StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.10.2019 00:00

Carrefour testuje sprzedaż produktów z przekroczoną datą ważności

Sieć Carrefour testuje w kilku swoich sklepach we Francji sprzedaż produktów, których data przydatności do spożycia została minimalnie przekroczona, w kilku sklepach testowych. Inicjatywa wykracza poza klasyczne trzymanie się krótkich terminów ważności w przypadku produktów bez ryzyka dla zdrowia – informuje magazyn „Lineaires”.

Ten pomysł Carrefoura należy do bardzo odważnych - w walce z odpadami trzy sklepy tej marki sprzedają artykuły spożywcze z datą minimalnej trwałości (DMT). Czasami do 30 dni. Są to Carrefour de Vannes (56), Cesson-Sévigné (35) i Amiens (80), które posłużyły jako test dla tego projektu wchodzącego dziś w fazę drugą.

DMT jest odpowiednikiem starej daty najlepszego użycia (”Najlepsze przed”). Produkty, których DMT została przekroczona, mogą mieć obniżoną jakość, bez szkody dla zdrowia, zatem doskonale nadają się do konsumpcji. Zaprezentowane w dedykowanej im szafie korzystają z natychmiastowych obniżek nawet o 50 proc.. Dlatego test zostanie teraz rozszerzony na 14 sklepów w Bretanii.

- Celem jest sprawdzenie, w jaki sposób zarządzanie projektem jest realizowane przez zespoły i jak jest on mile widziany przez konsumentów - mówi magazynowi „Lineaires” Bertrand Swiderski, dyrektor ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w Carrefour Group. - Towarzyszymy konsumentowi w sklepie, aby mógł zrozumieć ten krok. Informacja nad szafą również pomaga wzmocnić alternatywę, jaką mają konsumenci. Co do reszty, polegamy na sile ustnego przekazu.

Przekraczając daty na opakowaniu, Carrefour idzie dalej niż niska cena sprzedaży produktów zbliżających się do końca daty ważności, już powszechnie stosowanej. Nawet jeśli są to bardzo dobre plany, to oznacza to wiele produktów mniej przekazanych na organizacje charytatywne. Jednak to nie wystarczy, by zakwestionować 93 miliony posiłków rozprowadzanych co roku przez Carrefour.

Dystrybutor nie kończy na tym. Ponadto usuwa również DMT z niektórych swoich produktów (torebek ze słodyczami, cukru, soli, octu) i niedawno wysłał wniosek o zezwolenie do wiadomości Pascala Canfina, posła do PE „Aby wykonać tę samą pracę w odniesieniu do miodu, makaronu, mąki, roślin strączkowych i produktów zbożowych. Celem jest stopniowa zmiana przepisów europejskich w tym zakresie. Co dopełnia przedłużenie terminu przydatności do spożycia (TPS) 400 produktów DMT, od dłuższego czasu na półkach dzięki testom starzenia.

Wreszcie wsparcie partnerów nie jest neutralne dla Carrefour. Jednym z nich jest aplikacja Too Good To Go: pozwala konsumentom odzyskać niesprzedane przedmioty z wybranego przez nich sklepu. W ciągu sześciu miesięcy dzięki aplikacji sprzedano 500 000 koszy tej marki. Każdy z nich zawiera co najmniej pięć produktów, których wartość nominalna wynosi 12 EUR, sprzedanych 3,90 EUR. Usługa początkowo wdrożona w supermarketach Carrefour, jest teraz dostępna w 100 hipermarketach. Carrefour planuje rozszerzyć to partnerstwo na inne podmioty.

Informacje dodatkowe:

Należy spożyć do: (data) – to termin przydatności do spożycia. Podaje się go w przypadku produktów nietrwałych, czyli takich, które szybko się psują. Znajdziecie go więc na przykład: na wędlinach, serach pleśniowych, jogurtach, czy rybach. Data podana na etykiecie jest terminem granicznym, po jego przekroczeniu znacząco wzrasta niebezpieczeństwo zagrożenia zdrowia.

Najlepiej spożyć przed – to data minimalnej trwałości. Innymi słowy to termin do którego dany produkt zachowuje swoją najwyższą jakość. Taki napis znajduje się na żywności suchej i konserwach, na przykład: soli, cukrze, kawie, herbacie, makaronie, kaszy, mące, czekoladzie czy sardynkach w puszce. Po upływie terminu minimalnej trwałości produkt może pogorszyć swoją jakość w stosunku do produktu świeżo wyprodukowanego; nie znaczy to jednak, że żywność po przekroczeniu daty minimalnej trwałości staje się niebezpieczna.

wiadomoscihandlowe.pl
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
16.01.2025 13:44
Pepco planuje dynamiczną ekspansję – 300 nowych sklepów do końca 2025 roku
Pepco

Grupa Pepco ogłosiła ambitne plany rozwoju, które zakładają otwarcie 300 nowych sklepów do końca 2025 roku. Rozwój ten skoncentruje się głównie na marce Pepco oraz na ekspansji w Europie Środkowo-Wschodniej. To kontynuacja dynamicznej strategii, której efektem było uruchomienie aż 331 nowych lokalizacji w roku finansowym 2024.

Kluczowe zmiany w strukturze operacyjnej mają wspierać realizację tych celów. Stanowisko Dyrektora Operacyjnego na region Europy Środkowo-Wschodniej objął w 2024 roku Marcin Stańko, który wcześniej rozwijał markę od jej powstania w 2004 roku do 2021 roku. Jego blisko 30-letnie doświadczenie w sektorze retail ma przełożyć się na skuteczne wdrażanie strategii rozwoju i dopasowanie działań do oczekiwań klientów. Dodatkowo, do firmy wróciła Bożena Pekowska, która ponownie objęła kierownictwo nad Działem Ekspansji w Polsce.

image
Pepco wprowadziło do swojej oferty kosmetyki. Najbogatsza jest kategoria produktów do pielęgnacji włosów.

Pepco planuje dalszą ekspansję zarówno w najbliższym czasie, jak i w dłuższej perspektywie, skupiając się przede wszystkim na Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie powstanie większość nowych placówek. Jest to kontynuacja strategii z roku finansowego 2024, kiedy to otwarto łącznie 331 sklepów, z czego 232 zlokalizowano w Europie Środkowo-Wschodniej, a 83, co stanowiło ponad 25 proc., w Polsce.

Pepco, jako jeden z największych value retailerów w Europie, nieustannie umacnia swoją pozycję na rynku. Obecnie Grupa Pepco posiada ponad 5000 sklepów w 20 krajach i zatrudnia około 47 000 pracowników. Same sklepy Pepco, działające w 18 krajach, odwiedza miesięcznie 30 milionów klientów, co świadczy o rosnącym zainteresowaniu ofertą firmy i skuteczności jej strategii rozwoju.

Czytaj także: Pepco Group kończy trzeci kwartał roku obrotowego 2023/24 z 1,5 miliarda euro przychodu

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
16.01.2025 11:00
Nowy sklep Rituals Cosmetics w Złotych Tarasach otwarty już niebawem
Rituals

Już 22 stycznia 2025 roku o godzinie 9:00 marka Rituals Cosmetics otworzy swój najnowszy sklep w prestiżowym centrum handlowym Złote Tarasy w Warszawie. W dniu otwarcia przewidziano wyjątkowe atrakcje i promocje dla pierwszych klientów.

Już 22 stycznia 2025 roku o godzinie 9:00 Rituals Cosmetics otworzy swój najnowszy sklep w prestiżowej lokalizacji – Złotych Tarasach w Warszawie. To kolejny krok w dynamicznym rozwoju marki na polskim rynku. Nowa przestrzeń handlowa ma być miejscem, gdzie klienci będą mogli nie tylko kupić kultowe produkty, ale również doświadczyć filozofii wellbeing, która jest podstawą działalności Rituals. Marka przygotowała wyjątkowe atrakcje dla pierwszych 100 odwiedzających, w tym specjalne torby z upominkami.

W dniu otwarcia klienci będą mogli skorzystać z okazji do personalizacji zakupów dzięki kaligrafii wykonywanej na miejscu. Dodatkowo, przez pierwsze 10 dni od otwarcia, pianka pod prysznic w żelu z Classic Collection będzie dostępna w promocyjnej cenie 35 zł.

Program lojalnościowy My Rituals również oferuje dodatkowe korzyści. Klienci, którzy dokonają zakupów za minimum 190 zł, otrzymają mini patyczki zapachowe z ponadczasowej Classic Collection. To kolejny element, który ma zachęcić do celebrowania codziennych chwil i wprowadzenia harmonii do życia. Jak podkreśla Dorota Prat-Carrabin, Country Director Eastern Europe Rituals Cosmetics, lokalizacja w Złotych Tarasach to strategiczny krok, który pozwoli marce być bliżej klientów i stworzyć dla nich przestrzeń relaksu i inspiracji.

Czytaj także: Rituals Cosmetics realizuje założone cele środowiskowe. Jakie ma efekty?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. styczeń 2025 08:42