StoryEditor
Sieci i centra handlowe
03.07.2024 15:30

Biedronka ułatwi klientom zakupy na wakacjach linią autobusową, całodobowymi sklepami i namiotami wyprzedażowymi

Namiotowe wyprzedaże mają objąć produkty niespożywcze. / Biedronka
Biedronka wychodzi naprzeciw potrzebom turystów w górach i nad morzem, oferując wydłużone godziny otwarcia sklepów w popularnych miejscowościach wypoczynkowych oraz specjalne udogodnienia, takie jak linia autobusowa w Łebie, która za symboliczną opłatą dowozi klientów do sklepu.

Biedronka, największa aktualnie sieć handlowa w Polsce, przygotowała liczne udogodnienia dla turystów na sezon wakacyjny. Sklepy w popularnych turystycznych miejscowościach będą działać w wydłużonych godzinach, a niektóre nawet całodobowo, zapewniając łatwy dostęp do niezbędnych produktów. W odpowiedzi na potrzeby urlopowiczów, przed wybranymi sklepami stanęły namioty z artykułami tekstylnymi i dekoracyjnymi, a oferta żywnościowa została dostosowana do wakacyjnych potrzeb, obejmując m.in. dania gotowe, napoje oraz akcesoria grillowe.

Aby jeszcze bardziej ułatwić zakupy turystom, w Łebie uruchomiono specjalną linię autobusową, która za symboliczną złotówkę dowozi klientów do sklepu położonego poza centrum miasta. Ta inicjatywa ma na celu zwiększenie komfortu zakupów i zapewnienie lepszego dostępu do szerokiej gamy produktów oferowanych przez Biedronkę. Wśród miejscowości, w których sklepy Biedronka będą działały w wydłużonych godzinach, znajdują się m.in. Międzyzdroje, Władysławowo, Jastarnia, Łeba, Ustka, Karwia, Krynica Morska, Mrzeżyno, Pobierowo, Rewal, Sarbinowo oraz Świnoujście.

Warto podkreślić, że Biedronka dba o różnorodność oferty, dostosowując ją do specyfiki lokalnych potrzeb. Sklepy w górach, nad morzem i na Mazurach oferują produkty, które idealnie wpisują się w klimat wakacyjny. Dzięki takim inicjatywom, Biedronka może stać się niezastąpionym partnerem dla urlopowiczów, dbając o ich wygodę i komfort zakupów w trakcie letnich wyjazdów. Biorąc pod uwagę, jak często kosmetyki takie jak płyny do odstraszania komarów i kleszczy czy kremy przeciwsłoneczne stają się produktami pierwszej potrzeby na wakacjach, Biedronka może liczyć na spory utarg w tej kategorii produktowej. Produkty te, często niezbędne podczas letnich wyjazdów, są dostępne w ofercie sklepu, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność dla turystów poszukujących kompleksowych rozwiązań na wakacyjne potrzeby.

Czytaj także: Biedronka nie doceniła żartów Jakuba Biela o „paletozie”; dział prawny wezwał do usunięcia viralowych grafik z sieci

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
11.07.2024 11:38
Biedronka próbowała skusić Słowaków do zakupów w Polsce w dzień świąteczny kampanią SMSową
Na zdj. Biedronka w Chorzowie (fot. Krzysztof Bubel/Shutterstock)Krzysztof Bubel/Shutterstock
Biedronka zaskoczyła Słowaków nietypową akcją marketingową, wysyłając im SMS-y z zachętą do zakupów w Polsce w dniu święta narodowego, kiedy sklepy na Słowacji były zamknięte.

W ostatnich dniach wielu Słowaków otrzymało wiadomości od Biedronki w języku słowackim, informujące o otwarciu sklepów 5 lipca, w dniu święta św. Cyryla i Metodego. Wiadomości zawierały zaproszenie do zakupów w najbliższych polskich sklepach Biedronki. Uwagę klientów zwrócił spersonalizowany charakter wiadomości, co wskazuje na staranną strategię marketingową. Dane kontaktowe Słowaków pochodziły prawdopodobnie z programu lojalnościowego “Moja Biedronka”, w którym zarejestrowało się już ponad 36 tysięcy słowackich klientów.

W piątek 5 lipca nasze sklepy będą otwarte! Zapraszamy do zakupów po najlepszych cenach Biedronki

– informowała sieć w wiadomość. SMS informował także o sklepie sieci, który jest blisko danego klienta.

image
Wiadomość SMS rozesłana do słowackich klientów i klientek.
Aktuality.sk/Filip Maxa

Mimo że akcja była skierowana na zakupy w Polsce, Biedronka aktywnie przygotowuje się do wejścia na słowacki rynek. Firma już tworzy zespół menedżerów odpowiedzialnych za ekspansję w nowym kraju, co oznacza, że wkrótce Słowacy będą mogli robić zakupy w Biedronce również u siebie. Wejście dyskontu na nowy rynek może stanowić szansę dla rodzimych, polskich marek na dotarcie do nowych klientów — w tym dla marek kosmetycznych.

Sieć Biedronka potrzebuje przestrzeni do rozwoju i stało się dla nas jasnym, że Słowacja może nam tę przestrzeń zaoferować. W dodatku Słowacja oferuje nam bliskość kulturową i geograficzną. Wielu Słowaków i tak przyjeżdża na zakupy do Polski. Postanowiliśmy wykorzystać tę szansę

– poinformował w marcu Luis Araujo, CEO Biedronki.

Czytaj także: Kto produkuje kosmetyki marki Be Beauty?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
11.07.2024 10:32
Pepco Group kończy trzeci kwartał roku obrotowego 2023/24 z 1,5 miliarda euro przychodu
Przychody sieci Pepco po trzech kwartałach wyniosły 2,9 miliarda euro, co oznacza wzrost o 13,2 proc. rdr przy stałym kursie walutowym.Pepco Group
Pepco Group zakończyła trzeci kwartał roku obrotowego 2023/24 z przychodami na poziomie 1,5 miliarda euro, co stanowi wzrost o 7,6 proc. rdr przy stałym kursie walutowym. Mimo to, przychody grupy w ujęciu LfL spadły o 4,3 proc.

W trzecim kwartale roku obrotowego 2023/24, zakończonym 30 czerwca, Pepco Group odnotowała przychody w wysokości 1,5 miliarda euro, co oznacza wzrost o 7,6 proc. rdr, przy założeniu stałego kursu walutowego. Jednakże, przychody grupy w ujęciu like-for-like (LfL) spadły o 4,3 proc., a spadek narastająco wyniósł 3,1 proc. Przychody sieci Pepco wyniosły 929 milionów euro, co oznacza wzrost o 12,6 proc. rdr, podczas gdy przychody sieci Poundland spadły do 480 milionów euro, notując spadek o 2,7 proc. Z kolei przychody sieci Dealz wzrosły do 72 milionów euro, co daje wzrost o 23,3 proc.

Andy Bond, przewodniczący wykonawczy Pepco Group, przyznał, że przychody w ujęciu porównywalnym były poniżej jego oczekiwań, z powodu zakłóceń w łańcuchu dostaw oraz wolniejszej sprzedaży starszych kolekcji. Mimo trudności, Pepco Group podtrzymuje swoje założenia co do wyniku EBITDA na koniec roku na poziomie 900 milionów euro, co oznacza wzrost o około 20 proc. w porównaniu do poprzedniego roku.

Aktywnie zwiększamy dostępność i poszerzamy zakres oferowanego przez nas asortymentu. Spodziewamy się, że korzyści wynikające z tych działań zobaczymy w nowym roku obrotowym

- powiedział Bond.

W bieżącym roku obrotowym Pepco Group otworzyła netto 326 nowych sklepów, w tym 37 w samym trzecim kwartale. Spółka planuje uruchomić około 400 nowych sklepów netto do końca roku obrotowego 2024. Po trzecim kwartale Grupa Pepco posiadała 4882 placówki handlowe, co świadczy o dynamicznej ekspansji sieci na rynkach europejskich.

Pepco Group zarządza trzema głównymi sieciami detalicznymi: Pepco, Poundland i Dealz. Pepco to sieć sklepów dyskontowych działająca głównie w Europie Środkowo-Wschodniej, oferująca szeroki asortyment odzieży, artykułów gospodarstwa domowego, zabawek oraz produktów sezonowych. Poundland, obecna głównie w Wielkiej Brytanii i Irlandii, jest znana z oferowania produktów w stałej cenie 1 funta, choć obecnie w asortymencie znajdują się również produkty w innych cenach. Dealz natomiast działa w kilku krajach europejskich, w tym w Hiszpanii, Polsce i Irlandii, oferując szeroki asortyment produktów codziennego użytku, artykułów spożywczych, chemii gospodarczej, zabawek i innych produktów w przystępnych cenach.

Czytaj także: Pepco wycofuje się z Austrii

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. lipiec 2024 11:55