StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.07.2017 00:00

Jeronimo Martins, właściciel Biedronki, ma już 100 tys. pracowników

Właściciel sieci Biedronka, portugalska grupa Jeronimo Martins, zatrudnia już 100 tys. pracowników. Firma ujawniła, że na samą dyskontową sieć obecną w Polsce przypada ponad dwie trzecie z tej liczby.

- Z satysfakcją i poczuciem odpowiedzialności odnotowuję ten kamień milowy w historii grupy - komentuje Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins. - Zdolność do ciągłego przyciągania i zatrzymywania najlepszych profesjonalistów z różnych obszarów i na różnych poziomach organizacji jest dla nas niezbędna do realizacji założonych celów - dodaje szef grupy.

Historia Jeronimo Martins sięga aż 225 lat wstecz. Intensywny rozwój firmy to jednak ostatnie dekady. Jeszcze w 1968 roku Jeronimo Martins zatrudniało 300 osób. Na koniec 2012 r. w grupie pracowało już 68,5 tys. osób, a rok 2016 firma zakończyła, posiadając w swoich strukturach łącznie 96,2 tys. pracowników.

Na samą Biedronkę jeszcze pięć lat temu przypadało mniej, niż 40 tys. pracowników. To oznacza, że od 2012 r. zatrudnienie w sieci wzrosło o ponad 26 tys. osób.

Jeronimo Martins to największy prywatny pracodawca w Polsce pod względem przychodów oraz pod względem liczby zatrudnionych osób. Większe przychody od właściciela Biedronki ma w naszym kraju jedynie państwowy PKN Orlen, a więcej pracowników zatrudnia - również państwowa - Poczta Polska.

Jeronimo Martins w Polsce oprócz sieci dyskontów Biedronka posiada również drogeryjną sieć Hebe. Grupa obecna jest także w rodzimej Portugalii (supermarkety Pingo Doce, hurtownie Recheio) oraz w Kolumbii (sieć sklepów Ara).

wiadomoscihandlowe.pl
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
16.09.2025 14:34
H&M wprowadza linię kosmetyków w Indiach

H&M rozszerza działalność w Indiach, wprowadzając na tamtejszy rynek własną linię kosmetyków. Nowy koncept „H&M Beauty” obejmuje lokalnie produkowane kosmetyki do makijażu i perfumy, a także globalnie pozyskiwane akcesoria beauty. Premiera kolekcji zbiega się z 10. rocznicą obecności szwedzkiego detalisty w Indiach.

Od 2 października kosmetyki H&M trafią do sprzedaży we wszystkich kanałach marki. Nowa linia obejmuje ponad 200 produktów, w tym makijaż, zapachy i akcesoria. Ceny zaczynają się poniżej ₹799 (około 43 zł) za produkty do makijażu i ₹1,299 (około 70 zł) za perfumy, co plasuje ofertę w segmencie masowym.

Wejście w sektor beauty ma strategiczne znaczenie, biorąc pod uwagę tempo wzrostu rynku w Indiach. Według raportu Nykaa i Redseer wartość rynku kosmetyków i produktów do pielęgnacji w tym kraju ma osiągnąć 34 mld dolarów do 2028 roku. Dla porównania, jeszcze w 2022 r. H&M w Indiach poszerzył portfolio o segment H&M Home, co pokazuje konsekwentne rozszerzanie działalności poza modę.

Nowa linia kosmetyczna odzwierciedla strategię dywersyfikacji oferty detalisty i chęć zdobycia udziału w jednym z najszybciej rosnących rynków na świecie. Równocześnie umacnia pozycję H&M w Indiach jako kluczowym rynku wschodzącym, gdzie rosnąca klasa średnia coraz częściej sięga po produkty beauty i lifestyle.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.09.2025 10:44
Bath & Body Works zatrudni 30 tys. pracowników sezonowych na czas świątecznego szczytu
Bath & Body Works w galerii Westfield Arkadia w Warszawie. wiadomoscikosmetyczne.pl

Bath & Body Works ogłosiło plany zatrudnienia ponad 30 tys. pracowników sezonowych w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Portoryko, aby sprostać spodziewanemu wzrostowi popytu w okresie świątecznym. Rekrutacja obejmie zarówno sklepy detaliczne, jak i centra dystrybucyjne, które odpowiadają za sprawną obsługę zamówień w tym kluczowym dla handlu czasie.

Firma planuje przyjąć częściowo etatowych pracowników do obsługi prawie 1,9 tys. sklepów w Ameryce Północnej. Dodatkowo w pięciu centrach dystrybucyjnych zlokalizowanych w Ohio powstanie ponad 2 tys. pełnoetatowych stanowisk, które wzmocnią zaplecze logistyczne i zapewnią sprawną realizację dostaw.

Zarząd podkreśla, że tak szeroko zakrojona rekrutacja ma na celu zagwarantowanie wysokiego poziomu obsługi w okresie największego obciążenia sprzedażowego w roku. Dzięki zwiększeniu zatrudnienia sieć chce nie tylko usprawnić proces zakupowy, ale także utrzymać standardy obsługi klienta, z których marka jest znana.

Prezes Bath & Body Works, Daniel Heaf, zaznaczył, że sezon świąteczny jest czasem, w którym „marka, produkty i zespoły pokazują pełnię swoich możliwości”. Jak dodał, sukces w tym okresie zależy od tysięcy pracowników, którzy swoją pracą w sklepach i centrach dystrybucyjnych tworzą doświadczenie zakupowe na najwyższym poziomie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. wrzesień 2025 21:51