StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.08.2024 13:48

Empik testuje empikomaty – własne automaty paczkowe

Empikomat - automat paczkowy Empiku. Na razie wprowadzony testowo do czterech salonów tej sieci / fot. Empik

Empik testuje własne automaty paczkowe. Na razie znalazły się one w czterech salonach Empiku. Jeśli klienci je zaakceptują – pojawią się w kolejnych.

Empik – sieć detaliczna i platforma marketplace – odpowiada na preferencje polskich konsumentów, którzy sami lubią odbierać towary zamówione online w dowolnym czasie i miejscu, i wprowadza własne automaty paczkowe.

Empikomaty – jak je nazywa – stanęły obecnie w czterech miejscach, gdzie Empik ma swoje salony: w Legionowie przy ul. Piłsudskiego oraz w centrach handlowych Warszawa Wola Park, Grudziądz Alfa i Włocławek City.

Na razie klienci sami nie mogą wybrać tej opcji dostawy kupując na empik.com. Jeśli jednak zamówienie z odbiorem w salonie salonie spełnia podstawowe kryteria, takie jak wymiary, liczba sztuk czy forma płatności, zostanie ono umieszczone w skrytce empikomatu. Po fazie testowej, jeśli usługa przypadnie do gustu klientom, empikomaty zostaną wprowadzone do kolejnych salonów Empiku.

Jak podaje detalista, pierwsze efekty testów wyglądają obiecująco – ponad 75 proc. klientów, którzy skorzystali z tej formy odbioru, pozytywnie oceniło to doświadczenie i woli odbierać przesyłkę z automatu niż w kasie.

Czytaj także: Empik wprowadza pilotażowo płatności przez skanowanie tęczówki oka

Wydaje się to oczywiste. Odbiór przy kasie wiąże się z oczekiwaniem w kolejce i całą procedurą obsługi. Natomiast jeśli empikomaty działają tak jak paczkomaty InPostu to odbiór przesyłki powinien potrwać kilka sekund. Rozwiązanie to nie tylko jest wygodne dla klientów ale również powinno ułatwić obsłudze salonów Empik zarządzanie zamówieniami złożonymi online.

Grupa Empik to firma handlowa działająca w modelu omnichannel. Posiada 350 stacjonarnych salonów oraz e-sklep i marketplace. Rocznie przez wszystkie kanały zakupy w Empiku robi 7 mln Polaków na kwotę 3 mld zł. Empik oferuje ponad 15 mln produktów w ponad 20 kategoriach – m.in. książki, zabawki, art. papiernicze, produkty cyfrowe, zdrowie i uroda, elektronika, dom i ogród czy sport. Niedawno Empik wprowadził markę własną w kosmetykach i produktach do domu. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
04.10.2024 15:57
CH Galardia w Starachowicach ma nowego właściciela — Future Estate
Nowym właścicielem Galardii został Future Estate.Centrum Handlowe Galardia

26 września 2024 roku zakończono proces zmiany właściciela Centrum Handlowego Galardia w Starachowicach. Inwestycja, która do tej pory należała do Stage Capital oraz Sierra Balmain, przeszła w ręce nowego nabywcy – Future Estate. Transakcja stanowi kolejny krok w rozwoju tego nowoczesnego centrum handlowo-rozrywkowego, które działa na lokalnym rynku od blisko dekady.

CH Galardia to pierwsze takie centrum w Starachowicach, które oferuje 18 000 mkw. powierzchni najmu (GLA) oraz ponad 50 sklepów i punktów usługowych. Otwarte w październiku 2014 roku, szybko stało się jednym z najważniejszych miejsc handlowych w regionie. Znane marki, takie jak Reserved, Media Expert, Rossmann czy Smyk, a także kino Helios z czterema salami na ponad 600 widzów, przyciągają zarówno mieszkańców Starachowic, jak i okolicznych miejscowości. W 2023 roku Galardię odwiedziło aż 2,3 miliona klientów, co świadczy o jej znaczącej roli na lokalnym rynku.

Od momentu otwarcia, centrum cieszyło się wysoką komercjalizacją. Już w dniu inauguracji wynajęto 98% dostępnej powierzchni, a w kolejnych latach osiągnięto pełną, 100-procentową komercjalizację. Wsparcie Sierra Balmain, firmy zarządzającej obiektem, pozwoliło na stały wzrost odwiedzalności i sprzedaży. Otwarty w 2022 roku supermarket Kaufland dodatkowo wzmocnił pozycję centrum, co przyczyniło się do zwiększenia liczby klientów.

Kiedy nabyliśmy tę lokalizację w 2012 roku, naszym zamiarem było stworzenie Centrum Galardia z takim doborem najemców, który oferowałby klientom szeroki wachlarz opcji zakupowych [...] W 2023 roku Galardia przyjęła 2,3 miliona klientów, a w ostatnich latach odnotowywała solidny wzrost odwiedzalności i sprzedaży, ze znacznym zwiększeniem po otwarciu Kauflandu w 2022 roku. Wyjście z inwestycji podkreśla naszą wiarę w polski rynek handlowy i oznacza zakończenie udanej inwestycji z naszym partnerem operacyjnym, Sierra Balmain.

powiedział James Huckle, Partner w Stage Capital, portalowi Omnichannel.

Czytaj także: Nowe modernizacje w Galerii Północnej — w jesień kompleks wejdzie z nowymi brandami

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
03.10.2024 14:06
Nowe modernizacje w Galerii Północnej — w jesień kompleks wejdzie z nowymi brandami
Galeria Północna znajduje się w północnej części Warszawy, w dzielnicy Białołęka.Biuro Prasowe Galerii Północnej

Galeria Północna, jedna z największych galerii handlowych w północnej części Warszawy, zakończyła lato serią modernizacji i poszerzenia oferty handlowej. Wśród kluczowych zmian znalazły się rozbudowy sklepów Sephora i Dealz oraz debiut międzynarodowej marki Nanu-Nana.

Galeria Północna od lat umacnia swoją pozycję na warszawskim rynku handlowym. W ostatnich miesiącach dwóch głównych najemców, Sephora i Dealz, zmodernizowało swoje lokale. Sklep Sephora, o powierzchni powiększonej do 319 mkw, wprowadził nowoczesny koncept handlowy, który obejmuje m.in. lepszą nawigację stref i kategorii oraz nowe rozwiązania wizualne. Z kolei Dealz przeniósł się do nowego, większego lokalu o powierzchni 510 mkw, zapewniając klientom lepsze warunki do codziennych zakupów.

W połowie września Galeria Północna wzbogaciła swoją ofertę o międzynarodową sieć Nanu-Nana. Nowy lokal o powierzchni 163 mkw oferuje szeroki wybór prezentów i akcesoriów do wnętrz, co odpowiada na potrzeby lokalnych klientów. Jak podkreśla Katarzyna Żuchowska, Retail Leasing Manager w GTC SA, marka Nanu-Nana była wyczekiwana przez klientów, a jej debiut stanowi ważny element rozwoju oferty Galerii Północnej.

Galeria Północna nie zamierza spoczywać na laurach. Jak zapowiada Julita Kubalska, Head of Retail Leasing w GTC SA, w przyszłości planowane są kolejne modernizacje oraz poszerzanie oferty o nowe marki. Już teraz galeria może pochwalić się blisko 200 najemcami, w tym takimi markami jak H&M, Sephora, RTV Euro AGD, czy Carrefour.

Czytaj także: Protest najemców warszawskiej Galerii Północnej. Zamkną sklepy w proteście przed zbyt wysokim czynszom

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. październik 2024 14:02