnego. Aktualne ogłoszenia firma publikuje na stronie pl.action.jobs 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
03.12.2025 23:25
Rituals w formacie premium działa już w warszawskiej Arkadii [FOTORELACJA]
622306
/ Marzena Szulc
622308
/ Marzena Szulc
622297
/ Marzena Szulc
622298
/ Marzena Szulc
622306
622308
622297
622298
Gallery

W środę 3 grudnia marka Rituals ponownie otworzyła swój sklep w Westfield Arkadia w Warszawie. Przebudowa trwała kilka miesięcy. Jest to pierwszy butik marki w Polsce w formacie premium– przestrzeń zaprojektowano z myślą o komforcie klientów oraz szerszym asortymencie. Czym jeszcze wyróżnia się ten sklep?

Tylko w tym sklepie dostępna jest stacjonarnie kolekcja Amsterdam o zapachu holenderskiego tulipana i yuzu. Z okazji otwarcia na odwiedzających czekało wiele niespodzianek i wyjątkowych ofert – pierwszych 200 klientów otrzymało limitowane torby, stworzone specjalnie na tę okazję z upominkami od marki. Dodatkowo przez pierwsze pięć dni od otwarcia klienci będą mogli skorzystać ze specjalnej oferty na kultowe pianki pod prysznic – idealny prezent na nadchodzące święta.

Tylko w dzień otwarcia klienci mogli skorzystać z wyjątkowej niespodzianki – możliwości personalizacji zakupionych produktów za pomocą kaligrafii. 

image
Marzena Szulc

Powiększony sklep Rituals w Westfield Arkadia to miejsce, w którym codzienne czynności zmieniają się w chwile relaksu, a zakupy stają się inspirującym doświadczeniem. To idealny moment, by odkryć odświeżone wnętrze i wprowadzić do swojej codzienności odrobinę harmonii – przekonuje Rituals. 

Amsterdam Collection dostępna w sklepie Rituals w Westfield Arkadia to wyjątkowa kolekcja, która powstała we współpracy ze słynnym Rijksmuseum w Amsterdamie i stanowi hołd dla historii Holandii – kraju, z którego wywodzi się marka Rituals.

image
Marzena Szulc
Połączenie holenderskiego tulipana i yuzu oddaje klimat zwiedzania tego miasta. Design opakowań inspirowany jest słynną niebieską ceramiką z Delft, ozdobioną motywami azjatyckich kwiatów i ptaków. Fani marki znajdą w kolekcji ulubione produkty takie jak pianka pod prysznic, krem do ciała, mgiełkę, czy peeling, a entuzjaści produktów do domu – patyczki zapachowe, świece, zapachy do domu i do samochodu. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
28.11.2025 14:05
MRiRW rekomenduje Krajowej Grupie Spożywczej przejęcie Carrefour Polska
(fot. Robert Way/Shutterstock)Robert Way/Shutterstock

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oficjalnie zarekomendowało Krajowej Grupie Spożywczej przejęcie francuskiej sieci Carrefour, wskazując, że krok ten ma wzmocnić krajowy sektor rolno-spożywczy. Według resortu przejęcie jednego z największych detalistów w Polsce jest elementem szerszej strategii budowy zintegrowanych łańcuchów dostaw, które mają poprawić pozycję polskich rolników i ułatwić konsumentom dostęp do krajowej żywności. Rekomendacja została przekazana mediom za pośrednictwem PAP Biznes.

Resort podkreśla, że KGS, obejmując kontrolę nad siecią, mogłaby otworzyć polskim produktom znacznie szerszy dostęp do półek sklepowych. Obecnie rynek handlu detalicznego pozostaje w dużej mierze zdominowany przez zagraniczne dyskonty oraz marki własne, które ograniczają ekspozycję lokalnych producentów. Ministerstwo wskazuje, że tworzenie państwowych, zorganizowanych kanałów sprzedaży mogłoby zwiększyć udział polskich upraw i gospodarstw w dystrybucji żywności.

Wśród kluczowych argumentów MRiRW znalazły się trzy główne obszary. Po pierwsze, przejęcie miałoby poprawić konkurencyjność rolników poprzez budowę spójnych struktur „od pola do sklepu”. Po drugie, resort ostrzega, że brak narodowych kanałów handlowych osłabia stabilność gospodarki rolnej, zwiększając ryzyko wahań cen oraz destabilizacji rynku. Po trzecie, utworzenie „Polskiej Sieci Sklepów” na bazie Carrefoura pozwoliłoby na skuteczniejszą kontrolę krajowego sektora dystrybucji oraz lepsze zabezpieczenie interesów producentów.

Rekomendacja MRiRW jest kolejnym etapem działań państwa na rzecz poprawy stabilności finansowej produkcji rolnej. Resort od miesięcy podkreśla konieczność budowania narzędzi, które zapewnią polskim gospodarstwom przewidywalność cen oraz możliwość sprzedaży w zorganizowanych kanałach, zwłaszcza na końcowym etapie obrotu detalicznego.

Carrefour Polska to jedna z największych sieci handlowych w kraju, obejmująca ponad 900 sklepów działających w sześciu formatach – od hipermarketów i supermarketów po sklepy osiedlowe, hurtowo-dyskontowe i specjalistyczne – oraz kanał e-commerce. Firma zarządza również 20 centrami handlowymi o łącznej powierzchni ponad 230 tys. m² GLA oraz siecią 40 stacji paliw. Globalnie Carrefour posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach, co czyni go jednym z największych graczy branży spożywczej na świecie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. grudzień 2025 02:03