StoryEditor
Sieci i centra handlowe
30.09.2022 00:00

Biedronka ze strefą kosmetyczną w Elektrowni Powiśle

Biedronka otworzyła swój sklep w formacie ultra mini w designerskiej galerii handlowej Elektrownia Powiśle w Warszawie. Częścią placówki jest elegancka strefa kosmetyczna.

Biedronka – największa dyskontowa sieć w Polsce – prowadzi obecnie około 100 sklepów w małym formacie nazywanym ultra mini. Sieć odświeżyła ten format, otwierając sklep w warszawskiej Elektrowni Powiśle, designerskim centrum handlowym w Warszawie.

Elektrownia Powiśle działa od 2020 r. w odrestaurowanych budynkach starej kotłowni i maszynowi. Do tej pory nie miała typowego supermarketu. Działał tu natomiast targ żywności Plonoteka. Obecnie Biedronka zajęła ok. 6  tys. mkw. powierzchni, oferuje 2,3 tys. pozycji asortymentowych.

Czytaj także: Marka Bell wspólnie z GenZie stworzyła kolekcję kosmetyków dla sieci Biedronka

Sklep został zaprojektowany w najnowszym formacie 3.0, wykorzystującym ekologiczne rozwiązania, takie jak oświetlenie LED czy urządzenia chłodnicze, w których zastosowano przyjazny dla środowiska naturalny gaz CO2. Cała powierzchnia placówki została rozplanowana tak, aby było przyjemnie i przestronnie, a we wnętrzu zachowano elementy dawnej elektrowni.

W nowej Biedronce nie mogło zabraknąć elegancko zaaranżowanej przestrzeni beauty. Działy z poszczególnymi kategoriami produktów zostały wyraźnie oznaczone i podzielone na strefę damską i męską. Oprócz podstawowych kosmetyków higienicznych i pielęgnacyjnych jest również strefa piękna z kosmetykami do makijażu. Oddzielnie wyeksponowano artykuły kosmetyczne i higieniczne oraz żywność dla dzieci.

Czytaj więcej o kosmetykach w Biedronce: Co znajdziemy na drogeryjnych półkach Biedronki? [REPORTAŻ]

Według danych PMR, dyskonty spożywcze są  motorem napędowym sprzedaży kosmetyków w kanałach innych niż wyspecjalizowane w  sprzedaży tego asortymentu. Właśnie w nich, według prognoz PMR, popyt na kosmetyki będzie rósł (w przeciwieństwie do hipermarketów i supermarketów). Wiodącym kanałem sprzedaży dla kosmetyków pozostają drogerie z 40 proc. udziałem w rynku.  

Czytaj więcej: Karolina Szałas, PMR: Sprzedaż kosmetyków w dyskontach spożywczych będzie nadal rosła

Biedronka jest obecna na polskim rynku od 27 lat. Jest największą siecią detaliczną w Polsce. Na koniec drugiego kwartału 2022 miała 3283 sklepy zlokalizowane w ponad 1100 miejscowościach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
09.06.2025 14:00
Inglot otwiera nowy butik w Magnolia Park – większa przestrzeń, nowe usługi i produkty
Nowy salon marki we Wrocławiu został urządzony w odświeżonym koncepcie.Inglot

W czerwcu polska marka kosmetyczna Inglot otworzyła nowy sklep w centrum handlowym Magnolia Park we Wrocławiu. Nowa lokalizacja na parterze, o powierzchni ponad 30 mkw., zastąpiła dotychczasowy punkt wolnostojący. Butik zaprojektowano zgodnie z najnowszym konceptem marki, który zakłada lepsze dostosowanie przestrzeni do potrzeb konsumentów – zarówno pod względem estetyki, jak i funkcjonalności. Klienci mogą teraz korzystać z podziału na strefy: pielęgnacyjną, bazową, kolorową i manicure, co ułatwia poruszanie się po ofercie.

Jak podkreśla Marta Kocik, dyrektorka Magnolia Park, nowy lokal to odpowiedź na rosnące zainteresowanie wysokiej jakości kosmetykami i komfortowymi warunkami zakupów. Zwiększenie powierzchni pozwoliło na rozszerzenie asortymentu naturalnych kosmetyków i podniesienie standardu obsługi. Sklep wyróżnia się pastelowym wystrojem wnętrza inspirowanym ludzką twarzą, co ma nie tylko walory estetyczne, ale też funkcjonalne – sprzyjające indywidualnemu podejściu do potrzeb klientów.

Nowością w butiku są profesjonalne usługi makijażowe – dzienny, wieczorowy oraz okolicznościowy – a także lekcje makijażu. Co istotne, klientki otrzymują w cenie usługi zestaw kosmetyków o tej samej wartości, co czyni ofertę unikatową na rynku. Na makijaż można umawiać się w salonie, przez aplikację Booksy lub telefonicznie. Na otwarcie zaplanowano również specjalne wydarzenie: 20 i 21 czerwca odwiedzający będą mogli skorzystać z analizy kolorystycznej prowadzonej przez Mateusza Szlagiera – eksperta w tej dziedzinie.

Marka Inglot, obecna na sześciu kontynentach, pozostaje firmą rodzinną z polskim kapitałem. Aż 95 proc. produktów powstaje w zakładzie produkcyjnym w Przemyślu. Firma znana jest z innowacyjnego podejścia i dbałości o etykę – kosmetyki nie są testowane na zwierzętach. Otwarcie nowego butiku zbiegło się z premierą nowego produktu: pomadki Glazed Lips z filtrem SPF 50+, stanowiącej odpowiedź na potrzeby konsumentek w zakresie ochrony i pielęgnacji ust.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
04.06.2025 15:30
Atak na e-commerce Victoria’s Secret. Firma ostrzega przed wpływem na wyniki finansowe
Sieć bieliźniarska jest liczącym się graczem na rynku kosmetycznym ze względu na bogatą ofertę zapachów, makijażu i pielęgnacji.Shutterstock

Victoria’s Secret & Co. poinformowała o incydencie bezpieczeństwa, który spowodował trzydniowe wyłączenie sklepu internetowego. Firma ostrzega, że zdarzenie może negatywnie wpłynąć na wyniki finansowe za bieżący kwartał. Trwają prace nad pełną oceną skali i konsekwencji ataku. Mimo że wstępne dane za pierwszy kwartał – zakończony 3 maja – nie zostały naruszone, to spółka podkreśla, że poniosła dodatkowe koszty i straty, które mogą odbić się na przyszłych wynikach.

W 2023 roku około jedna trzecia całkowitej sprzedaży Victoria’s Secret pochodziła z kanału e-commerce, co czyni przerwę w działalności cyfrowej szczególnie istotną. Incydent doprowadził do opóźnienia publikacji raportu finansowego, pierwotnie planowanego na ten tydzień. Pracownicy wciąż mają ograniczony dostęp do części systemów korporacyjnych, co utrudnia przetwarzanie danych potrzebnych do przygotowania sprawozdań.

Pomimo problemów technicznych, Victoria’s Secret podała wstępne wyniki za pierwszy kwartał – sprzedaż wyniosła 1,35 miliarda dolarów i była zgodna z oczekiwaniami analityków. Spółka zaznacza, że jak dotąd incydent nie spowodował istotnych zakłóceń w bieżącej działalności operacyjnej, choć niektóre procesy wciąż są przywracane.

Reakcja rynku była natychmiastowa – akcje spółki spadły o około 2 proc. w notowaniach na nowojorskiej giełdzie w dniu ogłoszenia informacji. Od początku roku kurs Victoria’s Secret stracił już około 50 proc. To kolejny w ostatnim czasie przypadek naruszenia bezpieczeństwa danych w sektorze detalicznym – podobne problemy dotknęły ostatnio firmę Adidas AG oraz kilku detalistów w Wielkiej Brytanii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 14:52