StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.10.2018 00:00

Błysk rusza z budową Galerii Wiślanka w Żorach

Na przełom 2019 i 2020 roku spółka Błysk zapowiada otwarcie Galerii Wiślanka w Żorach. Inwestor otrzymał właśnie pozwolenie na budowę. Centrum handlowe jest już skomercjalizowane w 70 proc.

 – Jestem przekonana, że Galeria Wiślanka sprosta oczekiwaniom mieszkańców Żor i okolic – mówi  Teresa Jonas, prezes zarządu spółki Błysk. – Dzięki doskonałej lokalizacji oraz szerokiej ofercie rekreacyjno-rozrywkowej, centrum stanie się miejscem lokalnej aktywności. Już wkrótce ruszymy z budową naszej inwestycji – zapowiada.

Na niemal 20 tys. mkw. powierzchni najmu znajdzie się 80 sklepów i punktów usługowych, w tym Helios – jedyne w mieście wielosalowe kino. Operatorem spożywczym będzie sieć Lidl, która zamierza otworzyć w galerii sklep w najnowszym koncepcie. Za komercjalizację obiektu odpowiada firma Mallson Polska.

– Będzie to pierwsza nowej generacji galeria handlowa w mieście, przyjazna rodzinom i sprzyjająca spędzaniu tu wolnego czasu, również w dni niehandlowe. Prowadzimy zaawansowane rozmowy z kolejnymi najemcami  – mówi Ewa Ściubidło, wiceprezes zarządu Mallson Polska. Wiślanka nie będzie miała bezpośredniej konkurencji. Najbliższe centrum handlowe mieści się 60 km od Żor.

Galeria Wiślanka znajduje się przy skrzyżowaniu najważniejszych dróg szybkiego ruchu – krajowej 81 z drogą wojewódzką 935, stanowiącą część obwodnicy Żor, którą dojeżdża się do autostrady A1. Jej potencjał jest szacowany na 750 tys. klientów (w zasięgu 30 min. dojazdu). Zaplanowano dla nich 600 miejsc parkingowych.

Firma Błysk znana jest w branży kosmetycznej jako czołowy dystrybutor kosmetyków znanych marek, importer kosmetyków, oraz organizator franczyzowej sieci DP Drogerie Polskie. Odnogą Błysku jest spółka developerska, która zajmuje się budową i komercjalizacją galerii handlowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
16.09.2025 14:34
H&M wprowadza linię kosmetyków w Indiach

H&M rozszerza działalność w Indiach, wprowadzając na tamtejszy rynek własną linię kosmetyków. Nowy koncept „H&M Beauty” obejmuje lokalnie produkowane kosmetyki do makijażu i perfumy, a także globalnie pozyskiwane akcesoria beauty. Premiera kolekcji zbiega się z 10. rocznicą obecności szwedzkiego detalisty w Indiach.

Od 2 października kosmetyki H&M trafią do sprzedaży we wszystkich kanałach marki. Nowa linia obejmuje ponad 200 produktów, w tym makijaż, zapachy i akcesoria. Ceny zaczynają się poniżej ₹799 (około 43 zł) za produkty do makijażu i ₹1,299 (około 70 zł) za perfumy, co plasuje ofertę w segmencie masowym.

Wejście w sektor beauty ma strategiczne znaczenie, biorąc pod uwagę tempo wzrostu rynku w Indiach. Według raportu Nykaa i Redseer wartość rynku kosmetyków i produktów do pielęgnacji w tym kraju ma osiągnąć 34 mld dolarów do 2028 roku. Dla porównania, jeszcze w 2022 r. H&M w Indiach poszerzył portfolio o segment H&M Home, co pokazuje konsekwentne rozszerzanie działalności poza modę.

Nowa linia kosmetyczna odzwierciedla strategię dywersyfikacji oferty detalisty i chęć zdobycia udziału w jednym z najszybciej rosnących rynków na świecie. Równocześnie umacnia pozycję H&M w Indiach jako kluczowym rynku wschodzącym, gdzie rosnąca klasa średnia coraz częściej sięga po produkty beauty i lifestyle.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.09.2025 10:44
Bath & Body Works zatrudni 30 tys. pracowników sezonowych na czas świątecznego szczytu
Bath & Body Works w galerii Westfield Arkadia w Warszawie. wiadomoscikosmetyczne.pl

Bath & Body Works ogłosiło plany zatrudnienia ponad 30 tys. pracowników sezonowych w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Portoryko, aby sprostać spodziewanemu wzrostowi popytu w okresie świątecznym. Rekrutacja obejmie zarówno sklepy detaliczne, jak i centra dystrybucyjne, które odpowiadają za sprawną obsługę zamówień w tym kluczowym dla handlu czasie.

Firma planuje przyjąć częściowo etatowych pracowników do obsługi prawie 1,9 tys. sklepów w Ameryce Północnej. Dodatkowo w pięciu centrach dystrybucyjnych zlokalizowanych w Ohio powstanie ponad 2 tys. pełnoetatowych stanowisk, które wzmocnią zaplecze logistyczne i zapewnią sprawną realizację dostaw.

Zarząd podkreśla, że tak szeroko zakrojona rekrutacja ma na celu zagwarantowanie wysokiego poziomu obsługi w okresie największego obciążenia sprzedażowego w roku. Dzięki zwiększeniu zatrudnienia sieć chce nie tylko usprawnić proces zakupowy, ale także utrzymać standardy obsługi klienta, z których marka jest znana.

Prezes Bath & Body Works, Daniel Heaf, zaznaczył, że sezon świąteczny jest czasem, w którym „marka, produkty i zespoły pokazują pełnię swoich możliwości”. Jak dodał, sukces w tym okresie zależy od tysięcy pracowników, którzy swoją pracą w sklepach i centrach dystrybucyjnych tworzą doświadczenie zakupowe na najwyższym poziomie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. wrzesień 2025 17:38