StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.12.2024 14:43

Carrefour Polska rozwija strefy OUTLET – w tym dodając do nich kosmetyki i chemię

Od teraz w ofercie outletowej klienci Carrefoura znajdą też kosmetyki i chemię gospodarczą. / Sebastian Góra

Carrefour Polska dynamicznie rozwija koncept stref OUTLET, oferując klientom nie tylko produkty non-food, ale także artykuły spożywcze, chemię domową i kosmetyki. W nowym modelu in-out, produkty te będą dostępne w limitowanych ilościach do wyczerpania zapasów. Rozszerzona oferta pojawiła się już w 10 lokalizacjach, m.in. w Warszawie, Krakowie i Łodzi, i jest częścią strategii sieci, która od 2020 roku otworzyła blisko 250 stref OUTLET w całej Polsce.

Nowy asortyment stref OUTLET obejmuje ponad 2000 produktów, w tym m.in. środki czystości, higieniczne oraz kosmetyki, dostępne w atrakcyjnych cenach zaczynających się od 29 groszy. Produkty grupowane są w kategorie cenowe, takie jak „do 5 zł” czy „super oferty”, co pozwala klientom łatwo znaleźć najlepsze okazje. Rotacja asortymentu odbywa się co tydzień, co stanowi dodatkową zachętę do częstych wizyt. Carrefour planuje także wprowadzenie stref OUTLET w formacie „mini” w sklepach franczyzowych, co pozwoli dotrzeć do jeszcze większej liczby klientów.

Teraz do oferty OUTLETu dołączamy asortyment spożywczy i produkty z szeroko rozumianego FMCG. Są to wyselekcjonowane artykuły, których nie można znaleźć w naszej standardowej ofercie, dodatkowo oferowane w bardzo atrakcyjnych cenach. Naszym celem jest ciągłe zaskakiwanie naszych klientów, tak aby nie tylko odpowiadać na ich oczekiwania, ale również kreować nowe potrzeby

- powiedział Paweł Gadawski, dyrektor Działu Produktów Suchych.

Wprowadzenie chemii gospodarczej i kosmetyków do oferty OUTLET wpisuje się w strategię Carrefour, której celem jest nie tylko reagowanie na potrzeby klientów, ale także ich kreowanie. Jak podkreśla Gadawski, dzięki innowacyjnemu podejściu i konkurencyjnym cenom, strefy OUTLET stają się istotnym elementem strategii handlowej Carrefour, umacniając pozycję sieci na rynku detalicznym w Polsce.

Czytaj także: Carrefour oferuje klientom i klientkom tajemnicze koszyki kosmetyczne w ponad 170 sklepach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
13.01.2025 13:47
Lidl otwiera swój własny outlet. Gdzie?
Lidl Malta

Niemiecka sieć supermarketów Lidl uruchomiła swój pierwszy sklep typu outlet w Czechach. Nowy punkt znajduje się w praskim parku handlowym Štěrboholy i oferuje produkty nienależące do kategorii spożywczej z rabatami sięgającymi nawet 70 proc.

Lidl rozwija format outletowy, który wcześniej sprawdził się na rynkach węgierskim, portugalskim i hiszpańskim. Nowo otwarty sklep w Pradze zajmuje powierzchnię 1 700 mkw i proponuje klientom oszczędności rzędu 40–70 proc. na odzieży, narzędziach, sprzęcie ogrodniczym oraz artykułach gospodarstwa domowego. Sklep czynny jest codziennie i regularnie uzupełnia asortyment, co pozwala klientom na stałe odkrywanie nowych okazji. Dodatkowym udogodnieniem dla odwiedzających są dostępne na miejscu punkty gastronomiczne.

Otwarcie praskiego outlecie przyciągnęło tłumy klientów, przewyższając oczekiwania Lidla. Według dziennika Blesk, ogromne kolejki i korki wokół parkingu były efektem napływu tysięcy osób w pierwszych dniach działalności sklepu. Największym zainteresowaniem cieszyły się urządzenia AGD oraz narzędzia, o czym poinformowała rzeczniczka Lidla, Eliška Froschová Stehlíková. Choć początkowa euforia zaczęła słabnąć, sukces otwarcia skłonił firmę do rozważenia ekspansji formatu outletowego na inne lokalizacje w Czechach.

Lidl, będący częścią Grupy Schwarz wraz z siecią Kaufland, odnotowuje dynamiczny rozwój na czeskim rynku. Firma prowadzi obecnie ponad 320 sklepów oraz sklep internetowy. W roku finansowym 2023/2024 Lidl osiągnął sprzedaż na poziomie 88,6 miliarda koron czeskich (3,5 miliarda euro) i zysk netto wynoszący 1,9 miliarda koron czeskich (75,7 miliona euro), co potwierdza jego silną pozycję wśród liderów rynku detalicznego w Czechach. Sieć sprzedaje kosmetyki i akcesoria urodowe i higieniczne pod markami własnymi Silvercrest, Sanitas, Cien i Medisana.

Czytaj także: Listonic: Po pieluchy i papier toaletowy marek własnych idziemy do Biedronki, Lidl w tyle za konkurentem

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
09.01.2025 16:00
2024 to był rekordowy rok dla inwestycji w nieruchomości komercyjne w Polsce
Shutterstock

Wzrost wartości inwestycji w nieruchomości komercyjne w 2024 roku przekroczył wszelkie oczekiwania. Łączna wartość transakcji wyniosła ponad 4,5 miliardów euro, co stanowi ponad dwukrotny wzrost w porównaniu do 2023 roku, kiedy to rynek osiągnął wartość zaledwie 2 mld euro. Zdaniem ekspertów z CBRE, takie wyniki to efekt korzystnych warunków ekonomicznych oraz zmieniających się cen na rynku nieruchomości.

Pierwszym czynnikiem, który wpłynął na rekordowy wynik, była korekta cen nieruchomości, co pozwoliło inwestorom na zakup nowoczesnych obiektów w atrakcyjnych warunkach. Ponadto obniżki stóp procentowych w strefie euro wpłynęły na poprawę dostępności finansowania. Według ekspertów kolejne obniżki w 2025 roku mogą jeszcze bardziej zwiększyć aktywność na rynku. W 2024 roku rynek magazynowy odnotował dużą płynność, a konkurencja między inwestorami była intensywna. Wśród najważniejszych transakcji wymienia się sprzedaż portfela Diamond Business Park w Warszawie, Strykowie i Gliwicach.

W sektorze handlowym dominowały inwestycje w parki handlowe oraz centra handlowe. Największymi transakcjami były zakupy Centrum Handlowego Magnolia Park we Wrocławiu za 373 mln euro oraz Silesia City Center w Katowicach za 405 mln euro, dokonane przez NEPI Rockcastle. Polski rynek nieruchomości komercyjnych pozostaje atrakcyjny dla inwestorów z regionu Europy Środkowo-Wschodniej oraz kapitału lokalnego. Eksperci przewidują, że rok 2025 przyniesie dalszy wzrost zainteresowania, szczególnie na rynku magazynowym, który od lat cieszy się dużym uznaniem inwestorów.

Zdaniem Przemysława Łachmaniuka z CBRE, polski rynek nieruchomości komercyjnych ma solidne fundamenty, a stopy zwrotu z inwestycji w Polsce są bardziej konkurencyjne niż w Europie Zachodniej. Wzrost liczby zapytań ze strony funduszy inwestycyjnych potwierdza pozytywny trend, który może zaowocować jeszcze lepszymi wynikami w nadchodzącym roku.

Czytaj także: Multibrandowy butik Moliera2 dołącza do najemców Metropolitan Warszawa

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. styczeń 2025 17:18