StoryEditor
Sieci i centra handlowe
27.09.2023 10:57

Gorący wrzesień pokrzyżował plany sprzedażowe H&M - a co z H&M Beauty?

H&M podzieliło się swoimi najnowszymi wynikami finansowymi; upalny wrzesień obniżył wyniki sprzedażowe, zamknięcie sklepów w Rosji, Białorusi i Ukrainie również je zaniżyło, mimo wzrostu ogólnego sprzedaży netto. Zastanawiający jest brak danych dotyczących nowego konceptu - H&M Beauty.

Sprzedaż netto wzrosła o 6 proc. do 60 897 milionów koron szwedzkich w trzecim kwartale, tj. w okresie od 1 czerwca 2023 r. do 31 sierpnia 2023 r., w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W walutach lokalnych sprzedaż netto była płaska w porównaniu z rokiem ubiegłym. Z wyłączeniem Rosji, Białorusi i Ukrainy wzrost w koronach szwedzkich wyniósł 8 proc. Z dzisiejszego komunikatu prasowego wynika, że prace nad celem spółki, jakim jest osiągnięcie 10 proc. marży operacyjnej w 2024 r., idą we właściwym kierunku. W tym kwartale priorytetem była rentowność i poziom zapasów.

image

Wyniki sprzedażowe H&M za ostatnie 9 miesięcy.

H&M

Oczekuje się, że sprzedaż we wrześniu 2023 r. spadnie o 10 proc. w walutach lokalnych w porównaniu z wrześniem 2022 r. Zaprzestanie działalności w Rosji odpowiada za 4 punkty proc.owe spadku. Dane za wrzesień należy rozpatrywać w świetle wyjątkowo upalnej pogody na kilku europejskich rynkach firmy, co miało istotny negatywny wpływ na sprzedaż w tym miesiącu.  Rozwój w Europie Wschodniej należy postrzegać w świetle faktu, że z dniem 30 listopada 2022 r. działalność grupy H&M w Rosji i na Białorusi została całkowicie zamknięta, natomiast działalność na Ukrainie została wstrzymana od końca lutego 2022 r. Z wyłączeniem Rosji, Białorusi i Ukrainy sprzedaż w Europie Wschodniej przez pierwsze dziewięć miesięcy wzrosła o 17 proc. w koronach szwedzkich i 7 proc. w walutach lokalnych. H&M planuje stopniowe ponowne otwieranie większości swoich sklepów na Ukrainie począwszy od listopada 2023 roku.

image

Wyniki sprzedażowe H&M za ostatnie 9 miesięcy.

Ogólny wynik Grupy H&M wzrósł z zeszłorocznego wyniku w Indeksie Przejrzystości Mody 2023 do 71 proc. (66). Grupa H&M zajęła 6. miejsce na 250 marek. We wrześniu H&M pomyślnie uruchomił swoją działalność na JD.com, jednym z największych chińskich rynków e-commerce.

H&M nie uwzględniło w swoim najnowszym raporcie dziewięciomiesięcznym danych dotyczących sprzedaży produktów urodowych ani wyników sklepów H&M Beauty. Decyzja ta wzbudziła pewne zdziwienie, gdyż te segmenty były traktowane jako ważne elementy strategii rozwoju firmy. Podczas dzisiejszego spotkania online, CEO H&M Helena Helmersson, nazwała te dane "wewnętrznymi" i nie udostępniła ich publicznie ani nie skomentowała, i poinformowała gości i gościnie spotkania, że firma nie udziela obecnie informacji na temat dalszego rozwoju tego projektu ani jego wyników.

Czytaj także: H&M poszerza asortyment kosmetyczny. Przyjrzeliśmy się całej ofercie beauty [FOTOREPORTAŻ]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
16.09.2025 14:34
H&M wprowadza linię kosmetyków w Indiach

H&M rozszerza działalność w Indiach, wprowadzając na tamtejszy rynek własną linię kosmetyków. Nowy koncept „H&M Beauty” obejmuje lokalnie produkowane kosmetyki do makijażu i perfumy, a także globalnie pozyskiwane akcesoria beauty. Premiera kolekcji zbiega się z 10. rocznicą obecności szwedzkiego detalisty w Indiach.

Od 2 października kosmetyki H&M trafią do sprzedaży we wszystkich kanałach marki. Nowa linia obejmuje ponad 200 produktów, w tym makijaż, zapachy i akcesoria. Ceny zaczynają się poniżej ₹799 (około 43 zł) za produkty do makijażu i ₹1,299 (około 70 zł) za perfumy, co plasuje ofertę w segmencie masowym.

Wejście w sektor beauty ma strategiczne znaczenie, biorąc pod uwagę tempo wzrostu rynku w Indiach. Według raportu Nykaa i Redseer wartość rynku kosmetyków i produktów do pielęgnacji w tym kraju ma osiągnąć 34 mld dolarów do 2028 roku. Dla porównania, jeszcze w 2022 r. H&M w Indiach poszerzył portfolio o segment H&M Home, co pokazuje konsekwentne rozszerzanie działalności poza modę.

Nowa linia kosmetyczna odzwierciedla strategię dywersyfikacji oferty detalisty i chęć zdobycia udziału w jednym z najszybciej rosnących rynków na świecie. Równocześnie umacnia pozycję H&M w Indiach jako kluczowym rynku wschodzącym, gdzie rosnąca klasa średnia coraz częściej sięga po produkty beauty i lifestyle.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.09.2025 10:44
Bath & Body Works zatrudni 30 tys. pracowników sezonowych na czas świątecznego szczytu
Bath & Body Works w galerii Westfield Arkadia w Warszawie. wiadomoscikosmetyczne.pl

Bath & Body Works ogłosiło plany zatrudnienia ponad 30 tys. pracowników sezonowych w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Portoryko, aby sprostać spodziewanemu wzrostowi popytu w okresie świątecznym. Rekrutacja obejmie zarówno sklepy detaliczne, jak i centra dystrybucyjne, które odpowiadają za sprawną obsługę zamówień w tym kluczowym dla handlu czasie.

Firma planuje przyjąć częściowo etatowych pracowników do obsługi prawie 1,9 tys. sklepów w Ameryce Północnej. Dodatkowo w pięciu centrach dystrybucyjnych zlokalizowanych w Ohio powstanie ponad 2 tys. pełnoetatowych stanowisk, które wzmocnią zaplecze logistyczne i zapewnią sprawną realizację dostaw.

Zarząd podkreśla, że tak szeroko zakrojona rekrutacja ma na celu zagwarantowanie wysokiego poziomu obsługi w okresie największego obciążenia sprzedażowego w roku. Dzięki zwiększeniu zatrudnienia sieć chce nie tylko usprawnić proces zakupowy, ale także utrzymać standardy obsługi klienta, z których marka jest znana.

Prezes Bath & Body Works, Daniel Heaf, zaznaczył, że sezon świąteczny jest czasem, w którym „marka, produkty i zespoły pokazują pełnię swoich możliwości”. Jak dodał, sukces w tym okresie zależy od tysięcy pracowników, którzy swoją pracą w sklepach i centrach dystrybucyjnych tworzą doświadczenie zakupowe na najwyższym poziomie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. wrzesień 2025 10:22