StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.09.2022 00:00

Kaufland inwestuje w kosmetyki i otwiera nowe sklepy

Kaufland rozwija półkę z kosmetykami, wprowadzając coraz więcej produktów naturalnych. W ocenie dostawców jest dla kosmetycznego sektora cennym partnerem. Sieć inwestuje w nowe sklepy. Wprowadza także nowe technologie ułatwiające i przyspieszające robienie zakupów.  

Kaufland prowadzi w Polsce 237 sklepów. Docelowo firma planuje zbudować na naszym rynku sieć mającą około 400 placówek i chce otwierać 10 sklepów rocznie.

Ile sklepów otwiera Kaufland?

Jak podał  „Puls Biznesu”, Kaufland przygotowuje się do otwarcia 5 nowych sklepów, już wystartowały  przetargi na budowę dwóch sklepów, a kolejne trzy mają się odbyć w listopadzie br. Według „PB” nowe supermarkety Kauflandu powstaną w Katowicach, Gdyni, Kaliszu, Rumi oraz Krasnymstawie, a na rozbudowę sieci placówek handlowych w Polsce sieć przeznaczy kilkaset mln zł. Sieć planuje otwierać 10 nowych sklepów rocznie

Współpraca z Kauflandem

Kaufland jest istotnym partnerem dla producentów kosmetyków. Hipermarkety mają rozbudowaną i wyraźnie oznaczoną strefę drogeryjną z asortymentem kosmetycznym i pozwalają zaistnieć na półkach nawet start-upowym markom. Chodzi szczególnie o te, które specjalizują się w naturalnych, ekologicznych produktach. Istotne są składy, opakowania, odpowiadanie na najnowsze trendy. Dlatego w Kauflandzie mogły się pojawić nawet tak niszowe produkty jak wielorazowe artykuły higieniczne. 

Na początku br. Kaufland deklarował, że w jego asortymencie znajdzie się jeszcze więcej naturalnych kosmetyków i faktycznie wywiązuje się z tej obietnicy. Takie produkty można także znaleźć wśród akcesoriów oraz w kategorii detergentów. Produkty bio, eko, certyfikowane są dostępne we wszystkich kosmetycznych kategoriach. Nie brakuje też tak znanych celebryckich marek jak BeBio Ewy Chodakowskiej.  

Czytaj więcej i zobacz zdjęcia: Ile naturalnych kosmetyków znajdziemy na półkach w Kauflandzie [FOTOREPORTAŻ] 

Według producentów kosmetyków, Kaufland jest ważnym partnerem w dystrybucji i imponuje swoim podejściem do kategorii kosmetycznej. Jest jednak także partnerem wymagającym i bardzo łatwo jest stracić z nim kontrakt.

Zakupy bezobsługowe

Kaufland wprowadza udogodnienia dla klientów sięgając po nowoczesne technologie. Podobnie jak w Rossmannie, w Kauflandzie można obecnie samemu skanować produkty przy półce korzystając z mobilnego skanera i usługi K-Scan. Nie można jeszcze za nie przy półce zapłacić, trzeba to zrobić w samoobsługowej kasie, ale w ocenie retailera zakupy, dzięki tej usłudze, skracają się do niezbędnego minimum, co jest zgodne z bieżącymi trendami. Kaufland podaje, że już 88 proc. Polaków jest zainteresowanych robieniem zakupów w sklepach bezobsługowych.  

O sieci Kaufland

Kaufland to wywodząca się z niemieckiego rynku międzynarodowa sieć sklepów. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1450 sklepów i zatrudnia ok. 148 tys. pracowników. W Polsce sieć posiada obecnie 237 marketów i zatrudnia ok. 15 tys. pracowników. Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.11.2025 10:26
Bath & Body Works obniża prognozy i wprowadza plan naprawczy Consumer First Formula
Bath & Body Works od lat zaopatruje konsumentów i konsumentki w świece, spreje do ciała i płyny dezynfekcyjne.Marzena Szulc

Bath & Body Works odnotował w trzecim kwartale 2025 roku spadek sprzedaży o 1 proc., do poziomu 1,6 mld dolarów. Pogarszające się wyniki skłoniły firmę do obniżenia prognoz zarówno na czwarty kwartał, jak i na cały rok obrotowy. Jednocześnie sieć ogłosiła wprowadzenie nowego planu transformacyjnego pod nazwą Consumer First Formula, który ma poprawić wyniki i wzmocnić pozycję marki.

W trzecim kwartale zysk na akcję wyniósł 0,37 dolarów, a w ujęciu skorygowanym 0,35 dolarów. Spadki odnotowano także w wynikach operacyjnych i zysku netto, które okazały się niższe niż rok wcześniej. Spółka prognozuje, że w czwartym kwartale sprzedaż obniży się o wartości „high single-digit”, czyli o wysoki jednocyfrowy procent. W całym roku Bath & Body Works spodziewa się spadku przychodów w niskich jednocyfrowych wartościach.

Aktualizacja prognoz obejmuje również oczekiwania dotyczące rentowności. Firma zakłada, że skorygowany zysk na akcję za rok 2025 osiągnie co najmniej 2,83 dolarów. Obniżone przewidywania są reakcją na trudne otoczenie konsumenckie, w tym ostrożniejsze wydatki klientów oraz presję kosztową.

W odpowiedzi na te wyzwania firma wdraża plan Consumer First Formula, skoncentrowany na czterech strategicznych obszarach. Należą do nich: intensyfikacja innowacji produktowych w kluczowych kategoriach, odświeżenie wizerunku marki, rozszerzenie zasięgu rynkowego poprzez rozwój kanałów cyfrowych i hurtowych oraz poprawa efektywności operacyjnej. Ostatni z elementów ma przynieść 250 mln dolarów oszczędności w ciągu dwóch lat.

Strategia ma na celu przeciwdziałać bieżącym trudnościom rynkowym oraz przygotować firmę do stabilniejszego wzrostu w kolejnych latach. Bath & Body Works liczy, że bardziej skoncentrowane działania produktowe, wzmocnienie kapitału marki oraz dyscyplina kosztowa pozwolą na poprawę wyników i lepsze wykorzystanie potencjału w zmieniającym się otoczeniu handlowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.11.2025 15:01
Kaufland testuje nowy system zwrotu opakowań po kosmetykach
Kaufland

Kaufland Germany uruchomił pilotażowy system zwrotu opakowań po kosmetykach, realizowany we współpracy ze start-upem reo – cyfrową platformą wspierającą obieg opakowań wielokrotnego użytku. Projekt powstał przy udziale Zero Waste Innovation Hub w Monachium i stanowi kolejny krok sieci w kierunku ograniczania odpadów opakowaniowych. Test ma pokazać, czy rozwiązania znane ze zwrotu butelek mogą działać także w kategorii kosmetyków.

Od 30 października klienci mogą zwracać puste opakowania po kosmetykach w dziesięciu sklepach Kaufland oraz w trzech sklepach VollCorner na terenie regionu Monachium. Łącznie obejmuje to 13 placówek, w których wdrożono oznaczenia na półkach oraz na produktach, aby ułatwić uczestnictwo w programie. Zwroty dotyczą wybranych artykułów marek Lavera Naturkosmetik, Kneipp oraz Logocos Naturkosmetik.

Mechanizm pilotażu jest prosty i oparty na zasadach znanych z systemu kaucji za butelki. Za każde zwrócone puste opakowanie klient otrzymuje zwrot w wysokości 29 centów. Kaufland podkreśla, że celem projektu jest maksymalne uproszczenie procesu, tak aby stał się intuicyjny i możliwy do wdrożenia na szeroką skalę.

Według Steffanie Rainer, CEO reo, kluczowe jest pokazanie, że „świadome konsumowanie nie musi oznaczać dodatkowego wysiłku”. Jak dodała, dopiero wtedy, gdy rozwiązania prośrodowiskowe zostają włączone w codzienne zakupy, możliwa jest realna zmiana po stronie marek, detalistów i konsumentów. Z kolei Jessica Koch, international sales manager w Kauflandzie, podkreśliła rolę współpracy z innowacyjnymi start-upami, które wnoszą świeże spojrzenie i pozwalają rozwijać przyszłościowe modele handlu.

Kaufland Germany traktuje pilotaż jako test możliwości łączenia celów ekonomicznych z proekologicznymi i zapowiada dalszy rozwój projektu wraz z reo. Jeśli program okaże się skuteczny, może stać się inspiracją do wdrażania podobnych systemów w innych segmentach handlu detalicznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. listopad 2025 20:26